Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Yncke

[Eerste Ronde (5)] achtercover 7 vs. achtercover 53

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

62 leden hebben gestemd

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen
  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?

• Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 12-12-18 at 07:00

Recommended Posts

2 totaal verschillende tegenover elkaar.

Jommeke: eigenlijk niet zo heel speciaal, alle hoofdfiguren en dan de albums. Net zoals bij Nero en andere Suskes en Wiskes. Herbruikbaar op volgende albums. 

Dit is dus een zeer klassieke achterkaft. Goed, maar ook niet meer dan dar. Het is dus eerder een nostalgische keuze als er op A gestemd wordt lijkt me.

Dit terwijl voor B de moeite is gedaan om het album ook te promoten via de achterkaft. En dit elk album opnieuw te doen. Je neemt dat vast, je ziet die achterkaft en die intrigeert en haalt je mee over om het boek te kopen. Veel origineler. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
44 minuten geleden, SPeeDy zei:

2 totaal verschillende tegenover elkaar.

Jommeke: eigenlijk niet zo heel speciaal, alle hoofdfiguren en dan de albums. Net zoals bij Nero en andere Suskes en Wiskes. Herbruikbaar op volgende albums. 

Dit is dus een zeer klassieke achterkaft. Goed, maar ook niet meer dan dar. Het is dus eerder een nostalgische keuze als er op A gestemd wordt lijkt me.

Dit terwijl voor B de moeite is gedaan om het album ook te promoten via de achterkaft. En dit elk album opnieuw te doen. Je neemt dat vast, je ziet die achterkaft en die intrigeert en haalt je mee over om het boek te kopen. Veel origineler. 

De voorcover dient om het boek te verkopen. De achtercover dient om wat reclame te maken voor de rest van de reeks (toch zeker bij langlopende reeksen). In die zin zijn klassieke covers als die van Jommeke of S&W of R&K ideaal: de hoofdpersonages worden voorgesteld en je ziet meteen dat er nog andere albums bestaan met dezelfde personages. Helder en overzichtelijk. En ja, herbruikbaar, want bij een reeks waarvan er vijf per jaar gemaakt worden is er natuurlijk geen tijd/zin maar om iedere keer met iets nieuws op de proppen te komen. Desondanks is deze cover van Jommeke niet zo vaak opnieuw gebruikt maar helaas vlug vervangen door mindere versies. Jammer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind deze Jommekes-backcover niet zo geslaagd omdat de figuren in de rand blijven steken, ze komen niet los van de achtergrond. Ook de wolk is te vol en te immens. Wel leuk vind ik de typische elementen uit de Kempische natuur: een berk, de naaldbomen, wat bloemetjes. en vooral de mooie inkleuring maakt alles sfeervol.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deze achtercover van Jommeke is echter geen gevalletje jeugdsentiment voor mij. Ik heb andere exemplaren gekend. Het is wel onweerstaanbaar charmant.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen