Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (9)] achtercover 33 vs. achtercover 23


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 16-12-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

kr.jpeg.c95c1b101db6501399749eea5887c738

 

Indianen-reeks van Hans G. Kresse: In dit geval de Indonesische uitgave

 

Jilles

 

 

B

 

image.png.3f92bfb9f3ec16ee804f9aa1b4447c

 

Een prachtige tekening die ook de sfeer van Sarah en Robin weergeeft. Meer moet dat soms niet zijn.

 

esteban²

Link naar reactie

A kende ik niet, maar het is wel mooi. Tegenover een andere tegenstander zou hij bij mij zeker kans maken, denk ik.

 

Uiteraard ga ik voor B, wat een all-timefavoriet is. Een fantastisch mooie tekening van Dupré. Een uiterst charmant en onweerstaanbaar tafereeltje dat de sfeer van de reeks weergeeft en uitnodigd tot lezen. Fijn ook dat het vrij is van barcode en tekst. De info is compleet, leesbaar en duidelijk zonder in de weg te staan.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

B. A doet me eerder denken aan een oud Artis-Historia boek dan aan een interresante strip. B is gewoonweg leuk, ook al ken ik die serie niet.

De integrale verschijnt in januari. :) Ik zou het toch eens proberen.  Naar mijn mening één van de beste jeugdreeksen ooit gemaakt.  Verhalen die zowel voor de jeugd als voor volwassenen zeer genietbaar zijn en qua scenario de intelligentie van de jeugd niet onderschat.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Mooie covers en een moeilijke keuze, met nergens geel dat pijn doet aan mijn ogen. Beide covers hebben vreemd genoeg zelfs de zelfde kleurtinten. Ook beiden klassiek opgevat qua concept: tekening plus verzichtje met bestaande covers (ik denk toch dat die voor mij onleesbare tekst in A een titellijstje is). Op beide tekeningen valt niets aan te merken. Ik vrees dat ik voor detailkritiek ga moeten gaan: het zetten van de tekst op B is mooier gedaan, dus kies ik voor B.

 

Ik zie dat A weinig stemmen haalt, maar tegenover een andere achtercover is de kans groot dat ik voor A zou gestemd hebben.

Link naar reactie

En opnieuw zo eentje die in 't echt geen zeer doet aan de ogen. ;) Zo'n scherm is toch niet echt ideaal om deze dingen op te bekijken. ZES WEKEN is meteen ook één van mijn favorieten albums aller tijden.

PS: Die indianencover doet me rechtsonder ongewild denken aan een horrorfilm. Dat hoofd lijkt rond te lopen op kleine pootjes. :D Maar goed, dat ligt aan mij natuurlijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur terug, esteban² zei:

De integrale verschijnt in januari. :) Ik zou het toch eens proberen.  Naar mijn mening één van de beste jeugdreeksen ooit gemaakt.  Verhalen die zowel voor de jeugd als voor volwassenen zeer genietbaar zijn en qua scenario de intelligentie van de jeugd niet onderschat.

Lang niet meer gelezen, ik herinner het me als zeer degelijk plotwerk, iets wat ik als kind las als er echt niets anders was maar dat dan toch wel  indruk maakte. De omslagen vind ik wel lekker retro, met dat heerlijke Cooper-font:

 

2ebb6490-9f2a-012d-4d33-0050569439b1.jpg

 

Arboris presenteert het onderstaande ontwerp als omslag voor de integrale en als 'm dat wordt, ben ik dan de enige die vind dat ze zich diep moeten schamen? Dit is toch geen ontwerp, maar een Word-document?

 

complete-indianenreeks-hc01-kwaad.jpg

Link naar reactie
53 minutes ago, Vittorio said:

Lang niet meer gelezen, ik herinner het me als zeer degelijk plotwerk, iets wat ik als kind las als er echt niets anders was maar dat dan toch wel  indruk maakte. De omslagen vind ik wel lekker retro, met dat heerlijke Cooper-font:

 

2ebb6490-9f2a-012d-4d33-0050569439b1.jpg

 

Arboris presenteert het onderstaande ontwerp als omslag voor de integrale en als 'm dat wordt, ben ik dan de enige die vind dat ze zich diep moeten schamen? Dit is toch geen ontwerp, maar een Word-document?

 

complete-indianenreeks-hc01-kwaad.jpg

Dat is letterlijk een word document met een hele resem aan fouten in het ontwerp waaronder onderlijnde tekst. :unsure:

Hopelijk passen ze het nog een beetje aan of is dit een voorlopig ontwerp omdat er nog geen cover is.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Bonte zei:

Dat is letterlijk een word document met een hele resem aan fouten in het ontwerp waaronder onderlijnde tekst. :unsure:

Hopelijk passen ze het nog een beetje aan of is dit een voorlopig ontwerp omdat er nog geen cover is.

Dit is de cover van de integrale die een paar weken geleden is uitgekomen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
18 uren geleden, Vittorio zei:

Afschuwelijk. Wat is daar misgegaan? 

 

Shocking om te bedenken dat dit dezelfde uitgeverij is van de Jerry Spring-integrales 😯

 

9200000055283240.jpg

 

Arboris slaat die bal weleens vaker mis. Wanneer ze zoals met Jerry Spring een licentie op een Dupuis-integrale nemen, moeten ze de Franse vormgeving volgen, geloof ik.

Link naar reactie
Op 9/12/2018 om 09:39, esteban² zei:

Uiteraard ga ik voor B, wat een all-timefavoriet is. Een fantastisch mooie tekening van Dupré. Een uiterst charmant en onweerstaanbaar tafereeltje dat de sfeer van de reeks weergeeft en uitnodigd tot lezen. Fijn ook dat het vrij is van barcode en tekst. De info is compleet, leesbaar en duidelijk zonder in de weg te staan.

 

Hier sluit ik mij bij aan. A is zeker ook heel mooi Misschien iets te druk, maar beter als andere die al gepasseerd zijn. Maar dus voor B gestemd. Kandidaat voor de eindoverwinning, wat mij betreft.

Link naar reactie
Op 9/12/2018 om 13:38, Bonte zei:

Dat is letterlijk een word document met een hele resem aan fouten in het ontwerp waaronder onderlijnde tekst. :unsure:

Hopelijk passen ze het nog een beetje aan of is dit een voorlopig ontwerp omdat er nog geen cover is.

Het wordt nog gekker, ik had vanmorgen een exemplaar in handen en ze hebben die onderlijnde tekst in persvernis gedrukt 😲 Ze hebben geen stuiver besteed aan een ontwerp (zoals jij ook opmerkt, dit is gewoon een word-document) en vervolgens laten ze hun fouten heel luxe drukken. 

 

Onbegrijpelijk, helemaal als je zoveel aandacht hebt besteed aan het binnenwerk (nieuwe inkleuring, lettering, dossier) 

Link naar reactie
  • Yncke locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...