Ga naar inhoud

FACTS 2019


Puberaaltje

Recommended Posts

37 minutes ago, Guilty Pleasure said:

Zijn de data al bekend?

 

Ook zou ik wel willen weten of Deadalus nog komt. Ze zijn al langer aan het twijfelen en ook bij de laatste editie hadden ze het in elk geval op de zaterdag niet erg druk.

Data zijn 6&7 april 2019.  :-)

 

Daedalus zal na 6 jaar deelname jammer genoeg niet aanwezig zijn op de komende FACTS-editie. Er was inderdaad niet zoveel interesse voor hun tekenaars op de laatste editie en ondanks dat er op FACTS toch meer dan 15 striptekenaars aanwezig waren, was er veel minder interesse dan normaal.  Als er veel tijd gestoken wordt in het benaderen en ontvangst van tekenaars is dat natuurlijk heel jammer.

Een vraag die kan gesteld worden is of er nog  'pure' striptekenaars op een beurs zoals FACTS aanwezig moeten zijn? Ook op DCC hebben we gemerkt dat er bitter weinig interesse was voor de toch 2 mooie stripnamen die bij Silvester stonden. Is natuurlijk heel leuk voor diegenen die wel aanwezig zijn om dan 3 à 5 tekeningen te bemachtingen maar weegt natuurlijk niet op met de kost & tijd om deze naar een beurs te halen.

 

 

Dit gezegd zijnde zijn alle onze namen voor april reeds bevestigd 😁 en we hopen in januari met de eerste aankondigingen te beginnen.

 

Link naar reactie
1 hour ago, shakeitupguy said:

Daedalus zal na 6 jaar deelname jammer genoeg niet aanwezig zijn op de komende FACTS-editie. Er was inderdaad niet zoveel interesse voor hun tekenaars op de laatste editie en ondanks dat er op FACTS toch meer dan 15 striptekenaars aanwezig waren, was er veel minder interesse dan normaal.

 

Normaal valt F.A.C.T.S. ook niet samen met Breda, dacht ik.

Link naar reactie

Er zal de laatste keer een stuk minder aandacht voor de Daedalus tekenaars geweest zijn, omdat FACTS die keer samenviel met Breda en er dan keuzes gemaakt moeten worden.  En meestal maken de mensen dan de keuze voor de beurs waarvoor ze het minste heoven te reizen. 

 

Op andere FACTS beurzen was er toch altijd wel genoeg belangstelling en stonden er ook de hele dag mensen bij de Daedalus tekenaars en waren dat ook iedere keer weer andere gezichten. 

 

Link naar reactie
27 minuten geleden, Tweetie zei:

Op andere FACTS beurzen was er toch altijd wel genoeg belangstelling en stonden er ook de hele dag mensen bij de Daedalus tekenaars en waren dat ook iedere keer weer andere gezichten. 

 

Breda heeft zeker meegespeeld, maar heel marginaal, dan praat je over 10-15 mensen max.

Stefaans bedenkingen kloppen zeker, moet je op een comic con wel reguliere auteurs uitnodigen?? Kan je je niet beter richten op comic auteurs.

Veel stripliefhebbers hebben niet veel op met een comic con, de entree ligt ook op een heel ander niveau. De zeer beperkte groep die-hard dediejagers zullen nog afreizen of de 1-2 dedie-jagers, die ook van Comic Cons houden (waarvan ik er eentje ben 😃).  

 

Daedalus heeft het al jaren heel stil in Gent, ik ben (bijna) alle edities geweest de laatste drie jaar en je kon achter elkaar aanschuiven bij Daedalus, zeker in de middagen (en naar ik begreep op de zondagen nog rustiger). Dan is zo'n grote stand onhaalbaar en zeker als je nog 4 tekenaars moet onderbrengen/transporteren etc.). Je ziet eigenlijk steeds weer het zeer kleine zelfde groepje, die kopen dan net de hardcovers die nodig zijn voor signeren and that's it.....dat is niet meer realistisch.

 

Gelukkig voor Gent zijn de organisatoren van het Comic gedeelte echte liefhebbers (met heel veel inzet) en verzorgen zij tot op heden altijd een mooie lijst met zowel comic-namen als strip-namen.......fijn voor de liefhebbers die afreizen en hopelijk blijft het budget van FACTS dit toelaten 😉  

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Hum. Ben op zondag geweest laatste editie en elke keer als ik voorbij de stand liep zaten er geen tekenaars. Nochtans verschillende keren gepasseerd en de bordjes stonden er wel. Toeval? Ik kan wel volgen dat aanbod van Daedalus minder past op FACTS. Alhoewel: uitgaves zoals Elfen dan weer wel. DDB past ook prima op FACTS.

Het is een keuze die je als uitgeverij moet maken. Ik kan dat in dit geval wel volgen dat ze toch wat de vreemde eend in de bijt zijn/waren op FACTS.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
15 uren geleden, shakeitupguy zei:

INSTAGRAM-Kevin-Eastman.jpg

Zullen er, nu Daedalus geen stand meer heeft, nog stripauteurs komen, of enkel comicnamen?

Los van de 'vertrouwde' locals dan, bedoel ik dan... 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
25 minutes ago, Jason Fly said:

Zullen er, nu Daedalus geen stand meer heeft, nog stripauteurs komen, of enkel comicnamen?

Los van de 'vertrouwde' locals dan, bedoel ik dan... 

Op de vorige edities waren er ook heel wat striptekenaars aanwezig die niet bij Daedalus stonden (op FACTS Fall toch een 12-tal stripnamen) en ook op de komende editie mag je zeker nog enkele mooie namen verwachten op de Artist Alley of bij partners maar geen zelfde aantal meer zoals op de vorige editie.

 

12 hours ago, Ambreville said:

Was dat de gelekte?

Ja dus :-) Grote klepper hoor. Doet maar max 1 internationale beurs per jaar dus zeer happy dat hij dit jaar voor FACTS gekozen heeft. 

Link naar reactie
44 minutes ago, Tweetie said:

Ik zou liever zien dat Facts en DCC andere comic gasten uit zouden nodigen. Om Howard Chaykin nu binnen twee weken twee keer te zien is iets te veel van het goede. 

Verleden jaar kwamen Eddy Barrows & Apri ook op beide beurzen en niemand kraaide er naar en op beide beurzen hadden ze het heel druk te doen.

 

De beurzen hebben hun eigen bezoekers (DCC: Nederlanders / FACTS : Belgen en Noord-Fransen) die blij zullen zijn dat hij op de beurs komt die zij zullen aandoen. Op DCC komen amper Belgen puur voor de comic gasten (ik denk dat je ze afgelopen november op DCC op 1 hand kon tellen) dus die Belgische comic fans zullen wel heel blij zijn dat ze deze heel bekende comic tekenaar op FACTS kunnen aanspreken.

 

 

 

Link naar reactie
Op 15/1/2019 om 17:51, Tweetie zei:

Ik zou liever zien dat Facts en DCC andere comic gasten uit zouden nodigen. Om Howard Chaykin nu binnen twee weken twee keer te zien is iets te veel van het goede. 

Goeie genade, de moderators mogen mij hierbij schorsen, maar wat een ongelooflijk gezeik....😂

Moeten de organisatoren van megabeurzen met tienduizenden bezoekers voor 5 tot 10 ubernerds (die alles aflopen) ook nog rekening gaan houden met  elkaar.....

Misschien combineert de tekenaar wel wat beurzen om de giga reiskosten te drukken? 

Link naar reactie
Op 15/1/2019 om 17:51, Tweetie zei:

Ik zou liever zien dat Facts en DCC andere comic gasten uit zouden nodigen. Om Howard Chaykin nu binnen twee weken twee keer te zien is iets te veel van het goede. 

je bent maar 1 van de weinige die beide beurzen aandoet, denk ik.
De meeste Hollandse bezoekers van DCC zijn nog nooit op FACTS geweest en waarschijnlijk ook andersom

3 uren geleden, Lecram zei:

 

 

Misschien combineert de tekenaar wel wat beurzen om de giga reiskosten te drukken? 

of de beide beurzen hoeven nu de kosten enkel te delen.

Zo is in het verleden ook samengewerkt met bv Spiel Essen met Panini. Waarom niet?

Tyler Kirkham indertijd ging geloof ik indertijd van Belgie naar Frankrijk, naar Italie en Duitsland

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...