Ga naar inhoud

FACTS 2019


Puberaaltje

Recommended Posts

En een project waar ik naast FACTS voor mijn eigen uitgeverij de voorbije maanden aan bezig was is eindelijk officiëel bekendgemaakt:

https://facts.be/2019/03/25/facts-celebrates-lectrrs-20th-participation/

 

Lectrr zal dit jaar voor de 20ste keer aanwezig zijn op FACTS en omwille van deze verjaardag hebben we een speciaal boekje gemaakt.

Het bevat vele ontwerpen, tekeningen, ... die hij voor FACTS gemaakt heeft tijdens zijn lange carriëre. Vele daarvan zou je zelf nooit direct aan hem durven linken. De kostprijs voor dit boekje is 20€ en bevat 48 pagina's.

 

Lectrr zal zaterdag en tot zondagmiddag aanwezig zijn op FACTS om dit te signeren. (ter info: pic is low res)

 

image.thumb.png.0844cdd86ace1a6d266e22d2a00bf70e.png

Link naar reactie
23 uren geleden, devilcreator zei:

een project waar ik naast FACTS voor mijn eigen uitgeverij

je bent gewoon een uitgeverij gestart!! Hoe cool is da!?!?!?!?

Anyway, ik heb respect voor dit initiatief en zal er eentje komen ophalen! Ik ben benieuwd wat Lectrrr met mijn "theme" zal aanvangen :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 3/22/2019 at 11:19 AM, alexjodo said:

Moet het 75€ pakket gekocht worden voor een dédie?

Of koppelkoop van de 3 HC's?

 

Is er voor BENJAMIN BLASCO-MARTINEZ ook een koppelverkoop van de 2 HC's?

 

Weet je al wat en hoeveel € de speciale editie van Arelate voor LAURENT SIEURAC wordt?

 

Deze speciale editie van Arelate zou 40€ kosten (zijn dus de 3 albums alsook print + sleeve)? Ik heb gevraagd heen te dure uitgave en denk dat hij daar wel ingeslaagd os.

 

Ondertussen komen de reservaties binnen. Ik ben nog aan het lkijken om iets speciaals te doen voor de forummers die het pakket reserveerden.

 

DDB Prijzen boeken.jpg

Link naar reactie
On 3/30/2019 at 8:35 AM, boomvavavoom said:

PS Joyce Chin staat nog steeds op de website

Ja, en er staat "CANCELLED" bij ;)

Verder even snel het nieuwtje dat ik van FACTS bij aankoop van een Dating for Geeks album tijdens het beurs weekend een gratis exclusieve door Kevin Eastman geïnspireerde DFG+TMNT prent mag weggeven. Zolang de voorraad strekt natuurlijk :)

Link naar reactie
7 uren geleden, Kenny zei:

Ja, en er staat "CANCELLED" bij ;)

Verder even snel het nieuwtje dat ik van FACTS bij aankoop van een Dating for Geeks album tijdens het beurs weekend een gratis exclusieve door Kevin Eastman geïnspireerde DFG+TMNT prent mag weggeven. Zolang de voorraad strekt natuurlijk :)

Signeer je op beide dagen? 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
9 uren geleden, Kenny zei:

Ja, en er staat "CANCELLED" bij

Bij de overzichtspage niet. Dat bedoelde ik.

 

PS mooie lijst hier https://facts.be/exhibitors/creators-zone-local-artists-designers/

 

1 uur terug, Veto zei:

Romano, Kenny Rubenis bv vind ik niet meteen terug op algemene website van FACTS. 

goed punt. Die zie ik ook niet terug

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

o, ik keek dan weer hier https://facts.be/guests/artist-sketches-commissions/

Omdat ik dacht dat dit de nieuwe overzichtspagina was. Maar idd, je hebt gelijk.
Stom van me, dat ik die overzichtspagina oversloeg. Ik denk omdat ik in de dropdown the `artist´ optie miste.
Maar goed, is ook weer helder!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Tweetie zei:

Tja, vrij logische plaats om te kijken.  Art Adams staat daar niet.meer, maar Joyce nog wel. 

Art Adams heeft daar nooit gestaan omdat we nooit van hem de informatie gekregen hebben.

De lijst met de allerlaatste update van de aanwezige tekenaars kan je altijd hier terugvinden: https://facts.be/guests/

 

De pagina met de sketch informatie is alleen maar een hulp aan de bezoekers om hun bezoek aan de Artist Alley voor te bereiden.

Link naar reactie
35 minuten geleden, devilcreator zei:

De volledige lijst kan je hier vinden: https://facts.be/guests/

 

Het besloten land zal er niet zijn en brengen dus geen tekenaar mee.

Sorry... Maar via jouw link vind ik een lijst ZONDER namen als Rubenis en Romano... Of ben ik echt toe aan een tweede bril?? 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
4 uren geleden, devilcreator zei:

inderdaad. Eerst nog op het tabblad Artiesten klikken.

 

Dus @Veto, nood aan een 2e bril 😉

Ontdekt waar het probleem zat. Ik bekeek de site via mijn gsm. Als ik daar op 'Artists' klik, zag ik niet alle signerende tekenaars. Raar maar waar. Het was mijn dertienjarige zoon die me zei dat het wellicht daaraan lag. Op mijn gewone laptop zie ik alle tekenaars. Problem solved ! 

Geen nieuwe bril nodig !

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

@shakeitupguy Geen app voor deze editie?

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
On 3/25/2019 at 7:00 PM, shakeitupguy said:

Voor het gelimiteerd pakket van Castan dat recht heeft tot 1 tekening van tekenaar Alexandre Morellon en inkleuring door zijn vrouw gaan we met een reservatielijst voor de forummers werken zodat hun exemplaar alvast gegarandeerd is.  😎

 

Iedereen die naar FACTS komt, kan bij deze een pakket reserveren door gewoon een PM te sturen naar mij met je naam en de dag dat je komt. Het pakket wordt gereserveerd tot 11u van die dag. Uiteraard is dit 1 pakket per persoon en zelf af te halen op FACTS. Zie je er vanaf, graag 24u op voorhand melden.

 

 

 

We gaan afsluiten met de reservaties. Diegenen die een pakket reserveren krijgen nog een dagje de tijd.

Link naar reactie

Zalige dag op FACTS  achter de rug. Zeven tekeningen kunnen scoren op wel heel korte tijd. De wachtrijen bij de niet-comic-tekenaars waren kort. Dat zou op alle beurzen zo mogen zijn. 😉 Erg gemoedelijke sfeer. Uniek in dit wereldje.  De "oogst" is dan ook de moeite : Kenny Rubenis (in pas verschenen 9de deel DFG), twee tekeningen van Blasco-Martinez (in deel 1 en 2 van 'Catamount'... wat kan die man tekenen !), tekening van Lectrr in speciale beurseditie, mijn eerste Laurent Sieurac-dédi in 'Arelate 1' (wat een topkerel, spraakwaterval, heel warme persoonlijkheid), tekening van Laurent Libessart in 'De jeugd van Alex' en een Nomad door Romano Molenaar. Ook genoten van de vele cosplayers. Heerlijke sfeer. Het was nog maar mijn derde editie FACTS. Er komt zeker nog een vervolg. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Zeer vroeg klaar met alles wat ik wou. 3 tekeningen van Morellon, 2 van Blasco, 1 van Lectrr , 1 van Van der Hoeven, commissie bij Dialynas en iets gekocht bij Rugerri. Commissie besteld bij Romano en nog een babbeltje geslaan met Barbieri. Zonder overal lang te moeten wachten. Leuke gesprekken gehad, dan vooral met Morellon en zijn vrouwtje. Wat een aangename kerel en zijn vrouw een aangename verschijning  😀 Onder normale omstandigheden lukt dit normaal niet op 1 dag. Maar wat was het kalm, behalve bij Eastman en Slott , die hadden de handen vol en tijd tekort. Voor mij ook de 3de keer facts, en de aangenaamste. Waarschijnlijk omdat het zo rustig was, de sfeer was zeer gemoedelijk. 

Link naar reactie
11 uren geleden, Hollywood zei:

Zeer vroeg klaar met alles wat ik wou. 3 tekeningen van Morellon, 2 van Blasco, 1 van Lectrr , 1 van Van der Hoeven, commissie bij Dialynas en iets gekocht bij Rugerri. Commissie besteld bij Romano en nog een babbeltje geslaan met Barbieri. Zonder overal lang te moeten wachten. Leuke gesprekken gehad, dan vooral met Morellon en zijn vrouwtje. Wat een aangename kerel en zijn vrouw een aangename verschijning  😀 Onder normale omstandigheden lukt dit normaal niet op 1 dag. Maar wat was het kalm, behalve bij Eastman en Slott , die hadden de handen vol en tijd tekort. Voor mij ook de 3de keer facts, en de aangenaamste. Waarschijnlijk omdat het zo rustig was, de sfeer was zeer gemoedelijk. 

Vrouwtje?

Machootje??

Link naar reactie

mijn zoon heeft beeldejs, bustes en een wallscroll van Asssassin;'sCreed meegenomen. Dat was wel gaaf. Maar hij zit niet op de Reep :)

 

Zelf leuke gesprekken gehad met Steve Scott, Howard Chaykin, Frank Tieri, Lectrr, Art Grafunkel en nog veel meer leuk volk.

Ik heb een fikse collectie "Soulsearchers & Company" (Amanda Conner coverwork) gevonden, dus dat was wel geweldig!
Vlakbij de ingang waren grote dozen met comics op elkaar, neergezet.
Ik heb daar een 30 min doorgebracht om alle comics rechtop te zetten zodat ik er doorheen kon bladeren. Het was veel werk en zwarte vinger-werk, maar het was gewoon keileuk om te doen.

 

 

afbeelding.thumb.png.e8b3952fb108052433fc0b3458fc02b9.png

 

 

afbeelding.thumb.png.e80edf6b3471015b049becd1676dcc47.png

 

Het was in ieder geval een topdag!!! Ik was met mijn oudste zoon (en vriendingelding) en mijn jongste en die hebben het erg naar hun zin gehad!

 

Ik heb lang gesproken met Lectrr, Howard Chaykin, Art Grafunkel, Frank Tieri, Stephen B. Scott (bij Henk Lie) en Amin (DarkDragonBooks en dat was erg gezellig, verhelderend, confronterend en whatnot :)

 

het boekje LECTRR & FACTS is een toppertje geworden (respect @devilcreator ) moet ik zeggen, dus blij dat ik die bij me heb.

 

En in de Creative Zone heb ik "Art of Mandy Frank" ontdekt, die werkelijk prachtig werk maakt met waterverf. Die zal ik wel in de DEDI-topic showen. Ook nog (eindelijk) een Hot Mummy van Lectrr en ook nog (de 5e) Mummy van Art Grafunkel, dus ik was happy.

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...