Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Koen

Vinland Saga

Recommended Posts

1612624200.01.LZZZZZZZ.jpg

In October, Kodansha Comics will be publishing the first book of Vinland Saga, the story of Vikings in medieval England in the 1000s. This historical manga, already up to 12 volumes in Japan, is by Makoto Yukimura, author of the much-missed Planetes. I’m not a huge Viking fan, but I was very impressed by how interesting he made outer space garbage collecting in Planetes, so I’m definitely interested in giving it a try.

This will be Kodansha’s first hardcover, made necessary by their doubling of volumes (so two Japanese books in one U.S. one, putting it over 450 pages). Plus, Kodansha is including extras:

Exclusive Q&A with Yukimura created specifically for the U.S. edition.

Viking cosplay photos from the artist!

Serializing the unreleased Yukimura story “For Our Farewell Is Near” (“Sayonara ga chikai no de”)

Voor de onwetenden : http://www.stripspeciaalzaak.be/KlareTaal/KlareTaal01.htm#VinlandSaga

VinlandSaga03.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

vizbig, smijt dit (en planetes) eens in dat grotere formaat plz. Of liefst nog een trapje groter zoals Akira (ja ja, ik weet het, ik stop al met mijn gezaag :) )

Ik vond planetes geweldig. Maar vinland saga heb ik voorlopig nog niet volledig in scanlation als een torrent gevonden, dus nog effe blijven zoeken voor ik het kan lezen.

edit: gevonden :) nu maar hopen dat het een propere versie is en goed genummerd en al :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Om voor je koopt een reeks te checken kan ik de app Manga Rock 2 van harte aanbevelen. Niet gratis maar voor een klein bedrag heel veel manga tot je beschikking. Ook Vinland Saga.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

ik ben begonnen in vinland saga. Best goed. schitterend getekend. Maar ik heb toch altijd een beetje moeite met dat Japanse over the top emotie gedoe. Nu goed, het is wel een goeie reeks en het leest vlot weg. Het is zeker geen absolute topper, maar het staat wel op een hoog niveau.

Deel dit bericht

Link naar bericht

komkom, even wat tegengewicht: vinland saga is een must have voor elke mangaliefhebber. Als dit geen top is, dan neem je alleen de beste 5. Dit moet in elke top 20 ever zeker staan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

komkom, even wat tegengewicht: vinland saga is een must have voor elke mangaliefhebber. Als dit geen top is, dan neem je alleen de beste 5. Dit moet in elke top 20 ever zeker staan!

dude seriously. Ik ben aan het punt gekomen waar askellad even doodleuk op een bergtop vertelt dat hij de afstammeling is van koning Arthur. Wa?  :e010:

Het blijft schitterend getekend, het blijft met een rotvaart vooruitgaan, maar die thorkell die als een halve mongool rondloopt, de prinses die een prins moet zijn, koning Arthur, Thorfinn die als 17 jarige tot brekenstoe aan zijn poot rondgeslagen wordt en dan doodleuk met gebroken ribben verder wandelt alsof er niets gebeurt is (och ja, hij loopt twee prentjes wat te hinken en dan is het over), ... ik vind dat mijn goedgelovigheid danig op de proef wordt gesteld :D

Ik zal nu wel verder lezen omdat het goed vooruitgaat en best nog wel spannend is, maar dit komt never no way in mijn top 20. Of het zou nog flink moeten verbeteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vinland wordt met elk deel beter. Ik volg het in hoofdstukken online en als er een nieuw deel is, blijft al de rest ff liggen. Zoveel reeksen zijn er niet. Als ik een manga top 20 moet maken staat vs er steeds in!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

smaken mogen verschillen hé. Maar zoals gezegd, ik blijf voorlopig lezen omdat het vlot vooruitgaat. en die flauwe momenten neem ik er voorlopig dan ook maar bij. Maar wat is dit schitterend getekend zeg.

En staat ie dan in de top tien of ergens onderaan de twintig?

Deel dit bericht

Link naar bericht

smaken mogen verschillen hé. Maar zoals gezegd, ik blijf voorlopig lezen omdat het vlot vooruitgaat. en die flauwe momenten neem ik er voorlopig dan ook maar bij. Maar wat is dit schitterend getekend zeg.

En staat ie dan in de top tien of ergens onderaan de twintig?

op plaats - pakweg 17.

planetes net geen top 10 denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht

komkom, even wat tegengewicht: vinland saga is een must have voor elke mangaliefhebber. 

En voor de iemand die zich niet tot de mangaliefhebbers rekent, maar gewoon de kersjes wil plukken? Ik sta nog in twijfel.  :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

op plaats - pakweg 17.

planetes net geen top 10 denk ik.

11 delen ver en je hebt gelijk dat het betert. Dat stomme gedoe met die artorius vond ik er wat over en de climax van die verhaallijn was stom. Maar dat zijn slechts momenten in het geheel. Die Thorkell is gelukkig ook naar de achtergrond verdreven. Vinland saga komt in de buurt van mijn top 20 maar hij zit er nog niet in :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

Om voor je koopt een reeks te checken kan ik de app Manga Rock 2 van harte aanbevelen. Niet gratis maar voor een klein bedrag heel veel manga tot je beschikking. Ook Vinland Saga.

misschien niet om te checken, daar heb ik de torrents wel voor, maar om gewoon manga digitaal te kopen. Ik lees manga liever digitaal dan op papier heb ik gemerkt.

Enkele vraagjes over die app. Hoeveel kosten de manga's digitaal zo ongeveer gemiddeld? En vind je daar echt alles? Of is het maar van een paar uitgeverijen? Want bvb lone wolf is in het engels bij dark dragon verschenen en die hebben hun eigen app, dus dan zouden die misschien niet hier in zitten.

ik zou het wel interessant vinden om alle digitale manga in 1 app te bewaren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En voor de iemand die zich niet tot de mangaliefhebbers rekent, maar gewoon de kersjes wil plukken? Ik sta nog in twijfel. :)

ik zou het als kersjesplukster beginnen volgen. Verder denk ik dat minstens de eerste cyclus van berserk - de eerste 13 delen - wel iets voor jou is. Al geprobeerd?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nee. De laatste manga die ik geprobeerd heb, was Parasite Kiseju. (Ook op jouw aanraden, als ik me niet vergis. :) )

Dus dank je, Timhardt. Ik ga 't Vinland Saga eens opsnorren, en Berserk eens bekijken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nee. De laatste manga die ik geprobeerd heb, was Parasite Kiseju. (Ook op jouw aanraden, als ik me niet vergis. :) )

Dus dank je, Timhardt. Ik ga 't Vinland Saga eens opsnorren, en Berserk eens bekijken.

parasite kiseju ken ik niet tenzij je gewoon parasyte bedoelt, een reeks van 10 over een bizar virus, die staat hier nog op mijn to read lijst.

Berserk is zeker iets voor jou. Middelleeuwen, een krachtige krijger met grote ambities verstrikt in een fanscinerende driehoeksverhouding. De eerste arq vind ik een van de allerbeste dingen.

Nausicaa zou ik je ook durven aanraden: een totaal nieuwe wereld dito voertuigen, uitrustingen en gebruiken. Een post apocalypische wereld die nog steeds erg vervuild is en waar een meisje haar stad aan die vervuiling tracht te vrijwaren. Slechts 7 delen en bovendien allemaal vertaald.

Deel dit bericht

Link naar bericht

parasite kiseju ken ik niet tenzij je gewoon parasyte bedoelt, een reeks van 10 over een bizar virus, die staat hier nog op mijn to read lijst.

Dat is 'm. Hm. Wie zou 't me dan wel aangeraden hebben, vraag ik me af. e-Mino misschien...

Eerst Vinland Saga, dan Berserk en Nausicaa eens bekijken. Merci voor de tips!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

nausicaä vond ik wel heel goed. Ook dat sepiakleurtje draagt wel bij tot de sfeer.

Het is ghibli maar dan toch ietsjes grimmiger vind ik. Al was dit het eerste succes van de animestudio. De manga zelf vind ik persoonlijk beter dan de film. Maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk.

(berserk moet ik ooit nog eens aan beginnen)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is 'm. Hm. Wie zou 't me dan wel aangeraden hebben, vraag ik me af. e-Mino misschien...

Eerst Vinland Saga, dan Berserk en Nausicaa eens bekijken. Merci voor de tips!

wat vond je trouwens van parasite? een aanrader? ik m oet nog beginnen...

Deel dit bericht

Link naar bericht

wat vond je trouwens van parasite? een aanrader? ik m oet nog beginnen...

Wel, ik persoonlijk las 't heel graag behalve 't laatste deel. (De auteur vond 't nodig om er een overduidelijk moraliserend einde aan te breien, en daar kan ik echt niet tegen. Het wrong naar mijn mening ook gewoon.) Maar als geheel was 't een interessante premisse met een boeiende uitwerking.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen