Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Koen

Vinland Saga

Recommended Posts

Op 8-8-2017 om 06:52, Timhardt zei:

Met chapter 100 eindigt de tweede arc.

Vanaf 101 begint een nieuwe, de huidige, het hoofdverhaal, waarin thorfin zal trachten vinland te bevolken.

Oke, helder, dan begin ik bij 101. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 uren geleden, De Hollander zei:

Oke, helder, dan begin ik bij 101. 

waarom?

je gaat veel missen hoor, want de arcs zijn wel apart, maar er komen personages terug enzo. Vinland is al jaren het beste dat ik lees, elk hoofdstuk is essentieel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 10-8-2017 om 09:45, Timhardt zei:

waarom?

je gaat veel missen hoor, want de arcs zijn wel apart, maar er komen personages terug enzo. Vinland is al jaren het beste dat ik lees, elk hoofdstuk is essentieel.

De eerste 2 heb ik al gelezen. De eerste vond ik heel goed, de tweede een stuk minder. Het niet willen vechten ging mij irriteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat heeft toch zeker zijn redenen? Ik herken me heel erg in thorfinn daar. Ik vond 'farmland saga' zoals die tweede arc soms meewarend wordt genoemd, nog beter. De derde die nu bezig is, vind ik nog beter. Een zeldzaamheid in lange series, zeker bij mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Anders, ik snap thorfinns pacifistische houding gewoon heel erg, na de eerste cyclus. Het maakt hem trouwens tot wat hij is. Met alleen strijdkracht en vechtlust ga je vinland niet bewoonbaar maken trouwens. Daar kan zijn farmland kennis nog zeker van pas komen. Het is behalve actie ook veel psyche die meespeelt, dat trekt me enorm aan in vinland en in manga in het algemeen: de diepgang in karakters.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen