Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (17)] achtercover 48 vs. achtercover 58


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

61 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 24-12-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

1295067647_ragebolachterkaft.jpg.3edfa0c

 

De achterkaft van de eerste Ragebol heeft altijd indruk op me gemaakt, ik weet dat enkel de achterkaft telt maar ook op zichzelf blijft die erg sterk en geeft perfect de sfeer van het verhaal zelf weer. 

 

Bonte

 

 

B

 

6641487-2-A-Contract-with-God-2017.jpg.6

 

 

 

Rik

Link naar reactie
2 hours ago, Rik said:

Baby in kratje als wieg. Contract with God. Aardige warm-up voor deze Kersttijd.

Dan heet het kleine wicht ook nog Rachele (lammetje). Ze is onderdeel van het contract met God, ik vind het wel mooi beeld voor de achterkant, met Hersh die omhoog kijkt. Maar...... door alle tekst daarboven heb ik het wel het gevoel dat hij niet naar God kijkt, maar naar de recensie van John Updike. Dat is wel een (grappig) minpuntje.

 

Trouwens: als lezer weet je al dat

Spoiler


de vondeling vroeg zal sterven  (Eisner had meende ik zelf een dochtertje dat vroeg stierf),

de regenpagina’s gaan er aan vooraf:

 

eisner.thumb.png.d26009586a5911cd551c8bb4c6b66e6c.png

 

Geweldig toch? Die intense regen staat terecht op de cover van de eerste uitgaven van het boek, maar niet op deze jubileumeditie. Zonde. Maar minpuntje 2 mag niet tellen, dus ik stem op deze B.

Link naar reactie

Een groot fan van Eisner maar qua achterkaft gaat deze voor mij toch duidelijk naar Ragebol.

 

De volledige kaft is nog iets beter als geheel maar ook weer niet omdat de invulling anders is. Waarom die groene streep daar moest is me ook niet duidelijk, layout in de eighties is soms niet te begrijpen.

.

47013530_ragebolvolledigecover.jpg.beedce5ba95681e00f5311816ebfa692.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...