Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (18)] achtercover 14 vs. achtercover 52


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

60 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 25-12-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

14.jpg.b1974397ba40db70392768bd5efe38eb.

 

Deze backcover is van de Huurling simpelweg omdat het werk van Segrelle niet mag ontbreken in dit toernooi.

 

Rik

 

 

B

 

52.jpg.8ee526e2c00187db0102628657ba268b.

 

Koblenz: De wanhoop van een geest.

Een intrigerend beeld als toen ik de strip voor de eerste keer in mijn handen had, en nadat ik 'm gelezen had, voor mij een perfecte samenvatting.

 

Yncke

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Van Segrelles moet je maar net houden. 

 

B. Intrigeert mij ook, dus op Koblenz gestemd.  Maar de lompe tekst stoort nogal. Een monsterlijke, mysterieze, onzichtbare kracht... Goh, wat zou er bedoeld zijn? (Verder is ook een kracht die monsterlijk, onzichtbaar en mysterieus is nog steeds niet onzijdig). 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Vittorio zei:

En de voorkant dingt niet mee natuurlijk, maar als ik deze frontcovers van de respectievelijke albums vergelijk dan weet ik het wel. :rolleyes:

 

1682f520-6f78-012b-6d30-f62d814c20bc.jpg

 

1001004001952866.jpg

Volle bak voor Segrelles. Koblenz ken ik niet als serie, maar dat soort van covers zie je al vaak genoeg. Het olieverfwerk van Segrelles vraagt echt metier en inspiratie. 

 

 

 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Ambreville zei:

Volle bak voor Segrelles. Koblenz ken ik niet als serie, maar dat soort van covers zie je al vaak genoeg. Het olieverfwerk van Segrelles vraagt echt metier en inspiratie. 

Maar anatomisch klopt er volgens mij niks van, zo'n brede rug kun je toch niet berijden alsof het een paard is, je scheurt uit je liezen. Het vlakke gezicht is dan weer de makke van de hele reeks.  

Link naar reactie
56 minuten geleden, Tom B zei:

Neen. En ik vind de Nederlandse versie mooier dan de Franse.

Kun je dat uitleggen? Mij lukt het niet voorbij dat uitleggerige brok tekst te kijken, de Franse versie met de dialoog lijkt me, in combinatie met het beeld, aantrekkelijker en prikkelender. Ik zag dat ze er ook consequent in zijn, bij Koblenz deel 2:

 

Verso_2035.jpg

 

Waar de Nederlandse uitgever dat ook is (en wat me niet kan bekoren):

 

42b39d80-8bc9-012b-a6f8-f8bb797b9bfc.jpg

Link naar reactie
54 minuten geleden, Vittorio zei:

Kun je dat uitleggen? Mij lukt het niet voorbij dat uitleggerige brok tekst te kijken, de Franse versie met de dialoog lijkt me, in combinatie met het beeld, aantrekkelijker en prikkelender. Ik zag dat ze er ook consequent in zijn, bij Koblenz deel 2:

 

Verso_2035.jpg

 

Waar de Nederlandse uitgever dat ook is (en wat me niet kan bekoren):

 

42b39d80-8bc9-012b-a6f8-f8bb797b9bfc.jpg

Omdat de asymmetrie van de franse lay-out me meer stoort.

Link naar reactie
35 minuten geleden, linthout zei:

 De ingrediënten hebben we al... En nu? Hoe moet ik dat klaarmaken?

Ik wil wel eens helse kip proeven hoor!

Dit is een plaatje van de bereiding van de helse formule, maar in de derde regel is sprake van een mij onbekende bereidingswijze van uien en knoflook. Is dat misschien Vlaams?

 

1801907802_Screenshot2018-12-18at21_22_12.thumb.png.f1d43deaa2ac921ee4cdfc1d00b839de.png

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...