Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (20)] achtercover 36 vs. achtercover 19


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

61 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 27-12-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

913UTYMJNfL.jpg.1ef597b45854b36f27dc9674

 

Mijn tweede nominatie komt uit de Hilda reeks.  (Black Hound)

 

esteban²

 

 

B

 

19.jpg.abf45f186ba451485dcbb7d3cb481138.

 

Djinn ( eerste cyclus )

 

Kool Thing

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De Hilda reeks heeft prachtige covers, maar deze backcover is toch heel jammer. De reeks zelf is een toonbeeld van verbeelding, sfeer en charme. En dan die lettering op de achterkant. Brrrrr.

Bij de NL versie is het al iets beter, maar toch onbegrijpelijk voor een voor de rest zo mooi voorgegeven reeks. Let ook op het foutje in de tweede paragraaf met de vierkante haakjes hieronder 😉

 

Image201218102011-000.thumb.jpg.b2a4de47e8a267d9c92a12769f0832d8.jpg

Link naar reactie

 

2 minuten geleden, Bart 01 zei:

Er is geen taalfout ook. Maar waarom staan die vierkante haakjes rond 'Hilda's wereld is' daar?  

Ah, dat was het... Dit is de gebruikelijke (integere) manier om citaten uit recensies vloeiend leesbaar te maken. De tekst tussen de vierkante haakjes staat niet in de oorspronkelijke recensie. 

Link naar reactie

Aha. Er staat wel meer in dan dat in feite tussen die haakjes zou moeten staan. Het leek me een heel klein typo'tje. Maar bon, genoeg over mijn knipoogje. 

 

Het blijft verdorie jammer dat die lettering niet creatiever gebeurd is bij de Hilda cover. Want voorts is die cover echt wel sterk.

 

 

Link naar reactie

De donkere versie (geen realistische weergave) van Djinn spreekt mij veel meer aan dan de werkelijke versie. die is mij te bleek.

 

De achtercover van Hilda heb ik net gekozen omdat deze de sfeer en charme weergeeft van de reeks, want Hilda staat inhoudelijk ook garant voor talloze dergelijke tafereeltjes, eerder dan de andere backcover die gepost werd. Zeker in die periode van de reeks. De rook als typische tekst-omvanger is zoveel beter dan de talloze witte kaders of vage vlakken die we al voorbij zagen komen in het toernooi.

 

Hilda maakt mij benieuwd. Djinn is ook mooi (enfin, de te donkere versie toch), maar is anderzijds ook 'maar' een Arabisch clichébeeld dat we wel vaker zien. Mooi uitgevoerd, maar het triggert mij niet.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
37 minuten geleden, esteban² zei:

De donkere versie (geen realistische weergave) van Djinn spreekt mij veel meer aan dan de werkelijke versie. die is mij te bleek.

 

De achtercover van Hilda heb ik net gekozen omdat deze de sfeer en charme weergeeft van de reeks, want Hilda staat inhoudelijk ook garant voor talloze dergelijke tafereeltjes, eerder dan de andere backcover die gepost werd. Zeker in die periode van de reeks. De rook als typische tekst-omvanger is zoveel beter dan de talloze witte kaders of vage vlakken die we al voorbij zagen komen in het toernooi.

 

Hilda maakt mij benieuwd. Djinn is ook mooi (enfin, de te donkere versie toch), maar is anderzijds ook 'maar' een Arabisch clichébeeld dat we wel vaker zien. Mooi uitgevoerd, maar het triggert mij niet.

2

Link naar reactie

De Djinn achterkaft is erg goed want je kijkt als het ware naar de stad vanachter de sluier die ze draagt en die van de tent, daarom mag het ook niet de te donkere versie zijn. Hilda is echter compleet mijn stijl en sfeer, ondanks de betere voor-covers en matige tekstplaatsing. Dus A.

Link naar reactie
3 uren geleden, Tuizentfloot zei:

De backcover van Djinn, komt - net zoals eerder in dit toernooi die van De gezellen van de schemering en die van Bakamé - enkel tot zijn recht wanneer de volledige plaat van voor- en achterkant in beeld wordt gebracht. Geïsoleerd van de cover, doet deze plaat me niets.

2

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Op 20/12/2018 om 08:48, Bart 01 zei:

 En dan die lettering op de achterkant. Brrrrr.

Wel, daar ben ik het nu eens helemaal niet mee eens.  In de vorige rondes is mij opgevallen hoe vaak achtercover-tekst als een tang op een varken staat.  Te druk, niet goed leesbaar, niet goed passend, te veel franjes, ... Net dat kan ik waarderen bij Hilda.  De tekst is duidelijk leesbaar en trekt -bovenal- de aandacht niet weg van de rest.  Mijn ogen gaan meteen naar de tekeningen.  Dat het klassieke kader hier ook plaats maakt voor een tekstvlak op mooie wijze in de tekening verwerkt zit, zie ik ook als een pluspunt.  De laatste dagen genoeg voorbeelden gezien waar dat niet werkt.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Op het eerste gezicht twee gelijkwaardige tegenstanders. Wat een beetje uitzonderlijk is in dit toernooi: er zijn een paar achtercovers tegenover elkaar gezet, die eigenlijk niet goed samenhoorden. Wat het verlies van de Andreas-cover verklaat.

A heeft mijn stem gekregen, maar misschien had het evengoed B kunnen zijn.

Het probleem met B is dat er weinig aan te zien is. Ik snap het idee wel, maar A heeft door het personage toch wat meer houvast.

Een sympathie-stem voor A, zou ik zeggen. Onanks de teskt. Die stoort hier helemaal niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...