Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (29)] achtercover 59 vs. achtercover 9


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 05-01-19 at 09:19

Recommended Posts

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

22796-2-De-ijskoningin-1984.jpg.90a4efdf

 

 

 

Boekenmagazijn

 

 

B

 

9.jpg.1141262ae12c27e89dfa2e5b5f00e630.j

 

Blauwbloezen - Een  lijst van titels, met daaronder een grote tekening. De backcover voor de Blauwbloezen heeft een eenvoudige opzet maar  is toch efficient.  Leuk ook dat de personages wenken naar de lezer, zo wordt de "4de muur" doorbroken. 

 

pudifar

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb persoonlijk een leuke herinnering aan de achterkant van Frommeltje en Viola. Toen dit derde deel (De ijskoningin) in 1982 uitkwam, was Frommeltje en Viola mijn absoluut favoriete serie. Voor in de etalage van de Strip-Aap in Enschede heb ik die tekening op groot formaat (ca. 2 x 2,5 meter) en deels in lagen (voor een 3D-effect) nageschilderd.

Tegenwoordig bestel je zo'n lap even bij Drukwerkdeal, maar toen had niemand een computer, dus dat ging met behulp van een projector en met plakkaatverf op aan elkaar geplakte stroken behangselpapier. De figuren waren op karton geplakt.

Veel werk, maar ik zou het met plezier herhaald hebben voor het volgende deel, als dat ooit verschenen was...

Link naar reactie

 

Quote

 

k heb persoonlijk een leuke herinnering aan de achterkant van Frommeltje en Viola. Toen dit derde deel (De ijskoningin) in 1982 uitkwam, was Frommeltje en Viola mijn absoluut favoriete serie. Voor in de etalage van de Strip-Aap in Enschede heb ik die tekening op groot formaat (ca. 2 x 2,5 meter) en deels in lagen (voor een 3D-effect) nageschilderd.

Tegenwoordig bestel je zo'n lap even bij Drukwerkdeal, maar toen had niemand een computer, dus dat ging met behulp van een projector en met plakkaatverf op aan elkaar geplakte stroken behangselpapier. De figuren waren op karton geplakt.

Veel werk, maar ik zou het met plezier herhaald hebben voor het volgende deel, als dat ooit verschenen was...

 

 

 

 

Mooie herinnering... waarschijnlijk was je aan een gebroken hart overleden als je toentertijd had vernomen dat je meer dan dertig jaar moest wachten op de vertaling van het volgende deel :wacko:

 

1 uur geleden, Boekenmagazijn zei:

Toen dit derde deel (De ijskoningin) in 1982 uitkwam, was Frommeltje en Viola mijn absoluut favoriete serie.

Ik vraag me af voor hoeveel van die lange reeks  Frommeltje-stemmers dit ook geldt... Laat eens wat horen...

 

De bundeling liet zich vooral zo goed smaken omdat het een nieuwe ontmoeting met een oude jeugdliefde was, in letterlijke en figuurlijke zin, daarmee was het een tamelijk unieke ervaring. Maar spreekt het nog aan als de herinnering er niet is? 

Link naar reactie
2 hours ago, Vittorio said:

Ik vraag me af voor hoeveel van die lange reeks  Frommeltje-stemmers dit ook geldt... Laat eens wat horen...

Ik heb Frommeltje en Viola pas gelezen met het uitkomen van de integrale, recentelijk. Zo onder de indruk van de strip was ik niet. *ducks*

Maar de achtercover vind ik de mooiste van de twee, zeker met die opmerking rond het Gele Teken erbij.

Link naar reactie
On 12/29/2018 at 11:10 AM, Vittorio said:

A. gekozen, die persiflage op Het Gele Teken is eigenlijk wel toepasselijk. Frommeltje en Viola zijn after all net zo verlegen als Blake en Mortimer.....  Maar zij overwinnen dat romantische ongemak, ze praten ook veel gemakkelijker dan die twee harken. 

Ik heb ook voor A gekozen, maar niet om dié reden. Alhoewel het een beetje als verraad voor B aanvoelt. Het probleem met B is dat de aanpak erg klassiek is: de titellijst op de rug, met een afbeelding van de hoofdpersonen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...