Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (30)] achtercover 57 vs. achtercover 44


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 06-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

57.jpg.9598097c7abb12a93da265ed9f23e653.

 

Dit is de achtercover voor Boemerang, een hommagealbum van Suske en Wiske. De strip op zich is wat serieuzer dan de doorsnee Sus en Wis,  waardoor de klassieke evenwichtsoefening waarschijnlijk een beetje potsierlijk overgekomen zou zijn. Deze geloofwaardige variatie vind ik dan ook prachtig gevonden en uitgewerkt.

 

Yncke

 

 

B

 

AC50A920-0E08-40C8-9F2B-E4438E37CD92.jpe

 

Als tweede inzending kies ik dan voor de achterkant van Loisels Peter Pan, vroeger bij Blitz. Beetje gelijkaardig van opzet. Op de eerste achtercover (Londen) zie je Tinkerbel voorbijvliegen op de plek waar Peter net gepasseerd is op de voorkant. Op de achterkant van deel 2 zie je op diezelfde plek Jack the Ripper opdoemen en op de achterkant van deel 3 loopt hij daar voorbij, dezelfde richting uit als Peter. Peters voetstappen zijn nog goed zichtbaar in de sneeuw.

 

Metabaron

Link naar reactie

Ik heb het wel voor Loisel.  Ik heb het ook voor zijn Peter Pan.  En deze prent is best sfeervol, maar los van de rest (connectie voorkant, opbouw meerdere albums) staat de tekening niet sterk genoeg op zichzelf, imo.  Het maakt mij ook niet benieuwd naar de inhoud.  Bovendien heb ik altijd al een hekel gehad aan het spuuglelijke groen/rode kader dat gebruikt werd voor deze uitgaves.

Dupré zijn variatie op de toren gaat zodoende met mijn stem lopen.  Welverdiend ook.  Het is best goed bedacht en prima uitgevoerd.  Met de opmerking omtrent het saaie grijs ben ik het niet eens.  Dit zijn kleuren die je ook binnenin treft en geven een goede indruk van de sfeer in het album zelf.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...