Ga naar inhoud

Nieuwste Manga Aanwinst


Olsimar

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Gast Natte aap

oh boy oh boy, vandaag de eerste vier delen van Vagabond binnen gekregen. Ik had die reeks al voor een flink stuk digitaal gelezen. Maar toen ik zag dat er een vizbig versie van bestond die een stuk groter was dan de normale manga heb ik niet getwijfeld en gekocht.

 

Positief:

uiteraard het goede verhaal en de tekeningen.

Mooie verzorgde uitgave

drie delen in 1 voor een hele sterke prijs (14 euro voor enkele honderden bladzijdes)

en een mooie tekening op de rug van elk boek waardoor het echt opvalt in de boekenkast.

 

Nadeel:

drie delen in 1 waardoor het een dik boek is geworden en het iets grotere formaat ook weer geen voordeel oplevert. Je kan het boek op geen manier schadevrij helemaal open plooien om dubbele pagina tekeningen te bekijken. Jammer.

Het formaat is nog steeds kleiner dan comicformaat of het akira formaat. Persoonlijk (en ik spreek hier puur in eigen naam) mag het van mij toch nog net een tikje groter zijn. het formaat van comics en/of de taniguchi reeks van casterman zou ideaal zijn.

 

Maar goed, we klagen niet hé :)

Nu stap voor stap die reeks bijkopen tot ze volledig is en dan (waarschijnlijk toch weer digitaal :D ) eens helemaal lezen. Topreeks. En deze versie is een absolute aanrader voor wie de reeks nog niet heeft en ze graag wil kopen. Veel waar voor je geld. 

 

Bilal, het zijn samoerais in feodaal japan, wollah, haal je mastercard maar al boven, sahbi :D

Link naar reactie

Bilal, het zijn samoerais in feodaal japan, wollah, haal je mastercard maar al boven, sahbi :D

 

Zweer? Wollah? Klinkt goed sahbi, maar mastercard? Waarom sahbi? Ik betalen cash sahbi ,genoeg geld!  :e012:

Link naar reactie

chattar dreire. 

 

Sowieso!

 

haha

 

Maarre....Vagabond wil ik zeker eens lezen. Lone Wolf and Cub eerst maar eens uitlezen....Het is een hels karwei om de ontbrekende delen te vinden maar ooit zal het zo ver zijn! 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Gearriveerd   :e005:

 

51RprP1g0fL._SX240_.jpg

 

Mooie uitgave hoor, in kleur en het is een omnibus van de 3 aparte volumes, uitgegevn in het orginele formaat.

Ok wel een kinderstrip maar zooo Tezuka; dus I love it B)

Ik zie op Book Depository een Unico boek staan, maar het heeft  een andere cover.

Is dit hetzelfde boek? 410 pagina's voor een omnibus lijkt me weinig.

Waar kan ik dit kopen?

Link naar reactie

Het is een dikke pocket, ik kan nu het aantal pagina's niet checken. De cover van het boek is zoals ik hierboven gepost heb. In de Tezuka draad heb ik het plaatje gepost wat je in webshops ziet, vreemd want dit is toch echt de cover.

 

Ik heb 'm van the Bookdepostory http://www.bookdepository.com/Unico-Osamu-Tezuka/9781569703120 maar bij Amazon.de zag ik 'm ook.

Ik zou niet te lang wachten want die vorige Tezuka (Barabara) van Digital Manga, ook een kickstarter project is al niet meer verkrijgbaar.

Link naar reactie

Het is een dikke pocket, ik kan nu het aantal pagina's niet checken. De cover van het boek is zoals ik hierboven gepost heb. In de Tezuka draad heb ik het plaatje gepost wat je in webshops ziet, vreemd want dit is toch echt de cover.

 

Ik heb 'm van the Bookdepostory http://www.bookdepository.com/Unico-Osamu-Tezuka/9781569703120 maar bij Amazon.de zag ik 'm ook.

Ik zou niet te lang wachten want die vorige Tezuka (Barabara) van Digital Manga, ook een kickstarter project is al niet meer verkrijgbaar.

Hartelijk dank voor je vlugge antwoord, ik heb hem meteen besteld bij Amazon.

 Barbara is ook zeer de moeite.

Link naar reactie

Ok graag gedaan. Weer thuis even gekeken:8 chapters en een prologue en máár 394 blz. op de laatste staat onderaan The End dus dat zal wel kloppen :)

op de backcover staat weer de wervende tekst: ...one outstanding 400 page omnibus edition..... niet nadenken gewoon genieten dus maar!

Link naar reactie
  • 3 months later...

Goed om weten. Die eerste zes delen van de corpse delivery service op de interwebs bevielen me wel, maar nu weet ik ook dat ik mijn tijd niet moet steken in de rest te zoeken... :s

 

goh, er zijn wat moeilijke delen: 2,5,6 waarbij vooral die laatste 2 onvindbaar zijn (tenzij je er 60 USD voor over hebt). de rest is nog goed te volgen. Het zijn allemaal kortverhalen met een dunne rode draad, zoals in Black Jack van tezuka. Wel erg jammer dat Dark Horse ze niet meer gaat herdrukken (heb gebeld vorige week). Wat me wel zorgen baarde: de onvolprezen reeks Eden, its an endless world, stond ook nog niet op de planning terwijl ze delen 13 tem 18 nog moeten uitgeven, normaliter.

Link naar reactie

Ik vind de situatie met "Eden, it's an Endless World" ook jammer.  

De vertaler heeft echter laten weten dat hij enkele maanden geleden de vertaling voor deel 13 heeft ingediend.  Het zou dus nog moeten uitkomen... 

 

 

we blijven hopen he? steengoeie serie, ik las het einde al op het net, maar ga ze me zeker op papier ook kopen van zodra ze verschijnen.

Link naar reactie

Elke keer als de sollicitations van Dark Horse op het internet worden losgelaten zit ik te vloeken voor m'n pc scherm omdat Eden er weeral niet tussen zit.  

Heb het ondertussen vorig jaar ook al gedownload voor het geval het nooit helemaal op papier zal verschijnen.  

 

 

Ik ook. Eden is echt zo'n reeks die ik vijf keer kan lezen en steeds opnieuw nieuwe dingen kan ontdekken!

Link naar reactie

toch eens zien dat ik ze ook niet ergens op mijn harde schijf heb rondhangen. Ik heb onlangs op bakabt wel een hele zwik binnen gehaald.

Waarover gaat Eden?

 

eden is een postapocalyptisch verhaal. Na de bom is er een nieuwe wereld waarin de familie Ballard centraal staat. Het eerste deel is erg klassiek opgebouwd in dit soort verhalen. Daarna ontpopt zich een verhaal dat aaneenhangt van de intriges, kleine burgeroorlogen en (drugs)conflicten waarbij een kleine groep overlevenden elkaar de das proberen omdoen. Het klinkt allemaal wat standaard, maar Eden is imho een van de beste mangareeksen die er zijn.

Link naar reactie

Ik moet toegeven dat ik een zwak heb voor dit soort verhalen, maar alleen als het als kapstok dient om personages uit hun vaste vertrouwde habitat en gewoontes te rukken en ze dan te laten terugvallen op hun instincten, hun verdrongen drijfveren. Het waarom van de apocalyps of de apocalyps zelf interesseert me niet.

 

Verhalen als Eden (manga) of wasteland (comic) doen dat uitstekend, het constant vermijden van die valkuilen, het steeds verder uitdiepen van personages en strange new worlds. Me love that.

Link naar reactie

dat zeker. Het uit de comfortzone moeten treden en je eigen grenzen constant stretchen is zeer interessant en levert die menselijke verhalen op waar het rond draait.

Maar ik zie dat perssonlijk ook graag gekoppeld aan een goed intrige over hoe de wereld dan vergaat (al dan niet via flash back of de personages die de waarheid leren tijdens hun overleving zoals bvb sneeuw, al is dat ook niet de beste strip :) ), liefst nog wat complottheorie er bij, dan zou het perfect zijn :)

Link naar reactie
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...