Ga naar inhoud

Nieuwste Manga Aanwinst


Olsimar

Recommended Posts

Op 20/11/2021 om 13:39, kbellon zei:

Ik ben gedurende mijn lagere school opgegroeid met de manga die de toen Nederlandstalige Kana afdeling uitgaf. Dus redelijk wat van de typische shonen. Misschien niet ieders meug. Maar mijn smaak tusse strips en manga zijn totaal verschillend. Manga lees ik graag als puur entertainment dus hou wel van de klassieke shonen manga (met enkele uitzonderingen).

 

Sinds 2020 heb ik me dan ook wat aangeschaft:

Naruto 28-72 (1-30 had ik al in het NL)

Bleach 12-74 (1-11 reeds in NL)

Monster 1-18 (hier op het forum gekocht :D )

Death Note 1-12

Full Metal Alchemist 1-27 + bonus boekje (hier op het forum gekocht) :D

One piece 1-70 en een pre-order op de box set met 71-90 die in januari uitkomt.

Inuyasha 10-56 (eerste 9 had ik in NL)

Dragon Ball 1-42 (waarvan de laatste deze week is toegekomen :D ) 

 

Dus zoals je ziet: voornamelijk zaken die in de nillies in NL werden uitgegeven.

 

Waarschijnlijk voor 2022:

Naruto Gaiden (1 album, overgang tussen naruto en boruto), momenteel besteld bij Het Besloten Land :D

Boruto

Dragon Ball Super

Rurouni kenshin afmaken met de 3in1 albums (nog deel 8-28 nodig)

Shaman King afwerken met de 3 in 1 albums (nog deel 27-32 nodig, dus wachten tot vanaf omnibus 9 die in juni uitkomt)

Naruto Gaiden ondertussen ergens 2dehands moeten zoeken. Via boekenbalie.be gevonden. Kende ik daarvoor nog niet.

Vandaag de laatste 5 3-In-1s van Kenshin ontvangen.

Boruto en DBS aangekocht bij het besloten land, standaard boekhandel, mekanik, archonia, de stripkever, bookdepository en 4 via marktplaats. Nog niet alles is toegekomen (morgen bv 4 borutos via marktplaats) en deel 2 lijk ik maar nergens te vinden.

Link naar reactie

image.thumb.png.71581f4596717a5f7c38e9add4091fd0.png

 

Deel 1, 6, 7, 8 verwacht ik morgen via mijn marktplaats aankoop.

4 en 10 komen nog wat later via Mekanik.

2 dus nog wat zoeken.

 

image.thumb.png.6e61ffacce87d10b04135019bbe0ab3a.png

 

Hiervan verwacht ik morgen deel 13 van de stripkever.

Deel 9 komt in dezelfde Mekanik levering als de 2 borutos.

Deel 1 en 10 via bookdepo besteld en zijn 14 december in Australië vertrokken. Hier zal ik nog wel even op moeten wachten 😛 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
3 uren geleden, Boris Valeo zei:

Bezig in fullmetal alchemist, wat echt wel goed is😀 

Na een paar volumes verloor ik daar mijn interesse. Ik kan er niets aan doen. Ook de tekenstijl lag me niet

 

Bezig in sunny en dat is echt wel erg goed! Het alledaagse gecombineerd met het weeshuis kan op die manier alleen door een Japanner geschreven zijn.

 

Ook ping pong van hem besteld.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
3 minuten geleden, cartoonesk zei:

Copyright 2022 / 1995-1997. Vandaar mijn vraag of dat het eerste Pokémon-verhaaltje is. Zou 2 maandelijks uit moeten komen. groetjes.

Merci. Ik heb ondertussen ook gezocht op de site van de SSZ, maar staat daar nergens vermeld (of ik vind het in ieder geval niet). Ik zal eens kijken of ik die deeltjes ergens kan vinden.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Zojuist, cartoonesk zei:

Enkel de eerste lag nog maar net in de supermarkt dus ik weet niet of er al meer zijn uitgekomen.

https://www.panininederland.com/shp_nld_nl/blog/pokemon-manga/

 

Deze link met meer info gevonden. Oude serie, voor het eerst vertaald in het NL.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 15/2/2023 om 11:42, Tanuki zei:

Dit lijkt me inderdaad de eerste manga. Ik ging er halvelings van uit dat oorspronkelijk ook dezelfde figuren als in het spel zouden gebruikt worden, maar de manga gaat blijkbaar over Red en een Poliwhirl.

De Poliwhirl is Red's eerste Pokémon, die hij al heeft sinds zijn jeugd. Pikachu komt er wel al snel in voor dus Red is wel te vergelijken met Ash in de tekenfilms (de spellen ken ik niet). Verder zal ik niets verklappen. groetjes.

Link naar reactie

Ssz, Fnac, Amazon en bol.com heb ik al gecheckt. Ik zal eens kijken of ze beschikbaar zijn in een supermarkt hier in de buurt. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Die Pokemon manga gevonden bij de kranten en tijdschriften sectie van Albert Heijn. Ik vertrouw er echter niet op dat die alle deeltjes altijd gaan hebben. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
20 uren geleden, mojo zei:

Die Pokemon manga gevonden bij de kranten en tijdschriften sectie van Albert Heijn. Ik vertrouw er echter niet op dat die alle deeltjes altijd gaan hebben. 

Ik ben niet van de Albert Heijn maar dat kan ik niet beloven. In de AH bij ons kocht ik trouw de Jump (stripblad) vanaf het eerste nummer en ineens lag het nieuwste nummer er niet meer. 

Link naar reactie
Op 20/2/2023 om 09:36, cartoonesk zei:

Pikachu komt er wel al snel in voor dus Red is wel te vergelijken met Ash in de tekenfilms (de spellen ken ik niet).

 

In de originele spellen voor de gameboy (Red, Blue) met Red als hoofdfiguur was Pikachu optioneel, enkel deel van jouw team als je besloot om hem te gaan vangen in het wild.

Het waren Bulbasaur, Charmander of Squirtle waartussen je kon kiezen als starter.

 

afbeelding.thumb.png.4c412ce698b03bd09486f2752af77a4e.png

 

afbeelding.png.ec64575e977e126dc33a3f8afdbe83ff.png

 

Enkel bij het derde spel dat enkele jaren later werd gereleased had je Pikachu van bij de start.

 

afbeelding.png.53fe39f5e2f10e23337f89567c3c1c78.png

 

 

 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, cinco zei:

 

In de originele spellen voor de gameboy (Red, Blue) met Red als hoofdfiguur was Pikachu optioneel, enkel deel van jouw team als je besloot om hem te gaan vangen in het wild.

Het waren Bulbasaur, Charmander of Squirtle waartussen je kon kiezen als starter.

 

afbeelding.thumb.png.4c412ce698b03bd09486f2752af77a4e.png

 

afbeelding.png.ec64575e977e126dc33a3f8afdbe83ff.png

 

Enkel bij het derde spel dat enkele jaren later werd gereleased had je Pikachu van bij de start.

 

afbeelding.png.53fe39f5e2f10e23337f89567c3c1c78.png

 

Bedankt voor de uitleg, cinco. In de manga is Pikachu Red's tweede Pokémon. Ik weet ook niet wat nou eerst was : Spellen, manga of tekenfilms of zelfs cards... (ik heb heel lang een Pikachu-card in mijn portemonnee gehad ;) maar dat terzijde)

Link naar reactie
7 minuten geleden, cartoonesk zei:

Ik weet ook niet wat nou eerst was : Spellen, manga of tekenfilms of zelfs cards...

 

De spellen waren eerst. Het is in de eerste plaats een game-reeks van Nintendo die oorspronkelijk alleen in Japan verkrijgbaar was. (1996)

 

afbeelding.thumb.png.1a0963c92693ce10c64c9566ca6c7a2f.png

 

Maar in het Westen is de anime (1997) eerder bekend geraakt dan de videospellen.

De original run voor de manga begon eveneens in 1997.

 

In 1998 waren de eerste pokemon-videogames in Amerika verkrijgbaar en pas in 1999 in Europa.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...