Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Olsimar

Nieuwste Manga Aanwinst

Recommended Posts

Die Tanagushis hebben een Engelse titel, maar ze zijn in het Frans???

Ik vind ze in elk geval niet in het Engels..

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 hours ago, linthout said:

Die Tanagushis hebben een Engelse titel, maar ze zijn in het Frans???

Ik vind ze in elk geval niet in het Engels..

Ze zijn alleszins prachtig getekend in de Metal Hurlant stijl

Deel dit bericht

Link naar bericht

De meerprijs ten opzichte van de losse delen is miniem. Maar de eerste vier delen staan hier, weliswaar gesealed, al in de kast... Keuzestress!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nice! 2 reeksen die ik ook volg.

Gouden tip qua manga: my brothers husband. 2de en laatste deel verschijnt later deze maand.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Timhardt zei:

Nice! 2 reeksen die ik ook volg.

Gouden tip qua manga: my brothers husband. 2de en laatste deel verschijnt later deze maand.

Nee hoor, hij is al uit! Ik heb 'm zojuist gelezen (met een tissue-box bij de hand...)

Deel dit bericht

Link naar bericht

18 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Nou! Ik wijt het aan de Fisherman's Friends…

ik volg niet...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Pluto 1 t/m 3 gekocht. Had al ooit eerste boek gelezen maar om een of andere reden bleef het daarbij. Urasawa vind ik over het algemeen altijd goed: Monster en 20th Century Boys zijn pareltjes. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

En again new stuff:

Blade Of The Immortal Vol 1&2

20th Century Boys Perfect Edition 1

Fullmetal Alchemist 3 HC

The Promised Neverland 6&7

To your eternity 7

I am a hero 8

IMG_20181206_175000__01.thumb.jpg.51bd9d21c2b4c66505d0b8ab34d93c75.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

this.thumb.jpg.13b94a72d76d730cfcef6a0e49f15d26.jpg

De eerste boeken van 2019 zijn binnen.

2019: Year of the manga. Derde poging.

Meer dan twintig jaar geleden was ik al eens begonnen met manga lezen, maar het bleef niet plakken. Waarschijnlijk de verkeerde reeksen gekozen uit het toen beperkte aanbod. Ongeveer tien jaar geleden, toen er nog eens werd geprobeerd om manga in het Nederlands uit te geven, heb ik het nog eens geprobeerd, maar ook toen bleef het niet plakken. Weer de verkeerde reeksen gelezen? Of had ik te veel werk met mijn comics achterstand... ;)

Het enige wat ik de moeite vond van die eerste keer, was Battle Angel Alita. Et voila. Dit zijn prachtige uitgaves, gedrukt op goed papier, waardoor de tekeningen heel goed uitkomen, en met de kleurenpagina's in (eh) kleur afgedrukt deze keer. En van rechts naar links lezen ;) wat me eigenlijk bijna geen moeite kost. Heb nog maar de helft van vol. 1 gelezen, maar ik vind het nu al prachtig.

Ik ga vanaf nu dus ook geregeld wat manga kopen. Ge moet me niks aanraden, ik heb zo al in gedachten wat ik wil. En anders wordt het weer te veel (met al jullie kennis terzake) waardoor ik afhaak :)😛

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kwas nog aan mijn tekstje aan't schrijven. 
Maar ik lees Alita dus nog steeds even graag :) 
Sci fi martial arts epic, met over the top actie, wat humor en vragen over the human condition, met prachtige tekeningen. Big fun. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind dat er veel te veel gevechten in de doorlopende reeks zitten. Het is steeds hetzelfde. Als verhaal kan de reeks me wel boeien. Het gegeven op zichzelf is zeer leuk. Benieuwd naar de film.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, linthout zei:

Ik vind dat er veel te veel gevechten in de doorlopende reeks zitten. Het is steeds hetzelfde.

Een bedje waar veel shonen-manga ziek in is, en volgens mij een rechtstreeks gevolg van de werkwijze van de Japanse stripmarkt. Magazines laten hun lezers stemmen welke manga ze het beste vinden en die resultaten worden constant vergeleken. Wie achteraan bengelt krijgt het bijltje. Daardoor krijg je veel formulestrips waarbij de protagonisten steeds strijd moeten leveren, tot over de gekste dingen toe. Reeksen die buiten het gewone stramien vallen worden zelden gepubliceerd in de grote magazines. In het land van de tradities worden risico's meestal geschuwd.

Alita is een reeks die ik nog niet gelezen heb, maar ik ken ze wel en ik ben ook wel benieuwd naar die film.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen