Ga naar inhoud

Nieuwste Manga Aanwinst


Olsimar

Recommended Posts

Op 26/2/2023 om 13:13, mojo zei:

Die Pokemon manga gevonden bij de kranten en tijdschriften sectie van Albert Heijn. Ik vertrouw er echter niet op dat die alle deeltjes altijd gaan hebben. 

 

Nog wat achtergrondinfo gezocht.

De volgende uitgave is in april en de daaropvolgende in juni.

Die 3 eerste uitgaves vormen samen één afgeronde cyclus.

Daarna (in augustus) begint een nieuwe cyclus met een nieuwe protagonist.

 

afbeelding.thumb.png.bce054f3bb2952b707aecdd4a7d54189.png

 

Dus om de zoveel delen is er een jump-off/jump-on punt voor lezers, telkens met een andere protagonist en telkens gebaseerd op een andere game van de reeks.

Link naar reactie

Ik heb deze uitgave nu ook in de Jumbo en de Albert Heijn zien liggen.

Toch opmerkelijk dat deze manga van meer dan 20 jaar geleden erin slaagt om in de rekken terecht te komen van warenhuisketens die meestal alleen maar plaats maken voor S&Ws, Asterixen en Donald Ducks.

 

afbeelding.thumb.png.d08554e3d1ecd8f75cfbdadd4be99ce3.png

 

En zal het jeugdige publiek dat nu opgroeit met de nieuwe pokemongames en -tekenfilms nog warmlopen voor deze verhalen uit het prille begin terwijl ze momenteel vooral de huidige flitsende versies van deze franchise kennen...

 

afbeelding.thumb.png.f5dd392fc6d37f1f033fba11344494e1.png

 

Link naar reactie

De tijdschriften en krantensectie van Standaard boekhandel heeft ook de Pokemon manga liggen. Dat geeft me al iets meer vertrouwen om de volgende delen voor mijn zoon te kunnen kopen. Blijf het wel een raar beleid vinden om die niet via de strip leveranciers aan te bieden. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Volgens mij zijn ze daar net mee begonnen. Ze gaven al wel langer andere afgeleide producten van Pokemon uit. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 month later...
3 uren geleden, Peter Motte zei:

Ik heb hem nog nergens gezien. Deel 1 wel gekocht, en gelezen, en cadeau gedaan.

 

In NL ligt-ie in veel supermarkten.

 

12 uren geleden, cartoonesk zei:

Pokémon manga deel 2 gekocht. En gelezen tot het einde, toen het net spannend werd natuurlijk! ;) 

 

 

Vind je het tempo niet te hoog? Ik heb er eens doorgebladerd en ze razen echt wel door die verhaallijnen.

In andere populaire battle manga van de jaren '90 en de jaren '00 (Dragon Ball, Bleach...) wordt er veel meer spanning opgebouwd naar de gevechten toe.

 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, cinco zei:

Vind je het tempo niet te hoog? Ik heb er eens doorgebladerd en ze razen echt wel door die verhaallijnen.

In andere populaire battle manga van de jaren '90 en de jaren '00 (Dragon Ball, Bleach...) wordt er veel meer spanning opgebouwd naar de gevechten toe.

Ik weet het niet. Ik ben geen manga-expert. :) Wel begrijp ik soms niet allemaal wat er (vooral in de tekeningen) gebeurt. Dragon Ball heb ik in het begin gevolgd (de Nederlandse boekjes) maar ben afgehaakt toen het op een gegeven moment niets dan gevechten waren. De gevechten duren me dan juist te lang! :) 

Edit : ik heb het idee dat de gevechten niet het belangrijkste zijn in de verhaallijn van de Pokémon-manga. Vooral wat Team Rocket allemaal van plan is! ;) 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Iedereen zijn eigen keuze, natuurlijk. Het is een kwestie van bruikbare indelingen. Het komt niet in mijn bibliotheek omdat ik me dan beperk tot zuivere manga. Er zijn een beetje te veel tussenvormen. Op een bepaald moment leek het erop dat na de mislukking van de grote zuivere-manga-golf er een poging was om hybriden op de markt te brengen, strips getekend door Japanners op basis van westerse verhalen. Dat werd automatisch uit mijn verzameling gesloten, alleen al om te verhinderen dat die te groot zou worden.

Link naar reactie
Op 21/6/2023 om 18:28, Peter Motte zei:

Een pure manga kan dat toch niet zijn, want Deadpool is een Amerikaans personage.

 

Er is zelfs Vlaamse manga. Enfin, manga getekend door een Vlaamse. Ik ben even de titel kwijt maar ik heb 'm hier ergens liggen. 
Ook van Lanfuest is er een mangaversie trouwens, getekend door een Fransman.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Tja, ik had gedacht om die eerste drie delen te kopen, maar als er nog vier bijkomen, en dan misschien nog een cyclus van tien enz., dan denk ik toch niet dat ik ermee doorga.

Dit weekend de laatste drie delen van de Shaman King Star Edition gelezen: 1300 p's vechtpartijen met over souls, geesten en wat al niet meer. Oké, er zit wel een soortement "boodschap" in, maar die kun je ook in minder dan 1300 p's met een boel shonen-elementen kwijt. Ik vond het wa te veel, en die Pokémon zal op hetzelfde uitdraaien. Ik moet nu even wat ont-shonen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...