Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Olsimar

Nieuwste Manga Aanwinst

Recommended Posts

Op 20/1/2020 om 00:01, Neat Stuff zei:

Kijk hier dan ook gelijk 'ns naar. Tanabe is een meester in het verstrippen van Lovecraft. Ik durf zelfs te beweren dat hij niet te toppen is.

9200000071416239.jpg

Die vond ik eerlijk gezegd wat minder 🙁

Allemaal erg mooi getekend maar alles was van verhaal te kort en oppervlakkig om veel voeling te kunnen krijgen naar mening. En dat probleem had ik niet bij At the Mountains of Madness

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 uren geleden, linthout zei:

De originele drie boekjes???? De roman? Strip in drie delen?

Dat zijn de drie delen die Vertical zo rond 2012 heeft uitgegeven. Een adaptatie van de roman door Usamaru Furuya. Is best de moeite waard, maar ik prefereer Ito's versie. Als je je die Furuya's wilt toe eigenen moet je inmiddels diep in de buidel tasten...

51DeujbzvzL._SX352_BO1,204,203,200_.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Junji Itos bewerking van 'No Longer Human' gelezen.  Heftig....  Blijkbaar de 4de manga-versie (in 10 jaar) van Osamu Dazais roman.  Wist ik allemaal niet...  Vond het zeer goed maar ook enorm deprimerend.   Achteraf nog wat bijgelezen over Osamu Dazai en 'No Longer Human'.  Zeer fascinerend.    Ik weet niet of dit beter of slechter is dan de vorige 3 manga-bewerkingen.  Ik weet wel dat Junji Ito hier de roman en het leven van de auteur samen brengt, iets wat duidelijk is vanaf de eerste pagina's (hoewel ik dat tijdens het lezen ervan niet besefte).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een gelukje gisteren... Alle 13 delen van 'Say hello to Black Jack' in het Nederlands. 0,50 euro per deel in de lokale Kringloopwinkel.  Ikke blij en heerlijk wat lectuur voor de komende 'quarantaine'-weken door te komen.

Say hello.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

In Blitz Waregem uitverkoop van alle Nederlandstalige manga aan 0,50 cent per strip. Daar heb ik vorige week ook alle 'Nausicaä'-albums in het Nederlands, op deel 2, kunnen op de kop tikken. Het ontbrekende deel inmiddels ook online gekocht. Dus ook die reeks ligt klaar als ik alle delen heb. Ik zal me niet meteen vervelen.

315480.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Veto zei:

Een gelukje gisteren... Alle 13 delen van 'Say hello to Black Jack' in het Nederlands. 0,50 euro per deel in de lokale Kringloopwinkel.  Ikke blij en heerlijk wat lectuur voor de komende 'quarantaine'-weken door te komen.

Say hello.jpg

Dat is dan ook nog een erg goede reeks!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 17/3/2020 om 12:35, Veto zei:

Say hello.jpg

Zeer zeer goede reeks

Deel dit bericht

Link naar bericht

Promised neverland blijft goed? Ik twijfel al een tijd, wacht ook ergens op omnibussen. Ik koop al jaren teveel dubbel. Graag eens direct in een goede uitgave.

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 hours ago, Timhardt said:

Promised neverland blijft goed? Ik twijfel al een tijd, wacht ook ergens op omnibussen. Ik koop al jaren teveel dubbel. Graag eens direct in een goede uitgave.

Ik weet niet waar je nu bent, maar ik heb gelezen tot deel 11 denk ik. Tot nu toe blijft het zeer goed. Het is vooral entertainment op een hoog niveau dat vlot wegleest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 18/3/2020 om 19:24, Timhardt zei:

Zeer zeer goede reeks

Alle 13 albums uitgelezen... 'dankzij' coronadreiging meer tijd dan normaal. En wat heb ik ervan genoten ! Pfffff… Emotionele rit, geshockeerd en zwaar geëmotioneerd bij momenten. Zalig ! Echt verschoten van de medische zorgen en wantoestanden in Japan. Een verhaal dat je wakker schudt. Man, man, man... Vooral het verblijf van dokter Saito op de neonatologie en oncologie zijn ontzettend sterke verhalen. Al vond ik zijn afsluitende 'stage' op de psychiatrische afdeling ook heel goed verteld. Dit is voor mij dé ontdekking van 2020. Hoe heb ik dit al die jaren kunnen missen??? Tot voor kort kocht ik enkel het (naar het Nederlands vertaalde) werk van Jiro Taniguchi en liet ik alle andere manga opzij. Eerder dit jaar ook MW en Ode aan Kirihito in het Nederlands gekocht en héél graag gelezen. Heb ook gezien dat uitgeverij L nog een reeks van Tezuka vertaald heeft: Ayako. Is dat ook de moeite waard ?

Ayako-cover-deel-1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, Veto zei:

Ayako. Is dat ook de moeite waard ?

Ayako-cover-deel-1.jpg

Ja ! Ook zeer meeslepend en spannend. 

11 uren geleden, Veto zei:

Pfffff… Emotionele rit, geshockeerd en zwaar geëmotioneerd bij momenten. Zalig ! 

Zou ook kunnen een reactie op Ayako zijn...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb de volledige 'Say Hello to Black Jack' ondertussen ook aangeschaft via Tweedehands.be alsook 'Die Wergelder' vol 1.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 17/3/2020 om 12:35, Veto zei:

Say hello.jpg

Die foto heeft Veto van die aanbieding van tweedehands.be. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
37 minuten geleden, Eemis zei:

Die foto heeft Veto van die aanbieding van tweedehands.be. 😉

Klopt, Eemis. Ik heb 8 delen gekocht in Blitz te Waregem en de ontbrekende delen in de kringloopwinkel in Kuurne.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 1/23/2020 at 9:33 AM, linthout said:

afbeelding.png.cee96bf1e90646905581c655e0fd9b75.pngSchitterend!!!! Dit is geen horror! Wel een afscheidsbrief .

•   Reveal hidden contents

Ook achter de kiezen momenteel. Zeer onconventionele Ito (hij wou eens iets anders dan pure horror vermoedelijk).

Kwaliteit qua werk, maar persoonlijk heb ik liever zijn echte horror.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb nog maar het eerste deel gelezen. Met veel plezier. 
Het gaat over de bemanning van een drakenboot, ze jagen op draken in de wolken. Speelt zich af in een wereld die pre-WWI lijkt, maar het is gelukkig geen steam punk (of toch niet echt). 

Het zijn slices of life: de jacht, het verwerken van de draken, verkopen in de dorpen, piraten, ontluikende liefde,... en koken. Het is zelfs gedeeltelijk een drakenkookboek ;) kreeg er honger van. Ik vind het mooi getekend. 

https://kodanshacomics.com/series/drifting-dragons/

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...