Ga naar inhoud

Nieuwste Manga Aanwinst


Olsimar

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Van Biomega heb ik de eerste twee volumes in het Frans al gelezen. Een andere tekenstijl dan knights of sidonia, maar ook erg goed. Het was vooral dat wat me aansprak en de creature designs. Veel leeswerk was daar niet aan, een visueel spektakel. Ik ga eerst GANTZ uitlezen en dan begin ik aan de rest.

 

Ik heb gezien dat het eerste volume van CITRUS ook uit is. Dat spreekt me ook wel aan. Totaal iets anders dan Biomega uiteraard...

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Citrus_%28manga%29

Link naar reactie

Van Biomega heb ik de eerste twee volumes in het Frans al gelezen. Een andere tekenstijl dan knights of sidonia, maar ook erg goed. Het was vooral dat wat me aansprak en de creature designs. Veel leeswerk was daar niet aan, een visueel spektakel. Ik ga eerst GANTZ uitlezen en dan begin ik aan de rest.

Halverwege verandert de tekenstijl naar die die nihei hanteert op knights of sidonia. Dat is spijtig, want het betekent dat er geen uniformiteit is tss de verschillende tankobons. Het ziet er uiteraard ook goed uit (en duidelijker om te lezen), maar toch spijtig.

Link naar reactie

Blame en Bio spreken mij niet zo aan. Ik hou niet zo van reeksen waar geen verhaal in zit.

 

KoS echter ga ik zeker proberen. Schijnt een heel goed plot te hebben en toffe personages. (en een hoop fanservice maar dat neem ik voor lief)

 

Hoe is Dororo? Ik blijf die steeds maar tegen komen als ik internet zoek naar nieuwe reeksen om te proberen maar wat ik ervan gezien heb spreekt mij totaal niet aan. (man met  hoofd ven stekelvarken als hoofdpersoon?)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

mig el pig is ook een trouwe volger dacht ik :)

 

1 van mijn eerste posts op het oude forum was dacht ik zelf een ''bespreking'' van de reeks.

 

Zoals Timhardt al zei is het met niet veel te vergelijken. Qua verhaal alleen al is het maffer dan meeste cronnenberg films, en voordat je begint over Naked Lunch, het antwoord is neen, zelf die film komt niet in de buurt.

 

Het concept is nochtans simpel: Een man leeft in de keel van een andere man die het lichaam heeft van een kaaiman. Dit zijn geen spoilers maar slechts de eerste pagina van deel 1.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

In het weekend op MIA op zoek naar iets nieuws om te ontdekken deze manga gekocht (van de maker van Darker than Black). Moet het nog lezen. Kent iemand het?

 

 

Ken ik niet maar ben momenteel Darker than Black aan het kijken en bevalt heel erg. Heb dit genoteerd op mijn lijstje. Dank voor de tip.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

En ook al in Catawiki ingevoerd!

 

ed29fbc6-ba9f-11e3-82e4-28970d17e0b6.jpg

 

Heerlijke prachtig getekende manga waarin de maakster het 19e eeuwse (nomaden) leven langs de Zijde-route in beeld brengt aan de hand van alledaagse verhalen. Eerder tekende zij Emma wat zich afspeelde in het 19e eeuwse Victoriaanse Londen en waar ze als anglofiel zich uit kon leven. Zeker het begin van Emma is grafisch een stuk minder dan A Bride's Story.

 

hoe is emma qua verhaal? ze zijn het aan het heruitgeven in mooie hc's (yen press).....

Link naar reactie

Ik ben daar wel eens aan begonnen maar buiten het feit dat het heel verdienstelijk getekend is en ik een liefhebber ben van Engelse zaken kon het mij niet boeien. Dat kan natuurlijk ook aan het scherm liggen en het kan zo maar zijn dat ik val voor een mooie uitgave ;)

 

Linkje? of moet ik zelf googelen :e002:

Link naar reactie
  • 1 month later...

Na ernstig afbouwen is er weer plaats voor strips. Ik ga het aantal nieuwe reeksen tot een absoluut minimum herleiden, maar manga heb ik steeds waar voor je geld gevonden. De uitgave is alvast heel erg verzorgd, en het Engels is echt wel vlotter leesbaar dan het Frans (vroeger wel wat Franse manga gekocht). Ik lees nu elke dag 50 pagina's voor het slapen, zo heb ik er lekker veel geniet van.

Als ik er mee klaar ben laat ik zeker en vast weten wat ik er van vond ;)

Link naar reactie

Ik had het wel gehad met Naruto, conan en kenshin... Ik heb liever iets meer diepgang, een groter geheel.

Heb je nog aanraders?

Mag het samoerai a la blade of the immortal of vagabond zijn?

Anders vond ik flowers of evil -11 delen en gedaan- enorm goed. Ik schreef daar iets over op de ssz, de recentste inpit bij klare taal daar.

Verder ben ik nu a silent voice aan het lezen, over pesten en de gevolgen daarvan, ook heel diep in de menselijke psyche zonder ergens onbegrijpelijk te worden. Totnogtoe zijn er 2 delen in het engels, 7 delen en gedaan en de delen volgen elkaar let amper 2 maand tussenpoos op.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...