Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (3)] achtercover 7 vs. achtercover 20


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

62 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 11-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

jommeke.jpg.5ffea5acd3dd080361c320fb20b3

 

Al googelend naar een achtercover kwam ik deze achterkant van Jommeke tegen. Ik denk niet dat ik dat deze versie ooit eerder had gezien. Toch zeker niet in het echt.

 

Tom B

 

 

B

 

20.jpg.95c2f866087c9108b5d3c5a5a50a2edb.

 

Blacksad 5

 

Kool Thing

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

A. Het is natuurlijk Bon Ton om Guarnido te verafgoden voor alles behalve voor het ritme waarin hij iets uitbrengt, maar die van Jommeke is gewoon te leuk.  Alle personages erop, de ouderwetse druk. Sorry Guarnido, maar als je niet naar de prijsceremonie van de reep moet komen, kan je eventueel nog eens een boekje afwerken.

 

 

 

Link naar reactie

Voor mij ook overduidelijk A.

Blacksad ben ik sowieso nooit aan begonnen- ik had t denk ik wel gelezen wanneer de hoofdspersonages 'gewoon' mensen waren geweest. Ik kan pratende dieren gewoonweg niet serieus nemen en dan is voor mij de lol er wel snel af.
Guarnido is wel een heel goede tekenaar. Had m graag eens een 'echte' film noir detective zien maken met mensen in de hoofdrol (iets in de trant van Nestor Burma- DAT kan ik wel bijzonder goed smaken! (vooral de Tardi delen- behoort tot het beste dat ik ken) 

Link naar reactie
25 minuten geleden, Yncke zei:

Niet de sterkste tekening, maar ik vind het citaat op de Blacksad zo sterk.

Maar het is zwak vertaald. En het complete dialoogje uit het album is nog veel sterker, dat heeft precies de leuke afsluiter waarom ik de reeks zo kan smaken:


'Qui es-tu pour me juger ? Qu'as-tu de plus qui te rende meilleur que moi ?'
'La poésie et les couilles...'
'Ok commençons par régler le second point....'

 

Niettemin wel op B gestemd, voor A moet je denkelijk een sentimentele Vlaming zijn 😁

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Tom B zei:

en dan? ik heb ook al gestemd voor covers van strips die ik niet ken. Mooi is mooi en goed is goed.

Ik bedoel dat jeugdsentiment de mantel der liefde draagt. Dan knijp je bijvoorbeeld de ogen dicht voor die rare fout bij het stel rechts bij de boom (blote schouder zit tegelijk voor het middel van die man én achter het been... ) 

Link naar reactie

Hier stemde ik wel, maar ik vind weer dat het moeilijk vergelijkbare ac's zijn. De Jommeke voor de kinderen, en de tweede voor tieners.

Uiteindelijk voor B gekozen, omdat die toch wel beter getekend is. De opgegeven handen in de Jommeke zijn toch wat inspiratieloos getekend.

Link naar reactie
5 uren geleden, Vittorio zei:

 (blote schouder zit tegelijk voor het middel van die man én achter het been... ) 

Nee hoor. Ik begrijp waarom je dat denkt, maar dat is gewoon gezichtsbedrog te wijten aan een beetje ongelukkig geplaatste hemdsplooi, meer niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...