Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (4)] achtercover 13 vs. achtercover 35


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 12-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

13.jpg.448ba1166344bbbb4865b92ffb143b25.

 

Soda: Hoe kan je door deze combinatie van tekst en prent géén zin krijgen om de reeks te lezen?

 

Jason Fly

 

 

B

 

924152959_FrankaBackSucces.jpg.ec817768f

 

Voor mijn 2de inzending ga ik toch maar weer voor eentje uit mijn eigen collectie.

Deze achtercover is trouwens de voorcover bij de franstalige editie.

Zeker niet iconisch zoals enkele andere cover want slechts voor 1 enkel album gebruikt maar wel heel mooi.

En door het feit dat Henk Kuijpers zich voor een keer houdt aan een strakke lijn zonder al te veel details ook wel een van de sterkste van deze reeks vind ik.

 

Mzee

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
22 minuten geleden, Kristof Berte zei:

Soda is de perfecte achtercover.

 

(behalve de woorden "smerissen, wauwen (???) en juten (???)")

Belachelijke popi jopi vertaling, in origineel is slechts sprake van 'policiers' en 'flics' 🙄 'Ma mère' vertalen met 'mama' zet bovendien volstrekt de verkeerde toon. Er zijn bovendien mooier ogende Soda-achtercovers, met het tekstblok onder de afbeelding van de verkrijgbare deeltjes. Alles bij elkaar: zeker niet perfect. 

Link naar reactie
5 uren geleden, Kristof Berte zei:

(behalve de woorden "smerissen, wauwen (???) en juten (???)")

Even off topic en meer agent 212. Ik ben er eindelijk achter waarom in zo veel stripverhalen agenten kippen worden genoemd. Het heeft een historische reden in het frans.

 

https://www.anecdote-du-jour.com/pourquoi-surnomme-t-on-les-policiers-poulets/

 

Btw. I fully endorse Franka

 

 

 

Link naar reactie
1 hour ago, Vittorio said:

En dat vreemde handje met vingers als saté-prikkers...? Ook niet je ding?

Denk dat dat gezichtsbedrog is door die zwarte achtergrond. Franka evolueerde van leuk stripmadammeke naar een soort sexy model met lange benen en dito sfeer, erg mooie achtergronden enzo maar meer iets voor Instagram dan een detective/avonturen strip.

Link naar reactie
1 uur geleden, Bonte zei:

Denk dat dat gezichtsbedrog is door die zwarte achtergrond. Franka evolueerde van leuk stripmadammeke naar een soort sexy model met lange benen en dito sfeer, erg mooie achtergronden enzo maar meer iets voor Instagram dan een detective/avonturen strip.

Ik ben die Franka’s pas recent beginnen lezen en de verandering van stijl is inderdaad opvallend. Ik vind het een goede strip trouwens.

Maar als achtercover vind ik A beter.

Link naar reactie
3 uren geleden, Bonte zei:

Denk dat dat gezichtsbedrog is door die zwarte achtergrond. 

Op het origineel is het niet veel beter hoor, Kuijpers goochelt wat met schaduwen maar met die hand gaat ie volgens mij goed de mist in, ook nog eens erg centraal in de tekening zodat het oog er meteen op valt 🧐

 

1475401453_CAFFrankaBackCoverSuccesverze

 

Met de tetten lijkt me ook iets mis maar daar krijg ik de vinger niet helemaal op. 

Link naar reactie
1 hour ago, Vittorio said:

Op het origineel is het niet veel beter hoor, Kuijpers goochelt wat met schaduwen maar met die hand gaat ie volgens mij goed de mist in, ook nog eens erg centraal in de tekening zodat het oog er meteen op valt 🧐

 

1475401453_CAFFrankaBackCoverSuccesverze

 

Met de tetten lijkt me ook iets mis maar daar krijg ik de vinger niet helemaal op. 

Er is een halve maan schaduw bovenop de linkerborst wat niet echt kan, tenzij ze die als pointy stick gebruikt richting de lezer. 🙂

 

Nu, het is niet omdat er foutjes in de tekening zitten, gewoon de vastberaden modellen sfeer die ook in die achterkaft naar boven komt.

Link naar reactie

Altijd moeilijk, handen (of andere fijne voorwerpen) tegen een zwarte achtergrond. Eigenlijk verlies je zo het visuele effect van de omtreklijnen, en het zijn meestal de omtreklijnen die de dikte van vingers weergeven, niet de witte ruimte tussen die lijnen. Sommige tekenaars lossen dat op door een extra wit lijntje tussen de figuur en het zwarte vlak, maar ik heb dat altijd al raar gevonden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...