Ga naar inhoud

Dossier n°2 XIII


Aerogi

Recommended Posts

13 hours ago, Timhardt said:

Xiii is gedaan na het dossier, het eerste, deel 13 in de reeks. Thorgal stopt na de kooi, deel 22. Largo stopt na deel 10, mogelijks zelfs na deel 8.

 

Stop daar en je hebt 3 zeer goede afgeronde reeksen.

Thorgal en Largo akkoord. Wat XIII betreft was het laatste door Vance en Van Hamme gemaakte album (deel 19) wat mij betreft een bevredigend einde. de delen daarvoor (schatzoekavontuur) waren minder maar toch nog steeds erg onderhoudend en leuk om te lezen..

Link naar reactie
13 minuten geleden, sanderg zei:

Thorgal en Largo akkoord. Wat XIII betreft was het laatste door Vance en Van Hamme gemaakte album (deel 19) wat mij betreft een bevredigend einde. de delen daarvoor (schatzoekavontuur) waren minder maar toch nog steeds erg onderhoudend en leuk om te lezen..

Wie koopt er dan die duizenden Thorgals, Largo Winchen en XIII's en zorgt dat deze jaarlijks in de striptops komen??? Zeker niet de STRIPLEZERS van dit forum.....

Link naar reactie
15 minuten geleden, bammar zei:

Wie koopt er dan die duizenden Thorgals, Largo Winchen en XIII's en zorgt dat deze jaarlijks in de striptops komen??? Zeker niet de STRIPLEZERS van dit forum.....

Ach, op stripinfo.be zijn Thorgal, XIII en Largo Winch op de plaatsen 1, 3 en 5 terecht gekomen van de beste series ooit. Ook de leden van dit forum hebben ongetwijfeld een groot aandeel gehad in deze verkiezing.. Alles is dus relatief...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
3 minutes ago, Rik said:

Ach, op stripinfo.be zijn Thorgal, XIII en Largo Winch op de plaatsen 1, 3 en 5 terecht gekomen van de beste series ooit. Ook de leden van dit forum hebben ongetwijfeld een groot aandeel gehad in deze verkiezing.. Alles is dus relatief...

eens... tot de genoemde delen echter hoorden deze reeksen echter wat mij betreft ook daadwerkelijk op die hoge plek. elke stripserie wordt/werd op de duur minder.. ook series als kuifje en Asterix. Van Kuifje echter is t achteraf bezien echt geweldig dat t is gestopt na de dood van Herge. Niemand had ooit meer t oude niveau kunnen behalen

Link naar reactie

Toch is er een hele grote groep die deze uitgekauwde series blijft kopen.
Maar waarom?

Is het om de serie compleet te hebben?
Lijden we aan completisme?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot zo'n drie/vier jaar geleden veel kocht om mijn series compleet te houden. Toen kwam het moment dat ik het licht zag en mezelf af ging vragen waarom ik dat nog deed. Ik las het, het kon me nauwelijks nog boeien en zet het in de kast en keek er nooit meer naar om.
Ik ben toen gestopt met het lezen en kopen van veel series.
Hou per jaar geld over voor andere zaken die leuker zijn dan de uitgekauwde stripseries top 10. (Misschien een leuke topic in de laatste dagen van het jaar).
Welke vijf of tien stripseries zijn echt uitgekauwd en slaapverwekkend geworden.

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Lefranc zei:

Ik lees strips voornamelijk voor ontspanning. Alhoewel ik liever meer toppers zoals Undertaker, Krasse Knarren, Mooie dagen etc zou zien verschijnen beleef ik meer plezier aan een mindere Thorgal, Largo en zelfs Alex dan aan wat elk jaar in de top tien van Knack of De Morgen staat. 

Hehe Metoo +1

 

 

 

Link naar reactie

Niks mis met XIII, Largo en Thorgal.......ik koop en lees ze graag.......ik lees ze met veel plezier en nog steeds. De spin-offs zijn zelf heel sterk. Dit soort reeksen zijn de reden dat ik zo van strips hou en inderdaad, de stripwinkelier is er ook blij mee. Ik ben met veel series gestopt de laatste jaren, maar deze drie blijven welkom. Het tweede dossier heb ik echter nog niet gelezen, ik heb ook nooit zo'n behoefte aan dossiers, maar we zullen zien.

Link naar reactie
Op 27/12/2018 om 12:24, Lefranc zei:

Ik lees strips voornamelijk voor ontspanning. Alhoewel ik liever meer toppers zoals Undertaker, Krasse Knarren, Mooie dagen etc zou zien verschijnen beleef ik meer plezier aan een mindere Thorgal, Largo en zelfs Alex dan aan wat elk jaar in de top tien van Knack of De Morgen staat.

alsof ik mijzelf hoor ;)

Link naar reactie

Als Gert Meesters maar de intellectuele toer kan opgaan. Gelooft die man nu zelf dat dit soort van strips enorme verkoopcijfers haalt. Is net als een met een Oscar bekroonde film. Iedereen heeft er de mond van vol, maar eens je de film bekijkt val je er steevast bij in slaap. Laat Geert maar rustig verder leuteren, en koop gerust de dingen waar je zelf van houd.   

Link naar reactie
16 uren geleden, blacktiger zei:

Is net als een met een Oscar bekroonde film. Iedereen heeft er de mond van vol, maar eens je de film bekijkt val je er steevast bij in slaap.

Zeer zeker niet steevast, maar over de afgelopen 20 jaar enkel in 1998 en 2001, in het laatste halfuur van de winnaar van 2003 en nog wat dommelen zo nu en dan in 2010 en 2015. 

 

 Oscar voor Beste Film: 

 


1998 Shakespeare in Love
1999 American Beauty
2000 Gladiator
2001 A Beautiful Mind
2002 Chicago
2003 The Lord of the Rings: The Return of the King
2004 Million Dollar Baby
2005 Crash
2006 The Departed
2007 No Country for Old Men
2008 Slumdog Millionaire
2009 The Hurt Locker
2010 The King's Speech
2011 The Artist
2012 Argo
2013 12 Years a Slave
2014 Birdman
2015 Spotlight
2016 Moonlight
2017 Shape of water

 

 

Link naar reactie
Op 26/12/2018 om 19:49, Veto zei:

Ik heb me ook laten vangen aan dat nieuwe dossier. Veel te veel blabla. Hier en daar een stripje. Flauw, heel flauw. Mijn stekker gaat bij deze uit XIII. Ik stop ermee. 

Ik zal nog steeds de reeks volgen.

Vooral omdat ik het nog steeds leuk vind om te lezen en om de reeks compleet te houden, maar voor dit album volg ik je mening.

Dit voelt aan als snel-snel nog wat omzet genereren...

Albums  zoals “Tango” zijn een goed voorbeeld aantal pagina`s /prijs.

Link naar reactie
3 uren geleden, steelke zei:

Ik zal nog steeds de reeks volgen.

Vooral omdat ik het nog steeds leuk vind om te lezen en om de reeks compleet te houden, maar voor dit album volg ik je mening.

Dit voelt aan als snel-snel nog wat omzet genereren...

Albums  zoals “Tango” zijn een goed voorbeeld aantal pagina`s /prijs.

Tango 1...zelden een verhaal gelezen dat al zoveel keer verteld was. Dat was dan ook het enige dat goedkoop was aan het album.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...