Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (7)] achtercover 3 vs. achtercover 43


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 15-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

kuifje.jpg.04dfc59b30472aebf8a99f88d361c

 

Deze Kuifje achtercover is echt pure nostalgie voor mij.  Overigens is deze Zuid-Afrikaanse variant de beste afbeelding die ik zo 123 kon vinden. De taal in kwestie is dus puur toeval en dient wat mij betreft niet te worden meegenomen in de beoordeling.

Ik denk dat ik persoonlijk deze backcover nog hoger waardeer dan de Sus en Wis.

 

sanderg

 

 

B

 

6988B05D-79AE-4313-8A92-9BD251477667.jpe

 

De achtercover van Isabel 3, De hekserij van Oom Hermes. Omwille van het prachtige tekenwerk van Will uiteraard, maar ook om een bijzonderheidje. Omdat dit derde deel als eerste in de reguliere albumreeks uitkwam en delen 1 en 2 pas veel later in die vorm verschenen, staat deel 3 hier als enige in het reeksoverzicht op de achterflap.

 

Metabaron

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Kuifje mag voor mij vallen naast de Toren. Isabelle heeft de charme van een Will op zijn hoogtepunt. Als lezer wordt je in het boek van Isabelle getrokken tussen Calendula (de jongere) en haar demonen die gezellig mee lezen.

Kuifje is wat dat betreft een mislukte trailer. Enkele verhaalelementen bijeengevlamd op een blad, zonder veel bindmiddel.

 

 

 

Link naar reactie

Niks mis met Will, maar deze specifieke achtercover laat de lezer in de kou staan. Die mag uitkijken ('Verschenen in deze reeks') naar slechts 1 titel en laat dat nou precies het album zijn dat hij in handen heeft (het raadsel van de ontbrekende 1 en 2 moet hij zelf maar oplossen). Dan liever A die met prikkelende titellijst en avontuurlijk beeld tientallen titels aanbeveelt.  

Link naar reactie
3 uren geleden, Ambreville zei:

Kuifje mag voor mij vallen naast de Toren. Isabelle heeft de charme van een Will op zijn hoogtepunt. Als lezer wordt je in het boek van Isabelle getrokken tussen Calendula (de jongere) en haar demonen die gezellig mee lezen.

Kuifje is wat dat betreft een mislukte trailer. Enkele verhaalelementen bijeengevlamd op een blad, zonder veel bindmiddel.

Isabelle is een nog grote (Dupuis)cliché dan Kuifje: personages die hun eigen album lezen. Hoe ongeïnspireerd.

Link naar reactie
22 minuten geleden, Ambreville zei:

Wat meer geel zou hier wel leuk bij zijn.

Voor alle duidelijkheid: dat was een gekopieerd niemendalletje, gemaakt met restjes voor een paar fans. De mogelijkheden waren beperkt. Maar anders zou dat zo geel als maar kon geweest zijn.

Link naar reactie
51 minuten geleden, Vittorio zei:

Hij leest dus een vage algemene strip. Wat is dat precies, een vage algemene strip, waar vind ik die?

Niet in een stripspeciaalzaak, maar in een vage, algemene winkel natuurlijk. In de rayon 'allerlei'.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 uur terug, Vittorio zei:

Hij leest dus een vage algemene strip. Wat is dat precies, een vage algemene strip,

Dat is iets wat de lezer zelf kan invullen naar eigen keuze. Een beetje zoals vage, algemene beroepen zoals dat van Kiekeboe er een is. Hoe minder specifiek je bent, hoe meer mensen zich daarin kunnen herkennen.

Link naar reactie
20 uren geleden, Tom B zei:

Isabelle is een nog grote (Dupuis)cliché dan Kuifje: personages die hun eigen album lezen. Hoe ongeïnspireerd.

Dat vind ik een beetje flauw Tom, de meeste voor en achtercovers zijn een grabbelton van sjablonen, clichés en

hyperbolen, je weet zelf wel hoe dat werkt met uitgevers.

Voor de rest laat ik de tekentechnische uitleg van jouw graag tegen mij aanleunen.

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, bouncer zei:

Dat vind ik een beetje flauw Tom, de meeste voor en achtercovers zijn een grabbelton van sjablonen, clichés en

hyperbolen, je weet zelf wel hoe dat werkt met uitgevers.

Ik schreef dat als reactie op amberville's opmerking dat de cover van Kuifje een mislukte trailer is. Als die Kuifje al een cliché is, wat is die Isabel dan niet? Ik vind die Kuifje juist heel leuk gevonden. Niemand had dat tot dan toe ooit gedaan, en weinigen hebben het sindsdien opnieuw gedaan (Vehlmanns achtercover voor R&K heeft een gelijkaardig concept). Die achtercover van Kuifje is iets waarbij je kan wegdromen. Zeker als je de verwijzingen nog niet kent. Als je dat rare eiland met die vreemde voorwerpen en personages ziet wil je daar toch meer over weten?

Link naar reactie
On 1/8/2019 at 10:47 AM, Vittorio said:

Niks mis met Will, maar deze specifieke achtercover laat de lezer in de kou staan. Die mag uitkijken ('Verschenen in deze reeks') naar slechts 1 titel en laat dat nou precies het album zijn dat hij in handen heeft (het raadsel van de ontbrekende 1 en 2 moet hij zelf maar oplossen). Dan liever A die met prikkelende titellijst en avontuurlijk beeld tientallen titels aanbeveelt.  

Dat vind ik een onzinnige redenering.

Link naar reactie
16 uren geleden, Vittorio zei:

Deur van café zwiept open. Iemand roept naar binnen: 'Dat vind ik een onzinnige redenering'. En tevreden over deze nuttige bijdrage loopt hij snel weer verder.  

 

  

 

Bierproeverij in datzelfde café. Brouwsel 3 is een heerlijk blond bier van hoge gisting, fris en fruitig maar stevig en met karakter. De persoon die de tasting presenteert, heeft net verteld dat brouwsel 3 het eerste bier is dat de brouwerij op flessen trekt en breed uitzet. Brouwsel 1 kreeg al eens een beperkte botteling maar nog niet op de flesjes die ze voortaan gaan gebruiken en brouwsel 2 was eerder enkel te proeven bij de brouwerij zelf. Beide bieren zullen pas later op fles verkocht worden. “Brouwsel 3? Maar waar zijn brouwsel 1 en brouwsel 2 dan?” roep je vertwijfeld en je bestelt een pintje. Lekker, van de brouwerij die je kent en waarvan je al veel pintjes gedronken hebt. 😉 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...