Ga naar inhoud

De Catawiki Verzamelaarsdraad. Aka de niet Catawiki Zaagdraad.


Zwendel

Recommended Posts

2 minuten geleden, linthout zei:

Ik krijg toch goesting om hier ook eens te zagen moet ik zeggen...

The Alterwood heeft het er ook moeilijk mee volgens mij...

Het gaat niet lukken... Dit wordt zaagdraad nummer 2... 😮

Onderdruk dit Willy en bewaar het voor de andere draad.

De catalogus van Catawiki heeft zijn goede kanten en staat los van de veiling en al diens perikelen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Wie van jullie werkt met 2dehands.be? Hebben jullie ook de indruk dat daar tegenwoordig veel vragen over de aanbiedingen worden gesteld, maar dat er niet wordt gekocht? Ik heb me zelfs al zitten afvragen of de vragen komen van mensen die gewoon jaloers zijn omdat je die boeken hebt, en je gewoon even komen pesten.

Link naar reactie
47 minuten geleden, Peter Motte zei:

En waarom zou je alleen op Catawiki-veilingen kopen?

Vroeger kocht ik voornamelijk op Ebay (strips en tweedehands DVD's waren daar in overvloed te vinden), maar ik heb de indruk dat er daar nog weinig interessants zit in die categoriën. DVD's zit nu bij Amazon en sinds de veilingen ook veel interessante strips op de Catawiki veilingen.

 

Tweedehands volg ik niet zo, ook eigenaardig systeem met de biedingen daar. Laatste jaren enkel wat moeilijke boeken gekocht daar.

 

Ene, ik ben eigenlijk na 4 jaar stilligen pas opnieuw gestart met strips voor mijn verzameling en ik ga zeker in het vervolg ook wel op 2de hands kijken.

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Zwendel zei:

Vroeger kocht ik voornamelijk op Ebay (strips en tweedehands DVD's waren daar in overvloed te vinden), maar ik heb de indruk dat er daar nog weinig interessants zit in die categoriën. DVD's zit nu bij Amazon en sinds de veilingen ook veel interessante strips op de Catawiki veilingen.

 

Tweedehands volg ik niet zo, ook eigenaardig systeem met de biedingen daar. Laatste jaren enkel wat moeilijke boeken gekocht daar.

 

Ene, ik ben eigenlijk na 4 jaar stilligen pas opnieuw gestart met strips voor mijn verzameling en ik ga zeker in het vervolg ook wel op 2de hands kijken.

 

Ik koop nogal eens boeken op de Bobbedoes site,

Naast de maandelijkse veiling hebben ze nogal eens een doorlopende veiling en bij de  kop advertentie's worden 2e hands strips aangeboden.

Heb daar leuke aankopen gedaan.

 

www.bobbedoes.nl/auction

Link naar reactie
4 uren geleden, Peter Motte zei:

Wie van jullie werkt met 2dehands.be? Hebben jullie ook de indruk dat daar tegenwoordig veel vragen over de aanbiedingen worden gesteld, maar dat er niet wordt gekocht? Ik heb me zelfs al zitten afvragen of de vragen komen van mensen die gewoon jaloers zijn omdat je die boeken hebt, en je gewoon even komen pesten.

Ik verkoop zelf wel op 2dehands, en er komt inderdaad veel vraag en weinig verkoop. De kopers zijn vooral opkopers en willen voor een appel en een ei proberen opkopen. Of amateur verzamelaars die alles goedkoop willen. Maar het blijft wel commissieloos. 

Link naar reactie

Ik kan me moeilijk voorstellen dat er veel opkopers op mijn advertenties reageren. Die zouden toch op hele stapels bieden, en niet op één boek? En dan nog met zulke belachelijke prijsvoorstellen? Ik heb al gedacht dat er gewoon veel kinderen tussenzitten die niet goed weten waar ze mee bezig zijn.

Link naar reactie

Naar het schijnt gaat 2de hands ook hun systeem van aanbieden aanpassen.

Als verkoper zal je moeten betalen per aantal keer er “geklikt” kan worden op uw advertentie.

En dat aantal clicks moet je op voorhand betalen.

Voor hoe meer “clicks” je betaalt, hoe hoger je in de advertentielijst komt.

Een soort “google” systeem dus.

Niet betalen en uw aanbieding zal quasi onzichtbaar worden.

Link naar reactie

Ik gebruik zelf heel veel 2de hands om te kopen en verkopen en vindt het een heel handig systeem. Vooral omdat communicatie vie bieden, bericht of chat kan werken.

Dit laat toe dat er zeer flexibel kan gereageerd worden.

 

Vragen zonder kopen krijg ik wel niet echt.

 

Ik hoop dat het niet veranderd naar een betalend systeem want dan ga ik toch uit moeten kijken naar een alternatief systeem.

Link naar reactie

Er is ook nog

wakoza

koopjeskrant

marktplaats

bobbo

tweedhandsnet

hannelore

open handel

speurders

tekoopjes

internetgazet

locanto

marktplaza

netmarkt

onelinertjes

 

Als ze op 2dehands.be geld vragen voor zoektjes die niets opbrengen zoals strips, dan zullen ze veel advertenties zien verdwijnen.

Dat is misschien hun probleem niet. Ze hebben daar dan ook die capaciteit niet meer voor nodig. Maar die adverteerders maken reclame voor die site, en dat zijn ze dan ook kwijt.

 

En er zijn nog altijd mogelijk zoals de reep.

 

En hier staat een hele verzameling sites waar je zoekertjes kunt zetten:

http://zoekertjes.go2.be/

--------------------------

Niets staat in de weg! :cheerf2:

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
1 uur terug, Daan zei:

Een catalogusvraag: wie heeft enig idee of de laatste (niet strip) Asterix Het geheim van de toverdrank ergens in de catalogus terug is te vinden? Ik kan hem niet vinden... Zal niemand deze nog toegevoegd hebben?

Hier kan je um vinden Daan.

https://www.catawiki.be/catalogus/boeken/series-held-in/asterix/7492885-het-geheim-van-de-toverdrank

Link naar reactie
19 uren geleden, mpmmvm zei:

Hier kan je um vinden Daan.

https://www.catawiki.be/catalogus/boeken/series-held-in/asterix/7492885-het-geheim-van-de-toverdrank 

 

Dankjewel, Ik kreeg hem er echt niet uit maar ik kon me ook niet voorstellen dat-ie nog niet toegevoegd zou zijn... Zelfs na het zoeken op de uitgever en de titel kwam die bij mij niet naar boven. Bedankt  mpmmvm !

Link naar reactie
2 uren geleden, Daan zei:

 

Klopt, ik had echter in dezelfde sessie al het een en ander binnen 'strips' gezocht en dan kom je daar niet zo duidelijk weer uit.

Nee, als je in strips blijft hangen krijg je de rubriek boeken niet te zien. Er duikt nog wel een link op om de zoekactie uit te breiden over meerdere rubrieken maar die kan eenvoudig gemist worden.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...