Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
mojo

Spider-Man

Recommended Posts

Ik heb nog eens zin om Spider-man te lezen, maar de huidige continuiteit is me een te grote clusterf**k, dus ik ga me concentreren op de Ultimate versie.

Kan iemand me er meer info over geven? Ik heb enkel de eerste 5 delen van Ultimate Spider-Man, maar ergens is er een event dat alles verandert, waarna er een restart kwam? Zijn die ook de moeite?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kan iemand me er meer info over geven? Ik heb enkel de eerste 5 delen van Ultimate Spider-Man, maar ergens is er een event dat alles verandert, waarna er een restart kwam? Zijn die ook de moeite?

Gewoon Ultimate Spidey bundels kopen en je niks aantrekken van 'Ultimatum'. Na de hernummering en de tweede hernummering blijft het één van de absolute topreeksen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vond persoonlijk ultimate spider-man lichtjes overrated en aangezien ik van velen gehoord heb dat die beter zou zijn dan de hoofdreeks ben ik er eigenlijk nog steeds niet aan begonnen

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vond persoonlijk ultimate spider-man lichtjes overrated

²

En de tekeningen vond ik eigenlijk niet goed (die eerste tekenaar daar, +100 nrs).

------------

Vandeweek komt

Spider-man : The Death of Jean Dewolff TP (new printing)

uit. Ik heb ook al lang zin om nog een Spidey te lezen, en dit zal het zijn. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Ik vond persoonlijk ultimate spider-man lichtjes overrated
²

En de tekeningen vond ik eigenlijk niet goed (die eerste tekenaar daar, +100 nrs).

SMALL___Blasphemy___Shelly.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

SMALL___Blasphemy___Shelly.jpg

Ik koop niks meer van Koen, lees niks meer van Koen, luister niet meer naar Koen, ik moet nl niks hebben van godsdienstige radicalen. Straks komt-ie met censuur af ook. :P

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik koop niks meer van Koen, lees niks meer van Koen, luister niet meer naar Koen, ik moet nl niks hebben van godsdienstige radicalen. Straks komt-ie met censuur af ook. :P

Ik vind ook dat Ultimate Spiderman overrated is en dat Bagley niet bepaald een superappetijtelijke tekenaar.

Koen, eerst zeggen dat we onze eigen weg moeten bewandelen en nu spreken over blasphemy.

You're conflicted, son. Kill one of the voices in your head! ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

Dacht dat Ultimate Spider-Man hier wel gewaardeerd werd?

Mojo, Ultimate Spider-Man is wat superheroes betreft easily een van de toptitels. Je moet wel van het wereldje van Spidey houden denk ik; teenager stuff etc. Bendis kan een geweldige schrijver zijn en USM laat dit duidelijk zien. Als karakter en superheld zie je Peter Parker/Spidey groeien. Als je een comic wil lezen waaraan je veel plezier, avontuur en af en toe 'teen angst' beleeft dan is USM jouw comic.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zal al mijn bundels van Spider-Man vanaf Brand New Day van de hand doen. 

Ik was vandaag weer een bundel van Dan Slott aan het lezen (Ends of the Earth) en het deed me bijna in slaap vallen.  Peter Parker werkt al een tijdje als een genie (die nog slimmer is dan Einstein) in een lab met andere super-genieën, hij kan alles uitvinden wat maar in zijn hoofd opkomt.  Het zou allemaal "fun" moeten zijn maar deze never-ending soap doet me niks meer.  Van wisselvallig "kan-er-mee-door" is deze reeks uiteindelijk geëvolueerd naar een reeks die leuk zou moeten zijn maar mij niks meer doet, absoluut niks meer.   Waar is de tijd dat Peter Parker een nerderige kerel was die 'spider-powers' had gekregen ?  Wie is die mega-genie met alle mogelijke en onmogelijke krachten waaronder onzichtbaarheid ?

Ik vind het geen "fun" meer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

't Zijn tp's zeker? Ik wil de HC's aanvullen die ik nog mis tot het einde van Amazing en dan betekent dat ook voor mij het definitieve einde van Spider-Man. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zal al mijn bundels van Spider-Man vanaf Brand New Day van de hand doen. 

Ik was vandaag weer een bundel van Dan Slott aan het lezen (Ends of the Earth) en het deed me bijna in slaap vallen.  Peter Parker werkt al een tijdje als een genie (die nog slimmer is dan Einstein) in een lab met andere super-genieën, hij kan alles uitvinden wat maar in zijn hoofd opkomt.  Het zou allemaal "fun" moeten zijn maar deze never-ending soap doet me niks meer.  Van wisselvallig "kan-er-mee-door" is deze reeks uiteindelijk geëvolueerd naar een reeks die leuk zou moeten zijn maar mij niks meer doet, absoluut niks meer.   Waar is de tijd dat Peter Parker een nerderige kerel was die 'spider-powers' had gekregen ?  Wie is die mega-genie met alle mogelijke en onmogelijke krachten waaronder onzichtbaarheid ?

Ik vind het geen "fun" meer. 

Ik heb Spidey ook stop gezet na OMD. De vier bundels die ik daarna las heb ik ook verkocht.

Ik wacht vol ongeduld op een run van een scenarist met visie en humor.

Zoals Hickman bijvoorbeeld. Die bewees in de laatste FF dat hij Spidey zou aankunnen.

maar ja...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb na een nachtje erover te slapen en de desbetreffende bundels nog eens te bekijken besloten om enkel de bundels na Spider Island van de hand te doen. Ik was zóóó ontgoocheld over die laatste boekjes...ze zijn echt afgrijselijk slecht.  :e001:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, en het is goed geschreven (de preview blz toch), het is PP en Jameson is krantenbaas ! Imma gonna like it, me thinks.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Slott's run op Amazing en nu Superior is nou juist wat mij in de afgelopen jaren weer terug de superheroes in heeft gekregen, samen met heel Ultimate Marvel.

En die nieuwe Marvel Knights Spider-Man is prachtig maar ik heb steeds voor geen flip door wat er precies gebeurt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Slott's run op Amazing en nu Superior is nou juist wat mij in de afgelopen jaren weer terug de superheroes in heeft gekregen, samen met heel Ultimate Marvel.

Ben zelf een tiental jaar geleden, via Bendis' Ultimate Spider-Man, (na een decennia lang dieet van praktisch uitsluitend Franco-Belgische strips) verslingerd geraakt aan superhero comics.  Ik kan me voorstellen dat een ander door Slott's run wel gecharmeerd wordt, gelet op de verkoopcijfers moet hij toch iets goeds doen.  Persoonlijk had ik het gevoel dat het niet meer mijn Spidey was, dat de spelregels wel heel sterk veranderd waren.  Zo heb ik het bijvoorbeeld moeilijk met die onzichtbaarheid of het feit dat hij slimmer is geworden dan Reed Richards.  Een superheld kan al veel meer dan een doorsnee-mens, men moet die geen extra superkrachten geven om het schrijven wat gemakkelijker te maken.  Maar ik heb het waarschijnlijk een beetje gehad met de meeste capes and drapes.  Het hangt ook een beetje af van wie er schrijft natuurlijk.   

Heb onlangs de Spidey-omnibus van Stan Lee en Steve Ditko in huis gehaald.  Ik vermoed dat ik daar véél meer leesplezier zal aan beleven dan aan Superior Spider-Man.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

We worden oud, Koen. Ik amuseer me te pletter met Spidey bundels met comics in van tussen '75 en '88, zoiets. De oudste omdat ik er daar van in het Nederlands las, en die uit de jaren '80 omdat Marvel toen de top was wat Superhero betreft (naar mijn bescheiden mening). :)

De jaren 2000-2009 waren natuurlijk ook zeer goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...