Ga naar inhoud

Spider-Man


mojo

Recommended Posts

Ik heb nog eens zin om Spider-man te lezen, maar de huidige continuiteit is me een te grote clusterf**k, dus ik ga me concentreren op de Ultimate versie.

 

Kan iemand me er meer info over geven? Ik heb enkel de eerste 5 delen van Ultimate Spider-Man, maar ergens is er een event dat alles verandert, waarna er een restart kwam? Zijn die ook de moeite?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik vond persoonlijk ultimate spider-man lichtjes overrated

 

²

 

En de tekeningen vond ik eigenlijk niet goed (die eerste tekenaar daar, +100 nrs).

 

------------

 

Vandeweek komt

Spider-man : The Death of Jean Dewolff TP (new printing)

uit. Ik heb ook al lang zin om nog een Spidey te lezen, en dit zal het zijn. :)

Link naar reactie

Ik koop niks meer van Koen, lees niks meer van Koen, luister niet meer naar Koen, ik moet nl niks hebben van godsdienstige radicalen. Straks komt-ie met censuur af ook. :P

 

Ik vind ook dat Ultimate Spiderman overrated is en dat Bagley niet bepaald een superappetijtelijke tekenaar.

 

Koen, eerst zeggen dat we onze eigen weg moeten bewandelen en nu spreken over blasphemy.

You're conflicted, son. Kill one of the voices in your head! ;)

Grr. Argh.

Link naar reactie

Dacht dat Ultimate Spider-Man hier wel gewaardeerd werd?

 

Mojo, Ultimate Spider-Man is wat superheroes betreft easily een van de toptitels. Je moet wel van het wereldje van Spidey houden denk ik; teenager stuff etc. Bendis kan een geweldige schrijver zijn en USM laat dit duidelijk zien. Als karakter en superheld zie je Peter Parker/Spidey groeien. Als je een comic wil lezen waaraan je veel plezier, avontuur en af en toe 'teen angst' beleeft dan is USM jouw comic.

Link naar reactie
  • 3 months later...

Ik zal al mijn bundels van Spider-Man vanaf Brand New Day van de hand doen. 

Ik was vandaag weer een bundel van Dan Slott aan het lezen (Ends of the Earth) en het deed me bijna in slaap vallen.  Peter Parker werkt al een tijdje als een genie (die nog slimmer is dan Einstein) in een lab met andere super-genieën, hij kan alles uitvinden wat maar in zijn hoofd opkomt.  Het zou allemaal "fun" moeten zijn maar deze never-ending soap doet me niks meer.  Van wisselvallig "kan-er-mee-door" is deze reeks uiteindelijk geëvolueerd naar een reeks die leuk zou moeten zijn maar mij niks meer doet, absoluut niks meer.   Waar is de tijd dat Peter Parker een nerderige kerel was die 'spider-powers' had gekregen ?  Wie is die mega-genie met alle mogelijke en onmogelijke krachten waaronder onzichtbaarheid ?

 

Ik vind het geen "fun" meer. 

Ik heb Spidey ook stop gezet na OMD. De vier bundels die ik daarna las heb ik ook verkocht.

Ik wacht vol ongeduld op een run van een scenarist met visie en humor.

Zoals Hickman bijvoorbeeld. Die bewees in de laatste FF dat hij Spidey zou aankunnen.

maar ja...

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

We worden oud, Koen. Ik amuseer me te pletter met Spidey bundels met comics in van tussen '75 en '88, zoiets. De oudste omdat ik er daar van in het Nederlands las, en die uit de jaren '80 omdat Marvel toen de top was wat Superhero betreft (naar mijn bescheiden mening). :)

 

De jaren 2000-2009 waren natuurlijk ook zeer goed.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Preview: Amazing Spider-Man #700.2 :e009:

http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=19340 (twee covers en wat platen)

 

 

• One year after his death at the hands of the Superior Spider-Man – PETER PARKER IS BACK!

• Acclaimed novelist David Morrell (First Blood) and legendary comics icon Klaus Janson (DAREDEVIL: END OF DAYS) team up to kick off this celebration of the world’s greatest super hero!

• With a blizzard crippling New York City, Spider-Man must protect the city – but Aunt May’s life is in danger!

 

Ik heb echt goesting om nog eens Spidey te lezen.

PP is terug, hij is weer free lance fotograaf bij de Daily Bugle (niet den DB), en Aunt May is in gevaar. :)
Misschien ga ik me de trade dan eens aanschaffen.

 

ASMTW1999700-int-LR2-1-8cffd.jpg

 

 

ASMTW1999700-int-LR2-2-c5601.jpg

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

wist-je-datje:

 

http://www.radio1.be/programmas/nieuwe-feiten/vond-spider-man-de-enkelband-uit

 

Vanaf volgende maand zullen alle celstraffen vanaf vier maanden worden uitgevoerd, liet minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) gisterenweten. Dat is te danken aan de nieuwe gevangenissen, maar ook aan het grotere aantal elektronische enkelbanden.

Maar wie vond die enkelband uit? Spider-Man, zo blijkt. Enfin, niet Spider-Man zelf natuurlijk. WelStan Lee, de geestelijke vader van de superheld. In de jaren zeventig verscheen Spider-Man als reeks in de krant. En Jack Love, een rechter in New Mexico, las die strip ook.

Toen in die strip Spider-Man van één van zijn vijanden een armband omkreeg waarmee de held overal kon gevolgd worden, kwam Love op een oplossing voor de overbevolking in de gevangenissen.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Er komen vandaag enkele Spider-mans uit. De Marvel Knights Spider-man van Matt Kindt, een bundel met ouwe comis in, Superior Spider-man vol. 2 HC en de OGN Family Business van Mark Waid, James Robinson en Dell'Otto. Dus is't tijd om nog eens een boekje te kopen van de webslinger want het is weeral een héle tijd geleden. En ik denk dat het Family Business zal worden. :)

 

http://westfieldcomics.com/blog/press-release/superstars-mark-waid-james-robinson-gabriele-dellotto-join-forces-for-marvels-spider-man-family-business-ogn/

 

SpiderMan_FamilyBusiness_Cover.jpg

 

SpiderMan_FamilyBusiness_Preview1.jpg

 

SpiderMan_FamilyBusiness_Preview2.jpg

 

SpiderMan_FamilyBusiness_Preview3.jpg

Link naar reactie

Amazing Spider-man : Family Business OGN heb ik zeer graag gelezen ! Deze James Bond/Indiana Jones/Superman SF achtige strip is Big Fun. En prachtig getekend.

Misschien wel wat kort voor the oversized HC treatment (en prijs), maar ik weet niet of hier ook SC‘s van gemaakt gaan worden, van deze OGN lijn.

Heb me erg geamuseerd met dit boek, en ik mis Spidey/PP ook heel erg, maar ik zie het voorlopig nog steeds niet zitten om een Spidey ongoing te volgen. En dan zijn OGN‘s als deze, perfect voor mij. Ze mogen er zo nog maken :)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Preview Amazing Spider-man (euh) nr. 1 ;) : http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=21347

 

Ik volg de ongoing al niet meer sinds OMD, maar bovenstaande OGN deed me toch weer zin krijgen weer eens wat Spidey te lezen.

Misschien dat ik de eerste TPB van deze new lease on on life, a second chance, van PP/ASM toch eens een kans ga geven.  

En al direct met een aanvulling op zijn origin. (of misschien was dit vroeger ook al eens verteld, ik weet daar niet zoveel van ;) (ik heb het over dat meiske dat ook gebeten wordt)).

 

ASM2014001-int2-1-034a9.jpg

 

ASM2014001-int2-2-9b84a.jpg

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Jah, ik lees weer eens een Spider-Man... 

 

Pakweg twee jaar geleden ben ik gestopt met het aankopen van de HC's van The Amazing Spider-Man. Op dat moment was ik bezig aan The Gauntlet, ik zeg het zelden maar ik vond het werkelijk verschrikkelijk. Zo verschrikkelijk dat ik een aantal bundels die ik al had tot pakweg vorige week in de plastic folie in de kast liet staan. Omdat ik het jammer vond ik dat die reeks zo in de kast bleef staan heb ik besloten toch nog maar eens proberen verder te doen. Ik ben ondertussen eindelijk voorbij de bewust Brand New Day-saga geraakt. Persoonlijk noem ik het liever Longest Bad Day Ever-saga, maar wat doe je eraan. Het kende een paar matige delen zoals die van Grim Hunt waarin Kraven The Hunter weer ten tonele verschijnt, maar als je bedenkt dat de hele saga 102 issues telde dan stel je je er toch vragen bij hoe het zo lang kon duren. 

 

Goed, ik heb besloten dat ik in ieder geval tot #700 wil lezen daarom heb ik de meeste HC's die ik nog moest al bijbesteld vooraleer ze niet meer verkrijgbaar zijn. 

Daarstraks ben ik begonnen met Big Time, qua stijl lijkt me dit in ieder geval al beter dan het meeste van het voorgaande. Ik hoop in ieder geval dat er toch nog een paar goeie momenten in de reeks zullen volgen vooraleer het overslaat op Superior Spider-Man (en of ik dat een kans ga weten, dat weet ik nu nog niet). 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...