Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (13)] achtercover 30 vs. achtercover 55


nobody

[Tweede Ronde (13)] achtercover 30 vs. achtercover 55  

67 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 21-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

suske-oud.jpg.2a6f84853f9ecb862f89368186

 

Suske en Wiske (Willy Vandersteen) - achtercover van de oude ongekleurde albums.  Allicht minder bekend dan de "achterkant met de toren" maar toch minstens even iconisch met de twee familieportretten.

 

Theodoor

 

 

B

 

55.jpg.85efa74706637b003cb9aad3ab74f623.

 

Nog een kloek boek naast dat van Jeroen en waarschijnlijk ook de enige achtercover met een gebruiksaanwijzing, ‘hoe een dergelijk kloek boekwerk aan te pakken?’ Dan ook nog leuke verkooppraatjes: ‘10 boeken voor de prijs van 1! Gratis extra’s! Waar wacht je nog op!’ Ook fijn is dat schaartje rond die rottige barcode.

Ook genomineerd omdat het voor mij op een haar het beste album van het jaar is, een meesterproef, als je na vijf jaar hard werken dit hebt gemaakt kun je toch wel met een gerust hart sterven.

 

Vittorio

Link naar reactie

Oei, kansloos duel, de vrolijke ongecompliceerdheid van Vandersteen tegenover de torenhoge ambities van Typex.

 

Maar Andy heeft in de eerste ronde de tetten van Rhonda verslagen en dat is ook wat waard.....

 

Typex parodieert met deze achterkant (en met de voorkant en de rug) een pak wasmiddel:

 

Quote

"Heb je de luxe-editie van 'Andy' gezien? De omslag daarvan is als een gesloten pak waspoeder en je moet dat letterlijk openscheuren om het boek te kunnen lezen. Een beetje als de Banaan-LP van The Velvet Underground: daar moest je die banaan ook pellen, letterlijk, om de hoes volledig te kunnen zien."

 

Dankzij Peter weten we dat Vandersteen ook een streek uithaalt:

 

Quote

De 2 familie portretten zijn een parodie op de 19e eeuwse visitekaartjes "Cartes de visite" met een portret van de persoon of familie op. Het ornament diende om de foto wat interessanter te maken maar was vooral een steunpunt om langer stil te kunnen staan voor de foto.

 

Ik denk er nog even over na :e007:

 

Link naar reactie
1 uur terug, Boekenmagazijn zei:

 

Vergeleken bij de nostalgische persiflages die Chris Ware maakt vind in de achterkant van Typex niet erg indrukwekkend.

Mij lijkt dat een bewuste keuze. Voor de uitbundige nostalgische persiflages moet je het boek openslaan, de buitenkant is wat het is, een kopie van een pak wasmiddel:

 

135a426ab5bddff1df693fc3be3b2d16--vintag

 

Precies zoals Warhol een blik soep kopieerde. 

Link naar reactie
25 minuten geleden, Vittorio zei:

Mij lijkt dat een bewuste keuze. Voor de uitbundige nostalgische persiflages moet je het boek openslaan, de buitenkant is wat het is, een kopie van een pak wasmiddel

Precies zoals Warhol een blik soep kopieerde. 

 

Je hebt gelijk, in combinatie met de voorkant en de rug is het inderdaad geheel in de geest van Warhol.

Het goud-op-snee kan ik in die context niet helemaal plaatsen.

(Het boek ligt hier nog klaar tot ik tijd heb om erin te beginnen.)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...