Ga naar inhoud

Stripdagen 2019 - Dutch Comic Con


dutch lines

Recommended Posts

Via Facebook.

 

Omdat de website nog in de maak is, even een update voor iedereen die van plan is om naar De Stripdagen te komen.

De standhouders op de boekenbeurs hebben inmiddels een uitnodiging ontvangen om deel te nemen.

De uitnodiging voor de standhouders van de stripverzamelbeurs is in de maak.

Er zijn verschillende exposities gepland: 
- de expositie rond de Stripschapprijzen
- een expositie met werk van Jorg de Vos
- een expositie over Nederlandse sciencefictionstrips
- een expositie over het ontstaan van 
   het fenomeen comic con

Naast de stand van Het Stripschap, waar een aantal stripmakers voor worden uitgenodigd, komt er een
aparte stand voor de makers van strips in Donald Duck, Tina en Jan, Jans en de kinderen.

Voor leden van Het Stripschap ligt natuurlijk weer een goed gevulde striptas klaar, die zij op vertoon van hun
Stripmaatschapkaart 2019 kunnen ophalen bij de stand
van Het Stripschap.

Bezoekers aan De Stripdagen ontvangen gratis het programmaboek van het hele evenement (De Stripdagen plus Heroes Dutch Comic Con).

De uitreiking van de Stripschapprijzen is op zaterdag en de stripveiling waarschijnlijk ook. Andere activiteiten voor het podium worden nog ingepland.

Uiteraard later meer. Ben je geen lid van Het Stripschap zorg er dan voor dat je op tijd je ticket in huis hebt.
http://www.dutchcomiccon.com/nl/Tickets

Link naar reactie

In Utrecht hebben we twee beursedities bij ons. Ze zijn vanaf heden te reserveren (kan ook gewoon per post verstuurd worden):

 

christi_luxe_impr_voor_duo.thumb.jpg.b1fc0c48196ade61190e6fabf9fc6665.jpg

 

Gerechtigheid in Corpus Christi - hardcover met linnen rug en ex-libri. Gelimiteerd op 100 exx - € 24,95

 

luxe_uiterste_impr.thumb.jpg.da150df4e986e17181dd30d0ab0004ca.jpg

 

De uiterste grens - hardcover in zwarte linnen band, leeslint, ex-libris. Gelimiteerd op 40 exx genummerd - € 49,95

 

Erik

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
1 hour ago, boomvavavoom said:

o dat ziet er wel gaaf uit!

Zouden er toch ook tekenaars tussen de dealers zitten, vraag ik me af? Toch meer tussen het betalende publiek, zullen we maar zeggen.

De dealerhal is de grootste hal van DCC en daar zitten doorgaans de 'Artist Alley' tekenaars. Daarnaast ook 'verdwaalde' tekenaars die hun eigen plekje hebben. De dealer hal is where it's at, en dus de beste plek om te zitten. 🙂 De uitgenodigde DCC Comic Guests zaten vorige keer in een zijhal, praktisch in het donker, wat eigenlijk een blamage was. Hopelijk hebben ze voor hen nu een betere plek. Het lijkt alsog de stripdagen weer in hetzelfde halletje zitten als vorige keer..?

 

Link naar reactie
20 uren geleden, eriktex zei:

In Utrecht hebben we twee beursedities bij ons. Ze zijn vanaf heden te reserveren (kan ook gewoon per post verstuurd worden):

 

christi_luxe_impr_voor_duo.thumb.jpg.b1fc0c48196ade61190e6fabf9fc6665.jpg

 

Gerechtigheid in Corpus Christi - hardcover met linnen rug en ex-libri. Gelimiteerd op 100 exx - € 24,95

 

luxe_uiterste_impr.thumb.jpg.da150df4e986e17181dd30d0ab0004ca.jpg

 

De uiterste grens - hardcover in zwarte linnen band, leeslint, ex-libris. Gelimiteerd op 40 exx genummerd - € 49,95

 

Erik

 

Bij deze reserveer ik er graag 1. Mooie cover trouwens!

Link naar reactie
23 uren geleden, Gerb-Art zei:

De uitgenodigde DCC Comic Guests zaten vorige keer in een zijhal, praktisch in het donker, wat eigenlijk een blamage was. Hopelijk hebben ze voor hen nu een betere plek. Het lijkt alsog de stripdagen weer in hetzelfde halletje zitten als vorige keer..?

ik hoor het wel :)

Ik wens publiek, dealers en tekenaars eigenlijk het allerbeste. Het zou fijn zijn als dat in dit geval dus géén hernieuwde zet van hetzelfde wordt. En dat de stripdagen-fans/bezoekers/tekenaars/dealers met een glimlach naar huis gaan!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
4 minutes ago, boomvavavoom said:

ik hoor het wel :)

Ik wens publiek, dealers en tekenaars eigenlijk het allerbeste. Het zou fijn zijn als dat in dit geval dus géén hernieuwde zet van hetzelfde wordt. En dat de stripdagen-fans/bezoekers/tekenaars/dealers met een glimlach naar huis gaan!

Alleen publiek, dealers en tekenaars het allerbeste toewensen? De organisator dus niet? 😉

Link naar reactie
15 hours ago, Tweetie said:

Mooi lijstje met comic namen, weer eentje erbij:
- Howard Chaykin 
- Daniele Acuna
- Bernard Chang
- Cully Hamner
- Phil Noto
- Scott koblish

De lijst  met namen voor FrancoBelgische strip is en blijft leeg.

Bij wie ga je allemaal langs van deze namen? Als je ze allemaal wilt doen, maakt het niet voor je uit of er Franco/Belgische stripnamen komen want je gaat er misschien de tijd niet voor hebben 😛 .

Link naar reactie
12 uren geleden, shakeitupguy zei:

Bij wie ga je allemaal langs van deze namen? Als je ze allemaal wilt doen, maakt het niet voor je uit of er Franco/Belgische stripnamen komen want je gaat er misschien de tijd niet voor hebben 😛 .

Tja, ik ben wat verwend met gratis dedis en dan is het moeilijk over te schakelen naar louter betaalde tekeningen. Ook heb ik m'n tekeningen het liefste in  een boek en met comics is dat lastig. Losse tekeningen doen me niet zo heel veel. 

Wellicht ga ik voor een Bernhard Chang.

 

Link naar reactie

Weet hier iemand al welke uitgeverijen tekenaars meenemen en wie de tekenaars zijn? En zo ja,  wil je het met ons delen?

Vorig jaar vond ik het nog wel de moeite, omdat ik genoeg tekenaars tegenkwam die ik niet kende.  Bijkomend voordeel was dan ook weer dat ik een aantal Nederlandse liefhebbers tref die ik een tijd niet gesproken heb en Utrecht centrum was ook weer gezellig om bezocht te hebben.

Maar ik denk dat ik niet ga als er geen aankondiging is en geen tekenaars komen die we nauwelijks op festivals tegenkomen in de Benelux....

Link naar reactie

Ja Noel, het is niet anders, je moet je er gewoon bij neerleggen 😃.......of de handschoen oppakken.....

Er is geen geld, er is geen echte visie, er is geen vooruitzicht, er is geen doel, daar kunnen die vrijwilligers ook niks aan doen.

Het meest trieste is die grote stand van de Stripdagen, steeds hetzelfde, allemaal oude vergane glorie, nooit eens een bijzondere of nieuwe tekenaar, steeds maar weer die inspiratieloze stand.

 

Gewoon met Stripschap lidmaatschap gratis een dagje heen gaan, beetje op de Comic con kijken, beetje bijpraten, langs de Nederlandse tekenaars, langs de kleinere uitgeverijen, al met al is het dan een prima dag.

 

Link naar reactie
39 minuten geleden, Lecram zei:

 

Gewoon met Stripschap lidmaatschap gratis een dagje heen gaan, beetje op de Comic con kijken, beetje bijpraten, langs de Nederlandse tekenaars, langs de kleinere uitgeverijen, al met al is het dan een prima dag.

 

 

De grote vraag is of de niet-leden die 20 Euro (plus bijkomende reis- en parkeerkosten) willen neertellen voor precies hetzelfde (of zelfs minder) wat ze kort daarna ook in Deventer of Eindhoven kunnen vinden... we gaan het beleven! Ik ben vooral benieuwd naar een lijst met standhouders, maar kan die nergens vinden.

 

Normaal gezien maken DDB en Silvester allerlei beurspakketten als ze tekenaars meenemen, maar ik zie nergens aankondigingen.

 

Er is nu een plattegrond van de dealerhal op de DCC-website, maar nergens een spoor van de hal waar De Stripdagen georganiseerd worden. Tijdgebrek bij Het Stripschap? Desinteresse van Dutch Comic Con? Of zijn er dit jaar zo weinig exposanten dat ze zich schamen voor het halletje? Zeg het maar...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
3 minuten geleden, eriktex zei:

 

De grote vraag is of de niet-leden die 20 Euro (plus bijkomende reis- en parkeerkosten) willen neertellen voor precies hetzelfde (of zelfs minder) wat ze kort daarna ook in Deventer of Eindhoven kunnen vinden... we gaan het beleven! Ik ben vooral benieuwd naar een lijst met standhouders, maar kan die nergens vinden.

 

Ik ga wel voor Deventer, Gouda en Eindhoven.

Dit ondanks dat Utrecht voor mij bijna een thuis 'wedstrijd' is.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie
26 minuten geleden, eriktex zei:

 

De grote vraag is of de niet-leden die 20 Euro (plus bijkomende reis- en parkeerkosten) willen neertellen voor precies hetzelfde (of zelfs minder) wat ze kort daarna ook in Deventer of Eindhoven kunnen vinden...

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik vind de Comic Con hallen heel erg leuk, dat is een zeer welkome aanvulling of eigenlijk mijn hoofdmoot.

Het Stripschap heeft niet de middelen mee te gaan met het geweld van een Comic Con en heeft (waarschijnlijk) niet de geschikte medewerkers, die invloed kunnen uitoefenen op DCC om het stripgedeelte mee te laten gaan in de flow van de Comic Con. Als men er niet vol enthousiasme voor open staat en maar blijft hangen in oude ideeen, kom je niet meer mee en ben je een nostalgisch buitenbeentje tijdens de DCC en verlies je anderzijds op alle fronten van particuliere beurzen als Eindhoven......

Dus of mee in de flow van DCC of zelfstandig een echte stripbeurs met alles erop en eraan neerzetten. Dat laatste is gezien de financiele situatie en het huidige bestuur waarschijnlijk niet mogelijk en het eerste zie ik helaas ook niet gebeuren.        

Link naar reactie
7 uren geleden, Lecram zei:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik vind de Comic Con hallen heel erg leuk, dat is een zeer welkome aanvulling of eigenlijk mijn hoofdmoot.

Het Stripschap heeft niet de middelen mee te gaan met het geweld van een Comic Con en heeft (waarschijnlijk) niet de geschikte medewerkers, die invloed kunnen uitoefenen op DCC om het stripgedeelte mee te laten gaan in de flow van de Comic Con. Als men er niet vol enthousiasme voor open staat en maar blijft hangen in oude ideeen, kom je niet meer mee en ben je een nostalgisch buitenbeentje tijdens de DCC en verlies je anderzijds op alle fronten van particuliere beurzen als Eindhoven......

Dus of mee in de flow van DCC of zelfstandig een echte stripbeurs met alles erop en eraan neerzetten. Dat laatste is gezien de financiele situatie en het huidige bestuur waarschijnlijk niet mogelijk en het eerste zie ik helaas ook niet gebeuren.        

kan me hier wel in vinden.

Ik ben de afgelopen 4 jaar elk jaar met mijn zoon geweest.

Hij is van de games, comcs , de beeldjes en aanverwant.

Vond het zelf leuk om rond te kijken.

Vorig jaar was ik aangenaam verrast dat de er ook  een hal was m.b.t. strips etc.

En ja.... zelfs snuffelen in de "bananendozen vond ik leuk".

Heb bij Akim nog een voor mij mooie aankoop kunnen doen.

En samen hadden mijn zoon en ik een leuke dag.

Is het te vergelijken met de beurzen in Eindhoven of Breda?  Nee.

Daar geeft mijn zoon ook niet veel om.

Breda gaan we enkel samen heen omdat hij al een jaar of 5-6 elke keer bij Marc Retera in de rij staat om de nieuwe Dirkjan te laten voorzien van een tekening.

maar de opzet is hier anders: de Comic-con.

Ik snap dat het enthousiasme van het stripschap beter kan.

Er komt niet veel naar voren.

Maar de combinatie is leuk.

 

 

Link naar reactie

Maar het is ook niet allemaal kommer en kwel. Vier beursprimeurs bij Uitgeverij HUM! En als je Magic Palace Hotel erbij telt liefst vijf... en ook nog een fraaie Romano-prent waarmee de Philemon-reeks waardig afgesloten wordt.

 

Speciale aandacht voor Tyler Cross, een geweldige crime noir met veel geweld, mooie vrouwen en prachtige decors vanuit Florida. Overigens een op zichzelf staand verhaal, dus prima los te lezen! Komt allen...

 

33442005698_f1b15e5dee_b.jpg

 

Zou dit graag larderen met een plattegrond om ons te vinden... maar die is er (nog?) niet...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Beter is om die stripdagen te vergeten.

Er zijn meer beurzen en zeker leuke beurzen per jaar.

Gouda, Deventer, Eindhoven, Brabant, Kampen.

Als stripnerd komen we wel aan ons trekken en quotum aan gesigneerde boekjes op jaarbasis.

Daar hebben we die stripdagen niet meer voor nodig.


Tijd om afscheid te nemen van de stripdagen en van het stripschap en ons lekker bezig te houden en concentreren op de andere beurzen en stripzaken, waar wel visie, bevlogenheid en nieuwe energie in zitten. De stripdagen waren ooit erg leuk en de herinneringen aan het Turfschip en Houten zijn leuk en moeten we vooral koesteren. Maar tijd om afscheid te nemen. Het is ingehaald door de tijd.

Link naar reactie
3 uren geleden, fazerco zei:

Lol. Helaas kijken jullie alleen naar de stripbeurs. Er is zoveel te doen daar, maar daar ligt jullie interesse niet. 

 

Gelukkig is men het klagen niet verleerd,. Leve het internet, waar men meteen klaagt als iets niet hun kant uitgaat.

Mijn interesse ligt inderdaad bij strips. Niet bij films en games.   Twee weken voor aanvang van De Stripdagen is er nog steeds geen programma.  Ik vind dat rijkelijk laat.   Vind je het raar dat ik dat erg slecht vind? Een beurs behoort zich toch wel te promoten. Kijk eens naar Eindhoven en Knokke. Daar wordt de strip pas gepromoot, al maanden van te voren. Het draait namelijk om de auteurs, de tekenaars. 

 

Maar Kobus heeft het goed verwoord. De Stripdagen zijn geschiedenis.

Link naar reactie
Op ‎8‎/‎03‎/‎2019 om 14:18, eriktex zei:

Maar het is ook niet allemaal kommer en kwel. Vier beursprimeurs bij Uitgeverij HUM! En als je Magic Palace Hotel erbij telt liefst vijf... en ook nog een fraaie Romano-prent waarmee de Philemon-reeks waardig afgesloten wordt.

 

Speciale aandacht voor Tyler Cross, een geweldige crime noir met veel geweld, mooie vrouwen en prachtige decors vanuit Florida. Overigens een op zichzelf staand verhaal, dus prima los te lezen! Komt allen...

 

33442005698_f1b15e5dee_b.jpg

 

Zou dit graag larderen met een plattegrond om ons te vinden... maar die is er (nog?) niet...

Een mobiel en gps.

Ik moet jullie kunnen vinden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...