Ga naar inhoud

Stripdagen 2019 - Dutch Comic Con


dutch lines

Recommended Posts

1 uur terug, Noël zei:

Mijn interesse ligt inderdaad bij strips. Niet bij films en games.   Twee weken voor aanvang van De Stripdagen is er nog steeds geen programma.  Ik vind dat rijkelijk laat.   Vind je het raar dat ik dat erg slecht vind? Een beurs behoort zich toch wel te promoten. Kijk eens naar Eindhoven en Knokke. Daar wordt de strip pas gepromoot, al maanden van te voren. Het draait namelijk om de auteurs, de tekenaars. 

 

Maar Kobus heeft het goed verwoord. De Stripdagen zijn geschiedenis.

 

Stop dan eens met dat zeuren. Niemand hoeft te weten dat jij niet kom, want het interesseert niemand. Gebruik deze forums om de beurzen te promoten, en niet proberen ze onderuit te halen omdat ze je favoriete tekenaars niet hebben. Elke beurs is er 1, en elke die eraf valt komt nooit meer terug. Maar dat deze jou nu niet bevalt, tsja.

Link naar reactie
Op 7/3/2019 om 11:53, eriktex zei:

Even een gewetensvraag: stel dat Mastantuono wel in onze stand had gesigneerd... was je dan wel over de streep getrokken om te komen?

Erik, ik wacht nog een beetje af of er nog wat interessante namen komen bij Silvester en/of DDB alvorens te beslissen om te gaan, maar uiteraard zou enkel en alleen al Mastantuono  volstaan om die beslissing te nemen :)

 

Op 1892 had ik je ook al een mailtje gestuurd  om een luxe HC van de nieuwe Tex te bestellen, maar tot nu toe nog geen reactie mogen ontvangen.

Ik hoop dat dat wel in orde is? Er mag ook een HC van Tyler Cross 3 aan toegevoegd worden, ik veronderstel dat deze reeks niet meer verder door Dargaud vertaald wordt of betreft het een eenmalige, exclusieve Hum-uitgave?

Link naar reactie
3 uren geleden, Dedi Kass zei:

Erik, ik wacht nog een beetje af of er nog wat interessante namen komen bij Silvester en/of DDB alvorens te beslissen om te gaan, maar uiteraard zou enkel en alleen al Mastantuono  volstaan om die beslissing te nemen :)

 

Op 1892 had ik je ook al een mailtje gestuurd  om een luxe HC van de nieuwe Tex te bestellen, maar tot nu toe nog geen reactie mogen ontvangen.

Ik hoop dat dat wel in orde is? Er mag ook een HC van Tyler Cross 3 aan toegevoegd worden, ik veronderstel dat deze reeks niet meer verder door Dargaud vertaald wordt of betreft het een eenmalige, exclusieve Hum-uitgave?

Ik heb geen reservering op naam van Dedi Kass, maar wel ene Michel 😉

 

Dargaud stopte inderdaad de vertaling, ons deel 3 heeft verder dezelfde looks als de eerste twee delen.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Op ‎9‎/‎03‎/‎2019 om 18:41, Willem zei:

Een mobiel en gps.

Ik moet jullie kunnen vinden.

En de tickets zijn gekocht.

Mijn zoon naar de game en merchandise en ik naar de stripboeken

en vermoedelijk ook naar de merchandise want pa heeft de portemonnee en zoonlief ziet de mooie dingen.

Kom zeker bij jullie langs m.b.t. Tyler Cross.

ben zeer benieuwd.

Link naar reactie
On 3/9/2019 at 5:47 PM, Noël said:

Een beurs behoort zich toch wel te promoten. Kijk eens naar Eindhoven en Knokke. Daar wordt de strip pas gepromoot, al maanden van te voren. Het draait namelijk om de auteurs, de tekenaars.

Ondanks dat ik het met iedereen eens ben dat het Stripschap veel steken laat vallen en dat het echt wel eens tijd wordt voor een plattegrond, aankondigingen  en gewoon wat meer algemene dingen als interessantere gasten, betere aankleding en meer promotie, vind ik wel dat de Stripdagen / DCC een goede plek is voor de promotie van de strip. Of, nou ja, dat zou kunnen zijn.

Op beurzen in Eindhoven en Knokke komen stripliefhebbers. Die hoef je niet meer te laten zien wat er is. Op Dutch Comic Con komen 20 duizend mensen die nooit strips lezen. Die moet je daar strips onder hun neus duwen en laten zien dat er ook wat moois voor hen te vinden is. Het probleem is vooral dat het Stripschap daar veel te weinig voor doet. Ze laten kansen liggen. En dat vind ik persoonlijk veel vervelender dan het ontbreken van aankondigingen van buitenlandse auteurs, of een plattegrond die op tijd is. Uiteindelijk heeft "de strip" meer aan 20.000 nieuwe jonge lezers, dan aan 200 verzamelaars die misschien niet komen door het ontbreken van die dingen, maar de boeken uiteindelijk toch wel elders kopen.

Het Stripschap zou zich PUUR moeten inzetten om al die jonge gamefanaten, funko verzamelaars en cosplayers de "comics area" in te slepen. Als ze allemaal 1 boekje kopen, zijn het daarmee meteen de succesvolste Stripdagen ooit.

Link naar reactie
10 minutes ago, Noël said:

Klaag ik als ik constateer dat er nog steeds geen programma is van De Stripdagen?  

Nee, vind ik niet. Maar even puur uit interesse: Is er normaal een boeiend "programma" op de Stripdagen, wat bekendgemaakt moet worden? Naast signerende auteurs is het meestal toch niet meer dan een stripveiling, een uitreiking van wat prijzen en een tweetal stripquizzen (voor volwassenen en kinderen)? Misschien een expo? Maar dan heb je het wel gehad, toch? Ik ben op de Stripdagen meestal te druk met andere dingen om echt iets van een "programma" mee te krijgen.

Link naar reactie

Ik zou toch wel graag weten welke tekenaars en standhouders er komen.  Maar omdat er nu niets gecommuniceerd wordt ben ik bang dat er op stripgebied helemaal niets te beleven valt.  Ik wil best komen, maar niet voor anderhalve kraam en een tekenaar.  

 

Met jouw analyse sla je wel de spijker op de kop.  Het Stripschap laat kansen liggen. Als er echt 20000  mensen komen dan stem je daar toch je programma op af?  Dan zorg je er toch voor dat alle Stripschapprijs-winnaar er zijn?  Dan zorg je er toch voor dat Peter van Dongen (Blake en Mortimer) en Paul Teng er zijn?  

Link naar reactie
44 minuten geleden, Kenny zei:


Het Stripschap zou zich PUUR moeten inzetten om al die jonge gamefanaten, funko verzamelaars en cosplayers de "comics area" in te slepen.

Kijk!! DAT is het dus :)

37 minuten geleden, Kenny zei:

Nee, vind ik niet. Maar even puur uit interesse: Is er normaal een boeiend "programma" op de Stripdagen, wat bekendgemaakt moet worden?

lijstjes! :)
Men wil gewoon lijstjes!

Welke standhouders en welke tekenaars en welke schrijvers zullen er komen? Dat is altijd dé vraag.

16 minuten geleden, Noël zei:

 Dan zorg je er toch voor dat Peter van Dongen (Blake en Mortimer) en Paul Teng er zijn?  

terugpakkend op hierboven en het enthousiasmeren van nieuw jong publiek, zou ik juist NIET gaan voor DIE mensen.
Dan zou ik voor een Marvel Movie tekenaar als Aleksi Briclot gaan of voor Rachael Stott die de nieuwe Dr Who comic tekent of (toch de nederlandse kant dan) een tekenaar van Assassin's Creed of een andere bekende game-strip-vertaling. Of eens een mooi thema neerzetten en bijvoorbeeld allemaal zombie-tekenaars uitnodigen of - indien dat niet lukt-  alle tekenaars een thema (zombie's bijvoorbeeld) laten uitbeelden en die in het programma-boekje opnemen naast het vet aankondigen op social media en website als apart activiteit.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, boomvavavoom zei:

terugpakkend op hierboven en het enthousiasmeren van nieuw jong publiek, zou ik juist NIET gaan voor DIE mensen.
Dan zou ik voor een Marvel Movie tekenaar als Aleksi Briclot gaan of voor Rachael Stott die de nieuwe Dr Who comic tekent of (toch de nederlandse kant dan) een tekenaar van Assassin's Creed of een andere bekende game-strip-vertaling. Of eens een mooi thema neerzetten en bijvoorbeeld allemaal zombie-tekenaars uitnodigen of - indien dat niet lukt-  alle tekenaars een thema (zombie's bijvoorbeeld) laten uitbeelden en die in het programma-boekje opnemen naast het vet aankondigen op social media en website als apart activiteit.

Wij willen juist dat de Nederlandse strip gepromoot wordt en dan kom jij met namen die daar niks mee te maken hebben.

Comic tekenaars zijn er toch wel op een Comic Con, daar heeft de jeugd geen boodschap aan of ze moeten er al in geinteresseerd zijn. 

Zorg wel dat de goede (Nederlandse en Internationale) tekenaars er zijn, de Eppo, Dirk Jan, de Donald Duck en het liefst ook zo veel mogelijk uitgeverijen. Maar zorg dat ze zichtbaar zijn, zorg dat er promoties zijn, geef een gratis blad weg (Eppo of Donald Duck), zorg dat de tekenaars bereikbaar zijn en niet verstopt achter een rijtje verzamelaars. PROMOTEN is het woord.

 

Het thema-idee kan beter werken. 

 

3 uren geleden, Kenny zei:

Uiteindelijk heeft "de strip" meer aan 20.000 nieuwe jonge lezers, dan aan 200 verzamelaars die misschien niet komen door het ontbreken van die dingen, maar de boeken uiteindelijk toch wel elders kopen.

Het Stripschap zou zich PUUR moeten inzetten om al die jonge gamefanaten, funko verzamelaars en cosplayers de "comics area" in te slepen. Als ze allemaal 1 boekje kopen, zijn het daarmee meteen de succesvolste Stripdagen ooit.

Je slaat de spijker precies op zijn kop.

Je hoeft de strips niet meer te promoten bij de die hard liefhebbers, maar bij bezoekers die normaal niet met strips in aanraking komen.

 

Wel ben ik van mening dat je de echte liefhebbers ook wel tegemoet mag komen met een leuk programma en dus tekenaars. Alle beurzen (van San Diego tot Geraadsbergen en van Brussel tot Angouleme) gaan om de tekenaars. Je wilt op dit soort dagen de makers ontmoeten (net als men ook op een Comic Con acteurs wil ontmoeten of nieuwe games wil leren kennen).

Maak deze tekenaars (of een deel ervan) bereikbaar voor iedereen, misschien minder uitgebreide dedies, waardoor meer mensen kansen krijgen. Of een tussenoplossing of combinatie.

Toen ik destijds voor het eerst in Breda kwam, had ik geen idee dat er dedies gemaakt werden of bestonden, ik kon zo aansluiten en meekijken bij mannen als Will, Walthery, Kruis of De Smet zonder lang in rijen te hangen.

 

 

  

 

 

Link naar reactie

Oh, zeker mag je de liefhebber tegemoet komen met interessante makers. Maar nu zijn er zo weinig liefhebbers voor die makers, dat het te duur wordt om ze naar een beurs in Nederland te halen. Eerst moeten er nieuwe liefhebbers komen. Dus daar mag de aandacht, in mijn ogen, nu eerst naartoe.

Link naar reactie
2 uren geleden, Kenny zei:

Oh, zeker mag je de liefhebber tegemoet komen met interessante makers. Maar nu zijn er zo weinig liefhebbers voor die makers, dat het te duur wordt om ze naar een beurs in Nederland te halen. Eerst moeten er nieuwe liefhebbers komen. Dus daar mag de aandacht, in mijn ogen, nu eerst naartoe.

Ik zou voor een combinatie kiezen, ik keek destijds mijn ogen uit naar die tekenaars als Will, Lawrence, Rosinski, Giraud etc. 

Maar op DCC en stripdagen is inderdaad promotie voor nieuwe liefhebbers prioriteit nummer 1. De vraag is alleen hoe moet dat?

 

 

 

Link naar reactie
9 uren geleden, boomvavavoom zei:

terugpakkend op hierboven en het enthousiasmeren van nieuw jong publiek, zou ik juist NIET gaan voor DIE mensen.
Dan zou ik voor een Marvel Movie tekenaar als Aleksi Briclot gaan of voor Rachael Stott die de nieuwe Dr Who comic tekent of (toch de nederlandse kant dan) een tekenaar van Assassin's Creed of een andere bekende game-strip-vertaling. Of eens een mooi thema neerzetten en bijvoorbeeld allemaal zombie-tekenaars uitnodigen of - indien dat niet lukt-  alle tekenaars een thema (zombie's bijvoorbeeld) laten uitbeelden en die in het programma-boekje opnemen naast het vet aankondigen op social media en website als apart activiteit.

Dat zijn mensen die niets met  strips te maken hebben en ook binnen de comicwereld niet al te bekend zijn.

 

Ik zou een speciaal nummer van Eppo drukken zonder vervolgverhalen met strips als Dirk-Jan en Dating for geeks en dat ronddelen.  

Link naar reactie

Wat me eigenlijk stoort aan een beurs waar het niet enkel om strips/comics draait is dat men alle tekenaars samen zet. Zet die toch gewoon, volledig verspreid tussen alle andere handelaars. => de dédi-jagers moeten dan ook 'ns de moeite doen om te wandelen, ze zien ook eens iets van de beurs en alle anderen passeren óók langs de tekenaars terwijl ze ze anders gewoon straal negeren als het niet in hun interesse-gebied ligt.

Je gaat toch ook geen hal maken met enkel handelaars in Japanse toestanden, dan een hal met enkel pop-handelaars, etc.

Enige dat je wel moet voorzien bij de tekenaars is een mogelijkheid om aan te schuiven en ja dat heeft wat plaats nodig, maar moet toch te doen zijn?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
10 uren geleden, SPeeDy zei:

Wat me eigenlijk stoort aan een beurs waar het niet enkel om strips/comics draait is dat men alle tekenaars samen zet. Zet die toch gewoon, volledig verspreid tussen alle andere handelaars. => de dédi-jagers moeten dan ook 'ns de moeite doen om te wandelen, ze zien ook eens iets van de beurs en alle anderen passeren óók langs de tekenaars terwijl ze ze anders gewoon straal negeren als het niet in hun interesse-gebied ligt.

Je gaat toch ook geen hal maken met enkel handelaars in Japanse toestanden, dan een hal met enkel pop-handelaars, etc.

Enige dat je wel moet voorzien bij de tekenaars is een mogelijkheid om aan te schuiven en ja dat heeft wat plaats nodig, maar moet toch te doen zijn?

 

Dat is geen goed recept. Ik heb op FACTS ooit es zo gesigneerd naast een Funkopop dealer... je valt daar gewoon niet op. Plus, de standprijzen zijn veel te hoog om profijt uit een signerende tekenaar te halen.

De beste oplossing was zoals een aantal jaar geleden de tekenaars vanachter in de Main hall te zetten, wel verzameld. Je hebt dan wél de passage van het "verkleed" volk maar toch niet het gevoel in een reservaat te zitten.

 

Link naar reactie
1 hour ago, marioboon said:

 

Dat is geen goed recept. Ik heb op FACTS ooit es zo gesigneerd naast een Funkopop dealer... je valt daar gewoon niet op. Plus, de standprijzen zijn veel te hoog om profijt uit een signerende tekenaar te halen.

De beste oplossing was zoals een aantal jaar geleden de tekenaars vanachter in de Main hall te zetten, wel verzameld. Je hebt dan wél de passage van het "verkleed" volk maar toch niet het gevoel in een reservaat te zitten.

 

 

Als je niet opvalt heeft dat toch met aankleding van de stand te maken? Een Patrick Cornelis bv. valt wél op. Verkleed je als gladiator en je zal zeker opvallen (tenzij je doodstil in een hoekje blijft zitten natuurlijk). De standprijzen is een andere zaak natuurlijk, maar aangezien de tekenaars verspreid zouden worden is de ruimte-bezetting identiek dan als je ze samen zet dus zou qua prijs exact 0€ verschil mogen zijn voor zelfde aantal meter(s). Als je als tekenaar natuurlijk 5m ter beschikking wil hebben is het logisch dat je daarvoor extra betaalt.  Maar de hoofdzaak zou zoals je zegt dus idd "passage" moeten zijn, dus niet in een aparte hal waar enkel volk zeer bewust naartoe komt. 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
41 minuten geleden, SPeeDy zei:

Als je niet opvalt heeft dat toch met aankleding van de stand te maken? Een Patrick Cornelis bv. valt wél op. Verkleed je als gladiator en je zal zeker opvallen (tenzij je doodstil in een hoekje blijft zitten natuurlijk). De standprijzen is een andere zaak natuurlijk, maar aangezien de tekenaars verspreid zouden worden is de ruimte-bezetting identiek dan als je ze samen zet dus zou qua prijs exact 0€ verschil mogen zijn voor zelfde aantal meter(s). Als je als tekenaar natuurlijk 5m ter beschikking wil hebben is het logisch dat je daarvoor extra betaalt.  Maar de hoofdzaak zou zoals je zegt dus idd "passage" moeten zijn, dus niet in een aparte hal waar enkel volk zeer bewust naartoe komt. 

Ik denk niet dat de meeste tekenaars verkleed naar een festival toe willen gaan om niet naar de achtrgrond te verdwijnen. En ook niet zelf te betalen voor een tafel. 

Het is al heel wat dat ze voor hun fans een dag of een weekend gratis zitten te werken achter een tafeltje bij hun uitgever. 

 

Wat mij betreft zou de organisatie wat gratis tafels aan tekenaars beschikbaar mogen stellen en die uitgevers die buitenlandse tekenaars meebrengen een gereduceerd standtarief in rekening mogen brengen.  

Link naar reactie
Zojuist, Tweetie zei:

Wat mij betreft zou de organisatie wat gratis tafels aan tekenaars beschikbaar mogen stellen en die uitgevers die buitenlandse tekenaars meebrengen een gereduceerd standtarief in rekening mogen brengen.  

amen

Gratis een bepaalde hoeveelheid tafels aan tekenaars vind ik een tof idee en gratis tafels bijschuiven bij uitgeverijen die tekenaars meenemen vind ik een must. Just saying

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
47 minutes ago, SPeeDy said:

 

Als je niet opvalt heeft dat toch met aankleding van de stand te maken? Een Patrick Cornelis bv. valt wél op. Verkleed je als gladiator en je zal zeker opvallen (tenzij je doodstil in een hoekje blijft zitten natuurlijk). De standprijzen is een andere zaak natuurlijk, maar aangezien de tekenaars verspreid zouden worden is de ruimte-bezetting identiek dan als je ze samen zet dus zou qua prijs exact 0€ verschil mogen zijn voor zelfde aantal meter(s). Als je als tekenaar natuurlijk 5m ter beschikking wil hebben is het logisch dat je daarvoor extra betaalt.  Maar de hoofdzaak zou zoals je zegt dus idd "passage" moeten zijn, dus niet in een aparte hal waar enkel volk zeer bewust naartoe komt. 

Verspreiden? Er zijn tekenaars op DCC die in de dealerruimte zitten, maar die betalen wel een hogere fee dan een plek in de ArtistAlley. Plus, de nachtmerrie voor elke tekenaar is om een 2m module te krijgen, dan zit je min of meer in een (isoleer)cel, ingesloten met 2 wanden, en een 'tunnel' achter je. Dat wil geen tekenaar. Zonder wanden een stand is ook méér betalen. Je kunt ook als tekenaar verzuipen als er naast je aan beide kanten chinese handelaren met een 4m hoge standen zitten, dan kun je wel een gek pakkie aantrekken (of helemaal niets) maar niemand zal je zien zitten. Het beste is toch om striptekenaars (die vaak alleen een mapje en wat pennetjes bij zich hebben) bij elkaar te zetten, niet te verspreiden. Voor andere tekenaars, die ook meer dealer zijn (dus met veel merch, en een complete DIY toko) maakt het wat minder uit, die vallen met hun stand meestal toch wel op. 🙂 ;-)

Link naar reactie

Alleen tekenaars die op uitnodiging van een uitgever of de organisatie aanwezig zijn zitten gratis. De rest betaald stevig voor een klein plekje. Ik weet ook uit ervaring dat de tekenaars om verschillende redenen graag bij elkaar zitten. Als een tekenaar even van zijn plek wil om b.v. iets te eten of drinken wil halen, of naar het toilet moet of simpelweg een sigaretje wil gaan roken, Dan kunnen zijn collega's op zijn of haar spullen passen en dat is op meerdere beurzen echt hard nodig omdat er ook flink gestolen wordt.

 

Bovendien vinden de meeste tekenaars het ook heel prettig om met vakgenoten een woordje te wisselen en dat ontneem je ze door ze verspreid neer te zetten.

www.windmill-comics.com

Link naar reactie
6 uren geleden, SPeeDy zei:

 

Als je niet opvalt heeft dat toch met aankleding van de stand te maken? Een Patrick Cornelis bv. valt wél op. Verkleed je als gladiator en je zal zeker opvallen (tenzij je doodstil in een hoekje blijft zitten natuurlijk). De standprijzen is een andere zaak natuurlijk, maar aangezien de tekenaars verspreid zouden worden is de ruimte-bezetting identiek dan als je ze samen zet dus zou qua prijs exact 0€ verschil mogen zijn voor zelfde aantal meter(s). Als je als tekenaar natuurlijk 5m ter beschikking wil hebben is het logisch dat je daarvoor extra betaalt.  Maar de hoofdzaak zou zoals je zegt dus idd "passage" moeten zijn, dus niet in een aparte hal waar enkel volk zeer bewust naartoe komt. 

 

Ja, maar Patrick die kreeg zijn stand gratis. Maar als jij voor mij booth-babe wilt spelen, wil ik gerust je een gladiatorenpakje huren. Let wel: die helm is fucking zwaar :-)

Prijzen van stands verschillen echt van waar je zit en je kan niet weten naast welke soort stand je zal zitten, dat bepaalt de organisatie. 

Nu, passage is ook niet alles als je op een drukke zaterdagmiddag letterlijk meegedreven wordt door de stroom.

't Is simpel: een beetje kleine stand in de main hall kost je minstens 300 euro. Met een beetje geluk heb je dan 2 stoelen. Met pech heb je daar nog geen parkeerplaats voor of een extra toegangsbandje voor een helper. Dat haal je er nooit uit met wat boekjes signeren.

Je hebt eilandjes nodig binnen 1 geheel. Maar geen ghetto's in aparte hallen. 

Link naar reactie
19 hours ago, SPeeDy said:

Wat me eigenlijk stoort aan een beurs waar het niet enkel om strips/comics draait is dat men alle tekenaars samen zet. Zet die toch gewoon, volledig verspreid tussen alle andere handelaars

 

Ik heb de vorige keer Kenny Rubenis op DCC zielig tussen 2 stands zien gepropt zitten. Neen, dat wens je geen enkele tekenaar toe.

Link naar reactie

Het is maar hoe je het aankleedt hé. Zet de tekenaars bv. in een grote cirkel in het midden van de hal en je krijgt een heel ander effect. Enerzijds wil men vernieuwing, verandering, andere ideëen. Als je dan als, als klant notabene dus ik weet heel goed hoe ik de “beleving” op een comic con ervaar, een idee oppert hoe de ervaring anders zou kunnen, er nieuw publiek aangeboord kan worden, etc. dan wil men plots geen verandering meer. Zo herkenbaar menselijk. 

Gezellig met de collega’s: zet dan een paar tekenaars naast elkaar en doe bv. elke 2 uur een “stoelendans” zodat je naast andere collega’s komt te zitten.

Durf ‘ns iets anders! Denk er goed over na hoe het kan werken, maar durf! Amen.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
15 hours ago, shakeitupguy said:

Ik heb de vorige keer Kenny Rubenis op DCC zielig tussen 2 stands zien gepropt zitten. Neen, dat wens je geen enkele tekenaar toe.

Dat was een last minute oplossing waar ik zelf voor gekozen heb. Zou eerst elders zitten, maar dat ging door omstandigheden niet door. Ben niet door DCC daar geplaatst.

Een tekenaarspaviljoen in de dealerhall zou best kunnen werken. Dat is er in principe al wel met de artist alley. Dat is dan ook meteen wel het minst drukke pas van elke Comic Con: De meeste mensen komen uiteindelijk niet voor de tekenaars naar zo'n conventie. Maar tekenaars lukraak door een hal vol merchandise plaatsen, werkt niet echt. Dan val je inderdaad weg.

Tekenaars een gratis tafel geven vind ik een lastig principe. Vooral omdat ik zelf tegenwoordig bijna altijd wel een gratis tafel geregeld krijg. Maar daar staat voor een Con ook een hoop tegenover (ik heb een groot platform waar ik reclame op kan maken voor een beurs). Bij wat minder bekende tekenaars is dat moeilijker. Het zijn niet per se publiekstrekkers. En ze zitten er uiteindelijk om hun handelswaar te verkopen, dus zijn ook deels dealer, in de ogen van een beurs. En ook in die van mij (zie mezelf ook zo). Tekenaars een korting geven lijkt me beter. Daarmee voorkom je ook en beetje dat ineens iedereen tekenaar is. Want je wilt ook geen hele jaarbeurs vol hebben met mensen die één ansichtkaart getekend hebben met een stokpoppetje, en vervolgens niet voor hun tafel hebben moeten betalen. Dan verdien je als organisatie je geld niet terug, want daar trek je geen betalende bezoekers mee.

En de "stoelendans" werkt ook niet echt. Telkens al je spullen verplaatsen wordt ook een beetje vervelend, en voor mensen die je aan het begin van de dag gezien hebben op één plek en later op de dag terugkomen om je daar niet meer te vinden is het ook verwarrend. Bovendien: Ik vind dat een stripbeurs voor een tekenaar eigenlijk niet een "gezellig met collega's" evenement moet zijn. Dat kan buiten de beursuren om, of tijdens pauzes. Maar tijdens de beurs ben je er voor de stripliefhebber en moet je gewoon aan het werk zijn. Vind ik.

Link naar reactie

Zoals het nu is (en de vorige editie van DCC), heb je wat 'tekenaars/creatieven' betreft een gedeelte striptekenaars (Stripdagen) in een zijhal, in de grote hal de Artist Alley ('manga' girls en boys, leuke stands met veel arts&crafts, en een veertiger met wat pin-up spul), hier en daar een verdwaalde tekenaar, ingebouwd tussen dealers (die te laat was met reserveren voor een plek in de AA), een club die zich Artist League noemt, en die een 'eiland' in de dealerhal bemannen met een mannetje( en vrouwtje) of 10. Plus, dan nog de uitgenodigde comic artists. De laatste keer zaten die met z'n 5en naast elkaar, in een slecht verlicht gedeelte van een andere hal. Daar was ook weinig animo voor viel me op Dus dwaal lekker rond en je komt van alles tegen! 🙂

Link naar reactie
35 minuten geleden, Sssneraul zei:

Even los van al het “ hoe helpen we de stripdagen de winter door” geweld...

zijn er al leden die hun ticket(s) hebben gehad. 

Het stripschap is wel actief op Facebook maar reageert niet op vragen om informatie. Ik dacht ik vraag het hier eens even .

 

 

haha............nee, nog niks gezien.

Ik verbaasde mij er altijd al over dat ook de stripschapskaart (bestaat waarschijnlijk niet meer?) ook altijd pas ergens halverwege het jaar geleverd werd. Hoe moeilijk kan het zijn om een kartonnetje met een tekst en tekeningetje erop gewoon in december te leveren voor het jaar erop.

Maar goed, ik heb een reactie gehad dat ze deze week verstuurd worden.

Link naar reactie

Uit de Eppo nieuwsbrief:

 

Volgende week zijn De Stripdagen / DCC waar Eppo Stripblad goed vertegenwoordigd is. We nemen een hele rits stripmakers mee naar Utrecht waaronder: Romano Molenaar, Martin Lodewijk, Eric Heuvel, Gerben Valkema, Eric Hercules, Fred de Heij, Ger Apeldoorn, Kenny Rubenis, Aimée de Jongh, Noël Ummels, Dick Heins, Robert van der Kroft, Dick Matena, Rob Derks, Pieter Hogenbirk, Gerard Leever en Marissa Delbressine.

 

Leuk dat Dick Matena aanwezig zal zijn!

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
4 uren geleden, Sssneraul zei:

Even los van al het “ hoe helpen we de stripdagen de winter door” geweld...

zijn er al leden die hun ticket(s) hebben gehad. 

Het stripschap is wel actief op Facebook maar reageert niet op vragen om informatie. Ik dacht ik vraag het hier eens even .

 

 

 

Ja, ik heb hem binnen. Wel op naam van Meerten.

Link naar reactie
4 uren geleden, Sssneraul zei:

Even los van al het “ hoe helpen we de stripdagen de winter door” geweld...

zijn er al leden die hun ticket(s) hebben gehad. 

Het stripschap is wel actief op Facebook maar reageert niet op vragen om informatie. Ik dacht ik vraag het hier eens even .

 

 

Ik heb mijn ticket ook nog niet binnen.

Link naar reactie

Even een update 😉

 

De signeerlijst van Het Stripschap

Stripmakers die signeren in de stand van Het Stripschap

Vick zaterdag
Ralph Brendt zaterdag
Manon Coezijn zaterdag
Dinie de Zeeuw zaterdag en zondag
Robert van der Kroft zaterdag en zondag
Tamara Prins – Van ’t Hof zondag
Stef de Reuver en Trubbel zondag
Floris De Smedt zaterdag
Mark van Herpen zaterdag en zondag
Anne Breel zaterdag en zondag
Hennie Vaessen zaterdag en zondag
Tine Bouwhuis zaterdag en zondag
Kees de Boer zondag
Ger Apeldoorn zaterdag en zondag
Dennis Spaans zaterdag
Rutger Gret (Lucky Luke) zaterdag en zondag
Pieter Hogenbirk zaterdag en zondag
Kees Sparreboom zaterdag
Daan Landwehr Johan zaterdag en zondag

 

 

Stripmakers die signeren in de stand van Tina/Duck/Jan, Jans en de kinderen

Henrieke Goorhuis zaterdag en zondag
Saskia Maasbommel zaterdag
Frank Jonker zaterdag en zondag
Jan Vriends zaterdag
Maarten Gerritsen zaterdag
Jan-Roman Pikula zondag
Wilma van den Bosch zaterdag en zondag
Pascal Oost zaterdag en zondag
Michel Nadorp zaterdag

Link naar reactie

dat is een mooie lijst eigenlijk. Het is niet dat ik nu wel naar DCC ga (want ik ben nu eenmaal een FACTS junkie :) en mijn kids willen daar nu eenmaal naartoe) maar mocht ik gaan dan is dit een leuke lijst om eens langs te lopen en te zien wat ze kunnen,

ZOu ik mijn dag wel mee om kunnen krijgen. Ook gezien de eerder Eppo lijst!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...