Ga naar inhoud

Stripfestival Knokke-Heist zondag 12 mei 2019


Veto

Recommended Posts

En jawel ook voor het volgende stripfestival in Knokke-Heist is de line-up van tekenaars al online beschikbaar :

http://www.stripfestivalknokkeheist.be/tekenaars/

 

Meest opvallende namen, die volgens mij nog niet al te vaak naar 'de Vlaanders' zijn afgezakt :

- Jacques de Loustal
- Holgado
- Bernard Köllé

Verder veel namen die steeds terugkeren in Knokke als Heuvel, Di Sano, Hec Leemans, André Benn, Jan Bosschaert, Jeff Broeckx, Jean-Pol, Ersel…
Blij dat Denayer en Grenson er ook nog een keertje bij zijn. Beide heren zijn al eerder in Knokke geweest maar nu niet dat ze elk jaar aan de Vlaamse kust langskomen.


image.png.46b24b9942d7a71db7b4226325ef97fa.pngimage.png.6a5fbabace881524a08d4d093c28f6e9.pngimage.png.91ed12daf8b47dbeb157433210d5ccea.pngimage.png.c11e10177b7324b573996ca149661d37.png

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
Op ‎16‎/‎01‎/‎2019 om 15:16, Ambreville zei:

Barry Kitson is wel een leuke naam. Die springt er een beetje uit als enige comic-grootheid.

In het verleden stond ik voor hem in de rij.

 

Twee jaar geleden als een van de eerste buiten in de rij gestaan voor hem om bij opening direct door te lopen naar hem.

Staan er echter al twee mensen voor ons. (bekenden van de organisatie)

"Ja, we hebben gisteren al met hem gepraat en afgesproken dat we een tekening zouden krijgen."

 

Wetende hoeveel zorg/tijd Barry besteed aan zijn werk.

Ben je met 2 mensen voor je zo drie uur verder voordat je zelf aan de beurt bent.

 

Gezien die ervaring probeer ik het niet meer voor Barry.

(Besteed mijn geld wel aan bijv. Collin Wilson.)

 

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie
3 minuten geleden, Campesino zei:

In het verleden stond ik voor hem in de rij.

 

Twee jaar geleden als een van de eerste buiten in de rij gestaan voor hem om bij opening direct door te lopen naar hem.

Staan er echter al twee mensen voor ons. (bekenden van de organisatie)

"Ja, we hebben gisteren al met hem gepraat en afgesproken dat we een tekening zouden krijgen."

 

Wetende hoeveel zorg/tijd Barry besteed aan zijn werk.

Ben je met 2 mensen voor je zo drie uur verder voordat je zelf aan de beurt bent.

 

Gezien die ervaring probeer ik het niet meer voor Barry.

(Besteed mijn geld wel aan bijv. Collin Wilson.)

 

Het lijkt me eerder weer een geval van de organisatie die in de fout ging. Ticketen aan de deur zoals in Breda (door Herwig begonnen) lost dat op.

 

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Paul Geerts tekent nog enkel zijn eigen reeksen, oa de reeks hemelboom en de uitgave de verdwenen Smirrel.

Paul Geerts heeft sinds vorig jaar beslist om geen tekeningen meer te plaatsen in de Suske en Wiske albums

Op het stripfestival dit jaar wordt zijn nieuw boek : Het Vraagteken voorgesteld en te koop aangeboden, waarin de tekenaar een tekening kan in plaatsen, mits aankoop van het boek

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 28/2/2019 om 13:09, Emma Stone zei:

En handtekeningen (zonder tekening / enkel een kriebel) in sus en wis albums? Of is dat ook uit den boze? iemand al een poging ondernomen hiertoe? 😊

 

Dank voor de info !

Heeft vorig jaar wel handtekeningen gezet in Suske en Wiske strips, geen tekeningen.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 25/2/2019 om 12:49, Emma Stone zei:

Ik lees op de website dat Paul Geerts geen Sus en Wis meer signeert (tekening). Signeert (handtekening) de brave man de albums nog steeds? Of is dit ook uit den boze? Dank voor de info!

Even nagevraagd en normaal gezien ook geen handtekeningen meer.

 

De vorige uitgave is ook nog steeds te koop op de beurs, zeer mooie en beperkte uitgave voor slechts 10 euro.

verdwenen-smirrel-paul-geerts-2-768x991.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

In mijn mailbox

 

Derde druk van de graphic novel ‘Altijd Ergens Oorlog’ wordt voorgesteld op stripfestival van Knokke-Heist

 

Striptekenaar Jimmy Hostens en scenarist Rino Feys stellen de derde druk van het eerste deel van hun gelauwerde graphic novel ‘Altijd Ergens Oorlog’ in Knokke-Heist voor, de oorlogstrip die in november 2016 voor het eerst verscheen en waarvan het tweede en afsluitende deel oktober 2018 in de winkel kwam. De feestelijkheden gaan door op de 16de editie van het stripfestival op zondag 12 mei 2019. Een derde druk is vandaag de dag lang niet meer zo vanzelfsprekend en zeker niet als het dan ook nog eens een publicatie betreft bij een uitgever die hiermee zijn eerste stappen zet in het uitgeven van strips. Bovendien is het voor de twee auteurs hun eerste volwaardige publicatie. Alle reden dus voor een feestje! Jimmy en Rino hebben zes jaar bloed en tranen gezweet, maar het resultaat mag er zijn: 220 pagina’s die alle facetten van de ‘De Groote Oorlog’ in full color in beeld brengen. Een historisch accuraat maar tevens wervelend avontuur dat zich aan het begin van vorige eeuw in een stadje net voor het front heeft afgespeeld. Het fascineerde de auteurs namelijk hoe je als gewone burger vijf jaar oorlog onder het juk van de bezetter overleeft. Ze vertrokken vanuit getuigenverslagen en dagboeken, en verzonnen een familie waardoor ze verschillende verhaallijnen met elkaar konden verbinden. Zo ontstond er een meeslepend en spannend scenario die de oorlogsgruwelen weergeeft vanuit de ogen van een kind. Omdat het de eerste strips waren in het fonds van Uitgeverij Bibliodroom liet het gros van de vakpers de boeken destijds links liggen. Maar gelukkig waren er Wouter Porteman van Stripspeciaalzaak die de boeken ongegeneerd de hemel in prees, en Peter Moerenhout van De Standaard die tekenaar Jimmy Hostens tot dé ontdekking van 2016 bombardeerde. Langzaamaan vonden de boeken alsnog hun weg naar het grote publiek in België en Nederland.

 

https://petermoerenhout.be/2017/02/09/recensie-altijd-ergens-oorlog/ 

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2624

https://www.stripspeciaalzaak.be/2018-Besprekingen/Altijd-Ergens-Oorlog-2.htm 

 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
9 uren geleden, StripsEnzo zei:

Iemand die me kan zeggen hoe het signeren verloopt? Verplichte aankoop? Bonnetjes? Aanschuiven?

Sowieso verplichte aankoop tenzij de auteur onafhankelijk komt en individueel beslist om dat toe te laten, een gewone handtekening zetten de lokale auteurs meestal wel zonder aankoop.

 

Van auteurs waarvan de organisatie de boeken verkoopt aan de ingang moet je met bonnetjes werken en ook aanschuiven, voor sommige auteurs zijn de plaatsen beperkt.

 

Veel auteurs (de meeste?) verkopen ook zelf hun eigen boeken en dan is het gewoon aanschuiven zonder bonnetje.

Link naar reactie
Op 15/1/2019 om 18:23, Veto zei:

En jawel ook voor het volgende stripfestival in Knokke-Heist is de line-up van tekenaars al online beschikbaar :

http://www.stripfestivalknokkeheist.be/tekenaars/

 

Meest opvallende namen, die volgens mij nog niet al te vaak naar 'de Vlaanders' zijn afgezakt :

- Jacques de Loustal

 

Jacques de Loustal komt maar 2 uur signeren in de voormiddag, die zal dus enkel voor de vroege vogels zijn. Dit ter info.

 

Link naar reactie

Actuele auteurlijst, toch een indrukwekkende lijst alweer.

http://www.stripfestivalknokkeheist.be/tekenaars/

 

AAaRGH
Pascal Agotha
Tim Artz
D’ Auwe (Dirk Van Der Auwera)
Claire Beaino
André Benn (André Beniest)
Kristof Berte
Mario Boon
Jan Bosschaert
Tom Bouden
Jeff Broeckx
David Canion
Thierry Capezzone
Louis-Michel Carpentier
Capia Art
Maryse en Jean-François Charles
Frits Deblieck
Willy Degryse
Jacques de Loustal
 (signeert van 10u-12u)
Benoit Delmelle (Ben.D.)
Xavier Demets
Christian Denayer
Eric Derop
Baudouin Deville
Ingrid Devuyst
Salvatore Disano (Bruno Di Sano)
Franky Drappier
Thomas Du Caju
Federico Carlo Ferniani
Paul Geerts
Andy Genen (Happy Ant Studios)
Bruno Gilson
Eugeen Goossens
Olivier Grenson
Dick Heins
Eric Heuvel
Iñaki Holgado
Jimmy Hostens
Jean-Pol Van den Broeck
Frank Jonker
Sabri Kasbi
Barry Kitson
Bernard Köllé
Hubert Lambert (Hachel)
Grégory Lange
Walter Laureysens (Walterell)
Hec Leemans (vanaf 13u)
Frank Mézin
Gilles Mezzomo
Romano Molenaar
Danker Jan Oreel
David Peeters
Srdjan Peka (Peka Art)
Michel Pierret
Pirana (Leon Van De Velde)
Alain Poncelet
Jessica Raes
 (Met in de voor- en namiddag een voorstelling van Herrie de Heks.)
Georges Ramaïoli (Simon Rocca)
Shirow Di Rosso
Erwin Sels (Ersel)
Yasmine Stalpaert
William Tai (Malik)
Manu Tenret
Daniel Van Den Broek
Ingrid Van Dijck
Ron Van Riet
Marc Verhaegen
Christian Verhaeghe + Olga Ooms
Marc Weemaels (Marcuz)
Marc Wasterlain
Yncke

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...