Ga naar inhoud

[Derde Ronde (3)] achtercover 23 vs. achtercover 24


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 27-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

image.png.3f92bfb9f3ec16ee804f9aa1b4447c

 

Een prachtige tekening die ook de sfeer van Sarah en Robin weergeeft. Meer moet dat soms niet zijn.

 

esteban²

 

 

B

 

sjors-en-sjimmie.jpg.6a9b2bf5762ae0477f0

 

Van de week kwam Robert van der Kroft op Facebook met onderstaande achterkant aan. Hij vertelde erbij over het maakproces.

"Eerder deze week kwam het album 'Bad Boys' ter sprake, deel 12 uit de serie Sjors en Sjimmie. Een mooie aanleiding de eerste druk van dat album weer eens tevoorschijn te halen. Want op de achterkant van die eerste druk waren de tot dan verkrijgbare andere albums uit de serie te zien. Maar dat moest natuurlijk wel iets heel speciaals worden.. Lang voor Photoshop bestond kwam daar heel wat bij kijken. Eerst foto's maken van de voorafgaande 11 albums, laten afdrukken, uitknippen. Wilbert Plijnaar (scenarist van de Wiroja's, makers van de strip) had een serie spuitbussen, waar eerst het wikkel van afgeweekt moest worden. Daarna de foto's van de albums er netjes omheen plakken. In de foto-studio een decor bouwen, muurtje vies maken, en de spuitbussen zo plaatsen zodat alle albums goed in beeld kwamen. Daar weer een nieuwe foto van maken. Waarboven de lay-out-man van de uitgeverij later de tekst fotografisch liet inmonteren.
Jammer genoeg werd de foto niet gebruikt bij de herdrukken, waar op de achterkant alle nieuwere delen ook vermeld moesten worden. Wat die eerste druk nu extra bijzonder maakt.."

Daarom nomineer ik deze achterkant. Niet persé omdat hij de mooiste/beste is, maar omdat hij een interessante 'making-of' heeft.

 

Deweb

Link naar reactie

A heeft een bijzonder aansprekende plaat waar je spontaan vrolijk van wordt. Dat heeft ze inmiddels bewezen door de glimlach van Guust te verslaan. Daaruit blijkt ook dat je voorzichtig moet zijn met voorspellingen maar onder Prijs beste stripalbum mag van mij Prijs beste achtercover, Getekende Reep 2019 komen te staan.

 

B is origineel en heeft tot nu altijd mijn stem gehad. Het past bij het album en een oud artikel uit ik meen Eppo met Robert van der Kroft over graffiti. Desondanks komt het in vergelijking met A wat sleets over. Graffiti werd inmiddels dan ook grotendeels ingeruild voor de mural.

 

Voor mij dus een duidelijke stem voor A.

Link naar reactie

De derde ronde is toch wel interessanter, steeds meer achtercovers die het echt verdienen om hier te staan. B heeft eerder al mijn stem gekregen. En terecht, originaliteit moet je belonen. Maar de onweerstaanbare charme van A, daar kan B toch echt niet tegenop.

 

De ideale finale zou voor mij S&R tegen SAM zijn. Dupré tegen Bosschaert.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...