Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

- XIII : het Lokaas : Van alle doorgezette Van Hamme - reeksen gaf ik XIII de minste overlevingskansen. Wat moet je er nog over vertellen... maar dit album was ronduit goed, en uitstekend getekend door een Jigounov. XIII is niet dood, belange niet. ***1/3

- Tessa 3 : Plezier heb ik erin. Een beetje hetzelfde gevoel als bij de eerste deeltjes van Konvooi. Deze strip is totaal gedemodeerd maar het is zo leuk om te lezen. en nu Back to the future ***

- De Feul 3 : Man, man, het is zo gemakkelijk om het teambuildingscenario van De Feul af te breken. Mensen die elkaar niet willen leren kennen, worden door samen te werken broeders. Hand in hand gaan ze samen ten strijde tegen slavernij en milieuvervuiling. Hoera! Hoera!! Hoera!!! Maar als we even onze cynical-knop omdraaien, en eerlijk zijn met onszelf, kunnen we niet anders zeggen dan dat we De Feul dolgraag gelezen hebben. bovendien is dit knap getekend in de beste stijl van Houot. Tof reekske ***

- Er was eens 4 : Onderschatte reeks over een Joodse manipulater - verzetsleider-collaborateur. Het klinkt niet echt uitnodigend maar dit is het toch wel. Niet voor niets, een succes in Frankrijk. ***1/2

- De Tombe van Alexander 1-3 : Goed avonturenverhaal en uitgegeven alla Saga ( alle delen in eens ). Goed getekend. verrassend onderwerp. Netjes afgerond. Lekker leesvoer voor een mooie prijs. Voor mijn part mochten deze 3 SC in 1 integrale HC. ik denk dat dit qua prijs nog iets voordeliger zou zijn voor de uitgever ***

- Jerome K Jerome Bloks 23 : Mijn held - al meer dan 20 jaar. Hij kan niets misdoen. ook nu weer niet. Het zit er bovenarms op met Babette omdat haar vader na 20 jaar is opgedoken uit de doden. Grote emoties in een klein wereldje. Typisch Jerome. Geen groot verhaal of superbeklijvend album maar I love it. ***1/2

- De Grote Dode 4 : Grote kaders, kleine emoties, oh dat is zo Magasin Generalstijl, maar dan ontploft het verhaal letterlijk en is er weer een deel voorbij. Naar waar wil men toe? Wanneer worden we bij ons nekvel gegrepen? mmm, het komt maar niet los **

- Helden worden we toch nooit : Een streber, een loser en een bullebak. Drie totaal verschillende persoonlijkheden verenigd in één familie. En toch moeten ze samen door de deur. Jouvray trapt gelukkig geen open deuren in. Ze worden geen vrienden. Helden worden ze toch nooit, maar hoe ongemakkelijk deze strip ook is. Het is een prachtig album geworden! ****

- Familie Piraat 1 : een moeilijke. Een politiek correcte piratenfamilie... maatschappijkritiek verpakt in een kinderalbum. Moet kunnen, zo is Sus&Wis groot geworden, maar waarom is dit zo moeilijk geschreven. Mijn kinderen lusten het niet. ikzelf vond het dan weer iets te flauw. Mossel noch vis. **

- Nico 3 : Duval is geen topscenarist, daarvoor is het aantal deus-ex-machina's of het aantal te geforceerde emotionaliteiten te groot, maar toch was dit een goed B-verhaal. Berthet amuseert zich wel met deze SF jaren 50 wereld. Dit komt wel goed ***

- Eden Hotel : Een ontdekking ! De vader van Ché ontdekt dat een actieve nazi-kolonie in Argentinië. Vreemd is dat niet want de oorlog moet nog beginnen. Gebaseerd op twee echte feiten die samengebracht werden. Knappe tekeningen, goede dialogen en prima uitvalspunt. ***1/2

- Vives : la Grande odalisque ( Air Libre ) : Ik heb het voor Vives. In deze niet vertaalde Vrije Vlucht koos hij om een typisch actieverhaal te verstrippen. Drie meisjes doen de meest ongelofelijke kunstroven en slagen daar in, of toch bijna. Ik heb het graag gelezen. De semi-alternatieve (Polina)stijl van Vives paste er wel bij, en zo gaf hij het scenario een mooie grafische opwaardering. Mooi samengaan van commercieel en alternatief. ***

- Het Vel van de Beer : Een schot in de roos. 3 op 3 voor Zidrou. Lydie, De verhalenverteller en nu het maffia-epos Het vel van de Beer. Een coming-of-age verhaal in een kader van lust en verraad, getekend in een toffe stijl. Dikke aanrader !!! ****

- Noach 2 : pff, het kon verrassend zijn, maar het is niets voor mij. Nog ongeloofwaardiger gemaakt bijbels verhaal opgesmukt met een ellenlange vechtsscene waar ik niet meer wist wie wie was. Wie is hier eigenlijk het doelpubliek van??? *

- Sherman 6 : Het zit erop. En ja het was een aardig zesluik. Het familie-epos bleef wel hangen , maar had toch niet dezelfde kracht als Meesters van de Gerst,... Het slotdeel was helaas te doorzichtig. En Griffo... tja, het was geen poenpakkerij zoals zijn conceptbijdrages soms zijn, maar het het was ook geen Giacomo. Degelijk **

- Piratenvlag 2 : Piratenvlag 1 was een absolute verrassing. Een fantastische fantasy-parodie op het genre. Dit deel weet ondanks de goede tekeningen, die tongue-in-cheek niet vast te houden en vervalt in een echt fantasy-piratenverhaal. En wordt hierdoor dus een goede B-strip. ***

- Canardo 21 : De Honingval : Blijf er af !!!! Canardo's Amoxonië is een echte stripklassieker, de jongste albums waren goede polars, maar dit is goedkoop scoren met flauwe 2D tekenfilmtekeningen *

- Wolvin 2 : de afgehakte hand van ... : nou, dat viel me al een stuk beter mee dan deel 1. De tekeningen blijven een goede tweederangs Rosinski - beter uitgewerkt, maar net iets minder verrassend dan de Gregorz in zijn topjaren. Het scenario is best aardig. Opsterker ***

- Kleine Robbe 16 : Verrassen kan de kleine robbe niet meer, of toch nog wel. Blijkbaar woont de kleine Robbe soms in bij de turnleraar. Scary... Voor de rest dezelfde moppen, dezelfde setting en bomvolle platen. **

- Titeuf 12 : Wat een sof. Dit is noch verrassend noch leuk. Het hoofdthema wordt zelfs niet uitgewerkt. Bovendien is de cover van een quasi zelfde papierdikte als een dubbelvel WC-papier. Flinterdun dus. Nee, dat is lachen met de mensen ipv dat de mensen lachen met de strip **

- DirkJan 18 : Het grappigste uit Humo de jongste tijd. In albumformaat lijdt het lezen van de cartoons al snel tot een overdosis, maar niettemin sterk, en dat al 2 nummers verder dan de uitgemolken Kleine Robbes en Titeufs ***

 

en de Blake en Mortimer moet ik nog lezen :)

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

- XIII : het Lokaas : Van alle doorgezette Van Hamme - reeksen gaf ik XIII de minste overlevingskansen. Wat moet je er nog over vertellen... maar dit album was ronduit goed, en uitstekend getekend door een Jigounov. XIII is niet dood, belange niet. ***1/3

Mee eens, dit is een prima XIII album.

 

Verder Sneeuw Het Begin 1 gelezen, als er nieuwe delen uitkomen is dat voor mij vaak een reden om bij 1 te beginnen. Ik ben wel fan van post-apocalypse verhalen en dit lijkt goed in elkaar te zitten. De wereld is prachtig in beeld gebracht door Poli, Hostache en Bichet.

Link naar reactie

Blanke en Mortimer 21 de eed van de vijf lords

 

Een klassiek who dunnit verhaal wat zich afspeelt in Oxford. Het is niet de beste uit de reeks. Je ziet al vrij ver van te voren aankomen wat er gaat gebeuren. Hier had ik zeker meer van verwacht ***

 

Sherman 6

Het laatste deel van deze afgeronde reeks. Is niet geworden wat ik er van had verwacht. Tekeningen van Griffo werden met het album minder.

**

 

Link naar reactie

de eeuwige oorlog door marvano. (3 delen)

 

Dit was altijd een van mijn favoriete strips. Ik heb vorige week op werk de audioversie van dit boek beluisterd en vond dat ik de strip ook maar eens moest herlezen om te kijken wat de verschillen zijn. De grote lijnen zitten allemaal in de strip, maar in het boek is er toch wat meer uitdieping. Maar toch blijft dit een prachtige strip, die zelfs als je ze de dag na het boek leest nog overeind blijft.

Link naar reactie

De laatste weken heb ik de 27 delen van deze afgeronde en uitermate onderhoudende manga gelezen.

Het gaat over de broertjes Elrick, die hun ten dode opgeschreven moeder door middel van alchemie in het rijk der levenden willen houden.

Bij dat experiment verliezen ze haast zelf het leven. Van de jongste van de broers blijft enkel zijn ziel over. Deze brandt de oudste als een soort rune-teken in een harnas. De oudste verliest bij het experiment een arm en een been.

 

Samen gaan ze op zoek naar hun lichaam.

 

Ik was begonnen om elk deeltje afzonderlijk te becommentariëren, maar het plotse overlijden van Erik heeft me hard aangegrepen.

 

Om mijn verhaal toch af te maken: zeer goeie serie, een must - read: 4,5/5.

Link naar reactie

Canardo 21 (Sokal): akkoord, het is geen Amaxonië meer, maar ik blijf dit toch wel een ontspannende strip vinden. ***

Ayako 1/2/3 (Tezuka): niet zo sterk als een Boeddha of MW, maar nog altijd zeer de moeite. ****

Trollen van Troy 16: leuk, niet meer/niet minder ***

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Kronieken van de zwarte maan (dl 1 - 14)

 

Wat heb ik lang moeten wachten eer ik dit compleet kon lezen. 20 jaar sinds deel 1 zijn voorbij gegaan. Maar was het lange wachten de moeite? Zeer zeker!

 

Het verhaal van de kronieken van de zwarte maan is eenvoudig uit te leggen: eigenlijk gaat het gewoon over de oorlog tussen de zwarte maan en het keizerrijk in een fantasywereld op de tonen van The Gathering of Anne Clark. Misschien is het enge scenario wel de grootste kracht van deze reeks: bijna 700 pagina's om één enkele oorlog in woord en beeld te brengen levert een diepgang op die eerder zeldzaam te noemen is. De oorlog wordt dan ook soms in paginagrote taferelen vorm gegeven. Eerst door Ledroit en na deel 5 door Pontet. Dat levert geweldige tekeningen op, maar deze reeks is veel meer dan dat alleen, Het verhaal is gewoon af en na deel 14 mag je dat ook gerust letterlijk nemen. Het einde is niet enorm spectaculair, maar gewoon de optelsom van al het voorafgaande. Het laat je - zoals het goede eindes betaamt - verweest en met een brok achter.

 

Ook de hoofdpersonages: Wismerhill, de keizer, prins Parcifal, de succubus, kop of munt en ghorgor bey zijn erg goed neergezet. Ik hoef er maar aan te denken en ik zie ze zo voor me.

 

Fantasy: ja. Theatraal, dat zeker, maar ook perfect volgbaar en meeslepend.

 

De kronieken van zwarte maan, alle 14 delen zullen steeds in mijn stripkast blijven staan.

 

(4,5/5)

Link naar reactie

Ja, ik begrijp de vergelijking wel. Je moet echt wel - nog meer dan bij een andere reeks - alle delen na elkaar lezen. Het is dan ook erg bevredigend nu (de eerste cyclus blijkt) het helemaal is afgesloten en je het einde kan lezen. Knap gedaan, zowel van de schrijvers, maar ook van Arboris om dit te vervolledigen.

 

De hele reeks leest als een trein: vrijdag aan deel 1 begonnen en gisteren was deel 14 uit. En ik heb niet eens veel gelezen (of toch niet die indruk gehad).

 

Nadeel : ik vrees dat eerdere delen moeilijk verkrijgbaar zijn. Mocht men dit aanbieden in pakket, sc, voor 70 € ofzo, er zouden er nogal verkocht geraken denk ik.

Link naar reactie

Ergens in het vroege voorjaar, dacht ik.

 

Edit : volgens FRS 060313.

 

zoiets ja, en op 31/03/2013 begint seizoen 3. Hoera!

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wolvin 2 : wat een spannend verhaal! Ik kan niet wachten tot het vervolg verschijnt... Een verademing na het laatste reguliere Thorgal album. En v.w.b het tekenwerk: tsja, het is niet eenvoudig om Rosinsky op te volgen, maar ik vind het erg fraai.

 

Dirkjan 18 : uitgebreid lachen tijdens het lezen, en dat gebeurt me tegenwoordig maar zelden bij een nieuw album. Heel knap dat je dat bij album 18 nog voor elkaar krijgt. Jammer dat ze niet meer als HC verschijnen.

 

Blake en Mortimer 5 lords. Gewoon een spannende whodunnit. Weinig actie, tekenwerk wat koeltjes of zonder emotie, ik weet het niet precies maar ik mis iets. Wel te pruimen.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

kronieken van de zwarte maan doet me helemaal niet aan game of thrones (een lied van ijs en vuur) denken. Servitude daarentegen is er zwaar door beinvloed.

 

Idd helemaal mee eens. Hoewel ik vind dat Servitude ook genoeg origineels met zich meebrengt. Ben dan ook groot fan van de reeks. (van Game of Thrones ook trouwens)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

bloedbanden van Hermann en Yves H.

 

Slecht boek. Kutverhaal. Scenario rammelt aan alle kanten. Enkel te kopen om de verzameling te completeren, maar laat het gerust ongelezen in de kast staan.

Link naar reactie

Aan Natte aap? ;)

 

(zal wel niet want aap ontleent zulke boekjes in de bieb)

 

nee nee, deze had de aap gekocht hoor.Gelukkig wel maar tweedehands op het de coninckplein voor 2€. Dus ik ben me niet echt een buil gevallen.

 

Bwa, sinds de grote internetbib er is, haal ik nog zelden boekjes uit de old school bib. Tenzij europese strips, dat vind ik niet zo lekker lezen op de iPad.

 

Maar geef toe Olsimar, die bloedbanden, da's toch echt een slechte strip hé?

Link naar reactie

Even een citaatje van Koen uit een ander topic (Top 2012): 'Doe eens wat promotie voor Pieter Geenen in een nieuwe topic of in 'Strip van de Dag'. Nog nooit van gehoord of gezien. Ziet er interessant uit.'

Het heeft even geduurd, maar hieronder een poging.

 

In de Lage Landen leven we in een van de meest aangename landen ter wereld, toch is de burger hier boos. Lees de schuimbekkende reaguurders op Telegraaf.nl en Geenstijl.nl er maar op na. Pieter Geenen biedt verrukkelijk tegengif.

 

De Amsterdamse stripmaker weet de tijdgeest net zo raak op de staart te trappen als Gerrit de Jager dat in de jaren tachtig met Doorzon zo meesterlijk deed. Of het nu gaat om milieubewustzijn, keuzestress, voedselbanken, wegvallende sociale zekerheden, Pieter Geenen weet de hete hangijzers van het vroeg 21e-eeuwse leven met aanstekelijk enthousiasme aan te vatten. Met zijn onweerstaanbare relativeringsvermogen krijgt hij je mondhoeken keer op keer omhoog. Waar je Paul Verhaeghes bestseller Identiteit geregeld zuchtend terzijde legt, wrijf je je bij Pieter Geenen in de handen in zulke interessante tijden te mogen leven.

 

Hoe Pieter Geenen dat voor mekaar krijgt? Hij verstaat de kunst op een pagina een eigentijds thema aan te kaarten, er vrolijk op los te associëren en de pagina met een droogkomisch terzijde af te sluiten. In de bundel Zelf problemen maken -- wat een geniale titel trouwens, wie wil zo'n handig zelfhulpboek nou niet lezen? -- weet hij zo een schitterend panorama te schetsen van het hedendaagse Nederland en Vlaanderen.

 

Zelf problemen maken biedt een raak tijdsbeeld waar je bijna elke pagina om kunt schateren (sla het in de winkel gewoon eens op een paar willekeurige plaatsen open). Probeer dit boek maar eens stil te lezen, zonder regelmatig te gnuiven, grinniken, proesten of erger. Je herkent jezelf en je tijdgenoten feilloos, you betcha. Na het lezen van deze leukste strip van 2012 wis je je de tranen uit je ogen van het lachen. En als je daarna toevallig de badkamer in loopt en je kijkt per ongeluk in de spiegel, keert de grijns van tijdens het lezen net zo hard weer terug.

 

Samen met Peter de Wit en Hanco Kolk staat Pieter Geenen naar mijn mening op eenzame hoogte in de huidige Nederlandstalige strip. Zelf problemen maken. Probeer het maar eens.

 

Heb ik je zo een beetje kunnen overtuigen, Koen?

Link naar reactie

Oef... even stoeien met plaatjes plaatsen op het nieuwe forum... Zo wilde ik mijn vorige post dus afsluiten:

 

Hieronder een scannetje van een typische Pieter Geenen-grap (sorry, niet uit het boek, dat heb ik hier nu niet bij de hand, want ik moest het nodig een goede vriendin kado doen), die alvast een fijn voorproefje biedt van het heerlijke Geenen-tegengif tegen allerlei hedendaagse kwalen...

 

Anton Dingeman Volg Je WEB

Link naar reactie

Gelezen: Zoen niet zo maar iemand

In een guur Oostblokland lang voor de val van de muur zitten kinderen naar een film over vadertje Stalin te kijken. Eén jongen heeft andere interesses en probeert het meisje naast hem te zoenen. Maar tijdens een film over vadertje Stalin hoor je niet aan meisjes te denken.

Dit is geen groots opgezet epos over ondergronds verzet of Siberische strafkampen. Zoen niet zo maar iemand toont hoe gewone mensen zich op hun eigen manier staande houden onder de terreur van het arbeidersparadijs. Je mag niet alles zeggen, maar de gedachten zijn vrij. Zeer mooi verhaal.

De tekeningen zijn helder met vale kleuren die in mijn gedachten nu eenmaal bij het Oostblok horen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

nee nee, deze had de aap gekocht hoor.Gelukkig wel maar tweedehands op het de coninckplein voor 2€. Dus ik ben me niet echt een buil gevallen.

 

Bwa, sinds de grote internetbib er is, haal ik nog zelden boekjes uit de old school bib. Tenzij europese strips, dat vind ik niet zo lekker lezen op de iPad.

 

Maar geef toe Olsimar, die bloedbanden, da's toch echt een slechte strip hé?

Aan Natte aap? ;)

 

(zal wel niet want aap ontleent zulke boekjes in de bieb)

 

Ik heb 'm ook, weet niet meer hoe die was. Heb wel eens zo'n chinees verhaal van zoon Y.Huppen mijn verzameling uitgemieterd :ph34r:

Link naar reactie

Kriss van Valnor 3: na 3 albums is Sente er prima in geslaagd om haar weer terug in de lopende reeks te plaatsen. Verhaal loopt weer paralel aan dat van de hoofdreeks. Tekeningen vind ik wel wat krasserig maar ze passen er wel bij. ****

 

Thorgal: het ontstaan van de werelden

Dit jaar geen nieuwe Thorgal, dan maar een schetsboek met wat interviews. Leuk voor de fans meer niet. **

 

Xlll 21:

2e album van het nieuwe duo Sente en jigounov. Verhaal moet nog op gang komen, maar nu gebeuren er wel heel veel toevalligheden. Zo sterk als het ooit was zal het niet meer zijn. Ze hadden beter kunnen stoppen, dan zou het voor altijd een klassieker zijn, nu wordt het langdradig. Eerste 20 bladzijdes zijn de tekeningen prima, daarna wordt het al snel minder. Tijdsdruk?

**

 

Lucky Luke 5: de Daltons gaan hun eigen weg. Een heel leuk verhaal en zeker een van de beste lukes van de laatste 25 jaar. Tekenaar Achde beheerst de stijl van Morris perfect. Alleen jammer dat Rataplan ontbrak.

****

 

Link naar reactie

kris van valnor deel1,2 en 3

 

Ik heb na aankoop van deel drie: een koningin waardig ook de delen 1 en 2 maar eens herlezen. Het is een amusant verhaal, wat niet onderdoet voor de hoofdreeks. Misschien dat dit iets bloederiger is, maar Kris is dan ook een gemener personage dan Thorgal. De tekeningen zijn cool, Doen soms wel wat aan oude rossinski denken, maar zijn toch een niveau minder.

Link naar reactie

Tovenarij 2 - En er was feest (herlezen)

Heel grappig verhaal, op verschillende fronten (de kat en de pad, de heksen, de elfen,...). Prachtige tekeningen, in het bijzonder Titania :wub:

 

Tovenarij 3 - Gevaarlijk spel

Wat opvalt, bij het na elkaar lezen van deze 2 delen, is dat de tekeningen iets minder ogen. Slordiger? Al kan het ook aan de inkleuring liggen, die is feller. De lat ligt natuurlijk heel hoog bij Guarnido. Desondanks een mooie afsluiter. De humor blijft voldoende aanwezig, het geëxperimenteer met de pagina-indeling werkt en het album bulkt van de knipogen en verwijzingen.

 

Op naar een nieuwe Blacksad!

Link naar reactie
Al kan het ook aan de inkleuring liggen, die is feller.

 

Dat kan ook aan het drukwerk liggen. Zo las ik afgelopen weekend Barracuda 3. Ik kan me niet voorstellen dat Jérémy tevreden zou zijn met de reproductie van zijn ingekleurde platen. Dat valt me nu al langer op bij strips van Dargaud: te fel drukwerk op niet al te fantastisch papier.

Link naar reactie

Ik heb het in elk geval met veel plezier gelezen.

 

Het is vooral de humor die de reeks draagt. Kinderlijk zou ik het niet durven noemen. Het is misschien (in eerste instantie) geschreven voor een jonger publiek, maar er zitten meer dan genoeg elementen in die het voor volwassenen de moeite waard maken vind ik. In die zien is het een beetje vergelijkbaar met Alleen.

Link naar reactie

Gelezen: Helden worden we toch nooit

Een werkloze loser van 32 gaat met zijn vader op wereldreis. Niet om de oude man een plezier te doen, maar voor het geld. De vader is een botte zeurpiet die geen goed woord over heeft over zijn kinderen: zijn zoon is een nietsnut en zijn dochter is geobsedeerd door geld. Bovendien is de vader kreupel door een ongeval waarbij de moeder overleed. Zijn zoon moet mee op reis om hem te verzorgen, maar die doet dat alleen omdat hij zo een deel van de erfenis van de grootmoeder op zak kan steken. Er zit niet één personage in de strip waar je echt sympathie voor hebt. Je krijgt een onthutsend beeld van een disfunctionele familie waarvan de leden zich, na het wegvallen van de moeder 25 jaar geleden, nooit hebben kunnen herpakken.

Helden worden we toch nooit is een harde strip. Vrolijk wordt je er niet van, en toch moet je hem lezen. Zeer goed.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gelezen: Helden worden we toch nooit

Een werkloze loser van 32 gaat met zijn vader op wereldreis. Niet om de oude man een plezier te doen, maar voor het geld. De vader is een botte zeurpiet die geen goed woord over heeft over zijn kinderen: zijn zoon is een nietsnut en zijn dochter is geobsedeerd door geld. Bovendien is de vader kreupel door een ongeval waarbij de moeder overleed. Zijn zoon moet mee op reis om hem te verzorgen, maar die doet dat alleen omdat hij zo een deel van de erfenis van de grootmoeder op zak kan steken. Er zit niet één personage in de strip waar je echt sympathie voor hebt. Je krijgt een onthutsend beeld van een disfunctionele familie waarvan de leden zich, na het wegvallen van de moeder 25 jaar geleden, nooit hebben kunnen herpakken.

Helden worden we toch nooit is een harde strip. Vrolijk wordt je er niet van, en toch moet je hem lezen. Zeer goed.

 

I agree!!

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Apostata 4: klasse, meer hoeft hier niet over gezegd. Op naar deel 5 ****

 

The Unforgiving (6 deeltjes): comic die hoort bij het gelijknamige album van Within Temptation. Tekeningen ok, mager scenario, en vooral veel te veel reclame. *

(ondanks dat ik WT de max vind, buiten dat covergedoe van de laatste tijd dan)

 

Cyclus van Cyann 5: knap getekend, maar scenario deed me deze keer helemaal niks. Korte samenvatting: Cyann is terug en vertrekt weer. Daar waren geen 60 blz. voor nodig om dat te vertellen. Hopelijk maakt het laatste deel wat goed. **

 

Arcadia archief 20, Servais: resem korte verhalen, niks speciaals. Leuk voor de Servaisisten zoals ik, maar niet voor de anderen *

 

Legende van Troy, Saffraannacht 1 & 2: ik vond dit knap getekend (Herenguel!) en heel amusant. 1 van de betere spin-offs van Lanfeust *****

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...