Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Op 20/2/2024 om 20:55, cinco zei:

 

In het Frans zit het bij Dargaud.

Dus als SU het niet oppikt voor de Nederlandse versie, dan hopelijk een andere uitgeverij.

Het is immers Yslaire. Dan heb je toch al een groep vaste kopers die zijn werk volgen.

 

915x1200.thumb.jpg.40ce1c0c4a5c06d8371ca8d7d065ac01.jpg

 

Vanaf eind volgende week zijn de originelen te bekijken (en te koop) bij Galerie Champaka.

 

https://www.galeriechampaka.com/?page_id=94284

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Le combat d' Henry Fleming (Cuzor, naar een roman van Stephen Crane)

In onze middens is de Amerikaanse Burgeroorlog vooral bekend als de achtergrond voor de strips van de Blauwbloezen, een reeks die tegelijk kolderiek en tragisch is. In de strijd tussen Noordelijke en Zuidelijke staten stierven bijna 700.000 mensen, een immense dodentol. Ook vandaag verdeelt de oorlog de bevolking van de VS. 

Stephen Crane greep dertig jaar na datum terug naar de oorlog voor zijn boek The red badge of courage. Daarin zien we hoe Henry Fleming zijn moeder achterlaat op de boerderij om dienst te nemen. De mannen van het dorp hebben dat namelijk ook gedaan. Aan de vooravond van een grote slag bekruipt de angst Henry. Hij vraagt zich af wat hem te wachten staat, en of hij moedig genoeg zal zijn om te vechten, en niet te vluchten. Nu de oorlog woedt aan de grens van Europa is dit een actueel verhaal.

Veel klassieke oorlogsverhalen getuigen van individuele heldenmoed, of gewaagde acties. Maar dit verhaal focust op het onooglijke radertje in de grote oorlogsmachine. De individuele soldaat die zich nadat het stof gaan liggen is afvraagt welk verschil hij gemaakt heeft.

De monochrome tekeningen van Cuzor kunnen me niet volledig overtuigen, misschien had kleur dit degelijk boek iets hoger kunnen tillen.

 

Cuzor-2.jpeg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 uren geleden, WILCO zei:

Deze staat ook op mijn verlanglijstje (in het Nederlands). Blijkbaar zijn er wel verschillende versies. Wat is het verschil?

Screenshot_20240226_180939_Google.jpg

Dat deze in het Nederlands verschenen is, weet ik. Ik vroeg me gewoon af waarom er zo te zien 3 verschillende Franse versies zijn  (met telkens een andere cover en prijsklasse)?

Link naar reactie
Op 26/2/2024 om 20:51, WILCO zei:

Deze staat ook op mijn verlanglijstje (in het Nederlands)

Ik blijf twijfelen om deze aan te kopen, zeker nu ik merk dat niet iedereen even enthousiast is over het verhaal. Het onderwerp en de tekeningen spreken me alleszins enorm aan, maar 32 euro neerleggen enkel voor de tekeningen is misschien wat te veel van het goede.

Toch heb ik het gevoel dat ik best niet te lang wacht met kopen want Cuzor zijn meesterwerk Een ster van zwart katoen is intussen niet meer verkrijgbaar en wordt nu al op Lastdodo verkocht voor 100 à 125 euro. Ontzettend vervelend en verlammend, die twijfel.... Wat zouden jullie doen? 

 

Link naar reactie
49 minuten geleden, WILCO zei:

Ik blijf twijfelen om deze aan te kopen, zeker nu ik merk dat niet iedereen even enthousiast is over het verhaal. Het onderwerp en de tekeningen spreken me alleszins enorm aan, maar 32 euro neerleggen enkel voor de tekeningen is misschien wat te veel van het goede.

Toch heb ik het gevoel dat ik best niet te lang wacht met kopen want Cuzor zijn meesterwerk Een ster van zwart katoen is intussen niet meer verkrijgbaar en wordt nu al op Lastdodo verkocht voor 100 à 125 euro. Ontzettend vervelend en verlammend, die twijfel.... Wat zouden jullie doen? 

 

Ik zou het album eerst eens huren bij de bib of digitaal. Dat is niet weinig geld en als het dan tegenvalt, is dat echt rot. Heb het zelf al paar keer meegemaakt. Nu zoek ik het vaak eerst in de bib. Als de aankoop daarna wat duurder is, dan is dat zo. Alleszins weet je dan wat het waard is/ervoor over hebt. 

Link naar reactie

Onlangs de delen gelezen van de Klaagzang van de verloren gewesten.

 

De Sudenna's en de heksen

 

Blijf het een leuke reeks vinden. soms wat warrige verhaallijnen (maar voor Dufaux valt het geweldig mee) maar vooral de sfeerschepping is heel goed. Ben wel meer fan van de Sudenna's dan de heksen. 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...