Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Diogenes

 

Vergeet de eerste 9 en begin bij 10 dat is de beste uit de serie.

De eerste 9 heb ik al in huis. Die gooi ik niet zomaar weg. Zeker niet aangezien ik het lang niet slecht vond. Die laatste cyclus was wel wat minder omdat ze teveel in twee albums wilde proppen waardoor het een heel rommelig verhaal werd maar uiteindelijk was de conclusie toch nog best bevredigend. Misschien dat ik me de tweede reeks ook aanschaf maar dan wacht ik eerst nog wel liever even tot er wat meer albums uit zijn en ik kan zien welke kant het op gaat. Zowel qua verhaal als qua kwaliteit.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Trent 1-8 weer eens herlezen en ik blijf onder de indruk van wat Léo (en Rodolpho) hier neergezet hebben. Pakkende verhalen met veel gevoel verteld. Sterk getekend door Léo. Iets fijner dan zijn latere werk. Ik hou van die lachende dames van hem en deze hebben ook nog mooie jurken aan :)

 

Death Mountains 1-2 Geef ik een ruime voldoende. Verhaal is snel gedaan. dat kennen we van Bec ook wel anders, maar je hebt hier meteen wel een afgerond tweeluik in handen. Tekeningen vond ik wel beetje krasserig maar dat paste prima bij het verhaal.

Link naar reactie

De laatste tempelier 4: de tempelvalk

 

Toen deel 1 verscheen werd het een afgerond verhaal in 4 delen genoemd en nu is het plotseling einde seizoen 1.

Anyway, het boek is verstript. Het verhaal begon heel sterk en eindigt redelijk. De tekeningen van Lalor werden wel met elk album minder, vooral in dit laatste deel vind ik ze ronduit tegenvallen. Ze werden nogal krasserig. Zelfde geldt voor de tekeningen van Namibia, Marchal begon heel sterk maar het laatste album viel gewoon tegen. Zouden sommige tekenaars ineens een andere stijl gaan hanteren of wordt het haastwerk?

**

Wat betreft de laatste tempelier: aardige reeks maar niet meer dan dat. 2e seizoen laat ik voor wat het is.

Link naar reactie

De laatste tempelier 4: de tempelvalk

 

Toen deel 1 verscheen werd het een afgerond verhaal in 4 delen genoemd en nu is het plotseling einde seizoen 1.

Anyway, het boek is verstript. Het verhaal begon heel sterk en eindigt redelijk. De tekeningen van Lalor werden wel met elk album minder, vooral in dit laatste deel vind ik ze ronduit tegenvallen. Ze werden nogal krasserig. Zelfde geldt voor de tekeningen van Namibia, Marchal begon heel sterk maar het laatste album viel gewoon tegen. Zouden sommige tekenaars ineens een andere stijl gaan hanteren of wordt het haastwerk?

**

Wat betreft de laatste tempelier: aardige reeks maar niet meer dan dat. 2e seizoen laat ik voor wat het is.

Ik heb de reeks zelf niet gelezen maar wel het boek waar het op gebaseerd is. Dat heeft een vervolg genaamd: The Templar Salvation. Waarschijnlijk wordt de verstripping hiervan bedoeld met "seizoen 2". Het is dus niet echt de schuld van de stripmakers.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Kaleunt , one-shot , Blitz :

 

Herlezen ,en blijft een dijk van een strip.

Claustrofobische spanning van begin tot einde in amper 46 pagina's.

Dimitri brengt de sfeer perfect over , een vergeten pareltje wat mij betreft.

 

True! De kan zeggen van matton wat je wil, maar hij had dikwijls meer smaak dan het huidige uitgavebeleid samen.

Link naar reactie

Kaleunt zat in een pakket van zo'n 30 strips dat mijn ma eens kocht toen Matton strips te koop aanbood om als relatiegeschenk te gebruiken. Dat was voor die tijd toch een innovatieve manier om strips te verkopen. Kaleunt was het beste dat er in zat.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Welja, hij gaf zovéééél uit (hoogstwaarschijnlijk voor een deel ook door package deals) dat er wel sterke zaken moesten tussenzitten. ;)

Spijtig dat hij niet meer zakelijk verstand tentoon stelde en zich blind staarde op gemakkelijk gewin (dat uiteindelijk op verlies uitdraait), hij zou nu niet gekend zijn als de man van de dumping en de faillissementen van Oranje, Farao, Blitz en Talent. Als, als, als...

Zo'n uitgever is ons landschap beter kwijt dan rijk. Stripwinkels trachten zoveel jaar na datum hun Talent-overstocks nog te slijten. Als ik die overdaad aan Matton-uitgaves zie in de koopjes-afdeling, dan word ik daar wat triest van.

Er zit nog heel veel moois in dat fonds dat weinig gekend is of nog niet verder is opgepikt. Over zijnpraktijken zijn we het allemaal wel eens.

Link naar reactie

Ik heb de reeks zelf niet gelezen maar wel het boek waar het op gebaseerd is. Dat heeft een vervolg genaamd: The Templar Salvation. Waarschijnlijk wordt de verstripping hiervan bedoeld met "seizoen 2". Het is dus niet echt de schuld van de stripmakers.

 

het tweede seizoen wordt inderdaad het tweede boek, maar lalor zal dit niet meer tekenen, hij zou nu iets maken samen met desberg

Link naar reactie

Er eindelijk toe gekomen van Iris en De Wezel van Comès te herlezen (nav van zijn overlijden heb ik ze allemaal herlezen). Zoals in veel  van Comès’ strips zijn ook hier de magie en folklore de  hoofdingrediënten. Iris is meer een sprookje, daar waar De Wezel meer een thriller is.

De Wezel is waarschijnlijk mijn favoriete Comès strip. Ja… ik vind ‘m beter dan De Dorpsgek.

Toen ik ze terugzette in de kast, zag ik De Ster van de Woestijn 1 & 2 (HC) staan, en die heb ik dan ook nog maar eens gelezen, wegens : zeer goeie spaghetti western & de tekeningen (!).  

Link naar reactie

 

tumblr_mgg3snDV4f1rdt1duo1_r1_500.jpg

 

'Message to Adolf' gelezen : 2 dikke kanjers, samen meer dan 1300 pagina's beeldverhaal van de allerhoogste plank.  Deze strip vertelt het verhaal dat draait rond 3 Adolfs die door het lot met elkaar verbonden zijn, een epische thriller vol avontuur, intriges, geweld en drama, overgoten met een flinke saus bitter smakende ironie.  Dit behoort tot het aller-aller-allerbeste dat ik ooit gelezen heb.  Deze strip zal door generaties na ons nog gelezen en gekoesterd worden.  Wat een meesterwerk.

vind ik ook, een onmisbaar werk.

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

inderdaad een straffe strip. Ik ben misschien iets minder enthousiast dan jullie. Somige stukken vond ik wat te lang of te ver gezocht. Maar in zijn geheel een knap geschreven en getekende strip.

Link naar reactie

Vandaag twee strips op een rij gelezen die me héél, héél aangenaam verrast hebben.  Voor mij twee van de beste albums van 2013.

- Angelus : een complexe maar heel boeiende familiegeschiedenis met als rode draad de passie van het hoofdpersonage en de beroemde schilder Dali voor 'Het Angelus', het wereldberoemde schilderij van Millet.  Genieten van begin tot einde.  De tekeningen van (voor mij onbekende) tekenaar José Homs zijn heel sterk.  Ik kwam ogen te kort... Genieten, een superaanrader !!!

- De grote odalisk : een Vivès-fan ben ik vooralsnog niet, maar dit Vrije Vlucht-album vond ik zalig om lezen.  Drie dievegges die na het stelen van 'Le déjeuner sur l'herbe' van Manet uit het Musée d'Orsay, ook proberen om 'De grote odalisk' van Ingres te ontvreemden... uit het superbeveiligde Louvre.  Actie, spanning, avontuur overgoten met een sexy sausje.  Opnieuw een héél geslaagd album.  Laagdrempelig en het leest als een verstripping van een van de betere James Bond-films.  Top !  Uniek is blijkbaar ook dat de drie heren die op de cover prijken SAMEN dit album hebben gemaakt.  Geen 'quatre mains' dus zoals Loisel en Tripp voor 'Magasin General' maar een 'six mains'.  Niet twijfelen.  Kopen dit album !

Het gebeurt niet vaak dat ik op één namiddag twee strips lees die ik met toenemende verwondering 'verslind'.  Maar vandaag was dan toch de spreekwoordelijke uitzondering. 
Voor vanavond ligt 'Miss Endicott' en 'Spiegelingen 2' ook nog klaar.  Ik ben benieuwd...



 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Dat treft. Net "Miss Endicott" gelezen én goedgekeurd. Dit past zeker in het betere Fantasy-werk en mag wat mij betreft naast een Mister Black prijken. Om 1 of andere reden deed het me ook wat aan "The league of extraordinary gentlemen" denken.

Tekeningen van Fourquemin zijn om van te smullen. Wie waagt zich aan de voortzetting van Outlaw en het sublieme Alban in het Nederlands?

Oh ja, qua titel had ik dit toch eerder "De stad der vergetenen" genoemd. Trekt wat meer aan dan "Miss Endicott". Allez vooruit; ****1/2

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

 

 

- Angelus : een complexe maar heel boeiende familiegeschiedenis met als rode draad de passie van het hoofdpersonage en de beroemde schilder Dali voor 'Het Angelus', het wereldberoemde schilderij van Millet.  Genieten van begin tot einde.  De tekeningen van (voor mij onbekende) tekenaar José Homs zijn heel sterk.  Ik kwam ogen te kort... Genieten, een superaanrader !!!

 

 

Odalisk moet ik me nog aanschaffen, maar wat Angelus betreft : absoluut akkoord! Topalbum. :)

Link naar reactie

gisteren ook de odalisk gelezen

 

is inderdaad weer een leuk album van vives, leuk is ook het verweven van het overval gegeven a la ocean met de persoonlijke problemen van de vrouwen.

maar ik wen er wel niet aan dat vives regelmatig geen ogen tekent

 

het album is een afgewerkt verhaal

Link naar reactie

Wolvin 3: Het rijk van de chaos 

Dit album heeft me aangenaam verrast en heeft een interessante cliffhanger. Het is lang geleden, maar ik ben echt benieuwd hoe dit verder gaat evolueren in de volgende delen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

De Grote Odalisk is inderdaad een one-shot, maar de meisjes uit het album keren in 2014 terug voor een tweede album. Deze keer zonder Vivès. De werktitel is La Technique du Périnée (De Techniek van het Perineum).

Link naar reactie

Wolvin 3 : tekeningen van Surzhenko zijn prima maar wat een draak (letterlijk en figuurlijk) van een verhaal.  Thorgal goes 'Jurassic Park'.  Inderdaad, zelfs ik durf heel af en toe kritiek geven op Thorgal-albums.  Het verhaal is één lange aaneenschakeling van achtervolgingen en gevechten.  Knap getekend en héél knappe cover van grootmeester Rosinski maar het verhaal kon me niet bekoren.

Miss Endicott : boeiend verhaal, leest vlot en met hier en daar een onverwacht wending.  Ik blijf fan van Fourquemins 'nieuwe' tekenstijl, al had dat krasserige van zijn 'Alban' en 'Outlaw' ook wel iets.  Maar zijn nieuwe stijl oogt gewoon commerciëler, gladder en is sowieso veel toegankelijker voor een groot publiek.  Laat maar komen die andere gemiste vertalingen uit de Collectie Getekend !


 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Goblins Comic. Het begint zoals wel meer online fantasy comics beginnen: als een humoristische steek naar de mechanismes en clichés van DnD in de vorm van redelijk losse sketches. In dit geval het gegeven dat goblins vooral dienen om XP voor laagniveau avonturiers op te leveren. Wat ze eigenlijk niet leuk meer vinden. In navolging van het totaal ondenkbare idee van de dwaze Fumbles, besluiten ook Chief, Dies Horribly, Big Ears, Taco en Complains About Names om avonturiers te worden en zo aan kracht te winden om zichzelf en hun clan te kunnen verdedigen.
De verwijzing naar DnD blijft, de humor ook maar schuift toch naar de achtergrond naarmate de personages een persoonlijkheid krijgen, en de verhaallijn uitgroeit.

Een aanrader als dit een beetje je ding is.

Link naar reactie

path of the assassin uitgelezen. bijna 3 weken over gedaan over de 15 delen.

voor de mensen die lone wolf hoog in hun vaandel dragen: neen, dit is niet zo goed, maar 't is wel the next best thing.

geweldige verhalen, indringende sfeer, zeer originele opzet over hoe de toekomstige shogun in edo japan zijn plaats verworven heeft, met aan zijn zijde zijn "server in the dark".

geweldige aanrader!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...