Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Kool Thing

Strip Van De Dag

Recommended Posts

Nikopol: Lady in Blue en Koude Evenaar

Opnieuw zeer sterk. Zo sterk dat ik een beetje schrik had dat het slotalbum tegen zou vallen, maar dat is dus absoluut niet het geval. Een beetje minder dan de eerste twee, dat wel, maar zeker een waardige afsluiter van een schitterend drieluik. Van Bilal moet ik meer zien te lezen.

Ook nog gelezen: Na de Nacht, ook een goede strip.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

De paarden van de wind deel 1.

Amai, zeer goed. Ik kan niet wachten om aan deel 2 te beginnen. Morgen, rustig, mijn vriendin op bezoek bij haar zus, een bodempje talisker en paarden van de wind deel 2. Spijtig dat er nog een hele werkdag tussen zit :)

de waarde van de pind izz e goe boekzzzke. d'wiskie iz ook e goe boezzzke.

kortom, van beiden, intens genoten. Aanraders.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gelezen: Rob & Kwab - Vip, Viper, Vipst

Rob en Kwab is een reeks die altijd bij de tijd geweest is. Als je de albums van Franquin leest ademen die de jaren '50 waarin ze gemaakt zijn. De albums van Fournier rieken naar patchouli en in die van Tome en Janry vind ik mijn eigen jeugdjaren terug. New York! Khoudistan! Moskou! Australië! Mijn favoriete albums balanceerden op de dunne lijn tussen humor en avontuur en ik lees die nog graag. De laatste R&K's die ik kocht waren de eerste twee van na Tome & Janry. Ik weet geeneens de titels uit het hoofd, ik herinner me alleen dat ze niet goed waren.

De nieuwste Rob & KWab kan er wel weer mee door. Het is geen grand cru, maar de tekeningen kunnen er mee door, en het verhaal is vermakelijk. Nog altijd is de reeks bij de tijd. De financiële crisis sijpelt door, er zijn smartphones en computers. Alleen ben ik nu niet meer bij de tijd. Ik stuit op de grenzen van Robbedoes, zoals ook de verschillende auteurs zich uiteindelijk gevangen voelden door die kleurloze figuur. Ik zit hier niet meer op te wachten, het boeit me niet meer. Maar ik neem akte van het feit dat het huidige auteursduo mijn jeugdheld goed opgevangen heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gelezen: Rob & Kwab - Vip, Viper, Vipst

Ik stuit op de grenzen van Robbedoes, zoals ook de verschillende auteurs zich uiteindelijk gevangen voelden door die kleurloze figuur. Ik zit hier niet meer op te wachten, het boeit me niet meer. Maar ik neem akte van het feit dat het huidige auteursduo mijn jeugdheld goed opgevangen heeft.

Eigenlijk is dat ook mijn aanvoelen.

Het verhaal is niet slecht (beter als het vorige) maar (net als het vorige) het einde is te snel, te afgerafeld .

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nikopol: Lady in Blue en Koude Evenaar

Opnieuw zeer sterk. Zo sterk dat ik een beetje schrik had dat het slotalbum tegen zou vallen, maar dat is dus absoluut niet het geval. Een beetje minder dan de eerste twee, dat wel, maar zeker een waardige afsluiter van een schitterend drieluik. Van Bilal moet ik meer zien te lezen.

Ook nog gelezen: Na de Nacht, ook een goede strip.

Dan moet je de jacht en de falangisten van de zwarte orde van bilal zeker eens proberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dan moet je de jacht en de falangisten van de zwarte orde van bilal zeker eens proberen.

Ga ik zeker doen, Er was eens 'n voorbijganger zal waarschijnlijk de volgende reeks zijn die ik ga lezen van Bilal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Falangisten is mijn favoriete Bilal-album.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het voorbije weekend enorm genoten van de eerste albums van Axel Moonshine ( thx Spirit... ). Ongelofelijk hoe tijdloos deze albums nog steeds zijn ( nochtans al meer dan 30 jaar oud )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast LUCKY LUKE

Helse meute 1 en 2.Deel 1 een stuk beter dan deel 2. Benieuwd naar deel 3 ,(NIEUWE TEKENAAR)Staat voor vanavond in de planning.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het voorbije weekend enorm genoten van de eerste albums van Axel Moonshine ( thx Spirit... ). Ongelofelijk hoe tijdloos deze albums nog steeds zijn ( nochtans al meer dan 30 jaar oud )

Groot gelijk, Kool Thing ! Is inderdaad een zalige reeks ! Ik ben al jaren fan ! Hopelijk komt het langverwachte vervolg er alsnog... en liefst niet alleen in een 'online'-versie.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De tombe van Alexander,nr.1 , Saga :

Ondanks de positieve kritieken is me dit niet bevallen.Zijn het de tekeningen of het cliché verhaal ,ik weet het niet.

Maar de zin om verder te lezen is er niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast lucky luke

De helse meute deel 3, Medusa

Deel 1 was nog wel aardig,daarna bergafwaarts,gelukkig zijn het maar 4 delen.Zal de laatste waarschijnlijk nog wel aanschaffen om de serie compleet te hebben.

Mochten er meerdere delen van verschijnen was ik accuut gestopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gelezen, Lanfeust Odessy delen 3 en 4.

Ik dacht eigenlijk dat dit weer een tweeluik zou worden maar het verhaal was nog niet af.

Op zich had ik wel wat Lanfeust vermoeidheid toen ik er aan begon, maar ik kan niet anders zeggen dat ik er zo weer helemaal midden in zat.

Zowel het verhaal als de tekeningen pakten mij wederom weer en ik heb dus wederom genoten.

Kom maar op met deel 5!!!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vanmorgen gelezen, "De Trilogie van het Kwaad" uitgeverij Casterman.

Eigenlijk weet ik niet helemaal waarom ik dit heb aangeschaft, ik ben namelijk niet zo van detectives!

Blijkbaar waren de tekeningen dusdanig mooi dat ik toch wel nieuwsgierig was en voor een prijs van 7 euro kan dat mooi als vuller erbij.

Zoals gezegd waren de tekeningen dus zeer mooi, het verhaal mocht er wat mij betreft ook wel zijn.

Soms was het verhaal best luguber.

Al met al geen "must have" maar gewoon lekker voor tussendoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gelezen: Souvenirs de l'empire de l'atome

Paul is een schrijver van SF-verhalen. Hij heeft telepatisch contact met Zarth Arn, een man die 121.000 jaar in de toekomst op een verre planeet woont. Zarth Arn vertelt zijn intergalactische oorlogsverhalen aan Paul. Maar er zijn anderen die ook geïnteresseerd zijn in het contact tussen Paul en Zarth Arn.

Souvenirs de l'empire de l'atome is een hommage aan de sf-verhalen van de jaren '50. Het hele boek is doordrongen van de esthetiek van Expo '58, waar een deel van de actie zich ook afspeelt (de pijl van de burgerlijke bouwkunde!, het atomium, de kabelbaan). De tekeningen roepen met zwierige lijnen en het geweldige kleurgebruik het optimisme van dat tijdperk op. Ook Andre Franquin maakt zijn opwachting in een cameo.

Het beste van 2013.

atome_2.jpg

souvenirs_de_lempire_de_latome_image2.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor Retep: ik heb ook een stukje gelezen in C'était la Nationale 7. Het is geen strip (en dus hoort hij hier niet), maar het bevat wel plaatjes die door een striptekenaar getekend zijn, en het is uitgegeven door een stripuitgeverij. In wezen is dit een reisgids om op zoek te gaan naar de RN7, de weg langswaar miljoenen reizigers vanaf de jaren '30 tot de jaren '70 naar het zuiden van Frankrijk reden. De weg stond symbool voor de vakantie, maar was tegelijk het decor van danteske files en verschrikkelijke ongevallen, van vrachtwagens die zich klem reden in de smalle straatjes van la douce France. Vooral de vele foto's van maken het wel de moeite, en wie zelf het traject (of een deel) wil rijden vindt het vast handig om op zoek te gaan naar de overblijfselen van de Franse Route 66. Voor mijn vader zijn dat concrete herinneringen, mijn grootmoeder (!) reed in die verre jaren '60 al naar de Bourgogne met een Anglia. Zonder snelweg, zonder GPS.

Ik ga niet het hele boek uitlezen, daarvoor is het teveel een opsomming van wat je waar nog kan zien, maar als reis zie ik het al helemaal zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

ik heb al een paar keer de site bekeken en die eerste planches bevallen me wel moet ik zeggen. Die tekenstijl is echt nog van de kinderboekjes die ik van mijn ouders overkreeg. Die planten op de achtergrond ademen die hele sfeer uit, die getekende stad met de kleuren zo van ver er op gesmeten en niet binnen de lijntjes is wel heel kenmerkend.

Is het verhaal ook echt zo goed waldorf? Want ik ga in April eens een paar daagjes naar een Franstalige plek op vakantie (zij het de ardennen of godbetert Frankrijk zelve) en dan wou ik hem daar eens gaan zoeken. (of bestaat er een franstalige postorder als bookdepo waar je zonder verzendkosten kan bestellen?)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Souvenirs is een geweldig boek. Heb ik je op dat vlak ooit teleurgesteld?

Ik heb het gewoon in De Poort gekocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

het voronov complot - blake and mortimer

Het spionagesfeertje was nog wel vrij redelijk uitgewerkt, maar ik had toch het gevoel dat ik iets miste. Was het de voortschrijdende stompzinnigheid van olrik? Een avonturenverhaal is maar zo goed als de slechterik. In dit geval was het goed dat ze toch nog die Voronov opgeduikeld hebben, want die Olrik is toch maar een dwaas. Daar zou zelfs mijn oma van 88 met haar looprekje nog geen schrik van hebben.

Van Hamme heeft er wel wat meer snelheid dan de originele albums van jacobs in gestoken, maar toch blijft het steeds wel een serieuze boterham om door te slikken, zo'n stripje over die twee samenwonende mannen met een verkleedfetish.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...