Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

damn. mij eigenlijk ook, maar ik probeer me nog te verzetten.

*bloos*

 

Azimut is echt iets geschift, maar dan op een leuke Terry Gilliam-manier. Het zijn allemaal normale zaken maar toch is er steeds een hoek af. En die hoek komt pas en passant  te voorschijn. Neem nu de openingsscene. Een ontdekkingsschip met een uitgemergelde bemanning. In het logboek schrijft de kapitein dat de bemanning aan kannibalisme moet doen, etc. Allemaal wrede, dramatische zaken maar terwijl hij de honger beschrijft, maakt hij zich wat boos omdat ze zelfs de koekoek van de koekoeksklok hebben opgegeten. Het zijn zo continue van die 'hoeken' die het album kruiden. Een grote troll die gepoetst wordt, ...   Alice On Wonderland on dope.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

path of the assassin uitgelezen. bijna 3 weken over gedaan over de 15 delen.

voor de mensen die lone wolf hoog in hun vaandel dragen: neen, dit is niet zo goed, maar 't is wel the next best thing.

geweldige verhalen, indringende sfeer, zeer originele opzet over hoe de toekomstige shogun in edo japan zijn plaats verworven heeft, met aan zijn zijde zijn "server in the dark".

geweldige aanrader!

 

en dan ook nog eens gebaseerd op waargebeurde historische feiten.

Link naar reactie

Wolvin 3 : tekeningen van Surzhenko zijn prima maar wat een draak (letterlijk en figuurlijk) van een verhaal.  Thorgal goes 'Jurassic Park'.  Inderdaad, zelfs ik durf heel af en toe kritiek geven op Thorgal-albums.  Het verhaal is één lange aaneenschakeling van achtervolgingen en gevechten.  Knap getekend en héél knappe cover van grootmeester Rosinski maar het verhaal kon me niet bekoren.

 

 

 

Het verhaal of de eindscene? :e012: Want zulke achtervolgingen kom je wel meer tegen en ik vond ze best wel goed in beeld gebracht.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Gast Natte aap

net Jeremiah - De chef gelezen. Misschien omdat de commentaren zo vernietigend waren en ik er niks dan negatiefs van verwachtte, viel het al bij al wel mee. Ja, ze doen het allemaal nog eens dunnetjes over wat ze al duizend keer gedaan hebben. Ze komen in een stadje, geraken in een misverstand door Jer die een onschuldige redt, Jer mag neuken, Kurdy krijgt de lelijke vrouw, schieten, ontsnappen en eind goed al goed. Maar ach, het ging vlot en dat is Jeremiah ... dat weet je op voorhand. De kwaliteit van de eerste albums zullen ze wel nooit meer halen. Dus ik kan begrijpen dat lezers dit niet meer kopen.

Link naar reactie

Ze komen in een stadje, geraken in een misverstand door Jer die een onschuldige redt, Jer mag neuken, Kurdy krijgt de lelijke vrouw, schieten, ontsnappen en eind goed al goed. .

 

Tja, ik denk dat dat vaste stramien nog wel een jaar of 15 zo doorgaat...... Reden voor mij om met een boogje langs de opgetaste stapels nieuwe Jers te lopen. Mijn SSZ uitbaatster kent me langer dan vandaag en merkt vilein op: "de nieuwe Jeremiah is uit, die spaar je toch ?"

Link naar reactie

Azimut1.jpg

 

De cover van dit boek zag er te mooi uit om waar te zijn.... Toch ben ik pas tot aankoop over gegaan na het lezen van de bespreking op De Stripspeciaalzaak door Kool Thing. Deze recensie is terecht zeer lovend. De strip is fantastisch in elke betekenis van het woord. Het is een magisch mooi verhaal verbeeld door oogverblindend tekenwerk. Hier kan ik niks slechts over tokkelen op mijn toetsenbord.

 

Preview : http://www.stripspeciaalzaak.be/Daedalus_preview.html

damn you guys.

als lupidinges het om zeep helpt zoals bij alim de leerlooier, sleep ik jullie voor de rechter ;)

enfin, ga hem straks halen dus. daedalus kan al beter beginnen aan he verder vertalen van het narrenschip ;)

Link naar reactie

Het dorpje dat ging vliegen - Het schip van steen - De onbestaande stad: allemaal erg goed, en heel lang zitten staren naar onderstaande afbeelding.

 

g_1148_2.jpg

 

Death Mountains 1+2

Goed dat Casterman dit in SC heeft uitgebracht, anders had ik het waarschijnlijk niet gekocht. Maar 't is de aankoop waard, vlot geschreven tweeluik. Brecht is een nieuwe naam, maar zijn tekenstijl bevalt mij wel.

 

De Killer 1

Ik was bijna vergeten hoe goed dit was, hoog tijd dat ik de reeks eens herlees dus.

Link naar reactie

Het dorpje dat ging vliegen - Het schip van steen - De onbestaande stad: allemaal erg goed, en heel lang zitten staren naar onderstaande afbeelding.

Mee eens hoewel ik de eerste twee wel beter vond dan de laatste. En soms vond ik ook dat Christin zich af en toe een beetje teveel verloor in de rarigheid. (die soldaten die transformeerden had van mij niet gehoeven) Maar het kwam altijd wel weer tot een bevredigend eind. Dus ja zeker de moeite waard imo.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ach Timhardt, geniet nu eens van het moment.

 

 

dat ga ik zeker doen, ik weet dat dit me gaat liggen, maar toch....

andrea boezemt me meer vertrouwen in: zowel hartenvreter als mechanisch land zijn stripseries die naam waardig.

Daarmee wil ik zeggen: een begin, een midden en een goed slot. En overal een constante kwaliteit. Dat is een zeldzaamheid tegenwoordig. Alim deel 3 en zeker 4 was een aanfluiting. Daarmee ook al verkocht, i'm sorry.

Link naar reactie

vandaag gelezen:

 

Death mountains 1 & 2.

 

Leuk western verhaaltje, maar door dat het allemaal wat oppervlakkig blijft heeft het niet het beoogde effect. Geen meesterwerk, maar toch een toffe strip.

 

jeremiah: de chef.

 

gewoon een jeremiah. Dit is echt een formule strip geworden, maar ik kan de formule nog wel pruimen. Er duikt ook een oude bekende op midden in het verhaal.

Link naar reactie

duisternis 1,2 & 3:

 

Prachtig getekend fantasy epos. Maar de documentatie en invloeden liggen er iets te dik op. Ook het verhaal is nogal cliché en heeft duidelijke invloeden van Thorgal en Superman.

Was van plan dit morgen op te gaan halen bij mijn SSZ maar nu twijfel ik. Op zich vind ik cliché niet zo erg. Als het maar op een leeke manier gebruikt wordt. Zoals bij De Wouden van Opaal een heel erg cliché reeks maar wel met een dikke vette knipoog. Is dit ook zoiets? Waar zou je het mee vergelijken?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Duisternis is van alles teveel: teveel Lord of the Rings, teveel stripclichés, teveel Swolfs, teveel cafépsychologie,... Deze reeks is van alles teveel. Ook in de barokke tekeningen die je overweldigen door de details. En toch vind ik het de beste fantasyreeks van het moment.  

 

Dit vond ik ervan:

http://www.stripspeciaalzaak.be/2012_Besprekingen/Duisternis3.htm

Duisternis brengt licht in het uitgedoofde genre van de fantasy. Duisternis is hot. Duisternis is uitstekend.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Gelezen:

 

Marzi: In stukjes van één tot zes bladzijden levert Marzi tranches de vie van het leven achter het ijzeren gordijn in de jaren '80. Door de ogen van een kind van zes jaar kijken naar het leven zoals het was in Polen voor kinderen van mijn generatie: wachtrijen voor lege winkels, bonnen voor benzine en administratieve rompslomp om een kleurentelevisie te kopen. Toch is dit geen kroniek van een ongelukkige jeugd. Ondanks de deprimerende omgeving lijkt Marzi me een heel gewone jeugd gehad te hebben met bezoekjes aan grootouders aan het platteland, kattekwaad en de eeuwige vraag 'krijgen we een huisdier'. Ergens had ik meer beschouwing verwacht over opgroeien met geheime politie en repressie, maar dat komt slechts zeer summier aan bod. Marzi is bij momenten wat tekstzwaar. Alle tekst staat in vakken onder en boven de tekeningen en het gebrek aan echte dialogen vertraagt de strip. De tekeningen zijn zeer prettig en helder met echte oostblokkleuren: bruin en grijs.

 

Een mooie reis: Lea is een jonge vrouw van wie het leven overschaduwd wordt door haar dode broertje. Als haar vader sterft komt de ware toedracht boven over de dode jongen die zij niet kon doen vergeten. In flashbacks bouwt Zidrou een beklijvend verhaal op vol stil verdriet. De tekeningen in dunne lijnen en eenvoudige kleuren ogen op het eerste zicht weinig aantrekkelijk, maar zodra je begint te lezen merk je dat de spaarzame lijntjes het verhaal kunnen dragen. Zeer sterk.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Duisternis is van alles teveel: teveel Lord of the Rings, teveel stripclichés, teveel Swolfs, teveel cafépsychologie,... Deze reeks is van alles teveel. Ook in de barokke tekeningen die je overweldigen door de details. En toch vind ik het de beste fantasyreeks van het moment.  

 

Dit vond ik ervan:

http://www.stripspeciaalzaak.be/2012_Besprekingen/Duisternis3.htm

Duisternis brengt licht in het uitgedoofde genre van de fantasy. Duisternis is hot. Duisternis is uitstekend.

Aha dank je wel. Hele goeie bespreking. Die van jou David en Jacky hebben mij over de streep getrokken. Lord of the Rings maar dan harder? Yup...dat moet ik hebben. Ga hem zo ophalen. Nogmaals bedankt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

En daardoor vind ik het rommel, weliswaar zeer mooi getekend.

 

idem. Deel 1 gelezen. Het was weer gewoon meer van hetzelfde. De rest heb ik dan maar ongelezen terug naar de bib gebracht. Ik ben er zelfs niet meer in begonnen. Nochtans heb ik altijd graag fantasy gelezen, maar zoveel keer hetzelfde lezen gaat ook vervelen op den duur. Inderdaad wel prachtig getekend. Maar ik koop weinig strips voor de tekeningen alleen.

Link naar reactie

- Norah Limoen 1 : Mooi stripje dat in een prachtige uitgave de underground is ontgroeid. Het is echt een verhaal dat weggelopen lijkt uit de an(n)alen van Fred. Spacy vrouwelijke Filemon die reist naar een kont-zon die een stadje onderschijt. Strontpoëzie, in de letterlijke zin van het woord. ***1/2

 

- De grote Odalisk : Mission Impossible én de hartsrubriek in de Flair, ... Ergens op dat kruispunt bevindt zich deze Vrije Vlucht. Opvallend toegankelijke actiestrip van de huidige vandaaldragers van de Franse alternatieve strip. De Contessa gezien door de ogen van Vives ***

 

- Spiegelingen 2 : niet zo sterk als deel 1, maar dat is volledig te wijten aan de zwakke tekeningen. Het scenario en concept van de raamvertellingen die realiteit worden is echter wel super. Hopelijk wordt deel drie weer een topper **1/2

 

- Marzi integraal 1 : Aangrijpende en grappige anekdotes van een klein kind ( 7- 10 ) in het voormalige oostblok. Soms wat tekstueel overladen, en steeds in een rigide wafelijzerstructuur, maar steeds fijn om tussendoor even te lezen. Zowel historisch als voor de fun. Grootste afknapper is de doffe inkleuring. Net de frisse kleurtje in de ooit verschenen eerste deel bij Expresso gaven extra tegengewicht aan de verhaaltjes. Marzi heeft een fijne jeugd gehad maar het was er gewoon anders dan bij ons. Doordat die kleuren somber zijn, verhoogt dit mi onnodig de druk. *** 

 

- Hauteville House 8 : Wat was dat... 15 bladzijden geneuzel om een verhaal te herlanceren, en daarna wat ecologisch en fantasygedoe. Ik haak af. 0

 

- Aslak 2 : Niet zo scherp als deel 1, maar toch een fijne fantasy vikingstrip op scenario van Hub. Ergens deed het me wat denken aan De Fantastische Rondvaart (Rosinski). **1/2

 

- Angelus : Een vergeten tweeluik uit de collectie Geheimen van Dupuis die nu gelukkig is heropgevist. Een grote midlifecrisis op alle vlak draait uiteindelijk mooi uit. Wat melig op het eind maar het is wel een prachtige reis op weg naar dat eind. En flink wat bijgeleerd over Millet en Dali. De tekeningen van Homs zijn te ontdekken  ***1/2 

 

- Millennium 1 : De verstripping van het boek,film,... Ik kende geen van beiden. Dus dit is nieuw voor me. Het was je hoofd erbij houden in het begin ( flashbacks, vele namen, etc ) waardoor je merkt dat dit geen oorspronkelijk stripscenario is, maar na een 15tal bladzijden is het verhaal vertrokken als een raket. Ik kijk echt uit naar het verhaal, maar zo mooi waren de tekeningen van Homs voor Angelus, zo moeilijk heb ik het nu hiermee. Het wordt teveel karikatuur ( zo klein zijn Kuipers Franka-hoofden, zo groot zijn Homs hoofden ). Ik had hier toch iets meer van verwacht ***

 

- Miss Endicot : Nog zo'n integrale bundel van een tweeluik - laat ze maar komen. Ook hier een ijzersterk eerste deel over een soort Mary Poppins-superheld. De moederfiguur in deel 2 vind ik wat raar uitgewerkt ( stroken haar huidige acties met haar vroeger werk? ), maar ben superblij dat dit vertaald is geraakt. Meer dan fijn leesplezier van onderschatte tekenaar Fourquemin. ***

 

- Thorgal Wolvin 3 : mmm, een moeilijke. Deel 1 was zwak, deel 2 super. Deel 3 doet me weer twijfelen. Ik vind de opbouw erg onevenwichtig ( typisch Yann... ) met gepraat en actie te sterk opgesplitst. Tekeningen zijn super. **1/2 

 

- Oh lieve hemel 1-4 : Een oudje van Stuff/Janry. Zwak. * 

 

- Azimut : Weird weird. Alice on a high. De mechanische wereld van Andrea wordt hier nog meer opengetrokken met ongerijmdheden maar het verhaal over het verdwijnen van de noordpool ( men is er letterijk en figuurlijk het noorden kwijt ) hangt echt wel sterk aan elkaar. Meer nog je kan je zelfs perfect inleven in mr. Konijn. Voor mij de opvolger van Het Narrenschip. Te ontdekken **** 

 

- 100 bullets : Ik verwachtte een mokerslag. Ik kreeg een goede strip met een origineel thema ( je mag ongehinderd wraak nemen. Deze kogels pleiten je altijd vrij ). Knappe schaduwpartijen van Risso. Voorlopig goede B-strip ***

 

 

En toch hier eens plaatsen. Ooit gepost in verkeerde topic

 

- Dromen : meer dan overtuigende verpakking, maar te weinig inhoud of zoals Minister Busquin ooit zei “ ook de mooiste vrouw kan nooit meer geven dan ze in zich heeft''. ***

 

- Spiegelingen: Een knap verhaal en enorm warm getekend door Griffo. Absolute verrassing! ****

 

- Jeremiah: De chef : wat een sof... wat een ramp. Wat goedkope seks, geen verhaal en lelijk getekend. *

 

- S1ngle: Love : Er zitten prachtige krenten in, maar je moet ze zoeken **1/2

 

- Suske en Wiske: het ijzeren duel : Lambik eindelijk nog eens als echte held ( Geheim vd Gladiatoren, Schat van Beersel ) ipv hofnar. Ik vond het alleszins een leuke hernieuwde kennismaking met de nieuwe Sus en Wis. Zeker op het niveau van de Geertsuitgaves **1/2

 

- Wollodrin 3: Lucky Lukes postkoetsverhaal maar dan met Orgs en co. Lekkere weglezer maar niet zo verrassend als deel 1. Tekeningen worden wel beter en beter ( die ossen!!! ) *** 

 

Wayne Shelton : 100 miljoen pesos : Van Hamme schudt een c-verhaaltje uit de mouw met tal van deus-ex-machina's. Wat deed die dief plots aan de deur van de padre... ach, gewone badlectuur **

 

- De laatste tempelier : de tempelvalk : Dit is ook zo'n avonturenreeks die Van hamme zou kunnen geschreven hebben, maar dit zit wel beter in elkaar. Ook wat ongeloofwaardigheden, maar het hapte toch beter weg. De betere badlectuur ** ***

 

- Alter Ego 7 : ik heb het echt gehad voor dit reeksje en het concept. Mooi getekend, goede verhaallijnen, enfin 5 van de 6 albums waren zeker de moeite. Met het slotalbum liep het fout. teveel personnages, teveel verhaallijnen, te complex en net de zwakste tekenaar van de bende. Jammer. **

 

- Een mooie reis: Zidrou is voor mij een echte topper. Knap gereconstrueerd verhaal over een aandachtshoer die eigenlijk een volwassen vervangkind is. Aangrijpend. Jammer van de zeer matige tekenaar die alles tekent vanuit dwergzicht. Zo irritant... ***1/2

 

- Pinkerton Dossier Jesse James : je kan me nooit straffen met een goede western. Goede uitvalspunt ( Pinkerton gaat in de fout ). Jammer van de snelle afhaspeling op het eind. Veelbelovende serie ***

 

- Verre Werelden 5 : En het was zo goed bezig.... een matige/slechte tekenaar die stilaan beter werd, een scenario dat boeiend genoeg was om het nieuwe deel blindelings te kopen, maar dan dit slotdeel. Ieder draadje moest afgerond worden, en dan nog op een wijze waarop Phil Bosmans klaarkwam. Zelfs Jezus was zo vergevingsgezind en zo braaf niet. Of hoe een **-sterren groeide naar ***1/2 om te eindigen als een *-verhaal.

 

-  Parker 3 : de grote slag : Deel 1 was superieur, maar dit deel mag er ook zijn! Heerlijke gangstertrip vanuit het tijdperk dat een GSM niet alles kon kapot maken. Ik moest wat wennen aan de grove tekeningen, maar dat verhaal hé. ***1/2

 

- Llanfeust Odyssey 4 : in ieder Llanfeustalbum zit er een echt knappe vondst ( nu die slangen ) waar scenaristen hun arm voor zouden willen geven maar het is niet genoeg... De mayo bij Llanfeust pakt niet meer **

 

- Ytacq 10 : Dit eerste deel van de 2de cyclus daarentegen is wel heel goed. de personnages staan er mee, het uitgansgpunt is goed. De zwakste Arlestonreeks stijgt hier met stip in de ranking ***1/2

 

- Millennium 3 : Man man wat was deel 1 goed. Maar nu boeit het me niet meer. **

 

- Silas Corey 1 : Wat is het onbegrijpelijk stil rond deze strip. Zwierig getekend met veel research, een pracht hoofdpersonnage ( triple spion annex Sherlock Holmes )  en een prima verhaal. Echt een topper ! **** 

 

- Questor 2 : Ik ben fan. Een te dikke griekse speurder met een even zuipende assistent die zweren bij deductie en knappe vrouwen, moeten een moord oplossen in Atlantis. Een strip die je supertraag moet lezen vanwege de overvolle tekeningen, maar die elk kadertje waard is. Crisse meet Canardo meet wreed-veel-leute. *** 

 

- Een nacht in rome 1 : Een Largo Winchcover, een verrassend uitgangspunt ( als we 40 zijn, brengen we opnieuw samen de nacht door ),... Jammer dat de definitieve uitwerking net geen top is. Tekeningen zijn me teveel goedkope Béhé dan Largo Winch. Net geen absolute top ***1/2

 

- The Village 3 : gewoonweg onvoldoende over de hele lijn. Jammer want was een tof reeksje. *

 

- Chère Patagonie ( Aire Libre ) : ik dacht de nieuwe Portugal vast te hebben, maar deze evolutiegeschiedenis van Patagonië kan me niet boeien tot het eind. Nochtans een prachtige uitgave. ** 

 

- Deep : alfapredatoren : Dierenrijk vs Mensdom, de betere horrorfilm. Vogels en zeedieren vallen en masse de mens aan. Ondanks de indrukwekkende massaplaten en vele details zijn de fototekeningen niet 100% mijn ding, maar ik kijk wel uit naar het vervolg. ***

 

- Saria : Raar. Te weinig vrouwen voor Serpeiri, toch redelijk Dufauxverhaal. Het is de combinatie tussen scenarist - tekenaar die ik raar vind. Tweede deel zou al door andere tekenaar getekend zijn. af te wachten ** 

 

- Whaligoe : Yann en Virginie Augustin ( Alim ) : waar is het vuurwerk, waar is het vuurwerk, waar is ... ach laat maar. Gemiste kans van beiden. **

 

Voorts nog wat oud werk : Axel Moonshine (eerste 15 delen ***1/2 ), Zombies ( *1/2 ), Jess Long ( eerste 10 delen , 1/2 ), Mieleke Melleke Mol 5 ( ***1/2), De Dorpsgek van Schoonvergeten (*****) en nog wat zekerst...


 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Als fan van Tarantino en Rodriguez heb ik dat destijds 2 keer bekeken en telkens als een gedrocht van een film ervaren. De dvd heb ik destijds bij De Morgen gekregen en heb ik weggegeven.

miljaar Koen, wat is dat toch met jou. Gij hebt verdorie altijd gelijk :D Wat een domme kutfilm met enkele schitterende momenten. De pussy monolog was lekker puberaal leuk en die salma hayek had idd een leuk danske. Verder mogen ze die film ergens in een diep archief wegsteken. Ik was het filmke trouwens al beu nog voor de vampiers kwamen.

 

En dan te bedenken dat ik die rodriguez een held vond na el mariachi. Hij heeft daarna alleen nog maar dikke kak gemaakt en het was dan nog platte kak ook (ok, sin city was een zeer genietbare film waarin hij nog eens een salma hayekske deed).

 

disclaimer: dit is enkel maar een mening die ik niet probeer te slijten als de waarheid maar enkel als "een mening".

Link naar reactie

Vandaag de eerste twee delen gelezen van De Kronieken van de Zwarte Maan. Mja...niet slecht maar ik ben ook niet helemaal verkocht. Ik twijfel nog of ik de andere delen ook ga aanschaffen.

 

Pros:

World building wordt zeer knap gedaan in deze reeks en het is ook een interessante wereld vol interessante figuren dus qua setting kan het niet stuk.

Deze reeks is epic with a big capital e. Maar ook behoorlijk donker en dat is een originele combinatie maar sluit prima bij elkaar aan.

Personages zijn best goed. Sommige zijn nog wat onderontwikkeld zoals Wismerhill maar andere zijn dan wel weer leuk zoals Haazel Thorn, Ghorgor Bey en Kop of munt.

 

Cons:

De humor staat mij heel erg tegen. Een beetje humor in epic fantasy vind ik geen probleem. De humor in Wouden van opaal kan ik zeer waarderen maar dit neigt een humorreeks te worden en dan hoeft het van mij niet.

De schrijfstijl vind ik irritant. Het hoeft heus niet al te hoogdravend te zijn maar deze reeks vind ik voor een fantasyreeks wel heel erg simpel geschreven.

Van die intriges merk ik voorlopig nog niks. Het is nu vooral een hoop knokken. Wordt dit nog beter?

 

Kortom ik weet het nog even niet met deze reeks. Gebaseerd op jullie ervaringen en mijn observaties: wat denken jullie. Moet ik hiermee doorgaan of kan ik beter wat anders kopen?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

doorgaan.

Mij lijkt het ook. Het begin is niet echt representatief voor hoe de reeks zich ontplooit. Wismerhill krijgt nog wel persoonlijkheid, en de grote e aan epic groeit nog.

De humor blijft redelijk zoals ie is, er mindert naar mijn mening zelfs een beetje in frequentie. De schrijfstijl is me niet opgevallen dus daar kan ik niets over zeggen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...