Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Gast Natte aap

Is dat de uitgave van RW die jullie al gelezen hebben? Tevreden over de vertaling? Slechts 4 typfouten over 350 bladzijden vind ik anders geen slechte prestatie. :e002:

 

sorry, engelstalig 

Link naar reactie

Tevreden over de vertaling?

 

Ja, eigenlijk wel. 100bullets vond ik te Straatnederlands vertaald. Bij Preacher valt het goed mee. Ik ben wel blij met deze vertaling. Ik vrees dat mijn Engels zeker voor het eerste deeltje te zwak zou uitvallen waardoor mijn totaalbeleving zou minder worden.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ja, eigenlijk wel. 100bullets vond ik te Straatnederlands vertaald. Bij Preacher valt het goed mee. Ik ben wel blij met deze vertaling. Ik vrees dat mijn Engels zeker voor het eerste deeltje te zwak zou uitvallen waardoor mijn totaalbeleving zou minder worden.

 

Voor mij geldt min of meer hetzelfde. Dus ben ik blij dat je positief bent over deze uitgave, 'k zal het eind deze week zeker eens bekijken in de ssz.

Link naar reactie

Vorige week de grote Taniguchi-ontdekkingstocht verdergezet met Het dagboek van mijn vader. Deze keer duurde het een tijdje eer het verhaal helemaal begon te boeien maar naar het einde toe was het er weer 'boenk' op. Taniguchi... :hartje:

Taniguchi is dé link tussen Europa en Japan als stripmaker. Is altijd de moeite!

Link naar reactie

Hier ga ik mee akkoord.  Vond het geen goedkoop boek bij aanschaf.  Maar het is elke eurocent waard.  Heel knap en boeiend verhaal.  En helemaal in de stijl van Prado's andere parel 'Krijtlijn'.  Topper !

Aw...krijtlijn staat al jaren in m'n top10! Ik wist niet eens dat Prado nog altijd albums uitbracht. Dus gaat Ardalen gelijk op de zoeklijst . Bedankt voor de tip.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Gast Natte aap

Tamagotchi fantastisch ? Mijn jongste dochter maakt er me horendol mee.  Dat kwebbelend en kwetterend stukske computer... neen bah  

 

dan wordt het dringend tijd voor jou om een geïsoleerd schuurtje in je tuin tussen de bomen te bouwen ... waar je je dochter en kwebbelende vrouw in kan opsluiten om zelf in volledige rust de absolute meesterklasse van Taniguchi te kunnen ontdekken. Je mag jezelf geen stripliefhebber noemen als je dit niet kent :)

 

Of geef haar af en toe eens een ferme mep met zo'n Taniguchi boek, dat zijn nogal stevige kleppers dus dat komt wel aan, en ze hebben geen harde kaft, dus het laat geen bewijslast achter.

Link naar reactie

dan wordt het dringend tijd voor jou om een geïsoleerd schuurtje in je tuin tussen de bomen te bouwen ... waar je je dochter en kwebbelende vrouw in kan opsluiten om zelf in volledige rust de absolute meesterklasse van Taniguchi te kunnen ontdekken. Je mag jezelf geen stripliefhebber noemen als je dit niet kent :)

 

Of geef haar af en toe eens een ferme mep met zo'n Taniguchi boek, dat zijn nogal stevige kleppers dus dat komt wel aan, en ze hebben geen harde kaft, dus het laat geen bewijslast achter.

 

 

Oei, bedankt Natte aap,

 

Taniguchi, precies ne Japanse houtgreep in de judo.  'k zal morgen eens naar de stripboer gaan kijken of hij dat (nog) heeft.

Link naar reactie

Dubbelpost :e007:

 

Verder gelezen, maar niet veel want het mag even duren, aan Star Wars Legacy book I. Zo goed ! Ook in het Legacy Handbook zitten lezen, dat achteraan in het boek zit (let op, ik mag dat lezen voor ik de strip uit heb, want ik las al een hoop bundels indertijd, maar voor anderen : niet op voorhand in het Handbook zitten lezen vanwege de spoilers), en het is toch ongelofelijk wat Ostrander hier uit zijn mouw schudt. Hij creëert een complexe wereld, binnen het Star Wars universum natuurlijk, en hij doet dat zeer goed. Aanrader. Voor iedereen. Maar zeker voor Star Wars fans. En fantasy fans.  

Zoals ik al schreef : voor mij de beste Star Wars Expanded Universe stripreeks. :)

Vier blz preview hier te vinden : http://www.darkhorse.com/Books/23-428/Star-Wars-Legacy-Book-1-HC

 

23428.jpg

Link naar reactie
Gast Natte aap

Het belachelijke is dat ik in het weekend soms vroeger wakker wordt, uit mezelf, dan in de week van de wekker. Het voordeel daarvan is dat ik dan de ochtend voor mezelf heb om een paar strips te lezen. 

Silas Corey - het aquila netwerk 1 en 2. Ik heb gewacht om het te lezen tot ik ook deel 2 had.

Een hele leuke strip maar niet de topper die ik er van verwacht had. Silas is een detective/geheim agent die zich handig door drie partijen laat inhuren. De drie partijen die op zoek zijn naar een postzegel die een spion verstuurd heeft. Het speelt zich af tegen de politieke realiteit van 1917 WOI. Het heeft vaart, leuke personages (al vind ik het hoofdpersonage wat te veel een zeikerd om sympathiek te zijn) en er zit genoeg actie en spanning in. Graag gelezen, maar dit is voor mij persoonlijk SC en geen HC materiaal. Dus als er een tweede tweeluik komt, zal ik toch eerst een tijdje twijfelen voor ik het waarschijnlijk toch alsnog koop :)

Link naar reactie

De grote odalisk , vrije vlucht , Dupuis :

Vivès tekent op zijn gekende schetsmatige stijl en daar is niets mis mee , maar toch zou ik eens wat meer uitgewerkte tekeningen van hem willen zien.

Want talent heeft hij zeker.De strip leest lekker weg maar geen hoogvlieger.

 

Ring , one-shot , Daedalus :

Als grote fan zijnde van het Formule 1 circus , kon ik deze strip erg waarderen.Sfeervol gebracht , een aangename verrassing .

 

De klant , one-shot , Dargaud :

Zidrou does it again !Vlot verhaal met passende tekeningen , iets minder dan zijn andere strips , maar toch goed genoeg om aan te bevelen.

 

De eekhoorn van Vel' d'Hiv , one-shot , Daedalus :

Na het bijzondere sterke Vinkenbrood , had ik hier het gevoel dat Lax er wat snel over heen gaat.Zowel tekeningen als verhaal duiden op haastwerk.

Jammer , meer van verwacht.

Link naar reactie

Ik ben n.a.v. Murena 9 de hele serie aan het herlezen , ik begin vanavond aan nr 7 en blijft toch een cultreeks.

 

Neen, een cultreeks is iets anders. Dat zou willen zeggen dat bijna niemand het gelezen heeft.

 

Enfin, gelezen: De Klant - Een man wordt verliefd op een prostituee en beslist haar te redden. Het is een oud gegeven. Zidrou weet er een degelijk verhaal mee te bakken, maar zijn scenario is nu ook weer niet zo sterk dat je de middelmatige tekeningen voor lief neemt.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik ben n.a.v. Murena 9 de hele serie aan het herlezen , ik begin vanavond aan nr 7 en blijft toch een cultreeks.

Zalig om ze na mekaar te lezen met alle intriges en complotten .

 

Ik heb gisteren ook deel 7, 8 en 9 achter elkaar gelezen. Ik vind dat er eigenlijk niet echt veel gebeurt in zo één deel.

Link naar reactie
Gast Natte aap

appoline (Morvan en tbc): een politieagent vindt bij toeval een reeds 8 jaar vermist meisje. Maar waar hij verwachtte een zielig ingestort meisje te vinden, vindt hij een geschifte trien die langzaam de touwtjes in handen neemt en de rollen omdraait.

 

Hoewel ik het hoofdpersonage een vreselijk irritant wijf vindt, is dit wel straf geschreven. Het verwachtingspatroon is op een redelijk originele manier doorbroken. Je twijfelt constant of het hoofdpersonage echt zo sterk is als ze lijkt, of eerder toch compleet wacko geworden van het misbruik en de opsluiting. Ik voelde nooit mee met het hoofdpersonage (misschien behalve het stuk over het cafe als kind) maar toch weeft Morvan hier een verhaal dat als een teek in je kleren kruipt op zoek naar een warm plekje om het dan te doorboren.

Link naar reactie

Ik heb gisteren ook deel 7, 8 en 9 achter elkaar gelezen. Ik vind dat er eigenlijk niet echt veel gebeurt in zo één deel.

Verdorie ik moet die reeks toch echt nog eens lezen. Ik weet dat ik er de eerste keer behoorlijk van onder de indruk was. Met name de latere delen. Maar ik hou zeker qua strips wel van slow paced, character driven stories.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Eindelijk Monster uitgelezen: de eerste 3à5 delen waren wereldklasse. Daarna bleef het goed en spannend. Sommige delen wat minder dan de andere. Ik heb gelezen (op Manga-forum denk ik) dat voor sommige het einde wat tegensloeg. Dat vond ik niet. Ik kan niet anders dan dit in totaal de volle ***** geven.

 

Tussendoor: Travis 8. Ik vind dit beter dan Carmen McCallum, zowel qua tekeningen als scenario: ***1/2

 

Ben nu begonnen aan Message To Adolf dus ben wel weer even zoet...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Net de 2e (nog onvoltooide cyclus) van de Klaagzang gelezen. Hoewel aan elkaar gewaagd staat deze cyclus voor mij nog een trap hoger op het schavot dan de eerste. De eerste voelt wat rauwer aan, en ook de tekeningen van Rosinski passen iets beter in het thema, maar toch kon het verhaal mij in de 2e cyclus meer boeien. Hopelijk wordt de afsluiter een pareltje..

Link naar reactie

Tweede cyclus van Klaagzang ook altijd beter gevonden , zowel op gebied van tekeningen als verhaal.

 

Tekeningen ben ik met je eens maar ik ben dan ook niet zo'n fan van Rosinski. Qua verhaal daarentegen vind ik dat het, het toaal niet haalt bij de eerste cyclus. Het is Dufaux die draait op routine. Wat poetisch gezwam, een beetje smerigheid, een paar bovennatuurlijke elementen é voila we hebben Klaagzang cyclus 2!

 

Edit: tenminste zo heb ik het ervaren. Jij duidelijk niet en dat respecteer ik.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

 

Tekeningen ben ik met je eens maar ik ben dan ook niet zo'n fan van Rosinski. Qua verhaal daarentegen vind ik dat het, het toaal niet haalt bij de eerste cyclus. Het is Dufaux die draait op routine. Wat poetisch gezwam, een beetje smerigheid, een paar bovennatuurlijke elementen é voila we hebben Klaagzang cyclus 2!

 

Edit: tenminste zo heb ik het ervaren. Jij duidelijk niet en dat respecteer ik.

 

 

50936-auSEg-original.jpg

Link naar reactie

Murena 9: weinig verhaal, tekeningen knap maar Delaby heeft toch dikwijls moeite met het tekenen van de irissen in de ogen (ze kijken soms alle kanten uit behalve de juiste) ***

 

Atalante 5: dikke tegenvaller. Nog veel minder verhaal dan Murena. Tekeningen zoals we kennen van Crisse, maar soms herken ik Atalante niet meer... Mag 'ns afgerond worden. **

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Alex 32: de laatste verovering

 

Ik stond in mijn ssz vrij lang te twijfelen of ik de nieuwe Alex wel zou kopen. De laatste albums waren niet bepaald geweldig en eigenlijk was ik wel klaar met deze reeks. Maar uiteindelijk besloot ik hem toch maar aan te schaffen onder het mom van" de allerlaatste kans". En eerlijk gezegd viel hij best mee. sterker nog het was een van de beste Alex albums van de laatste 10 jaar. Naar het schijnt beseft de uitgeverij ook dat het zo niet langer doorkon.

Alex en Enak moeten op zoek gaan naar een ring van Alexander de Grote en de enigste die hen de weg kan wijzen is een weinig welwillende voormalige gevangene. Enak is nog steeds een sta in de weg en misschien is dat wel het goede aan de reeks Alex Senator, daar is Enak van het podium verdwenen.

 

Binnenkort de nieuwe Lefranc, ook die geef ik een allerlaatste kans.

**1/2

Link naar reactie

Wat dit werk rechthoudt, zijn de sterke dialogen. Het onderwerp zelf is niet helemaal uitgediept en ze sleurden er ietwat voorspelbaar een liefdesverhaal bij, wat ik jammer vond. 

Het klinkt allemaal negatiever dan het is, want Moving Pictures behoort zeker tot de betere middenmoot, maar ik kan het niet laten te denken dat er (veel) meer in zat.

 

Moving+Pictures+cover.jpg

 

Je hebt wel gelijk, maar bedenk ook dat dit werk letterlijk tussendoor gemaakt is als webcomic zonder veel aandacht of voorbereidingswerk. In die omstandigheden, zeg ik wel chapeau!

Link naar reactie

Sisco 5/6 gelezen. Goed getekend en lekker vet verhaal over de onsympathieke Corsicaanse geheim agent in dienst van de Franse president. Nu moet ie z'n zus redden.

Maar kan iemand mij zeggen wat er nu op pagina 9 en 10 in deel 6 gebeurd?  :unsure: Is dit een droom of hoe moet ik het anders zien??

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...