Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Kool Thing

Strip Van De Dag

Recommended Posts

14 uren geleden, bammar zei:

Dat laatste zinnetje is toch weer iets te veel. Eerst wordt er hier moeilijk gedaan over de maar 1000(duizend) stuks in oblong. Nu wordt zelfs in vraag gesteld wie dit leest. En de meesten van dit forum waren zelfs gepikeerd dat ze deze niet vast kregen en wilden zelfs extra geld uitgeven aan de luxe-uitgave. Strange forum(maar als het maar negatief klinkt, is het blijkbaar ok).  

Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken? Logisch dat je gepikeerd bent als je niet krijgt wat je verwacht. Dat is een fout van de uitgever, 2.500 voorbestellingen en 1.000 leveren.

Als iemand, nadat hij het gelezen heeft, vervolgens aangeeft dat hij het slecht vindt is dat zijn mening. Daar kun je het mee eens zijn of mee oneens, maar dat doet niks af aan zijn mening.

Hoogstens kun je debateren of zijn woordkeuze de juiste is, maar ook dat is zijn keuze.

Dus ik begrijp jouw opmerking niet. Zeker dat stuk over als het maar negatief klinkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 uren geleden, bammar zei:

Dat laatste zinnetje is toch weer iets te veel. Eerst wordt er hier moeilijk gedaan over de maar 1000(duizend) stuks in oblong. Nu wordt zelfs in vraag gesteld wie dit leest. En de meesten van dit forum waren zelfs gepikeerd dat ze deze niet vast kregen en wilden zelfs extra geld uitgeven aan de luxe-uitgave. Strange forum(maar als het maar negatief klinkt, is het blijkbaar ok).  

U blijft maar hameren op de vermeende negativiteit van dit forum, maar dat raakt kant noch wal. Als u even de tijd neemt om door dit draadje te scrollen zal u snel merken dat ik een van de weinigen ben die consequent een korte bespreking schrijft van de strips die ik lees. Sommige van die strips vind ik goed, andere dan weer niet. Schrijf vooral zelf eens een korte bespreking van wat u het voorbije weekend las. Dat zijn de bijdragen die ik zelf het meest waardeer op de Reep.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Schuiten zijn tekenstijl qua gebouwen, decors enz...is aangenaam en vrij genietbaar. Enkel hoe hij zijn menselijke figuren uitwerkt vind ik wat minder.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sara Lone. Naar aanleiding van deel 4 nog eens van het begin begonnen. Ik vind het zowel qua verhaal als tekeningen absolute top binnen dit genre.

Hedge Fund, Sara Lone, en Urban zijn drie parels van DDB.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 11/6/2019 om 11:58, Waldorf zei:

Gelezen: Blake & Mortimer  - De laatste farao

Deze strip bevestigt voor mij twee dingen: B&M is geen strip voor mij en Schuiten is geen tekenaar voor mij. Mijn god, wie leest dit?

Ik heb dit album gelezen en vind zowel het verhaal als de tekeningen goed.

Wat mij erg aanspreekt is het aspect dat deze Blake en Mortimer niet is getekend in de stijl van Jacobs maar in de stijl van Schuiten. Verder speelt het verhaal zich niet af in een kort tijdbestek in de jaren '50 zoals de meeste Blake en Mortimers maar over tientallen jaren tot in de jaren '90. Voeg daar een verrassend en afwijkend einde aan toe en je krijgt een Blake en Mortimer die zowel visueel als verhaaltechnisch de moeite waard is om te lezen ( en aan te schaffen in welke versie dan ook 😉)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vandaag geeindigd met het herlezen van het universum van de Vampieren.

18 delen De Zang van de Vampiers, 6 delen De Clan van de Draak, 6 delen De Eeuw van de Schimmen en 3 delen De Meesters van het Spel. 33 albums, een forse trip. (En er wordt ook nog een link gemaakt met Affodil)

En gelukkig een hele fijne trip. 

De verhalen lezen rap, zijn filmisch en bevatten niet van die eindeloze teksten. Er zit veel vaart in en redelijk veel actie. Het nadeel van de prequels is uiteraard dat er geen hoofdpersonen dood kunnen gaan. Dit maakt prequels altijd weer wat minder spannend. 

Al met al vind ik dat er mooi universum is geschapen. Een universum welke ik in de toekomst graag nog eens zal herlezen.

Wel zal ik dan meer acht slaan op de leesvolgorde. 

De meester van het spel staat echt wel los van de rest, maar bij de overige reeksen zou ik toch een specifieke volgorde aanhouden. Deze is in mijn optiek.

1) De 1e cyclus van De Zang van de Vampiers.

2) De Clan van de Draak

3) De 2e cyclus van De Zang van de Vampiers

4) De Eeuw van de Schimmen

5) De 3e cyclus van De zang van de Vampiers.

Ik ben benieuwd wat anderen er van vonden?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben eigenlijk zinnens om hetzelfde te doen als u , ik zal mij aan de volgorde houden . Maar wanneer 🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vandaag de laatste nieuwe Druuna gelezen.

Van te voren wist ik al dat het ging tegenvallen. De stripreeks Druuna is op zich geen echte topper, maar de eerste 8 delen staan wel in de kast. Ja, ja, naakt verkoopt, dat is al erg lang bewezen. 

Nu er werd aangekondigd dat dit de allerlaatste zou zijn, ben ik dan maar overstag gegaan (de verzamelaar in mij). Ja, de uitgave is supermooi, de tekeningen minder dan voorheen, maar nog altijd mooi. Maar ja, het verhaal....., dat was bij de vorige delen al twijfelachtig en dat is het bij dit afsluitende deel helemaal. In feite gebeurd er helemaal niets. Reken dus niet op een afsluiter van jewelste. Sterker nog het verhaal bevat totaal geen hoogtepunten (welke bij Druuna tweeledig kan zijn). 

Afijn, daar ik een tegenvaller verwachte, viel het allemaal zo soort mee. Maar in werkelijkheid is het erg zonde van die 30 euro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 uren geleden, De Hollander zei:

Maar ja, het verhaal.....,

Zat er dan een verhaal in de reeks? 😮

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vandaag een oudere reeks uit de kast getrokken. Dixie Road, 4 delen, gemaakt door Dufaux en Labiano, afgerond verhaal.

Een heerlijk verhaal, Dufaux blijft heerlijk aards en de tekeningen van Labiano zijn heel mooi. Het leest allemaal lekker weg en er gebeurd genoeg. Mocht je dit niet hebben en kom je het tegen, twijfel dan niet en koop dit! 

3EEBACF4-CD7E-4610-B3AA-CAE5CB3006A3.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Krasse knarren 1 tem 5 , wat een topreeks . Tekeningen , verhaal , humor , diepgang .....

deze reeks heeft alles. Aanrader 

Stomp 1 tem 3 , nummer 1 heeft alles , zeer sterke strip en beloofde dus veel maar helaas nr 2 en 3 zijn serieuze dieptepunten en veel heen en weer gepalaver . Gemiste kans jammer 

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 7/24/2019 at 8:04 AM, Krimson said:

Krasse knarren 1 tem 5 , wat een topreeks . Tekeningen , verhaal , humor , diepgang .....

deze reeks heeft alles. Aanrader 

Stomp 1 tem 3 , nummer 1 heeft alles , zeer sterke strip en beloofde dus veel maar helaas nr 2 en 3 zijn serieuze dieptepunten en veel heen en weer gepalaver . Gemiste kans jammer 

moet deel 2 en 3 nog lezen, 

maar had de originele bedenker zijn eigen origine verhaal vernietigd, omdat deze versie beter was dan die van hem?

zal Stomp dit weekend gaan lezen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎24‎/‎07‎/‎2019 om 14:04, Krimson zei:

Ik kan je wel volgen, Krimson. Deel 1 vond ik ook heel sterk. Deel 2 al wat minder. En deel 3 blijft grafisch heel knap maar dat verhaal...  niet simpel en soms zelfs te moeilijk om voor mij een  vlot en aangenaam leesmoment te brengen. Je moet er echt je kopje bijhouden. Van dit soort strip verwacht je dat niet meteen. Wellicht speelde dat  vooroordeel mij ook parten. Verwachting van en leeservaring zelf zijn niet meteen overeenkomstig. Heb ook een wat raar gevoel bij deze trilogie. Tekentechnisch héél erg mooi. Indrukwekkend bij momenten maar het verhaal nodeloos complex gemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Great minds think alike 😉

maar tekeningen blijven idd maar verhaal wordt een grote chaos .

Desalniettemin blijft Stomp een van mijn favoriete slechteriken en hoop ik ooit dat groot beeld van hem eens te vinden aan een redelijke prijs 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 10/7/2019 om 17:11, De Hollander zei:

Vandaag geeindigd met het herlezen van het universum van de Vampieren.

18 delen De Zang van de Vampiers, 6 delen De Clan van de Draak, 6 delen De Eeuw van de Schimmen en 3 delen De Meesters van het Spel. 33 albums, een forse trip. (En er wordt ook nog een link gemaakt met Affodil)

En gelukkig een hele fijne trip. 

De verhalen lezen rap, zijn filmisch en bevatten niet van die eindeloze teksten. Er zit veel vaart in en redelijk veel actie. Het nadeel van de prequels is uiteraard dat er geen hoofdpersonen dood kunnen gaan. Dit maakt prequels altijd weer wat minder spannend. 

Al met al vind ik dat er mooi universum is geschapen. Een universum welke ik in de toekomst graag nog eens zal herlezen.

Wel zal ik dan meer acht slaan op de leesvolgorde. 

De meester van het spel staat echt wel los van de rest, maar bij de overige reeksen zou ik toch een specifieke volgorde aanhouden. Deze is in mijn optiek.

1) De 1e cyclus van De Zang van de Vampiers.

2) De Clan van de Draak

3) De 2e cyclus van De Zang van de Vampiers

4) De Eeuw van de Schimmen

5) De 3e cyclus van De zang van de Vampiers.

Ik ben benieuwd wat anderen er van vonden?

Ik kan enkel spreken voor de 3 cyclussen van de zang van de vampiers. Gisteren eindelijk het finale deel gelezen. Zeer goeie reeks. Alleen vond ik dat gaandeweg de tekenstijl veranderde, en het soms iets te karikaturaal werd. Vooral Debrah vond ik in de eerste cyclus een échte vamp (no pun intended), maar op het laatst lijkt het vooral haastwerk. Ik dacht op een bepaald moment dat het om een nieuwe tekenaar ging. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Balling - Erik Kriek

De Balling brengt ons naar het IJsland van de middeleeuwen. Hallstein Thorddson keert na een ballingschap van zeven jaar terug naar zijn geboortegrond om daar vast te stellen dat niet iedereen hem vergeven heeft voor de moord die aan de basis ligt van zijn verbanning. 

Erik Kriek is eerst en vooral een illustrator. Tekenen kan de man als de besten. Jammer genoeg betekent dat niet dat Kriek een degelijke strip kan maken. Daarvoor is zijn verhaal niet boeiend genoeg, en bovendien beheerst hij de knepen van het stripmakersvak niet erg goed. Het verhaal flowt niet, de dialogen lopen mank en de vele personages  zijn erg flets. De beste stukken zijn die waarin Kriek in enkele brede plaatjes zonder personages de woeste natuur van IJsland evoceert. Dan komt de illustrator weer boven en weet hij sfeer te scheppen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit weekend Rio 1 tm 4 van Glenat gelezen.

Wat mij betreft een heerlijke strip. Een afgerond verhaal in 4 delen, dus niet eindeloos gerekt. Een prima verhaal, met de nodige actie en emotie. Alsook fijn getekend. 

1 minpuntje, de hoofdpersoon Rubeus gedraagt zich vaak als een enorme eikel, waardoor je als lezer toch minder betrokken bent bij zijn belevenissen. Maar ja, pubers blijven pubers, ik heb er zelf ook een aantal in huis rondlopen, stuk voor stuk moeilijke gevallen. 😀😀😀

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Grote Boze Vos (Benjamin Renner) : destijds gekocht na de vele vermeldingen in de eindejaarslijstjes op SSZ. Nadien wat uit het oog verloren in een hoekje van de kast. Tot dit boek door één van de kinderen meegenomen werd op vakantie. Eén van de zeldzame boeken waar zowel de dochter, zoon als ikzelf enthousiast over zijn. Prachtig en grappig boek.

Tyler Cross - Miami : één van mijn favoriete reeksen. Het verhaal is iets 'moeilijker' volgen dan in de eerste twee delen, maar ik hou erg van deze stijl.

De Slangengod 1 - De tranen van Odin : ik hou wel van vikingstrips en geef dit daarom nog een extra kans met het tweede deel. Anderen kunnen zich de moeite besparen denk ik, het eerste deel steekt zeker niet boven de middelmaat uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 27/7/2019 om 10:24, Veto zei:

Ik kan je wel volgen, Krimson. Deel 1 vond ik ook heel sterk. Deel 2 al wat minder. En deel 3 blijft grafisch heel knap maar dat verhaal...  niet simpel en soms zelfs te moeilijk om voor mij een  vlot en aangenaam leesmoment te brengen. Je moet er echt je kopje bijhouden. Van dit soort strip verwacht je dat niet meteen. Wellicht speelde dat  vooroordeel mij ook parten. Verwachting van en leeservaring zelf zijn niet meteen overeenkomstig. Heb ook een wat raar gevoel bij deze trilogie. Tekentechnisch héél erg mooi. Indrukwekkend bij momenten maar het verhaal nodeloos complex gemaakt.

De stomp trilogie is een meesterwerk. Naast de briljante tekeningen lopen er diverse verhaallijnen, in verschillende tijddimensies. De albums zijn daardoor de moeite waard meerdere keren te lezen. De eerste 7 pagina's van deel 3 zijn getekende gedichten. De flashbacks in monumentale afbeeldingen. Fantastisch 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...