Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Grimlein Lederwant , nr1-4 , Glénat :

 

Herlezen , als fan van Makyo zijnde viel me dit toch wat tegen .Een 15 jaar terug vond ik dit nog best goed maar tijden (en mensen) veranderen.

Tekeningen zijn ok en deel 1 en 2 vielen nog mee (behalve de verschrikkelijke lettering in de prestige albums ).Een saai deel 3

en wat mager afsluitend deel 4.

Link naar reactie

Vandaag onder het WK afstanden schaatsen wat ingelopen met lezen.

Shloka 3 en 4, een prima serie, mooi verhaal, al vind ik de tekeningen van deel 4 een stukken minder dan de eerste drie.

De Killer 11: dit blijft een prima serie, al wordt het wel erg cynisch. Is de inkleuring van dit boek anders dan de vorigen?

Love 2: Mooi getekend, maar meer een prentenboek, is verder nu niet bepaald een bijzonder scenario, mooie tekeningen.

Escobar 1 en 2: beetje warrig verhaal, ik vind deel 2 een stuk beter, ook het tegenwerk is wat rommelig.

Machtsspel 3, mooie tekeningen en een aardig verhaal.

De keuken van de duivel 2: heel sterk verhaal, prima plot en heel aardig tekenwerk, ook deze beter dan deel 1, prima.

Chapman, gekocht om dedi te verkrijgen van Papazoglakis(een hele fraaie), maar dit is voor mij onleesbaar, personen zwak getekend, auto's mooi, maar wat ook voor pilotenstrips geldt, het is eigenlijk onleesbaar als je niet overdreven geïnteresseerd bent in het onderwerp. Gestopt bij blz. 20.

Straks nog Ythaq 10 en misschien nog de hel van het oostfront deel 1

Link naar reactie

Ook onder het WK schaatsen aan het lezen geslagen. Ben al een week of wat bezig met Civil War, uitgebreid besproken door Koen in de comic sectie. Ik ben niet zo'n superhero fan, hoewel ik de films weer wel erg leuk vind maar dit leest lekker weg.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Vandaag onder het WK afstanden schaatsen wat ingelopen met lezen.

Ook onder het WK schaatsen aan het lezen geslagen.

Tjonge, twas schijnbaar niet erg boeiend dat WK schaatsen. Ik wist niet eens dat er een WK schaatsen bestond. Waar ze wel niet allemaal WKs in houden. Btw: hoe kunnen jullie lezen met de tv aan? Als ik al de tv van de buren hoor kan ik me al niet meer concentreren op mijn leeswerk.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Tjonge, twas schijnbaar niet erg boeiend dat WK schaatsen. Ik wist niet eens dat er een WK schaatsen bestond. Waar ze wel niet allemaal WKs in houden. Btw: hoe kunnen jullie lezen met de tv aan? Als ik al de tv van de buren hoor kan ik me al niet meer concentreren op mijn leeswerk.

 

 

Diogenes leeft echt op een andere planeet. Ik leg het voor eens en altijd uit: er is schaatsen op tv wanneer er geen voetbal is en vice versa, zo gaat dat al in Nederland sinds de tijden van Ard en Keessie.  Net zoals Ima en Lecram tijdens de wat mindere ritjes van het WK SCHAATSEN strips gelezen, de laatste Rob en Kwab die me niet zo beviel, een beetje geforceerd (ook een vervelende fout waar één van de rommelgemse jagers eerst roel of momo wordt genoemd en daarna Paulo, gvd die vertalers ook altijd). Ook gelezen: een paar deeltjes Flight (gekocht op het boekenfestijn), mooie verhalen staan tussen stinkerds, extreme verschillen dus.

 

ps het is idd niet aan een ieder gegeven: de kunst van strips lezen met de tv/muziek aan, lang en hard oefenen wil wel eens helpen.

Link naar reactie

Tiens, dat kom

 

Tjonge, twas schijnbaar niet erg boeiend dat WK schaatsen. Ik wist niet eens dat er een WK schaatsen bestond. Waar ze wel niet allemaal WKs in houden. Btw: hoe kunnen jullie lezen met de tv aan? Als ik al de tv van de buren hoor kan ik me al niet meer concentreren op mijn leeswerk.

 

Tiens, alle studies die ik gedaan heb, school en nu nog voor mijn werk, deed en doe ik nog steeds met muziek aan. Vroeger de platenspeler, nu mijn Bose iPod docking station.

Als ik mijn studies kan halen met muziek aan, dan kan ik zeker een comic lezen tijdens het schaatsen op tv. Het is niet alleen lang en hard oefenen, maar ook een gave.

 

Prachtige sport dat schaatsen. Duizend malen mooier dan wielrennen.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Diogenes leeft echt op een andere planeet. Ik leg het voor eens en altijd uit: er is schaatsen op tv wanneer er geen voetbal is en vice versa, zo gaat dat al in Nederland sinds de tijden van Ard en Keessie. 

Ah I see. :wacko:

 

Moest wielrennen echt rennen achter een wiel zijn, dan zou het ook wel mooier zijn denk ik.

:lachuuh:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Gelezen: Pampa (Zentner - Nino)

Ik haalde dit boekje uit de koopjeskast van mijn ssz, en ik begrijp wel waarom het daar lag. Een vluchtig bladeren door het boek zet niet meteen aan tot kopen. De tekeningen zijn wazig en donker en Nino heeft voor een grof papier gekozen waarvan de structuur zichtbaar blijft in de tekeningen. Maar achter die onaantrekkelijke eerste indruk schuilt een sterke strip.

De pampa is de eindeloze vlakte in Zuid-Amerika waar de gauchos een ruw en hard leven leiden. Zoals hun meer bekende Noordamerikaanse collega's, de cowboys, moeten de gauchos vechten tegen de onbarmhartige natuur, indianen en hogere krachten.

Tegen die vage achtergrond, Zentner geeft geen enkele aanduiding over de tijd of de plaats waar het verhaal zich afspeelt, is Pampa een relaas over geweld, wraak en noodlot. Zoals dat past in Zuidamerikaanse verhalen zitten er magisch-realistische elementen in Pampa. De teksten zijn summier en poetisch, net voldoende om je bij de les te houden. De tekeningen, hoewel geen spek voor ieders bek, passen perfect bij dit gewelddadige sprookje. Geen evident boek, maar zeer mooi.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ah ja. in 2012: 6 eenheden gekregen, evenveel als Brecht Evens dus.

 

en verwezenlijkt:

 

Kinder en juegdliteratuur:

  • Judith Vanistendael De kronieken van Qrom (Lannoo)
  • Judith Vanistendael Rosie en Moussa: de brief van papa (Querido)

Strips:

  • Judith Vanistendael Pelgrim of niet (Oog & Blik/De Bezige Bij)

  • Judith Vanistendael Toen David zijn stem verloor (Oog & Blik/De Bezige Bij)

http://www.fondsvoordeletteren.be/nl/content/543/realisaties-werkbeurzen-2012.html

 

Strips en jeugdliteratuur zijn verschillende "departementen" waar je verschillende dossiers voor moet indienen. Dus ze kan subsidies voor strips én jeugdliteratuur gevraagd/gekregen hebben

Link naar reactie

Omdat dit draadje weer aan het wegzakken was, zal ik het hier ook maar eens posten ;)

 

...The Massive vol. 1 Black Paccific (Dark Horse, Brian Wood, div.) gelezen. Zéér goed. Alhoewel het een eindje duurde voor ik (euhm) mee was, in het verhaal gezogen werd, euhm…  En het boek eens opnieuw lezen, is een serieuze hulp. :)

Wood maakt het ons ook niet direct makkelijk, met al het heen en weer springen in de tijd, maar het werkt wel.

Het verhaal speelt zich af na The Crash, een wereldomvattende reeks van gebeurtenissen, die ongeveer een jaar duurden. Het leek wel alsof de planeet zich verzette tegen de mens, de uitbuiting door de mens, en dan maar een reeks natuurlijke rampen los liet op de mensheid.

Op The Kapital, een schip, volgen we een groepje Eco warriors die vooral de oceanen wilden beschermen, en die nu, net als de rest van de overgebleven mensen, proberen te overleven.

Ze krijgen te maken met piraten, voedseltekort, warlords, enz. Ze zijn op zoek naar The Massive, hun groter zusterschip, waar ze al maanden geen bericht meer hebben van ontvangen.

En ondertussen diept Wood de personages uit, zoals we dat van hem gewoon zijn, en schetst hij de wereld waarin ze leven. Zeer sterk ! Die personages bestaan onder andere uit twee voormalige huurlingen, en een mysterieuze vrouw, Mary. Hier en daar worden dus hints gegeven naar iets mysterieus… En daardoor wil je natuurlijk zo vlug mogelijk het vervolg kunnen lezen.

Sterke nieuwe reeks, goed in beeld gebracht.

 

Preview : http://bookstores.darkhorse.com/salestools/firstlooks.php?theid=19-778&p=0

 

massive1p5.jpg

Link naar reactie

Gelezen, Snippers van Aimée de Jongh. Ik koop al vele jaren de strips van Aimée de Jong en Marissa Delbressine, ze zaten vroeger altijd samen met andere meisjes(en 1 verdwaalde jongen) mangastripjes te tekenen op beurzen. Aimée en Marissa vielen me op door hun talent en doorzettingsvermogen. Marissa staat nu met een strip in de Eppo en Aimée heeft een dagelijkse strook in de Metro. De snippers strookjes zijn leuk getekend, herkenbaar en vooral grappig. De strips gaan over verliefdheden (moeizame dates), OV (chipknip)en ongemakkelijke sociale interactie. De snippers weten altijd wel een glimlach op mijn facie te toveren en dat is een hele prestatie want als ik om 8 uur bij de treinhalte sta (regen of vrieskou) ben ik niet één van de meest vrolijke onder de forenzen.

Link naar reactie

Wat is het grote verschil qua verhaal tussen beide zombie-reeksen ? 

TWD is Engelstalig en Zombies is Europees en na al dat gezeur over Europulp wil De Hollander eens een flinke tegenblokkade opwerpen. :P

 

Geintje natuurlijk. Ik heb geen van beide reeksen gelezen dus De Hollander zal vast wel een hele goeie reden hebben. Ik kon mezelf alleen toch even niet bedwingen. <_<

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Recent gelezen:

- Hector Umbra 3

Knap slot. Een dergelijk geflipt scenario tot een voldoening gevend einde brengen is al een prestatie op zich. Meestal eindigt zoiets met een anti-climax, maar hier dus niet. Hopelijk krijgen we in de toekomst nog meer te lezen van Oesterle.

 

- Op zoek naar de tijdvogel, integraal

Ik had hoge verwachtingen bij deze klassieker, misschien daardoor dat het toch een beetje is tegengevallen. Het laatste deel maakt wel veel goed, en doet de reeks als geheel toch nog bovengemiddeld scoren. Mooi uitgegeven, alleen jammer dat mijn (geseald) exemplaar een enorme inktvlek heeft op de laatste pagina.

 

- Verre Werelden 1-5

Omgekeerde verhaal van hierboven: lage verwachtingen doordat deel 5 niet echt enthousiast onthaald is, maar ik heb het graag gelezen. Léo is en blijft één van mijn favoriete auteurs. Die Stepanerk fungeert natuurlijk als een soort Jerommeke waardoor het soms allemaal wat simpel wordt opgelost, maar waarom zou alles altijd ingewikkeld en moeilijk moeten zijn? Het mag al eens meezitten ook...

 

- Gringos Locos

Dat ik het album zonder tegenzin heb uitgelezen, is volledig te danken aan de tekeningen van Schwartz.

 

 

Ook nog een paar strips herlezen (De maagd en de neger, Berlijn - De zeven dwergen) en begonnen in Building Stories. Daar ben ik nog wel een tijdje zoet mee. Van wat ik al gelezen heb, vond ik dat groot pamflet en The Daily Bee alvast heel sterk. Maar ik zit nog niet zo ver, dus het beste moet misschien nog komen.

Link naar reactie

Zombies delen 0 tm 2 van uitgeverij Daedalus gelezen en geweldig bevonden. Wat mij betreft beter en mooier verteld dan Walking Dead!!! Een absolute aanrader dus. Had ik niet begrepen dat dit een serie ging worden van 4 a 5 delen?

Nou kom maar snel!!!!

 

 

Wat is het grote verschil qua verhaal tussen beide zombie-reeksen ? 

 

Het grote verschil is de vaart in het verhaal, waar bij Walking Dead ondertussen 15 delen vertaald zijn en er regelmatig delen zijn geweest waar er niet zo veel bijzonders gebeurde (het verhaal blijft elke keer meer van hetzelfde), is dit bij Zombies wel anders, veel vaart, geen oneindig gepraat over koetjes en kalfjes. Veel spannende en ontroerende momenten, je wordt heerlijk het verhaal ingetrokken. Afijn, probeer het eens!!!

Link naar reactie

Het is helaas angstvallig stil rond Hector Umbra / Uli Oesterle. Ik meende dat er nog een verhaal is (voor)gepubliceerd maar dat is voor zover ik weet is dat nooit als album verschenen. Verder lijkt Oesterle zicht te storten op een carriere als illustrator De totale geschiftheid van het verhaal in combinatie met de tekeningen maakt het een van mijn favorieten.

Link naar reactie

couve_atelier_fournier1.jpg

 

Gisteren gekocht. Ik was eigenlijk doodmoe en wou slapen, maar ik wilde per sé toch nog een paar pagina's gelezen hebben.  In één ruk uitgelezen! En ik was niet meer moe.

Prachtig boek over de meest ondankbare Robbedoes-tekenaar ooit. Boordevol anecdotes en verhaaltjes (Franquin, Walthéry natuurlijk en een truc van Peyo die Merho ook al heeft uitgehaald) . hoewel ik nooit echt van Fournier's tekeningen gehouden heb, wil ik wél eens bij hem op bezoek gaan :)

 

en het heeft mij weer vuur bezorgd om trachten in de Spirou gepubliceerd te worden.

Link naar reactie
Gast Natte aap

'Okko' moet toch zowat de meest overgewaardeerde strip van het laatste decennium zijn. Dat mensen hier wild enthousiast over zijn snap ik echt niet. Heb het midden in het eerste deel van 'Cyclus van de Lucht' opgegeven hoewel het album wel aflevert wat het belooft : lucht.

Meestal ben ik het honderd procent eens met de besprekingen van Wouter P. maar ik vraag me af welke paddestoelen hij gerookt heeft om hier hysterisch wild over te zijn.

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1421

Ik had deze reeks nooit mogen kopen. :(

 

dank u bibliotheek om me van deze miskleun te besparen. De eerste twee delen gelezen en al snel in de gaten dat het niet veel soeps was. Leuk getekend. en het gaat goed vooruit in de eerste twee delen, maar ik geraakte daar al bijna niet door. Hoort voor mij persoonlijk thuis in het hoekje waar dat scharlaken semi-manga ding ook thuis hoor. leuk voor de bib, hoeft niet in mijn kast :)

Link naar reactie

'Okko' moet toch zowat de meest overgewaardeerde strip van het laatste decennium zijn. Dat mensen hier wild enthousiast over zijn snap ik echt niet. Heb het midden in het eerste deel van 'Cyclus van de Lucht' opgegeven hoewel het album wel aflevert wat het belooft : lucht.

Meestal ben ik het honderd procent eens met de besprekingen van Wouter P. maar ik vraag me af welke paddestoelen hij gerookt heeft om hier hysterisch wild over te zijn.

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1421

Ik had deze reeks nooit mogen kopen. :(

Goh waarom ben ik nu toch niet verbaasd?

 

Europulp! Europulp! Het favoriete woord van iedere comic liefhebber! :P

 

Alle gekheid op een stokje. Ik heb den Ok zelf niet gelezen dus je zou best een punt kunnen hebben hoor.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

'Okko' moet toch zowat de meest overgewaardeerde strip van het laatste decennium zijn. Dat mensen hier wild enthousiast over zijn snap ik echt niet. Heb het midden in het eerste deel van 'Cyclus van de Lucht' opgegeven hoewel het album wel aflevert wat het belooft : lucht.

Meestal ben ik het honderd procent eens met de besprekingen van Wouter P. maar ik vraag me af welke paddestoelen hij gerookt heeft om hier hysterisch wild over te zijn.

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1421

Ik had deze reeks nooit mogen kopen. :(

 

Goh waarom ben ik nu toch niet verbaasd?

 

Europulp! Europulp! Het favoriete woord van iedere comic liefhebber! :P

 

Alle gekheid op een stokje. Ik heb den Ok zelf niet gelezen dus je zou best een punt kunnen hebben hoor.

en waar vond je het woord europulp ook weer precies in Koens uitleg?

 

doe niet zo gebelgd omdat er eens een eurostrip afgekraakt wordt. En anders verhuis je maar naar Vlaanderen :D er zijn best veel goede eurostrips hoor. Ik ga straks trouwens nog de integrale headshot van Wilson kopen :D

Link naar reactie

en waar vond je het woord europulp ook weer precies in Koens uitleg?

 

doe niet zo gebelgd omdat er eens een eurostrip afgekraakt wordt. En anders verhuis je maar naar Vlaanderen :D er zijn best veel goede eurostrips hoor. Ik ga straks trouwens nog de integrale headshot van Wilson kopen :D

Ik reageerde meer op de tendens die je hier een tijdje terug zag van comic liefhebbers (niet Koen) die niets anders deden dan Europese strips afkraken waarbij het woord Europulp voorvuldg gebruikt werd. Ik weet dat Koen het niet zo bedoelt maar Koen kun je tenminste met zoiets plagen (hoop ik) terwijl bij sommige anderen je dan in een discussie vervalt van 400.000 posts.

 

Het was in ieder geval niet mijn bedoeling een gevoelige snaar te raken. Den Koen is ne heel toffe gast naar mijn mening. (ja ja ik ben me alvast aan het voorbereiden op mijn verhuizing naar diene velden :e012: )

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik reageerde meer op de tendens die je hier een tijdje terug zag van comic liefhebbers (niet Koen) die niets anders deden dan Europese strips afkraken waarbij het woord Europulp voorvuldg gebruikt werd. Ik weet dat Koen het niet zo bedoelt maar Koen kun je tenminste met zoiets plagen (hoop ik) terwijl bij sommige anderen je dan in een discussie vervalt van 400.000 posts.

 

Het was in ieder geval niet mijn bedoeling een gevoelige snaar te raken. Den Koen is ne heel toffe gast naar mijn mening. (ja ja ik ben me alvast aan het voorbereiden op mijn verhuizing naar diene velden :e012: )

 

ik plaag je ook maar wat hoor Dio :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...