Ga naar inhoud

[Derde ronde (7)] achtercover 30 vs. achtercover 25


nobody

[Derde ronde (7)] achtercover 30 vs. achtercover 25  

61 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 31-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Derde Ronde.

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

suske-oud.jpg.2a6f84853f9ecb862f89368186

 

Suske en Wiske (Willy Vandersteen) - achtercover van de oude ongekleurde albums.  Allicht minder bekend dan de "achterkant met de toren" maar toch minstens even iconisch met de twee familieportretten.

 

Theodoor

 

 

B

 

0CEE8D4F-1E05-444D-B01C-4DE6470A4C72.jpe

 

Dramatische achtercover die ik zelfs beter vind dan de voorkant. In het verhaal zelf werd die ook gebruikt als splashpagina. Geen tirlantijntjes, maar enkel Exterminator 17 die dreigend door de deur stapt, het verhaal uit. En wie zou hem in godsnaam tegen houden?

 

mojo

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Vittorio zei:

Klopt. Scheve verhoudingen. B. is een zwaargewicht, A. is een bantamgewicht. De mens steekt psychologisch zo in elkaar dat hij in de strijd de zijde kiest van het bantamgewicht.

Of niet.... de exterminatorcover is veel boeiender dan de familieportretjes...

Na de torens moeten we ook  afscheid nemen van de portretjes😂

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
13 minuten geleden, Bonte zei:

Bij Exterminator 17 werd de tekening opgeblazen en opnieuw ingekleurd waardoor ik toch maar opnieuw kies voor de authentieke Sus en Wis.

Die nieuwe inkleuring geldt voor het hele album. Je kunt er een aardige boom over opzetten. De voor/na hieronder geven goed weer hoe groot de switch is naar (beter passende) 'grimmigheid'. 

 

431145790_p10001.thumb.jpg.d6e054e635fac2f3bdc521bb1f9f9d16.jpg

 

80882955_EXTERMINATOR17p2.thumb.jpg.4d90be68d0f1e6ffca087afa408f9ff7.jpg

Link naar reactie
48 minutes ago, Vittorio said:

Die nieuwe inkleuring geldt voor het hele album. Je kunt er een aardige boom over opzetten. De voor/na hieronder geven goed weer hoe groot de switch is naar (beter passende) 'grimmigheid'. 

 

431145790_p10001.thumb.jpg.d6e054e635fac2f3bdc521bb1f9f9d16.jpg

 

80882955_EXTERMINATOR17p2.thumb.jpg.4d90be68d0f1e6ffca087afa408f9ff7.jpg

Kleur?

 

Ik moet die dringend eens herlezen in beide versies. :e010:

Link naar reactie

Voor cover A gegaan. Volgens mij heb ik daarmee mijn stemgedrag uit eerdere ronden omgedraaid, resultaten uit het verleden...

 

Hoeveel albums hadden er bij A nog op moeten komen voordat de titels gereduceerd worden tot drieletterwoorden? De portretten zijn alleraardigst. B is een mooie tekening maar eigenlijk niet meer dan dat. Ik ken de strip niet, wellicht is dat in zijn nadeel.

Link naar reactie
1 uur terug, Rork zei:

Hoeveel albums hadden er bij A nog op moeten komen voordat de titels gereduceerd worden tot drieletterwoorden? 

Mwah, het lettertype werd gewoon verkleind, maar de hoofdletters bleven wat dus een slecht leesbaar rommeltje oplevert:

 

 02.jpg

 

Later krijg je dan nog zoiets, met de aankondiging van een titel die 'ter perse' gaat. Als kind zou me dat wel hebben opgewonden, dat 'ter perse' gaan ^_^

 

390a820c-f495-11e3-9273-9ef60b298609.jpg

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Vittorio zei:

Mwah, het lettertype werd gewoon verkleind, maar de hoofdletters bleven wat dus een slecht leesbaar rommeltje oplevert:

 

 02.jpg

 

Het is ook dat tot en met Lambiorix het einde van de titel "redelijk" recht loopt. Bij De Stierentemmer loopt die ineens weer een stuk door.

Ik kan je aanvullende info, achtercovers etc. overigens erg waarderen. Ik vraag me af waar je dat allemaal vandaan haalt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...