Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Yncke

Vierde kwartfinale achtercover 30 vs. achtercover 59

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

71 leden hebben gestemd

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen
  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?

• Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 09-02-19 at 07:00

Recommended Posts

Vierde kwartfinale

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

A

suske-oud.jpg.2a6f84853f9ecb862f89368186

Suske en Wiske (Willy Vandersteen) - achtercover van de oude ongekleurde albums.  Allicht minder bekend dan de "achterkant met de toren" maar toch minstens even iconisch met de twee familieportretten.

Theodoor

B

22796-2-De-ijskoningin-1984.jpg.90a4efdf

Boekenmagazijn

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ga voor de sfeerzetting van Frommeltje en Viola.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De vraag is uiteraard: wat betekent ‘beste’?

De Sus en Wis van de Rode Reeks is voor mij de meest iconische. Zeker die van de eerste albums.

En ook een belangrijk punt: de originele functie van een achterkaft was zeer lang om de bestaande albums onder de aandacht te brengen. Iets wat met het eigenlijk nog zeer recente internet helemaal overbodig geworden is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Frommeltje, hoe charmant ook, oogt voor mij iets te veel als een rommeltje. In de vergelijking alleszins. Die twee schuine tekstbanners bovenaan, die kat-schaduw, de 'reeds verschenen', de dingen onderaan ... Het is er teveel aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 uren geleden, esteban² zei:

Frommeltje, hoe charmant ook, oogt voor mij iets te veel als een rommeltje. In de vergelijking alleszins. Die twee schuine tekstbanners bovenaan, die kat-schaduw, de 'reeds verschenen', de dingen onderaan ... Het is er teveel aan.

Ik vermoed dat je de concurrentie voor Sarah & Robin gewoon op tijd wil uitschakelen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het duel blijft gelijk opgaan. Dit is het meest interessante duel uit deze ronde.:cheerf2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Ambreville zei:

Ik vermoed dat je de concurrentie voor Sarah & Robin gewoon op tijd wil uitschakelen ;)

Héhé.  Neen, want dan zou ik eerder niet voor S&W stemmen, dat lijkt mij namelijk échte concurrentie. ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind ze allebei slecht. F&V genomen omdat er tenminste nog 3 katten op staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Rene zei:

Ik vind ze allebei slecht. F&V genomen omdat er tenminste nog 3 katten op staan.

3?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik dacht dat ook eerst. :)  Het is een schaduw, eentje die heel raar oogt hier.  Te druk gewoon.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die 2e lijkt een schaduw, maar een schaduw heeft gewoonlijk geen oog.

oh wacht, nee, het is geen oog maar een visgraat.

2 katten dus😀

Deel dit bericht

Link naar bericht
59 minuten geleden, Rene zei:

Die 2e lijkt een schaduw, maar een schaduw heeft gewoonlijk geen oog.

oh wacht, nee, het is geen oog maar een visgraat.

2 katten dus😀

Slecht gekend dus. Verander  je stem maar ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Verrassende resultaten, Suske en Wiske die verliest van Frommeltje en Viola, maar Ragebol die hat dan niet haalt van Lucky Luke.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat betekent 'beste'???? Je kunt de mooiste, de meest nostalgische cover kiezen.

Maar de beste...Dat had beter omschreven moeten worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

het is al 735 keer besproken en herhaald dat iedereen dat naar eigen wens kan invullen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, linthout said:

Wat betekent 'beste'???? Je kunt de mooiste, de meest nostalgische cover kiezen.

Maar de beste...Dat had beter omschreven moeten worden.

Als we het accuraat omschreven hadden, zouden we geen toernooi moeten organiseren. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Suske en Wiske. Ik vind F&V lelijke figuurtjes. Vooral de hoofden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

We gaan hier een cover die afgetekend is van een andere cover toch niet laten winnen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, Tom B zei:

We gaan hier een cover die afgetekend is van een andere cover toch niet laten winnen?

Toch wel! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 minuten geleden, Tom B zei:

Inderdaad!!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Tom B zei:

Het zou me van Blake en Mortimer niet verbazen als ze ook zo stonden te kussen. 

Romantiek FTW!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...