Ga naar inhoud

Klimaatdraad


Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser
31 minutes ago, Waldorf said:

2018 was een abnormaal droog jaar. Je hebt toch een idee van wat statistiek is? 

 

https://www.meteobelgie.be/klimatologie/waarnemingen-en-analyses/jaar-2018/2210-jaa-2018.html

Nou blijkt dat die nette KNMI een en ander heeft gecorrigeerd...in 2016...zo eventjes de waarnemingen van een 60 jaar lang...waaruit dan blijkt dat hittegolven die in de afgelopen 60, 100 jaar evenveel voorkwamen als nu, een pak minder aanwezig zijn...in die "gecorrigeerde" waarnemingen...

Alvast in Nederland. Wat ze hier in den belze uitvreten, zal ook wel iets in die aard zijn.

Doordat de overheid almaar meer wetenschap stuurt, wordt het een monopolie, waarbij wetenschap vooral moet dienen om allerlei negatieve natuurfenomenen en vermeend menselijk gedrag te registreren en bekend te maken waarbij het potentiële kiesvee wat bang kan worden gehouden, zodat ze vanzefl op straat komen en eisen dat de overheid nog meer stappen onderneemt om die desastreuze effecten te kunnen neutraliseren, met meer verbieden, verplichten en pakken aan belasting.

Er is een enorme vertrouwenscrisis in de maak. En deze keer is het ook in wetenschappelijke domeinen. Net in de domeinen die moeten dienen om enige klaarheid te verkrijgen in hoe en wat inzake deze aardbol.
 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ontzilt dan water, hé.  Zeeën genoeg om daaruit te pompen. Maar ja...daar heb je weer wat energie voor nodig hé...en laat net dat nu een probleem zijn, doordat die groene homeopaten kernenergie  (waar ze geen hol verstand van hebben ) verketteren...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Anunaki haar reisjes en de impact daarvan worden genuanceerd, volgens de jongens en meisjes van Panorama - ik spreek mijn woorden wel volledig uit.

Zo schrappen ze alvast 4 trips, omdat deze met de auto werden afgelegd. Maar Groen en iedereen die besmet is met die klimaathysterie, vindt de auto ook niet kunnen. De auto moet ook verboden worden, volgens velen. Of die reisjes nu met het vliegtuig waren, of met de auto, of met beide...het blijft "do as I say, but don't do as I do."

En dan die uitleg, die om te huilen is van die aap van de UvA, profke politieke communicatie..."mensen delen die berichten omdat ze een tegengewicht zoeken bij de massa die betoogt tegen de klimaatverandering."

Neen, oetlul. Mensen delen die berichten omdat Anuna en haar lemmingen gewoon hypocrieten zijn die een pressiegroep/lobby zijn om klimaatwetgeving erdoor te drukken waarbij het de belastingbetaler veel zal kosten, waarbij de burger alweer een pak vrijheden kwijt zal raken.

The fuck..."politieke communicatie"...is dat nu ook al een opleiding...? Da's hetzelfde als wat Calvo heeft gevolgd...het is eraan te zien...een vergaarbak voor compleet nutteloze en overtollige onkundigen. Van het soort dat je niet alleen mag laten in het bezit zijnde van een potlood.

Wij zullen ook niets doen. Toch niet wat betreft die klimaathysterie.
Wat wij wel zullen doen is: kerncentrales bijbouwen. En uit de EU stappen.

Link naar reactie
7 uren geleden, Tanuki zei:

Hoe men desinformatie gebruikt om vooral niets te moeten doen.

 

Of ook:

“A lie can run round the world before the truth has got its boots on.”


― Terry Pratchett, The Truth

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03/15/geruchten-over-anuna-de-wever-co-waar-of-niet-waar/

Hier moest ik toch even van fronsen. "Laten we de vliegreis naar New York buiten beschouwing, want dat was een werkreis (?), dan zit Anuna  ongeveer 2.5 keer boven de gemiddelde ecologische voetafdruk van de Vlaming wat betreft vliegreizen. We kunnen de bewering dat Anuna een enorme ecologische voetafdruk heeft dus sterk nuanceren". Dan worden de vele autotrips nog buiten beschouwing gelaten en wordt voorbij gegaan aan het feit dat de gemiddelde Vlaming wel ietsje ouder en mobieler is dan een 17-jarige. Dan moet de VRT niet zeveren en de bewering van haar gigantische ecologische voetafdruk als framing en poging tot destabilisatie afschilderen. 

 

Ik dacht trouwens tot dusver écht dat het een onzinverhaaltje was. Als ik terug kijk naar toen ik 17 was en waar ik in 14 maand naar toe ging: De Belgische kust en de Vlaamse Ardennen, en dat was toen doodnormaal (eind jaren 80). Ik had geen smartphone en moest iedere dag 11 km heen en 11 km terug met de fiets. Tenzij het sneeuwde, dan moest ik de bus nemen...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Chorasan said:

Hier moest ik toch even van fronsen. "Laten we de vliegreis naar New York buiten beschouwing, want dat was een werkreis (?),

 

Zij is, terwijl ze nog op school zit, al actief in de ngo-wereld. Da's haar hobby. Dergelijk activisme is waar ze continu mee bezig zijn. Dus dat wordt dan ook haar job.

Terwijl anderen in een bandje spelen, iets doen met voetbal, of snowboarden, programmeren, of gewoon leuke zaken, houden de anuna's zich bezig met 'de wereld te redden', en uitmaken 'hoe anderen moeten gaan leven'. Op kosten van de belastingbetaler, natuurlijk...

Dat wicht zal nooit een dag in haar leven werken.

Link naar reactie
18 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Zij is, terwijl ze nog op school zit, al actief in de ngo-wereld. Da's haar hobby. Dergelijk activisme is waar ze continu mee bezig zijn. Dus dat wordt dan ook haar job.

Terwijl anderen in een bandje spelen, iets doen met voetbal, of snowboarden, programmeren, of gewoon leuke zaken, houden de anuna's zich bezig met 'de wereld te redden', en uitmaken 'hoe anderen moeten gaan leven'. Op kosten van de belastingbetaler, natuurlijk...

Dat wicht zal nooit een dag in haar leven werken.

Hobby, werk, whatever. Ze is er heen gevlogen, dat moeten ze dan ook niet halfslachtig als "noodzakelijk" betitelen en verder gemakshalve buiten beschouwing laten...

 

Van een volwassene met een job tellen zijn verplaatsingen, met de auto of het vliegtuig, ook mee wanneer zijn ecologische voetafdruk wordt berekend.

 

Verre van een neutrale weerlegging van de VRT.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
13 hours ago, Chorasan said:

Hobby, werk, whatever. Ze is er heen gevlogen, dat moeten ze dan ook niet halfslachtig als "noodzakelijk" betitelen en verder gemakshalve buiten beschouwing laten...

 

 

Maar dit onderscheid wordt dus wel gehanteerd door de mainstream media en regressief links met een klimaatdwangneurose.

Omdat ons Anuna ergens iets moest gaan doen in NY voor een of andere ngo, is dat plotseling wel noodzakelijk in het kader van het bestrijden van het klimaat. En telt dit dan eigenlijk niet mee als zijnde vliegtuiggebruik dat co2 uitstoot.

Jij als onbeduidende burger, die geen NGO en VZW-privilege heeft, die eens naar NY of Italië wil, bent dan wel weer de baarlijke duivel die de planeet naar de haaien helpt.

 

 

13 hours ago, Chorasan said:

 

Verre van een neutrale weerlegging van de VRT.

Daar sluit ik me helemaal bij aan: de VRT is zwaar gekleurd en partijdig.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Maar we zullen niets doen van al hetgeen Groen, de sosjes, de PVDA, de regressieven, de democrats met AOC, Labour, Die Grünen, de EU, de VN en al hun NGO's, VZW's en aanverwante belangengroepen, komen declameren.

We zullen kerncentrales bijplaatsen. En daarmee is de kous af. Wie zonnepanelen wil, die schaft die aan met zijn eigen centen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Kijk, 19/03. Aanrader.
Debat tussen Marcel Crok, Nederlands wetenschapsjournalist en die gesubsidieerde hansworst van de BBL, Bart Martens, Ex-Beleidscoordinator Bond Beter Leefmilieu, Oud-Volksvertegenwoordiger sp.a, Beleidsadviseur Europees Parlement, Auteur ‘Nieuw Land In Zicht’
 



Interessant hoor. Ik volg die debatten van De Debatclub al een heel eind.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Vrij recent: JMDD en een van de hofpages van de Ridders van de Groene Tafel.
JMDD had toch wel zijn huiswerk gemaakt. Den Björn wist op sommige argumenten geen antwoord en had blijkbaar van een aantal zaken en feiten nog nooit gehoord.  Vrij frappant, vond ik toch...
 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
38 minutes ago, Tanuki said:

Waar ik mij in deze aan stoor is dat men dit nu als een excuus gaat gebruiken om zelf niets te moeten doen.

Er wordt geschoten op de boodschapper, om de boodschap maar niet te moeten horen.

De boodschap is gewoon een hoax. Je kan daar nu kwaad over worden omdat ik dat zo stel, maar het is nu eenmaal zo.

Link naar reactie
49 minuten geleden, Tanuki zei:

Waar ik mij in deze aan stoor is dat men dit nu als een excuus gaat gebruiken om zelf niets te moeten doen.

Er wordt geschoten op de boodschapper, om de boodschap maar niet te moeten horen.

Tanuki, er wordt al 30 jaar niks aan gedaan. En diegenen die hier terecht op reageren zijn zelf ook niet heiliger dan de paus. Die hypocrisie werkt alles alleen maar tegen.

 

Ik zie persoonlijk geen oplossing dan grotendeels natuurlijke fenomenen uit te zweten. Als er een oplossing was, als er voldoende mensen bereid waren hun huidige leefwijze op te geven, dan hadden politici daar al lang werk van gemaakt, en waren de klokkenluiders zelf voorbeelden  van hoe het anders zou kunnen.

 

Ik persoonlijk geloof overigens niet dat in de utopische situatie van een wereldwijde radicale omslag in menselijke gedragingen, een eventuele catastrofale klimaatomslag tegen te houden is.

 

10.000 jaar geleden stond Heel West-Vlaanderen onder water, en er waren amper mensen. Het is van alle tijden, en we hebben het niet in de hand.

 

AHet andere uiterste, allemaal in een hut gaan leven en minder consumeren is ook geen oplossing want dan stoken we teveel hout op en verhongert de halve wereldbevolking.

 

De enige echte oplossing op termijn is minstens de komende eeuw een werekdwijd moratorium op het hebben van meer dan één kind per gezin.

 

Maar met miljarden religioten waarvoor voortplanting een essentiële, levensnoodzakelijke missie is, zie ik geen enkele politicus zich daar aan wagen.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
58 minutes ago, Chorasan said:

 

De enige echte oplossing op termijn is minstens de komende eeuw een werekdwijd moratorium op het hebben van meer dan één kind per gezin.

 

Maar met miljarden religioten waarvoor voortplanting een essentiële, levensnoodzakelijke missie is, zie ik geen enkele politicus zich daar aan wagen.

Zelfs daaraan zou ik me niet wagen. Want daarvoor moet je een machtstructuur hebben en die machtstructuur zal altijd in haar eigenbelang handelen. Je geeft dus een handvol particratisch verkozen lui macht om wetten op te stellen die de persoonlijke vrijheid van alle anderen kunnen inperken, waarbij je verwacht dat die machtstructuur dus enkel maar haar macht zal aanwenden om een 1-kindpolitiek te handhaven, maar die machtstructuur zal haar macht aanwenden op een heel andere manier en met compleet andere doelen dan het doel dat jij voor ogen hebt. Uw wens van een 1-kindpolitiek is niet de wens van die machtstructuur. De belofte dat zij een 1-kindpolitiek zullen voeren is het lokmiddel om uw stem te verkrijgen. Eenmaal aan de macht worden dan allerlei andere maatregelen genomen. Meer belastingen en verbod op andere vormen van consumptie enz...En diverse religieuze facties zullen nog steeds gebruik kunnen maken van privileges enz...

Wat ik wel zie werken is het aanzuigeffect compleet wegnemen. Stoppen met migratie aan te moedigen. Alle subsidiekranen dicht. Alle NGO's en dubieuze clubjes laten opdoeken. Wie avontuur zoekt op de Middellandse Zee moet er dan ook maar de gevolgen bijpakken.

Wat ze in pakweg Nigeria, de golfstaten of Bangladesh uitvreten met hun bevolkingsexplosie, da's hun probleem. Ze hebben daar ook grondstoffen, wel dat ze er daar maar iets mee aanvangen. Ze hebben daar ook hun soevereiniteit - daar hebben ze diverse onafhankelijkheidsoorlogjes voor gevoerd - waaruit volgt dat ze nu ook maar hun eigen landen maar moeten uitbouwen. Of niet. De keuze is aan hen. 

 

Link naar reactie
Op 17/3/2019 om 13:33, Tanuki zei:

Waar ik mij in deze aan stoor is dat men dit nu als een excuus gaat gebruiken om zelf niets te moeten doen.

Er wordt geschoten op de boodschapper, om de boodschap maar niet te moeten horen.

Dit. En dan die neiging om alles constant in het belachelijke of extreme te trekken, om er toch maar een klucht kunnen van te maken. En vooral, feiten negeren. Wat er doorgaans allemaal bij gesleurd werd als afleidingsmanoeuvre om toch maar niet met de kern van de zaak bezig te zijn, onwaarschijnlijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ja, inderdaad.
Het"California's Lawrence Livermore National Laboratory". Een overheidsinstelling. En dan nog maar 1 labo. Hoeveel labo's zijn er zo niet, waar ze zich ledighouden met klimaatonderzoek?

Nu ja, het is alvast niet echt overtuigend. Ik haalde ook dit argument aan tijdens de conversatie op faebook met Marioboon. En mijnheer Boon, die nogal van de linkse kerk is, Obama-adept, gelovige in de monopolistische globale overheid bestaande uit het bestuursorgaan de VN, de EU enz... vond zo'n kritische bedenking niet echt kunnen en sloot de conversatie. Mij best. Het is zijn facebook-pagina.

Maar het toont aan dat velen, die instituties zoals de EU, de VN, gutmensch-presidenten zoals Oboemba e.d. genegen zijn, met veel plezier een hoop feiten - veelal historische feiten - straalweg negeren. En blindelings aannemen - autoriteitsargument - hetgeen de VN met hun vetbetaalde "IPCC-experts" , de wereld rondbazuinen.

Net zoals die bosbranden in Cali niet echt iets te maken hebben met de klimaatopwarming. Wat voor herrie werd daarrond niet gemaakt?

Nuja, ik kan ook aan name dropping doen hoor...kijk, eentje die ook nog eens verbonden was aan het IPCC:

https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Lindzen

He was a lead author of Chapter 7, "Physical Climate Processes and Feedbacks," of the Intergovernmental Panel on Climate Change's Third Assessment Report on climate change. He has criticized the scientific consensus about climate change[3] and what he has called "climate alarmism."
 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...