Ga naar inhoud

Vandaag toch niet Gekocht


Vittorio

Recommended Posts

Om een jet te raken met een geweer moet je nogal wat geluk hebben, maar het is gebeurd:

 

https://abcnews.go.com/Politics/american-fighter-jet-struck-small-arms-fire-afghanistan/story?id=34577509

 

10 uren geleden, Peter Motte zei:

Tijdens de oorlogen in ex-Joegoslavië is er eens een Amerikaans stealth-vliegtuig neergehaald door een gweweer.

Zoals wel vaker kletst u uit uw nek. Er is één F-117 neergehaald boven ex-Joegoslavië, maar dat was door een SAM, een luchtdoelraket. Dat kon je opzoeken in enkele seconden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 uren geleden, Waldorf zei:

Om een jet te raken met een geweer moet je nogal wat geluk hebben, maar het is gebeurd:

 

https://abcnews.go.com/Politics/american-fighter-jet-struck-small-arms-fire-afghanistan/story?id=34577509

 

 

Het is zeer onwaarschijnlijk dat je met een telescoopvizier de cockpit van een snel bewegend toestel in beeld krijgt zoals bij de Tanguystrook

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Geef de strip toch het voordeel van de twijfel. Uit de strook maak ik op dat het een stuntteam is dat op die bepaalde plaats dagelijks dezelfde figuren maakt.  Je ziet op lage hoogte, de cockpits in dezelfde richting staan. Als je van daaruit omhoog gaat ga je relatief weinig snelheid hebben. In deze context, waarom niet? In alle andere contexten is het een scenarist die zichzelf hiervoor beter in quarantaine plaatst.

 

 

 

Link naar reactie

wl800wp600hl600hp750q85_Kolonisatie_1.jp

Ik wou hem eigenlijk kopen op het stripfestival van Geraardsbergen.

Niettemin ben ik een beetje huiverig: het wordt een 5-delige reeks, en er zijn er nog maar 3 verschenen in het NL.

Ik wacht liever tot ze volledig is.

Sinds Het rijk (2 van de 3 verschenen) en Urban (deel 5 van 5 laat op zich wachten), ben ik voorzichtig met verhalen waarvan nog niet alle albums zijn verschenen.

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Vittorio zei:

Deed me ook denken aan een strip waarin een Formule 1-rijder tijdens de race van langs de baan door zijn hoofd wordt geschoten. Of daaromtrent. Er schiet me even geen titel te binnen.

Dit is een verhaal van de Partners. Inderdaad complete onzin dat een coureur met een snelheid van meer dan 200 een pijltje kan afschieten vanuit zijn helm..😂

partners.jpg

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 uur geleden, Rik zei:

Dit is een verhaal van de Partners. Inderdaad complete onzin dat een coureur met een snelheid van meer dan 200 een pijltje kan afschieten vanuit zijn helm..😂

 

Net andersom als ik herinnerde dus, het is de coureur die schiet, hoe verzin je het?

 

Wat een ongelooflijk lelijk omslag zeg! Hilarisch

Link naar reactie
10 uren geleden, Peter Motte zei:

wl800wp600hl600hp750q85_Kolonisatie_1.jp

Ik wou hem eigenlijk kopen op het stripfestival van Geraardsbergen.

Niettemin ben ik een beetje huiverig: het wordt een 5-delige reeks, en er zijn er nog maar 3 verschenen in het NL.

Ik wacht liever tot ze volledig is.

Sinds Het rijk (2 van de 3 verschenen) en Urban (deel 5 van 5 laat op zich wachten), ben ik voorzichtig met verhalen waarvan nog niet alle albums zijn verschenen.

 

Dacht ik verleden week ook. Tot ik zag dat deel 1 al uitverkocht is, gretverdrie. Dan koop ik ze maar niet.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

 

 

Jawadde, niet alleen aan snelheid, een pijltje met lage massa maar dan ook nog haaks op de rij en kijkrichting van de moordenaar.

Iemand zin in een toernooi rond de meest dwaze mcguffins in het beeldverhaal.

 

 

 

Prachtig, die had ik niet willen missen. Dank. En recht tussen de ogen hè. Was een uitstekende kandidaat geweest voor het toernooi en had in een kwart finale misschien wel De Schakelaar verslagen.

Link naar reactie
19 uren geleden, Peter Motte zei:

Ik wou hem eigenlijk kopen op het stripfestival van Geraardsbergen.

Niettemin ben ik een beetje huiverig: het wordt een 5-delige reeks, en er zijn er nog maar 3 verschenen in het NL.

Ik wacht liever tot ze volledig is.

Sinds Het rijk (2 van de 3 verschenen) en Urban (deel 5 van 5 laat op zich wachten), ben ik voorzichtig met verhalen waarvan nog niet alle albums zijn verschenen.

toevallig hierover gesproken met de tekenaar.

het is zijn allergrootste succes ever en hij heeft er zijn badkamer van laten renoveren :)

 

Ik denk dat de kans klein is dat hij ermee stopt!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
19 uren geleden, Peter Motte zei:

wl800wp600hl600hp750q85_Kolonisatie_1.jp

Ik wou hem eigenlijk kopen op het stripfestival van Geraardsbergen.

Niettemin ben ik een beetje huiverig: het wordt een 5-delige reeks, en er zijn er nog maar 3 verschenen in het NL.

Ik wacht liever tot ze volledig is.

Sinds Het rijk (2 van de 3 verschenen) en Urban (deel 5 van 5 laat op zich wachten), ben ik voorzichtig met verhalen waarvan nog niet alle albums zijn verschenen.

 

toevallig hierover gesproken met de tekenaar.

het is zijn allergrootste succes ever en hij heeft er zijn badkamer van laten renoveren

 

Ik denk dat de kans klein is dat hij ermee stopt!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
9 hours ago, Chorasan said:

Dacht ik verleden week ook. Tot ik zag dat deel 1 al uitverkocht is, gretverdrie. Dan koop ik ze maar niet.

Is enkel in SC en die is uitverkocht? 

Heb het nog niet gekocht (begin voorlopig geen nieuwe reeksen meer) maar ziet er precies wel leuk uit.

 

Ook positieve commentaren hier te lezen

https://www.stripspeciaalzaak.be/2019-Besprekingen/Kolonisatie-1-2.htm

 

 

Link naar reactie
On 3/17/2020 at 8:38 AM, Waldorf said:

Om een jet te raken met een geweer moet je nogal wat geluk hebben, maar het is gebeurd:

 

https://abcnews.go.com/Politics/american-fighter-jet-struck-small-arms-fire-afghanistan/story?id=34577509

 

Zoals wel vaker kletst u uit uw nek. Er is één F-117 neergehaald boven ex-Joegoslavië, maar dat was door een SAM, een luchtdoelraket. Dat kon je opzoeken in enkele seconden.

Het eerste klopt niet, het tweede wel, maar dan heeft de VRT toen toch maar lekker de propaganda van de Serviërs overgenomen, of het was een andere nieuwsbron, zoals De Morgen.

Link naar reactie
  • 9 months later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...