Ga naar inhoud

Dark Dragon Books


Recommended Posts

Uitgevers kunnen lessen leren uit de wijze waarop de terugkeer van de Capricornus-reeks werd voorbereid door Sherpa.

 

Als uitgever moet je trouwens toch ook een minimum aan geloof hebben in je product, zelfs al is het onbekend.  Moest de economische haalbaarheid van elk product op zo'n manier getest worden, het aanbod zou nogal schraler zijn. 

Koen, nu ge er zelf over begint:

Als Andreas het formaat van Arq verandert doorheen de serie, is hij geniaal. Maar als een uitgever dat doet, is hij een kortzichtige debiel. Ik zal waarschijnlijk even debiel zijn, maar ik zie het verschil precies niet.

Link naar reactie

Hoeveel van deze volgers zijn er stripkopers, of zijn dit ook allemaal tantes en vrienden van vrienden (een klik op het internet is tenslotte snel gedaan).

Zelf zit ik niet op facebook, veel mannelijke vrienden van mij ook niet en waaruit bestaat het overgrote deel van het stripkopend publiek uit .......... Hoe representatief is dit dus?

Ik vraag 't me ook af.

Bovendien, 200 likes van 1000 volgers, da's 20%. Ik vraag me af hoeveel reeksen 20% van het totale publiek van een uitgeverij bekoren.

Link naar reactie

Heb ik hier trouwens ook horen klagen over het nieuwe (kleinere) formaat van Largo Winch, Niklos Koda, ...

Dat staat natuurlijk prachtig in de kast...

Daar zit wel een verschil tussen he. Het nieuwe formaat van LW scheelt nog niet eens een centimeter met het oude formaat. Het formaat van de DDB integraals scheelt respectievelijk 5 en 9 centimeter met het formaat waarin zoiets normaal verschijnt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Het is anders ook om economische redenen gebeurd én het staat super slordig in de kast.

Dat is zeker waar maar het is meer acceptabel dan wat DDB doet met zijn integraals.

 

Pas 17 likes overigens. Ik denk dat we de integraal van Het Narrenschip kunnen vergeten.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Dat gezegd zijnde, Dio,  vind ik jouw voorstel ook wel beter dan het oorspronkelijke idee. En het is op een meer respectvolle en minder betweterige/uit de hoogte manier geformuleerd dan sommige anderen hun commentaar... :e009:

Krijgt het dan ook nog een like-je van jou?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Koen, nu ge er zelf over begint:

Als Andreas het formaat van Arq verandert doorheen de serie, is hij geniaal. Maar als een uitgever dat doet, is hij een kortzichtige debiel. Ik zal waarschijnlijk even debiel zijn, maar ik zie het verschil precies niet.

 

Heb je de integrale van de eerste cyclus wel eens naast het originele formaat gelegd? Ik ben blij dat een uitgever de moeite doet om een moeilijk verkrijgbare serie op deze manier weer toegankelijk te maken, maar geef toch sterk de voorkeur aan minimaal het formaat waarvoor het gemaakt is. Een comic-formaat werkt prima voor strips als Koma of Jeruzalem maar daarbij is rekening gehouden door het aantal stroken te beperken. Bij Love vraag ik me af hoe men had gereageerd als beide delen gelijk op het kleinere formaat waren uitgegeven.

Link naar reactie

Daar zit wel een verschil tussen he. Het nieuwe formaat van LW scheelt nog niet eens een centimeter met het oude formaat. Het formaat van de DDB integraals scheelt respectievelijk 5 en 9 centimeter met het formaat waarin zoiets normaal verschijnt.

Dat is dus het hele eieren eten: normaal gezien verschijnt het dus NIET, tenzij als integrale op keliner formaat. Kiezen of delen, mensen! En niet te veel zagen, zeg.

Link naar reactie

Dat is dus het hele eieren eten: normaal gezien verschijnt het dus NIET, tenzij als integrale op keliner formaat. Kiezen of delen, mensen! En niet te veel zagen, zeg.

Er wordt inderdaad veel afgezaagd ivm formaten. 

Eindelijk na al die jaren een prachtreeks zien verschijnen is blijkbaar niet meer van belang.

 

Tip voor DDB : waarom die strip ook niet digitaal aanbieden, zo kan ieder het afprinten in het formaat en papierkwaliteit dat men het wil.

Link naar reactie

Wat is dat voorstel van Dio dan?

 

Of om nog een beter voorbeeld te geven: de (overigens hele mooie) integraal van Op Zoek naar de Tijdvogel bevatten vier albums en koste 40 euro. Was een behoorlijk verkoop succes. Mijn aanrader is dus: twee integraals op normaal formaat. Integraal 1: eerste vier albums voor 40 euro. Integraal 2: laatste drie albums voor 30 euro. Dan is de consument nog steeds velen malen goedkoper uit dan bij 7 HCs en sowieso heeft men dat er wel voor over bij een extreem populaire reeks als Het Narrenschip.

 

Ik ben ook wel voor het voorstel van Diogenes te vinden. 't Is een beetje vergelijkbaar met die 2 integrales van Rork. Die waren ook elke cent waard.

Link naar reactie

Ahh.. dat wist ik niet. De vorige keer hadden ze 5 dagen (dacht ik) gegeven.. Maar één per dag lijkt me ondoenbaar.. Dan zal er echt wel niks komen.

Ja dat zie ik nu ook staan idd. Het kwam door de reactie van Fons van Erp dat ik dacht dat het aanbod maar één dag bleef gelden.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Mijn aanrader is dus: twee integraals op normaal formaat. Integraal 1: eerste vier albums voor 40 euro. Integraal 2: laatste drie albums voor 30 euro.

 

Maar dan is de rug van die tweede integrale smaller dan de rug van de eerste. Da's ook geen zicht. :ph34r:

 

Ben ik de enige die dat kleine formaat van de graphic novel collection van DDB zeer geslaagd vind?

En kopen jullie dan ook geen DVD's omdat de films meestal gemaakt zijn om op doeken van enkele tientallen m² bekeken te worden waardoor ze op een TV scherm minder tot hun recht komen?

Link naar reactie

Maar dan is de rug van die tweede integrale smaller dan de rug van de eerste. Da's ook geen zicht. :ph34r:

 

Ben ik de enige die dat kleine formaat van de graphic novel collection van DDB zeer geslaagd vind?

En kopen jullie dan ook geen DVD's omdat de films meestal gemaakt zijn om op doeken van enkele tientallen m² bekeken te worden waardoor ze op een TV scherm minder tot hun recht komen?

Ik heb ook 2 integrales en vond die super. Gesel gods in 6 delen voor iets van 35€. Goedkoper kan toch niet?

 

Maar in het voorstel van die 2de integrale zou men het verhaal Le petit Roy kunnen opnemen en dan kom je aan 4 albums en identieke dikte van de ruggen :-)

Link naar reactie

Ik hoop dat het voorstel van Diogenes het haalt, maar ik vind toch ook dat er hier flink gezeikt wordt over dat formaat. Ik heb alle integrales van DDB en ik kon alles goed bekijken en lezen. En ik was vooral blij dat verhalen eindelijk afgerond worden!

Amen to that!

Vond het ook bijzonder leuk dat het een boek was dat mee kon op de trein zonder beschadigd te raken in mijn rugzak

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...