Ga naar inhoud

Dark Dragon Books


Recommended Posts

 

Ach laat DDB toch doen.

De toekomst zal uitwijzen of ze gelijk hebben of niet.

 

Is Face-Book het nieuwe medium en is het betrouwbaar ?

En "de nieuwe reep" wat daarmee... veelal veel geblaat en weinig wol... en hoeveel leden zijn er actief ?

Anders zou DDB hier een poll kunnen houden:

- welke boeken mogen we nog uitgeven?

- en hoe wil je ze:

- integrale (groot, klein, ultra-klein formaat);

- hard- of softcover;

- verdere afwerking (ook belangrijk en vooral "de kaft")

- ineens allemaal of in delen (sommigen denken zelfs dat de Nederlandstalige versie sneller kan zijn dan de Franse uitgave ???)

- aan welke prijs (voor sommigen is gratis nog te duur).

 

Dus, vrienden van DDB, doe rustig verder, en trek U vooral niet teveel aan van dit gez... en vraag vooral niet teveel om meningen, want die kunnen oeverloos verschillen en aan de meet weet ge nog altijd evenveel als voordien.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Damn... Je hebt gelijk.  Dat ik daar nooit op gelet heb.  Een schande is het.  Moord en brand !!!!  Largo ziet er werkelijk petieterig uit en is door die mankerende halve cm onleesbaar geworden.  Dat is inderdaad precies hetzelfde als het Narrenschip in comics-formaat uitbrengen, pre-cies hetzelfde...

 

Euhmmmm.... 

 

voor mij maakt zo'n formaat niet veel uit, maar als ik de foto van Koen zie met die largo winchen, dan denk ik toch dat men hier veel verzamelaars pijn mee doet. Die willen het liefst een mooi rijtje boeken. En je kan dat onnozel vinden, maar ik vind dat niet onnozel of mierenneuken. Voor sommige mensen is het lezen van strips het belangrijkste aspect van hun hobby, bij andere mensen komt daar dan nog het aspect van een mooi verzorgde verzameling bij. Hoewel ikzelf die drang minder heb, voel ik soms toch ook een beetje wat zij voelen. Ikzelf heb HC's en SC's van dezelfde reeks door elkaar, dus mij hoor je niet klagen :D

 

Wat dat kleine formaat betreft begrijp ik niet goed waarom ze dat op dat kleine formaat uitgeven. Zo veel kan dat toch niet in kosten schelen. Wat kost die 5 cm papier? Maar goed, ik ben geen uitgever dus ik kan het niet weten. Of hopen ze daar een nieuw publiek mee aan te boren? Hopelijk is het dan gelukt. Maar wat kan een andere reden zijn om dit op dit kleine formaat uit te geven? Kosten voor de koper besparen door het in 1 integrale uit te brengen ipv in 2 misschien? Kom DDB, geef eens een beetje uitleg of heeft die aalvlugge kontiki dat al lang en breed op zijn ssz gezet en ben ik het vergeten :)

 

Ik vind persoonlijk het amerikaanse comics formaat wel prettig om te lezen, maar dan voor strips die er voor gemaakt zijn. In de comics heb je vaak minder panels op een pagina, (maar minstens evenveel tekst) maar zet een blake en mortimer over op dat kleine formaat en dan denk ik dat er toch een beetje leesplezier zou verdwijnen. Aan de andere kant koop ik geen manga strips in het kleine formaat omdat ik dat formaat dan weer niet prettig lezen vindt.

 

Anyway, los daar van is DDB goed bezig met integrales uit te brengen die de Nederlandstalige kopers blijkbaar wel willen hebben.

Link naar reactie

Ik vraag me ook af hoe goed die vorige mini-integrales van de 'graphic novel'-collection verkochten... Het zou me niet verbazen mochten we die gauw in de dumping zien verschijnen.

 

Dat hoeft daarom natuurlijk niet enkel aan het formaat te liggen, maar ook aan wat ze uitgeven. Ik heb er ééntje gekocht (De gesel gods) maar ik ben eigenlijk niet echt een fan van de strips van Mangin. Ik had die gewoon gekocht omdat ik het zo een handig formaat vond en om eens te kijken of mijn vooroordelen tot deze schrijfster bevestigd werden. En dat bleek inderdaad het geval te zijn.

 

 

Ik zou een integrale van Het Narrenschip kopen. Ook op een kleiner formaat.

 

Ik niet. Ook niet op groter formaat.

Link naar reactie

Tijdelijk? Zo tijdelijk nu ook weer niet want die kun je nog steeds bestellen : http://www.striepclub.be/Promoties.html

Nochtans

 

er is een verschil tussen promotie en dump. De naam van de link zou voldoende moeten zijn om dat verschil uit te filteren.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

ik had op het feestboek achtergelaten dat ik het jammer vond dat ze die actie zo vlug afsluiten, omdat er ook mensen zijn die niet zo regelmatig op feestboek zitten hun reactie is :

 

Dark Dragon Books schreef: Inmiddels hebben we besloten dat we doorgaan met het verzamelen van likes tot we de 200 bereikt hebben. Daarna gaan we over tot publicatie. Mooi toch ;o)

 

dus er kan toch nog gestemd worden!

Link naar reactie

Idem dus (weliswaar al vloekend, maar toch..) 

 

Maar verwacht niet van me niet om de wijze van uitgeven en opinies te peilen leuk te vinden op Facebook.  I don't like it. 

 

dislike.png

Kijk, dat snap ik dan niet. Als je een soort uitgave vervloekt (om een persoonlijke reden) maar die later toch gaat kopen om het verhaal te kunnen lezen (al vloekend wss, :) ) welk signaal geef je dan aan de uitgever die toch je geld ontvangen heeft?

Beter een slechte uitgave, dan geen uitgave? 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik ben een gemakkelijk slachtoffer van "slechte uitgevers".

 

ik hoop dat je vrouw een beetje streng is, anders kan je een bijbaantje gaan zoeken om het profitariaat van je dochters te kunnen betalen. Daar ga je ook geen nee tegen kunnen zeggen :)

Link naar reactie

Leuk draadje, iedereen ziet het anders :e005:

Besef wel dat er op facebook (zelfs alleen bij de volgers van de uitgeverijen) veel meer stripkopers zitten dan hier op de reep!

Ik stel voor integrales voortaan op luciferdoosje formaat te maken. Lekker dik, makkelijk te stapelen. Minder kosten??!

En diegenen die niet reageerden op het formaat van de integrales (inderdaad een verkeerde keuze) maar opnieuw gingen zeuren over de 'normale' strips die plotseling een 1/2 cm kleiner zijn. "So what" je koopt ze toch niet om een  mooie (nou ja) kast vulling te hebben? En die uitgaves blijven gewoon leesbaar (itt de integrales), dus wat is het echte probleem.

Stop dan gewoon met verzamelen.

Link naar reactie

Voor mij kunnen alle formaten zolang het leesbaar blijft.

Neem nu De Wind in De Wilgen/Woestijn. Goed formaat zou je zeggen, maar binnen tig jaar heb ik een vergrootglas nodig om die teksten nog te kunnen lezen.

 

Manga is best prettig op klein formaat. Kan je overal mee naartoe nemen.

 

Ga je een euro-strip op klein formaat uitgeven, dan maak je best de boeken wat dikker en zet je maar 3 stroken op een blz. i.p.v. 4. Kan dat niet door de specifieke bladschikking, dan is de strip dus niet geschikt om op een klein formaat uit te geven.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Gast Natte aap

Verhaal van Gio klopt inderdaad.

Ik meende dat het een eis was van de bruna's waar DDB ook verkocht wordt.

Met hun huidige schap indeling waren de grotere formaten van DDB geen optie. Door het formaat te veranderen wel.

 

Dat zou ik toch een sterk verhaal vinden. Maar het zou waar kunnen zijn. Is meneer Dragon hier zelf niet op deze reep om wat uitleg te verschaffen? Ik weet dat vooral de inhoud telt en niet de vorm. Maar er zijn toch een groot aantal stripkopers bezig met een andere hobby, namelijk verzamelen. Een verzamelaar krijgt hier stenen tepels van.

Ga eens tegen een verzamelaar van miniatuur auto's zeggen, ach ja ik weet dat de eerste vijf uit de reeks op schaal 1/50 zijn uitgebracht, maar nu brengen we de rest op 1/60 uit, want de carrefour heeft dat gevraagd.

Ja, die might and magic kaarten waren vroeger 11cm hoog, nu nog maar 10 want dat past beter op het schap bij den aldi.

 

Je verstoort hier toch enkele mensen hun hobby mee, en dat is nooit een goede commerciele zet. Je moet dat dan wel afwegen tegen de verwachte opbrengsten. Gaat Bruna nu plots de verkoop in de hoogte jagen? Dan zou ik zeggen, doen. Gaan verzamelaars afhaken of rekent DDB er op dat het toch een bende junkies zijn die liever hun reeks compleet hebben dan te stoppen met kopen omdat er een centimeter verschil op zit.

 

Persoonlijk koop ik strips om ze te lezen en niet om ze te verzamelen als hobby. Maar ik kan begrijpen dat echte verzamelaars zich nu toch wel in die stenen tepels gebeten voelen.

Link naar reactie

Je verstoort hier toch enkele mensen hun hobby mee, en dat is nooit een goede commerciele zet

Kweetniet, ik vind het een interessant initiatief om een strip zoals Tessa in de supermarkt te brengen. Als 't meer supermarktbezoekers de strip doet kopen dan verzamelaars doet afzien van de aankoop, is 't een goede commerciële zet, lijkt me.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Kweetniet, ik vind het een interessant initiatief om een strip zoals Tessa in de supermarkt te brengen. Als 't meer supermarktbezoekers de strip doet kopen dan verzamelaars doet afzien van de aankoop, is 't een goede commerciële zet, lijkt me.

 

 

Je verstoort hier toch enkele mensen hun hobby mee, en dat is nooit een goede commerciele zet. Je moet dat dan wel afwegen tegen de verwachte opbrengsten. Gaat Bruna nu plots de verkoop in de hoogte jagen? Dan zou ik zeggen, doen. Gaan verzamelaars afhaken of rekent DDB er op dat het toch een bende junkies zijn die liever hun reeks compleet hebben dan te stoppen met kopen omdat er een centimeter verschil op zit.

 

alles quoten hé, stouterik :D

 

Maar je hebt gelijk, als het meer verkoopt in de supermarkt dan dat je verzamelaars verliest is dat een te overwegen commerciële beslissing warbij je wel wat factoren bij in mag betrekken (is dat een trouw publiek, vind je een langdurig publiek, ga je meer afhakers hebben op andere series dan wat de supermarkt op 1 serie opbrengt, enz ...)

Link naar reactie

Verschillende formaten in reeksen zijn niet nieuw en ook  een andere lay-out van de rug vind ik zelf storend, maar niet zo zeer dat ik een aankoop van een goed getekend verhaal het in de weg laat staan. In een kast vol strips heb je toch al allerlei verschillende kleuren, diktes, hoogtes en wat al niet meer.

Link naar reactie

alles quoten hé, stouterik :D

 

Maar je hebt gelijk, als het meer verkoopt in de supermarkt dan dat je verzamelaars verliest is dat een te overwegen commerciële beslissing warbij je wel wat factoren bij in mag betrekken (is dat een trouw publiek, vind je een langdurig publiek, ga je meer afhakers hebben op andere series dan wat de supermarkt op 1 serie opbrengt, enz ...)

 

Ik heb als verzamelaar (en zeker ook als lezer) liever dat ze een reeks volledig uitgeven in wat mij betreft allemaal verschillende formaten, dan na 4 van de 6 delen te stoppen, ook al zijn die alle 4 van een identiek formaat (zoals onlangs 'Er was eens...' bij Standaard)

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Verschillende formaten in reeksen zijn niet nieuw en ook  een andere lay-out van de rug vind ik zelf storend, maar niet zo zeer dat ik een aankoop van een goed getekend verhaal het in de weg laat staan. In een kast vol strips heb je toch al allerlei verschillende kleuren, diktes, hoogtes en wat al niet meer.

Dat heb ik al met eenzelfde reeks bij een gigant als Marvel, waar ze de spine/rug anders indelen of na 10 HC's opeens enkel nog TPB's uitbrengen :(

Zo is het nu eenmaal!

 

Ik heb als verzamelaar (en zeker ook als lezer) liever dat ze een reeks volledig uitgeven in wat mij betreft allemaal verschillende formaten, dan na 4 van de 6 delen te stoppen, ook al zijn die alle 4 van een identiek formaat (zoals onlangs 'Er was eens...' bij Standaard)

Goed gezegd!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Dat zou ik toch een sterk verhaal vinden. Maar het zou waar kunnen zijn. Is meneer Dragon hier zelf niet op deze reep om wat uitleg te verschaffen?

Die zit meer op Facebook dan op forums.

Er zijn ook genoeg Repers op Facebook dus iemand kan best die vraag stellen, toch?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

 

Ik heb vernomen dat DDB in al zijn wijsheid het eerste deel van Ravine in 3 stukken heeft gehakt en deze niet alle drie tegelijk heeft uitgebracht.

De niets vermoedende Nederlandstalige lezers denken dus twee losse albums te lezen maar hebben enkel 2/3de van deel 1. Het is geen volledig album en als gevolg is het einde iedere keer ook heel abrupt. De plaats waar ze snijden is nooit bedoeld als eind van een hoofdstuk. Zelfs de zeer mooie appendix is in drie stukken gehakt. Ravine #1 is een 150 pagina's tellend album dat niet in stukken valt te hakken.

ik heb ze digitaal gezien en volgens mij overdrijf je. De juiste gedeeltes van de Appendix zijn opgenomen in het eerste deel zodat het inderdaad de goede basis geeft.

Ook is duidelijk aangegeven dat het een 3-delige serie is geworden in het Nederlands.

En ja... je kan twijfelen over de 'knip'momenten maar dat is gewoon een keuze.

 

Wat Ravine betreft, een cyclys in 3 delen waar je van weet dat het al volledig getekend is, wat kan daar nu mis mee zijn. Dan lees je die 3 albums toch nadat het derde deel verschenen is.

precies.

 

Het is geen cyclus van 3 delen, het gaat om een inleidend verhaal dat in drieën gekapt terwijl dit nooit de bedoeling was van de auteurs.  Als lezer kan je pas een bevredigende leeservaring hebben na lezing van die drie moten maar de uitgever doet alsof dit de 2 eerste delen is. 

Over 2 maanden komt het derde deel al uit. Waar hebben we het hier over? ;)

En deze cyclus van 3 nederlandstalige delen maken de complete eerste cyclus van Ravine compleet. Goochelen met woorden hier ;)

Maar het blijft wel staan. je mist niets en het is volledig.

 

 

Ik versta de economische gedachte erachter maar men had dan toch beter de 3 delen tegelijk uitgegeven

 

tsja. beslissingen. Dat hoeft het publiek niet altijd te weten :)

 

Als alle 3 de delen in een keer waren uitgebracht, dan hadden de klanten gezegd 'had het dan in 1 boek uitgebracht'...

 

Ik kan ter plekke wel 10 redenen bedenken (die ik dus niet eens weet!) waarom DDB hiervoor heeft besloten... en elke is valide.

 

Ook alle opmerkingen en aanmerkingen hierboven zijn valide... dat dan ook wel weer!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

IMG120684.jpg

 

Het lijkt erop alsof de titel "The Saga Unfolds" verkeerdelijk op de cover van Amoras Huppeldepup was gedrukt in plaats van op dit boek. Ik ben waarlijk onder de indruk van wat Ron Marz en Stjepan Sejic hier gecreëerd hebben. Een episch avontuur vol interessante personages in een fantasy-wereld met een ongelooflijk sterk uitgewerkte voorgeschiedenis. Het grote nadeel van Ravine is dat er zoveel pionnen op het bord staan dat deze eerste bundel je opperste concentratie vergt en je zelfs dan een herlezing zal kunnen gebruiken. Toch had ik op het eind niet het gevoel dat het me teveel werd. Integendeel : ik wil meer ! Soms doet het wat aan Game Of Thrones denken, zeker als men het heeft over een "game of thrones power" of "winter the cold is coming" en toch voelt het totaal niet aan als een rip-off. Het is qua inhoud helemaal anders en het verhaal blijft uit de buurt van de platgetreden paden der fantasy-cliché's.

Het tekenwerk van Stjepan Sejic is foto-realistisch, om in te lijsten. Zoiets kan een zekere kilte uitstralen maar hier werkt het wonderwel. Het is soms echt alsof je naar een film met levensechte personages kijkt.

Dit boek is geen verzameling van comics maar de eerste aflevering van 125 pagina's die je in één ruk wilt uitlezen. Het wordt dan nog aangevuld met bijlages : verklarend woordenlijst, personages, een legende, beschrijving van volkeren, artwork, enz...

Deze zomer zal het tweede deel uitkomen.

 

AANRADER !!!!!!!!!!! (maar geen hapklare brok)

 

P.S. Dark Dragon Books brengt dit boek deze zomer in 2 delen uit : http://www.darkdragonbooks.com/c-2074113/ravine/

 

1355277772.jpg

allee hop, ik ga mij die TP ne keer direct bestellen, zie.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...