Ga naar inhoud

Dark Dragon Books


Recommended Posts

Volgens mij is DDB al van het kleine formaat afgestapt. Slaine was op groot formaat...

 

Ik begrijp trouwens niet wat er tegen het formaat van Love 2 is. Een debacle?? Wat een onzin. Zo veel kleiner dan het origineel is deze tekstloze strip nou ook weer niet.

Link naar reactie

Volgens mij is DDB al van het kleine formaat afgestapt. Slaine was op groot formaat...

 

Ik begrijp trouwens niet wat er tegen het formaat van Love 2 is. Een debacle?? Wat een onzin. Zo veel kleiner dan het origineel is deze tekstloze strip nou ook weer niet.

 

 

Dat denk ik niet.. Ze hebben mij geantwoord dat ze in het formaat van Niourk de nieuwe reeksen zullen blijven uitgeven.

 

Maar tussen Love 1 en Love 2 zit wel een groot verschil.. Zo een 5 cm aan één zijde (hoogte) en 2,5 aan de breedte. Dat kan al wel tellen.

Link naar reactie

Het kleine formaat doen de tekeningen totaal niet tot hun recht komen , waar deze juist moeten primeren.

En het origineel was ook al te klein.

Neen , voor mij de miskleun uitgave van het jaar die Love 2 , zero respect voor liefhebbers/verzamelaars.

Of moeten we vanaf nu eens een A5 , A4 of misschien een A3 covertje in ieder serie laten gooien..

Link naar reactie

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik de oude versie niet heb, maar wel gezien heb. Volgens mij scheelt het maar een paar procent (omkadering met wit niet meegerekend). Je gaat hopelijk wel van het binnenwerk uit en niet van de cover??

 

Niourk is toch niet op klein formaat? Of vergis ik me??

 

Anyway: jammer dat je niet kan genieten van een iets kleiner formaat. Ik kon dat wel. Ik hoop dat ze Belladonna gaan uitgeven. En niet op het kleine formaat... 

Link naar reactie

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik de oude versie niet heb, maar wel gezien heb. Volgens mij scheelt het maar een paar procent (omkadering met wit niet meegerekend). Je gaat hopelijk wel van het binnenwerk uit en niet van de cover??

 

Niourk is toch niet op klein formaat? Of vergis ik me??

 

Anyway: jammer dat je niet kan genieten van een iets kleiner formaat. Ik kon dat wel. Ik hoop dat ze Belladonna gaan uitgeven. En niet op het kleine formaat... 

 

 

Als ik niet naar de cover kijk is het verschil 4.5 cm en 3 cm. (Love)

Ik prefereer het grotere formaat voor deze tekeningen als ik ze alle twee langs elkaar leg.

 

Niourk is kleiner ten opzichte van Silvester-uitgave.. Voornamelijk in hoogte (ik vermoed dat breedte bijna niet verschilt) maar dat stoort me eigenlijk niet echt, want DDB verwijdert wat van de witte rand van boven zodat het netto maar een halve tot 1 cm of zo scheelt. Dat is voor mij perfect verdedigbaar en stoor ik me eigenlijk niet aan.

Link naar reactie

Niet overdrijven, Elvis. Love verscheen in het Frans ook op datzelfde formaat! Je klacht is buitenproportioneel.

 

En wat het verschil tussen 1 en 2 betreft, was er deze noodzakelijkheid:

"De reden van de formaatswijziging van LOVE, de Tijger  heeft alles te maken met het betaalbaar houden van het boek. In deze tijd is een prijs van 19,95 geen realistiche prijs voor een boek zonder tekst. Dat had het wel moeten zijn als we hetzelfde formaat hadden aangehouden. De eerste druk van LOVE, de Vos was namelijk een co-productie waarin tegelijkertijd voor heel veel uitgevers in heel Europa één run werd gemaakt. Dus met duizenden albums tegelijkertijd en daardoor was de prijs van 14,95 haalbaar. Aangezien voorlopig geen herdruk gepland stond voor LOVE, de Tijger hebben we het op deze manier opgelost. Daarbij komt dat alle titels in de collectie Animal Kingdom op dit formaat zullen worden uitgebracht zodat we in onze relatief kleine regio niet afhankelijk zijn van combinatiedrukken. Op deze manier zijn we in staat om alsnog mooie reeksen met 80-96 pagina's in hardcover tegen acceptabele prijzen (voor LOVE 14,95 euro) aan te bieden volgens een planning die erin voorziet dat lezers niet te lang hoeven te wachten op een volgend deel. Toen we in september 2012 dit boek aanboden hadden we gewoonweg de grote populariteit niet kunnen voorspellen. Inmiddels zijn we beter voorbereid op de toekomst. We zijn alle kopers die het eerste boek gekocht hebben ontzettend dankbaar voor alle lof. We hopen dan ook op begrip voor onze keuze die ervoor gezorgd heeft dat delen elkaar in een aceptabel tempo kunnen opvolgen. Daarbij is er inmiddels ook ruimte voor andere dierenreeksen waar (zo is gebleken) toch veel interesse in is".
Hopelijk brengt dit wat meer begrip voor onze "gedwongen" keuze."

Link naar reactie

*even mijn twee centen, feel free to disagree*

 

DDB richt zich vooral op het comics publiek. Zowel met hun uitgaven als met hun formaten. Dat is op zich interessant en ik heb het idee dat comics steeds populairder worden en Europese strips steeds minder populair dus wat dat betreft zijn ze goed bezig. Aan de andere kant als ze Europees spul uit geven richten ze zich dus op de Franco-Belgische markt en moeten ze ie uitgaven dus ook conform de standaards van die markt uit geven. Doen ze dat niet dan krijg je boze BD (bande -dessinee: de Francon Belgische strip) liefhebbers en terecht. Comics zijn gemaakt voor dat formaat. BDs niet dus geef ze dan ook niet uit in dat formaat. DDB moet naar mijn mening beslissen wat ze willen zijn: een comic uitgeverij met daarbij behorende formaat albums. Of een uitgeverij die zowel comics als BDs uitgeeft maar dan ook in verschillende formaten. Als ze die keus niet maken blijven ze deze herrie houden.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ze hébben een bepaalde vraag gevolgd. Toen ze met een integrale van Slaine kwamen op gewoon albumformaat - op vraag van hun klanten -, kostte dat rond de 50 euro. En de verkoop daarvan was ondermaats. Als men bereid is om 50 euro neer te tellen voor de integrales die nu op klein formaat verschenen op groot formaat, dan zou DDB dat doen, maar zo simpel is het dus niet. Ze geraken er anders niet uit.

Link naar reactie

Ze hébben een bepaalde vraag gevolgd. Toen ze met een integrale van Slaine kwamen op gewoon albumformaat - op vraag van hun klanten -, kostte dat rond de 50 euro. En de verkoop daarvan was ondermaats. Als men bereid is om 50 euro neer te tellen voor de integrales die nu op klein formaat verschenen op groot formaat, dan zou DDB dat doen, maar zo simpel is het dus niet. Ze geraken er anders niet uit.

 

Zou dat niet eerder komen omdat de integrale uitgegeven door Arboris nog gemakkelijk kan gevonden worden voor 25à30€?

Heb nooit begrepen waarom DDB die integrale überhaupt heeft willen heruitgeven.

Link naar reactie

Het kleine formaat doen de tekeningen totaal niet tot hun recht komen , waar deze juist moeten primeren.

En het origineel was ook al te klein.

Neen , voor mij de miskleun uitgave van het jaar die Love 2 , zero respect voor liefhebbers/verzamelaars.

Of moeten we vanaf nu eens een A5 , A4 of misschien een A3 covertje in ieder serie laten gooien..

 

Elvis ik kan je volledig volgen met die kleine formaten (kloteformaten = uw woord en dat durf ik hier niet uitspreken :e008: ). 

Het probleem met die kleine formaten onder hun collectie "graphic novel" of zoiets - de term alleen al bezorgt me de kriebels :e007:  - dat je er bijna een vergrootglas voor nodig hebt, los van de verkeerd gekozen collectienaam.  De laatste Trojaan, om maar een vb. te nemen vond ik dus een draak.  Wanneer je de vroegere onafgewerkte "Talenten" erbij neemt is het verschil enorm, los van de krakkemikkige vertalingen van die "West-Vlaamse kanjer". 

 

Niet overdrijven, Elvis. Love verscheen in het Frans ook op datzelfde formaat! Je klacht is buitenproportioneel.

 

En wat het verschil tussen 1 en 2 betreft, was er deze noodzakelijkheid:

"De reden van de formaatswijziging van LOVE, de Tijger  heeft alles te maken met het betaalbaar houden van het boek. In deze tijd is een prijs van 19,95 geen realistiche prijs voor een boek zonder tekst. Dat had het wel moeten zijn als we hetzelfde formaat hadden aangehouden. De eerste druk van LOVE, de Vos was namelijk een co-productie waarin tegelijkertijd voor heel veel uitgevers in heel Europa één run werd gemaakt. Dus met duizenden albums tegelijkertijd en daardoor was de prijs van 14,95 haalbaar. Aangezien voorlopig geen herdruk gepland stond voor LOVE, de Tijger hebben we het op deze manier opgelost. Daarbij komt dat alle titels in de collectie Animal Kingdom op dit formaat zullen worden uitgebracht zodat we in onze relatief kleine regio niet afhankelijk zijn van combinatiedrukken. Op deze manier zijn we in staat om alsnog mooie reeksen met 80-96 pagina's in hardcover tegen acceptabele prijzen (voor LOVE 14,95 euro) aan te bieden volgens een planning die erin voorziet dat lezers niet te lang hoeven te wachten op een volgend deel. Toen we in september 2012 dit boek aanboden hadden we gewoonweg de grote populariteit niet kunnen voorspellen. Inmiddels zijn we beter voorbereid op de toekomst. We zijn alle kopers die het eerste boek gekocht hebben ontzettend dankbaar voor alle lof. We hopen dan ook op begrip voor onze keuze die ervoor gezorgd heeft dat delen elkaar in een aceptabel tempo kunnen opvolgen. Daarbij is er inmiddels ook ruimte voor andere dierenreeksen waar (zo is gebleken) toch veel interesse in is".

Hopelijk brengt dit wat meer begrip voor onze "gedwongen" keuze."

 

Voor Elvis en Kontiki,

 

En ja, binnen een reeks van formaten wijzigen is om problemen vragen, los van economische of andere wetmatigheden :e006: .

Maar bij Glénat hebben ze zo ook eens een gaffel gemaakt met "Bankgeheimen".

 

Kontiki gaat nu met de handen gericht naar de hemel... BIJNA paranoïde :ph34r: ... een welbekend snoepje MARS om de naam niet te noemen heeft de prijs gelijk gelaten, maar in de loop der jaren kwamen de consumenten tot de vaststelling dat het formaat, dus ook het gewicht verminderd was.  Eigenlijk was het een slinkse manier om de prijs niet met 10-15% te (moeten?) laten stijgen.

 

Ze hébben een bepaalde vraag gevolgd. Toen ze met een integrale van Slaine kwamen op gewoon albumformaat - op vraag van hun klanten -, kostte dat rond de 50 euro. En de verkoop daarvan was ondermaats. Als men bereid is om 50 euro neer te tellen voor de integrales die nu op klein formaat verschenen op groot formaat, dan zou DDB dat doen, maar zo simpel is het dus niet. Ze geraken er anders niet uit.

 

BIJNA vermoeiend :e015:

Link naar reactie

Zou dat niet eerder komen omdat de integrale uitgegeven door Arboris nog gemakkelijk kan gevonden worden voor 25à30€?

Heb nooit begrepen waarom DDB die integrale überhaupt heeft willen heruitgeven.

 

Ik heb die DDB Slaine Integrale wel opgepikt, vond dat een zeer fraaie uitgave. De integrale van (bijvoorbeeld) het Kristallen Zwaard heb ik laten liggen omdat ik het formaat echt te klein vond.

Is die Arboris integrale eigenlijk gebonden of gelijmd? Bij Arboris weet je het maar nooit...

Link naar reactie

Als je als uitgever je enkel op het economische blind staart en uit het oog verliest dat de wijze van uitgeven ook belangrijk is...dan ben je zeer verkeerd bezig.  Alleen daarom gun ik DDB geen enkele 'like' voor 'Belladonna'.  

 

Dat valt me nu weer van je tegen Koen ?! Zeker omdat je Yncke daarmee grieft. Ik ben een Belladonna fan en zal, enkel en alleen voor dit doel, mijn verstofte Facebook dingetje weer openen om een likeje te geven. Wat was dat gvd wachtwoord ook al weer......

Link naar reactie

Kontiki , uw verdediging over de prijs van DD is eigenlijk flauwe kul.

Koen gaf het hier al aan , ' De aankomst ' was ook tekstloos , prijzig , en in mum van tijd uitverkocht , en op groot formaat.

En in derde druk reeds.

 

Na meer dan 20 jaar strips lezen/verzamelen wil ik waar voor mijn geld , omdat strips ook duurder dan ooit zijn geworden.

Dus de vormuitgave/druk is belangrijk en moet er rekening mee worden gehouden.

Arboris is ook zo'n uitgever die steken laat vallen , hoeveel stripboeken van hen zijn er niet met losgekomen pagina's ? 

Maar de volle pot ga je wel eerst betalen...

Link naar reactie

Kontiki , uw verdediging over de prijs van DD is eigenlijk flauwe kul.

Koen gaf het hier al aan , ' De aankomst ' was ook tekstloos , prijzig , en in mum van tijd uitverkocht , en op groot formaat.

En in derde druk reeds.

 

Na meer dan 20 jaar strips lezen/verzamelen wil ik waar voor mijn geld , omdat strips ook duurder dan ooit zijn geworden.

Dus de vormuitgave/druk is belangrijk en moet er rekening mee worden gehouden.

Arboris is ook zo'n uitgever die steken laat vallen , hoeveel stripboeken van hen zijn er niet met losgekomen pagina's ? 

Maar de volle pot ga je wel eerst betalen...

 

Pfff... wat een zever...

Ik denk dat de "verdediging" van Kontiki wél hout snijdt. Daarnaast moet je geen appels met peren willen vergelijken. De aankomst is een ander boek, voor een ander publiek, met een andere bladindeling, die je inderdaad niet op klein formaat moet uitbrengen. Misschien is deze wel op groot formaat uitgebracht omdat het druktechnisch niets uitmaakte qua kosten. Of was het een co-productie met andere landen.

Nog zo'n ongenuanceerde uitspraak: Arboris is OOK zo'n uitgever die steken laat vallen. Laat DDB steken vallen als ze iets anders doen dan wat jij wilt? En kom op: hoe lang is dat niet geleden van die loslatende pagina's? Hoe lang ga je dat een uitgever verwijten? Ik heb wel meer boeken van andere uitgevers waarvan de pagina's loslaten. Lijm droogt namelijk ook uit in de loop der tijd. Bij de ene wat sneller dan bij de andere. En ja: bij Arboris was dat jaren geleden wel heel erg snel. Maar dat is nu gelukkig anders.

 

 

Als je als uitgever je enkel op het economische blind staart en uit het oog verliest dat de wijze van uitgeven ook belangrijk is...dan ben je zeer verkeerd bezig.  Alleen daarom gun ik DDB geen enkele 'like' voor 'Belladonna'.  

 

Als je als bedrijf in de gaten houdt of iets kostendekkend is, ben je zeer verkeerd bezig? Kom nou, Koen. Dat meen je toch niet?

Link naar reactie

Arboris had zich herpakt halverwege jaren '90 met hun uitgaves (gebonden ipv gelijmd )maar laat de laatste jaren wel weer steken vallen.

Durango 15 hc (toen ik die opende kraakte de pagina's gewoon los ), Kookabura 5  hc(zat hier één exemplaar goed in z'n vel ? ).

En lijm droogt inderdaad sneller op , daarom moeten ze ook gebonden zijn.

Tja, Gio , we kunnen er blijven over lullen zeker...

Link naar reactie

Strips duurder dan ooit, wat een rare opmerking?...

Alles is duurder dan ooit.

Als jonge jongen betaalde ik 1 gulden voor een brood, 90 gulden cent voor 1 patat en 4,95 gulden voor een stripboek.

Nu betaal ik 2 euro voor een brood, 1,50 euro voor 1 patat en 6,95 euro voor een stripboek.

Strips duurder dan ooit is dus een onzinnige opmerking.

Alles wordt duurder.

 

Koop dan geen HC, alle SSZ liggen vol met duizenden SC.

Link naar reactie

Strips duurder dan ooit, wat een rare opmerking?...

Alles is duurder dan ooit.

Als jonge jongen betaalde ik 1 gulden voor een brood, 90 gulden cent voor 1 patat en 4,95 gulden voor een stripboek.

Nu betaal ik 2 euro voor een brood, 1,50 euro voor 1 patat en 6,95 euro voor een stripboek.

Strips duurder dan ooit is dus een onzinnige opmerking.

Alles wordt duurder.

 

Koop dan geen HC, alle SSZ liggen vol met duizenden SC.

1,50 euro voor een patat? Wat voor patatten zijn dat? :e007:

Link naar reactie

Quote DDB:

 

Geen Belladonna integrale! Met 66 likes van de benodigde 200 hebben we besloten om Belladonna 1-3 niet als integrale uit te brengen. We willen iedereen bedanken die heeft deelgenomen. Tevens zien we deze vorm van "opinie peiling" wel zitten, want hij behoed ons voor "missers". Vandaar dat we morgen een nieuwe oproep doen voor aan andere integrale voor opnieuw 200 likes.

Link naar reactie

Witam

 

Quote DDB:

 

Geen Belladonna integrale! Met 66 likes van de benodigde 200 hebben we besloten om Belladonna 1-3 niet als integrale uit te brengen. We willen iedereen bedanken die heeft deelgenomen. Tevens zien we deze vorm van "opinie peiling" wel zitten, want hij behoed ons voor "missers". Vandaar dat we morgen een nieuwe oproep doen voor aan andere integrale voor opnieuw 200 likes.

Misschien wel een idee voor DDB om hun voelhorens niet alleen op Facebook, maar ook op dit forum. en de daar voor geijkte kanalen (winkeliers en distributie) te gebruiken. Want niet iedereen heeft FB zo geeft het ook een wel heel erg vertekend beeld.

Link naar reactie

Dat vind ik ook wel.. maar ik zit ook niet op FB dus ik kan het ook niet suggereren. En nu ik er iets beter over nadenk, misschien is het nog niet zo slecht. Die zich ingeschreven hebben bij hen op FB zijn kopers en zullen wellicht wel representatief zijn voor anderen. Als het zou afwijken, misschien wel eerder ten voordele van een uitgave door DDB.

 

Nu ja, ik ken FB niet en dus is dit maar een veronderstelling.

 

 

Witam

 

Misschien wel een idee voor DDB om hun voelhorens niet alleen op Facebook, maar ook op dit forum. en de daar voor geijkte kanalen (winkeliers en distributie) te gebruiken. Want niet iedereen heeft FB zo geeft het ook een wel heel erg vertekend beeld.

Link naar reactie

Quote DDB:

 

Geen Belladonna integrale! Met 66 likes van de benodigde 200 hebben we besloten om Belladonna 1-3 niet als integrale uit te brengen. We willen iedereen bedanken die heeft deelgenomen. Tevens zien we deze vorm van "opinie peiling" wel zitten, want hij behoed ons voor "missers". Vandaar dat we morgen een nieuwe oproep doen voor aan andere integrale voor opnieuw 200 likes.

Kijk dit is jammer. DDB krijg nu het idee dat mensen geen Belladonna integraal willen. Dat is niet waar. Ze willen het alleen op een normaal formaat. Eigenlijk zouden ze dus een poll moeten houden met:

 

A: Ja absoluut een Belladonna integraal ongeacht het formaat.

B: Ja graag een integraal maar dan wel op een normaal formaat anders niet.

C: Nee geen Belladonna integraal, liever iets anders.

D: Het maakt mij hoe dan ook niet uit of de integraal er nu wel of niet komt.

 

Dat laatste is overigens mijn mening maar het is zonde dat door zo'n misverstand een integraal van een gewilde reeks er niet komt. Hadden ze het met een poll gedaan dan was de uitkomst ongetwijfeld grotendeels B geweest.

 

Althans dat denk ik he. Misschien is dat veel te omslachtig. Ik run geen uitgeverij dus ik zou het niet weten. Het lijkt mij alleen leiden tot een accurater beeld om een beslissing op te maken dan het domweg sturen van likes.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

oei da was wel een korte actie van DDB

 

je moet dus al een fervente gebruiken van feestboek zijn om op tijd te reageren!

 

zal dan maar het derde deel van belladonna in het frans kopen, das op gewoon formaat en waarschijnlijk ook wat goedkoper dan een integrale

Link naar reactie

oei da was wel een korte actie van DDB

 

je moet dus al een fervente gebruiken van feestboek zijn om op tijd te reageren!

 

zal dan maar het derde deel van belladonna in het frans kopen, das op gewoon formaat en waarschijnlijk ook wat goedkoper dan een integrale

 

Ik vind het een beetje amateuristische manier van marketing bedrijven. In korte tijd  op FB een enquete houden......

Link naar reactie

Witam

 

Misschien wel een idee voor DDB om hun voelhorens niet alleen op Facebook, maar ook op dit forum. en de daar voor geijkte kanalen (winkeliers en distributie) te gebruiken. Want niet iedereen heeft FB zo geeft het ook een wel heel erg vertekend beeld.

 

Nou, dat zie ik toch anders. DDB heeft op FB meer dan 1.000 volgers - dat is nogal wat, ik vind dat heel erg knap gedaan. Hier op de reep heb je iets van (gokje) 30-40 leden die 90% van alle berichten schrijven... Natuurlijk moet je je oren ook te luister leggen bij de diverse fora, zeker ook deze Reep, hier vind je de connaisseurs.

 

Met onze eigen bescheiden uitgeverij hebben we in iets van 10 maanden al 100 volgers op FB - en vrijwel niemand daarvan zit hier op de Reep. 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Nou, dat zie ik toch anders. DDB heeft op FB meer dan 1.000 volgers - dat is nogal wat, ik vind dat heel erg knap gedaan. Hier op de reep heb je iets van (gokje) 30-40 leden die 90% van alle berichten schrijven... Natuurlijk moet je je oren ook te luister leggen bij de diverse fora, zeker ook deze Reep, hier vind je de connaisseurs.

 

Met onze eigen bescheiden uitgeverij hebben we in iets van 10 maanden al 100 volgers op FB - en vrijwel niemand daarvan zit hier op de Reep. 

 

Erik

Hoeveel van deze volgers zijn er stripkopers, of zijn dit ook allemaal tantes en vrienden van vrienden (een klik op het internet is tenslotte snel gedaan).

Zelf zit ik niet op facebook, veel mannelijke vrienden van mij ook niet en waaruit bestaat het overgrote deel van het stripkopend publiek uit .......... Hoe representatief is dit dus?

Persoonlijk vind ik de conclusies van ddb wat snel en kort door de bocht, maar uiteindelijk lopen zij het risico, dus mogen zij ook bepalen.

Ik weet trouwens nog wel een paar andere leuke reeksen voor hun integrales!!!!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...