Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
boomvavavoom

Dark Dragon Books

Recommended Posts

Wie wil er zaterdagavond allemaal mosselen komen eten bij ons?

Maar twee likes op Facebook? Sorry hoor, dan schrappen we het van het menu.

Jamaar, Retep vindt zijn paswoord van facebook niet terug.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Witam

Misschien wel een idee voor DDB om hun voelhorens niet alleen op Facebook, maar ook op dit forum. en de daar voor geijkte kanalen (winkeliers en distributie) te gebruiken. Want niet iedereen heeft FB zo geeft het ook een wel heel erg vertekend beeld.

Nou, dat zie ik toch anders. DDB heeft op FB meer dan 1.000 volgers - dat is nogal wat, ik vind dat heel erg knap gedaan. Hier op de reep heb je iets van (gokje) 30-40 leden die 90% van alle berichten schrijven... Natuurlijk moet je je oren ook te luister leggen bij de diverse fora, zeker ook deze Reep, hier vind je de connaisseurs.

Met onze eigen bescheiden uitgeverij hebben we in iets van 10 maanden al 100 volgers op FB - en vrijwel niemand daarvan zit hier op de Reep. 

Erik

Deel dit bericht

Link naar bericht

Misschien moet de reep ook maar eens op facebook een pagina starten? :e002:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Misschien moet de reep ook maar eens op facebook een pagina starten? :e002:

Bewaar me! :s

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nou, dat zie ik toch anders. DDB heeft op FB meer dan 1.000 volgers - dat is nogal wat, ik vind dat heel erg knap gedaan. Hier op de reep heb je iets van (gokje) 30-40 leden die 90% van alle berichten schrijven... Natuurlijk moet je je oren ook te luister leggen bij de diverse fora, zeker ook deze Reep, hier vind je de connaisseurs.

Met onze eigen bescheiden uitgeverij hebben we in iets van 10 maanden al 100 volgers op FB - en vrijwel niemand daarvan zit hier op de Reep. 

Erik

Hoeveel van deze volgers zijn er stripkopers, of zijn dit ook allemaal tantes en vrienden van vrienden (een klik op het internet is tenslotte snel gedaan).

Zelf zit ik niet op facebook, veel mannelijke vrienden van mij ook niet en waaruit bestaat het overgrote deel van het stripkopend publiek uit .......... Hoe representatief is dit dus?

Persoonlijk vind ik de conclusies van ddb wat snel en kort door de bocht, maar uiteindelijk lopen zij het risico, dus mogen zij ook bepalen.

Ik weet trouwens nog wel een paar andere leuke reeksen voor hun integrales!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Uitgevers kunnen lessen leren uit de wijze waarop de terugkeer van de Capricornus-reeks werd voorbereid door Sherpa.

Als uitgever moet je trouwens toch ook een minimum aan geloof hebben in je product, zelfs al is het onbekend.  Moest de economische haalbaarheid van elk product op zo'n manier getest worden, het aanbod zou nogal schraler zijn. 

Koen, nu ge er zelf over begint:

Als Andreas het formaat van Arq verandert doorheen de serie, is hij geniaal. Maar als een uitgever dat doet, is hij een kortzichtige debiel. Ik zal waarschijnlijk even debiel zijn, maar ik zie het verschil precies niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hoeveel van deze volgers zijn er stripkopers, of zijn dit ook allemaal tantes en vrienden van vrienden (een klik op het internet is tenslotte snel gedaan).

Zelf zit ik niet op facebook, veel mannelijke vrienden van mij ook niet en waaruit bestaat het overgrote deel van het stripkopend publiek uit .......... Hoe representatief is dit dus?

Ik vraag 't me ook af.

Bovendien, 200 likes van 1000 volgers, da's 20%. Ik vraag me af hoeveel reeksen 20% van het totale publiek van een uitgeverij bekoren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De volgende:

Stelling: Moeten we "Het Narrenschip" van Turf uitgeven als integraal album? Bij 200 likes gaan we ervoor. Dus "Like & share" dit bericht en dit mooie verhaal wordt eindelijk vertaald & compleet uitgebracht in 1 album van zeker 344 blz voor 39,95 euro (formaat 17cm - 23cm). Aan jou de keuze :o)

Ik stem niet bij dit formaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Waarom zo klein? En als je het zo klein doet, moet de prijs dan niet zwaar naar beneden?

Maar goed, kan toch niet stemmen... heb geen facebook. :ph34r:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Net even reactie gepost hierop op facebook. Zal wel niet naar geluisterd worden maar ala, ik moest het toch even kwijt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ook nog alternatieve optie aangedragen. Met waarschijnlijk ongepaste arrogantie durf ik wel te zeggen dat ik het eigenlijk best wel een goed idee vind. B)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het een schitterend voorstel van je. Hopelijk zien ze bij DDB in hoe goed dat voorstel is.

Dat hoop ik ook. Daarom heb ik ook nog even een nieuwe post toegevoegd met hoe dat dan in het werk zou kunnen gaan en waarom dat wel goed zou verkopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb ik hier trouwens ook horen klagen over het nieuwe (kleinere) formaat van Largo Winch, Niklos Koda, ...

Dat staat natuurlijk prachtig in de kast...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb ik hier trouwens ook horen klagen over het nieuwe (kleinere) formaat van Largo Winch, Niklos Koda, ...

Dat staat natuurlijk prachtig in de kast...

Daar zit wel een verschil tussen he. Het nieuwe formaat van LW scheelt nog niet eens een centimeter met het oude formaat. Het formaat van de DDB integraals scheelt respectievelijk 5 en 9 centimeter met het formaat waarin zoiets normaal verschijnt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is anders ook om economische redenen gebeurd én het staat super slordig in de kast.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is anders ook om economische redenen gebeurd én het staat super slordig in de kast.

Dat is zeker waar maar het is meer acceptabel dan wat DDB doet met zijn integraals.

Pas 17 likes overigens. Ik denk dat we de integraal van Het Narrenschip kunnen vergeten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is zeker waar maar het is meer acceptabel dan wat DDB doet met zijn integraals.

Dat is jouw mening maar niet de mijne.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat gezegd zijnde, Dio,  vind ik jouw voorstel ook wel beter dan het oorspronkelijke idee. En het is op een meer respectvolle en minder betweterige/uit de hoogte manier geformuleerd dan sommige anderen hun commentaar... :e009:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat gezegd zijnde, Dio,  vind ik jouw voorstel ook wel beter dan het oorspronkelijke idee. En het is op een meer respectvolle en minder betweterige/uit de hoogte manier geformuleerd dan sommige anderen hun commentaar... :e009:

Krijgt het dan ook nog een like-je van jou?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Koen, nu ge er zelf over begint:

Als Andreas het formaat van Arq verandert doorheen de serie, is hij geniaal. Maar als een uitgever dat doet, is hij een kortzichtige debiel. Ik zal waarschijnlijk even debiel zijn, maar ik zie het verschil precies niet.

Heb je de integrale van de eerste cyclus wel eens naast het originele formaat gelegd? Ik ben blij dat een uitgever de moeite doet om een moeilijk verkrijgbare serie op deze manier weer toegankelijk te maken, maar geef toch sterk de voorkeur aan minimaal het formaat waarvoor het gemaakt is. Een comic-formaat werkt prima voor strips als Koma of Jeruzalem maar daarbij is rekening gehouden door het aantal stroken te beperken. Bij Love vraag ik me af hoe men had gereageerd als beide delen gelijk op het kleinere formaat waren uitgegeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inmiddels 18 likes. Nog slechts 182 te gaan. Gesteld dat de likes in dit tempo blijven binnen stromen zouden ze tot het tot 144 kunnen schoppen maar ik betwijfel het.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inmiddels 18 likes. Nog slechts 188 te gaan. Gesteld dat de likes in dit tempo blijven binnen stromen zouden ze tot het tot 144 kunnen schoppen maar ik betwijfel het.

hmmmm 18+188 = 200? :e009:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eigenlijk nog best leuk dit. Kom mensen tegen waarvan ik niet wist dat ze op facebook zaten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...