Ga naar inhoud

Dark Dragon Books


Recommended Posts

Tja Koen, helaas is niet de hele wereld zo ingericht dat alles volledig aansluit bij de wensen van ieder individu. Ik pas overal hetzelfde principe toe, als ik bepaalde producten en of de service niet het geld waard vind geef ik dat aan en wanneer er geen verbetering plaatsvindt koop ik mijn spullen bij een andere aanbieder. Dit gaat op voor bakkerijen, supermarkten, slijters, banken, autodealers en stripuitgeverijen. 

Link naar reactie

 

De Reep dient toch wat als klankbord, om meningen te spuien.  Misschien (waarschijnlijk maak ik me illusie's) kan DDB z'n conclusie's trekken uit bepaalde grieven.

 

Correct. Maar zoals gezegd; er zullen wel nog meer meningen zijn dan de vocale minderheid alhiero, fans van DDB die niet aan de originele versie geraken waar wij er geen probleem bij hebben om die te vinden, danwel fans die het gewoon fijner vinden om het in het nederlands te lezen.

Daarnaast zijn er gegarandeerd legio andere zaken die DDB overweegt (incluis grieven als deze) voordat ze een besluit nemen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Was het slecht getekend/geschreven of was het die DDB uitgave die je deed walgen ?

 

 

De uitgave zag er mij prima uit. Gelukkig in SC  :e002: , maar ik had de strips blindelings gekocht. Het is een combinatie van drukke tekeningen (eerder foto's) en de zware teksten die mij deden afhaken en de strip terug te zetten in mijn 'nog te lezen' vakje 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik hou ook van 'Ravine' omdat het, zoals Game of Thrones, afwijkt van de platgetreden paden.  De 'world building' is nogal indrukwekkend te noemen.  Veel van die doorsnee fantasy-strips waar Diogenes op verlekkerd is laten me koud.

 

Koen, zo maak je geen vrienden ;)

Ben het overigens wel met je kritiek op DD eens. Natuurlijk hoef je niks te kopen (retep) maar we mogen hier als stripliefhebbers en kenners een uitgever toch wel vermanend toespreken als deze een uitgave verminkt? Mss pikt ie dit op en dat is winst.

Link naar reactie

Ik hou ook van 'Ravine' omdat het, zoals Game of Thrones, afwijkt van de platgetreden paden.  De 'world building' is nogal indrukwekkend te noemen.  Veel van die doorsnee fantasy-strips waar Diogenes op verlekkerd is laten me koud.

 

 

De world-building van Tyndall vond ik indertijd ook indrukwekkend. Maar ja...

Link naar reactie

Diogenes dus :)

:lol:

 

Ik hou ook van 'Ravine' omdat het, zoals Game of Thrones, afwijkt van de platgetreden paden.  De 'world building' is nogal indrukwekkend te noemen.  Veel van die doorsnee fantasy-strips waar Diogenes op verlekkerd is laten me koud. 

Nou nou Koen! En dat nadat ik je zo bijgestaan heb in het hypen van Ravine! :angry:

 

Maar ja de gustibus he...

 

Evengoed als je goeie world building wil kan ik je toch Servitude aanraden. Het is geen Ravine uiteraard maar het is een behoorlijk goed ontwikkelde, originele wereld met een compleet achtergrondvherhaal, verschillende landen met verschillende culturen, verschillende volkeren en goeie personages.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

De Reep dient toch wat als klankbord, om meningen te spuien.  Misschien (waarschijnlijk maak ik me illusie's) kan DDB z'n conclusie's trekken uit bepaalde grieven.

Ik stel vast dat uitgevers als Sherpa en Oog&Blik de pareltjes van de negende kunst wel de uitgaves kunnen geven die ze verdienen.

Als je hier alleen positief moet wezen over strips, winkels en uitgevers dan is het geen discussie-forum meer.  Bepaalde beslissingen van DDB hebben toch nogal wat onbegrip bij me opgewekt.   Ik vind het wel interessant om hierover meningen uit te wisselen met mensen als jij, Retep, mensen die mijn passie vanuit een ander perspectief bekijken.

 

Tuurlijk dat iedereen zijn eigen mening over strips mag uitbrengen maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat men hier graag aan DDB (en Silvester) -bashing doet.

 

Hoe kun je DDB vergelijken met Sherpa, een uitgeverij die nu al meer dan 25 jaar bestaat (en waar ook wel wat strips in de ramsj zijn terechtgekomen en kwaliteit niet altijd was wat het moest zijn)? DDB bestaat nog maar amper 3 jaar en hebben toch al heel wat veel stripliefhebbers blij gemaakt met hun uitgaven. DDB moet nog zijn weg verder zoeken maar hebben toch al een eigen publiek dat vooral Fantasy en Games genegen is. Elke uitgever maakt wel eens verkeerde keuzes maar om nu nooit meer strips te kopen van DDB omdat een Love 2 een verkeerde formaatkeuze was, lijkt me toch redelijk drastisch, niet?

 

Maar wel blij dat je voorstander bent van het verhaal dat Ravine is.

Link naar reactie

Tuurlijk dat iedereen zijn eigen mening over strips mag uitbrengen maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat men hier graag aan DDB (en Silvester) -bashing doet.

 

Hoe kun je DDB vergelijken met Sherpa, een uitgeverij die nu al meer dan 25 jaar bestaat (en waar ook wel wat strips in de ramsj zijn terechtgekomen en kwaliteit niet altijd was wat het moest zijn)? DDB bestaat nog maar amper 3 jaar en hebben toch al heel wat veel stripliefhebbers blij gemaakt met hun uitgaven. DDB moet nog zijn weg verder zoeken maar hebben toch al een eigen publiek dat vooral Fantasy en Games genegen is. Elke uitgever maakt wel eens verkeerde keuzes maar om nu nooit meer strips te kopen van DDB omdat een Love 2 een verkeerde formaatkeuze was, lijkt me toch redelijk drastisch, niet?

 

Maar wel blij dat je voorstander bent van het verhaal dat Ravine is.

 

Ik heb gemaild met DDB over die aanpassingen, wel eigenlijk over één in het bijzonder, maar het is wel duidelijk hoor. Ofwel gaven ze geen vervolg uit van de desbetreffende strip ofwel passen ze het formaat aan. Dan vind ik dat ze de beste optie gekozen hebben. Ze betalen nog leergeld. Nu weten ze voor de volgende strips op welk formaat ze het best kunnen drukken en dat gaan ze vanaf nu doen. (=> hebben ze allemaal gezegd)

Ik vind dat redelijk fair van hen en niet te veel gevraagd van ons. Het is niet leuk maar ik heb liever dat ze leren en overleven dan niet.

Link naar reactie

Ik ben erg blij met DDB maar minder met een aantal van hun beslissingen. Maar dat geldt ook zeker voor zo'n beetje alle uitgevers, toch? Grotere spelers als Dupuis maken zelfs om de haverklap slechte beslissingen! Ik vind dat ze een hele goede neus hebben voor nieuwe reeksen, er is geen andere uitgever die zo jong is waarvan ik al zoveel boeken in de kast heb staan. Ik wens ze een lang bestaansrecht toe en af en toe een foutje zal ik aankaarten en daarna gewoon voor lief nemen!

Link naar reactie

De uitgave zag er mij prima uit. Gelukkig in SC  :e002: , maar ik had de strips blindelings gekocht. Het is een combinatie van drukke tekeningen (eerder foto's) en de zware teksten die mij deden afhaken en de strip terug te zetten in mijn 'nog te lezen' vakje 

Zware teksten? Echt?

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik bij de vertaling juist dacht "ben blij dat mijn eerste vertaling zulk licht leesvoer betreft"!

 

Wel vond ik het een crime om de Appendix te vertalen en zeker dat verhaaltje :)

 

Anyway... proefdruk van #3 zit in mijn mail ,dus die maak ik deze week af.

 

En waarom #3 pas in Oktober? Heeft wellicht met FACTS te maken?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik vind dat toch ook geen zware teksten. Ze zijn goed geschreven en zeer goed te volgen. Ik las de engelse uitgave.

ik had verwacht, dat Ron Marz meer gebruik zou maken van meer woorden. Meer lyrisch. Zeker omdat hij nu niet meer neer wordt gezet als enkel editor maar veel meer credit heeft gekregen.

 

otherwise... het leest zich net zo lekker weg als Feist.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

ik had verwacht, dat Ron Marz meer gebruik zou maken van meer woorden. Meer lyrisch. Zeker omdat hij nu niet meer neer wordt gezet als enkel editor maar veel meer credit heeft gekregen.

 

otherwise... het leest zich net zo lekker weg als Feist.

 

Naar mijn idee eigenlijk teveel eer. Als je de oorspronkelijke teksten van sejic leest liggen die heel dicht bij de uiteindelijke teksten (sommige zijn zelfs beter) Sejic is het genie. Marz is idd eigenlijk niet meer dan editor.

 

En persoonlijk vind ik dat Ravine veel beter wegleest dan Feist. Ik haat Feist. Zijn worldbuilding is goed maar zijn verhalen zijn flut en zijn personages van karton.

 

Edit: Sorry even iets te kort door de bocht geweest. Ik ben af en toe wat te gepassioneerd over Fantasy reeksen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Ik haat Feist. Zijn worldbuilding is goed maar zijn verhalen zijn flut en zijn personages van karton.

 

Edit: Sorry even iets te kort door de bocht geweest. Ik ben af en toe wat te gepassioneerd over Fantasy reeksen.

 

No worries. Ik vind feist niet zoveel aan. Zijn schrijven is geweldig maar het is niet.... BLIJVEND.

Blijvende fatnasy als Katerhine Kerr, Stephen King, Stephen Donaldson, Martin.... die schrijven veel... blijvender. Ik weet ook niet hoe ik het beter kan omschrijven.

 

Feist leest evenwel lekker weg, dat wel

 

Maar ik gebruik zijn naam niet zomaar ;)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

No worries. Ik vind feist niet zoveel aan. Zijn schrijven is geweldig maar het is niet.... BLIJVEND.

Blijvende fatnasy als Katerhine Kerr, Stephen King, Stephen Donaldson, Martin.... die schrijven veel... blijvender. Ik weet ook niet hoe ik het beter kan omschrijven.

 

Feist leest evenwel lekker weg, dat wel

 

Maar ik gebruik zijn naam niet zomaar ;)

 

Ah Katherine Kerr...dat is nog jeugdsnetiment voor mij. Ik was daar helemaal weg van in mijn vroege tienerjaren. Lang niet al haar boeken gelezen. Misschien toch nog weer eens op pikken. Hoewel ik bang ben dat het tegen gaat vallen. Net zoals je geen films meer moet zien die je als kind geweldig vond. Ik weet dat uit ervaring. Verpest de herinnering volledig.

 

Stephen Donaldson moet ik nog steeds aan beginnen. Ik weet dat, dat iets is wat ieder zelfrespecterend fantasy liefhebber gelezen moet hebben maar er is steeds weer iets wat mij meer aan staat. Binnenkort

 

En ik snap helemaal wat je bedoelt met blijvend. Ik ben wat fantasy betreft ook erg verwend. Ik heb nml na jarenlang geen fantasy te lezen mijn doorstart gemaakt met A Song of Ice and Fire en Malazan. Dus ja dan valt veel tegen daarna.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
  • 2 months later...

Veel spannend spul bij DDB in Q1 van 2014 zeg!!

http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#DDB

 



Kabur: De Rode Ster is een one-shot van Ratera, geschreven door Jean-Marc Lofficier. "Over zesduizend jaar zal 'The Reaper' Kabur weer tot leven wekken om hem te helpen de Wan-heren te verslaan die de aarde hebben overgenomen." Daarmee moet je het even stellen als extra uitleg.

Over Freaks' Squeele, waarvan de delen 1 en 2 tegelijk verschijnen, schreef medewerker Bert Gevaert al een wervend artikel. En dat is hier te lezen. Beide albums zullen ook te koop zijn als een pakket met ex-libris.

Enorme Angst is de derde sf-reeks in Het Universum van Stefan Wul, een overkoepelende reeks met daarin verstrippingen van alle sf-romans van de Franse sf-auteur Stefan Wul. Enorme Angst wordt een tweeluik en is het werk van Mathieu Reynès en Denis Lapière die elkaar kennen van de conceptreeks Alter Ego. "Het jaar 2157. Even onverklaarbaar als plotseling bevriest het water op aarde niet meer. Hoewel de mens op aarde met succes de opwarming van de planeet en de stijging van de zeespiegel is tegengegaan, smelten de polen en de gletsjers in slechts een paar dagen, waardoor tsunami's, stormvloeden en overstromingen meer dan een derde van de bewoonde wereld vernietigen. Hoe kan de moleculaire structuur van water zo plotseling veranderd zijn? Bruno Daix, wedstrijdzwemmer, Kou-Sien Tchei, paleoantropoloog en Pol Nazaire, professioneel worstelaar, Werken samen in een onmogelijke maar noodzakelijke strijd tegen de elementen... en tegen de mysterieuze intelligentie die de oorzaak is van deze rampen die het leven op aarde bedreigen."
De sterk uiteenlopende nieuwigheden Cell en De Verloren Verhalen van Lemuria worden via onze website al geruime tijd en vanuit vele standpunten ingeleid door de scenarist ervan, Sytse S. Algera. Bekijk en lees hier alle voorgaande making of-artikels.

Nicodemus Red 1: Draken van Hillrude opent een nieuwe reeks van Crisse die hij schrijft voor Maba. Een dubbel avontuur voor Crisse want niet alleen is het zijn eerste nieuwe reeks voor de Franse uitgeverij Ankama, waar hij zich naar eigen zeggen meer thuis voelt dan bij Soleil, het is ook zijn eerste steampunkserie. "Om de aandacht van de mensen van Meriland van de sociale crisis die het rijk teistert af te leiden, worden indrukwekkende spelen georganiseerd. De winnaar krijgt de medaille van de Orde van het Grote Rijk. Maar dan moet je wel de race naar de draken in de woeste heuvels winnen. Deze mythische wezens zijn sinds mensenheugenis verdwenen. Hebben ze wel echt bestaan? Alleen de Noord-mannen van Hillrude beweren al eeuwen in vrede te leven met deze vuurspuwers. De bemanning van de Lodonsburg is klaar om zich in dit avontuur te storten. Onder hen zijn wetenschappers, de Zwarte Baron, de kwade gravin IJs en de kampioen van het volk: de dappere Nicodemus Red. Allen in een race naar de verovering van deze mythische Chimera's..."

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
paginabanner%20Black%20Friday2.jpg

Black Friday (Nederlands: zwarte vrijdag) is in de Verenigde Staten de dag na Thanksgiving Day, een vrijdag. De meeste werknemers hebben die dag ook vrij en daardoor gaan er veel mensen winkelen.

Het wordt beschouwd als het begin van het seizoen voor kerstinkopen. Om de mensen naar de winkels te trekken, adverteren veel winkels met speciale aanbiedingen. Er zijn winkels die al om drie uur open gaan, en om die tijd staan er al rijen kopers buiten om de laagstgeprijsde, beperkt voorradige artikelen te bemachtigen. Tijdens de dag is het vrijwel onmogelijk om een parkeerplaats te vinden bij de grote winkelcentra, sommige mensen parkeren hun auto al een week van tevoren om gegarandeerd een plaats te hebben. (Wikipedia)

Dat probleem heb je bij Dark Dragon Books niet, gewoon bestellen want op alle producten op deze pagina geven wij alleen vandaag 40%, 50%, 60% en meestal zelfs 70% korting!

Sla je slag, doe je inkopen en bestel meteen wat Sinterkerstkado's mee!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Wacht eens even!

Dus dat er 24 uur lang een actie is, daardoor krijgen ze een Zwarte Piet toebedeelt?

Is dat niet ronduit belachelijk in reactie en vooral overtrokken?

Is de nu verbale minderheid (die trouwens als eerste deze actie te zien krijgt!!!) nu niet wat te zwartgallig ingesteld?

In plaats van een Thank You voor deze mooie actie, komen er allemaal dolken naar voren?

 

Het gaat om een 24-uur actie. De andere 364 dagen is het weer gewoon op een beurseditie/actie na.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

De actie van Dark dragon vind ik prima...heb meteen besteld. Zo ook bij CheapComics. Dit soort dingen werken gewoon. Heb je het inderdaad eerder gekocht is gewoon pech. Gewoon een stunt om traffic te genereren en wellicht toekomstige klanten, niks mis mee.

Het zou anders zijn als iets nieuw uitkomt en steevast een maand later zo de deur uit gaat (afgezien van succesvol of niet). Hoewel dat ook gewoon kan.....als je dan van het type bent dat niet kan wachten betaal je inderdaad de volle mep. Ik ben een gamer, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om gisternacht al de Ps4 te halen. Laat de hardcore fanboys maar eerst halen en de kinderziektes er uit halen....amper games te krijgen nog......ik wacht wel, dan kost dat ding minder en de games tegen die tijd ook.

Link naar reactie

 

Iemand die niet in de fluffy clouds leeft beseft ook wel goed dat ze daar met een ferme overstock moeten zitten.  Dat men zelfs recente strips, die vaak al in een goedkoper pakket werd aangeboden, op deze manier verkoopt klopt niet.  Ik kan me voorstellen dat degenen die het enkele maanden geleden gekocht hebben hier niet gelukkig mee zijn.  

 

 

Inderdaad, 70% korting geven al is het maar voor 1 dag wekt geen vertrouwen, ook niet voor de winkelier die ze moet inkopen met een veel kleinere korting. Wie wil er nu in zo'n markt nog stock innemen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...