Ga naar inhoud

Dark Dragon Books


Recommended Posts

Veel stripliefhebbers lijken daarbovenop hun DDB-aankopen dan nog uit te stellen tot er nog eens dumping of promo-aanbieding is.

 

Ik vond het 'schandalig',dat op hun eigen stand (in Gorinchem) deel 1 van De kinderen van Kapitein Grant aan een stuntprijs lag. Ik (en nog andere striplezers) betaalde bij uitgifte de volle prijs,je zal voor minder wachten op zo'n acties.....

Link naar reactie

Van die gamestrips, inclusief de gagstrip Rabbids (welke zijn de andere gagstrips?) worden er anders wel duizenden verkocht, weliswaar via andere circuits dan stripspeciaalzaken en wellicht ook stripbeurzen. Met Star Wars gaan ze ook fenomenaal scoren en dan moet de vermoedelijke Disney-zondvloed nog beginnen. Franse fantasystrips zullen ze afbouwen. De huidige albums verschijnen al in strikt gelimiteerde oplages waarvan er een paar sneller uitverkocht zullen raken.

Link naar reactie

 de teleurstellende kleinere formaten enkele Europese strips en dan weer de te grote formaten van Amerikaanse comics.

Dat begrijp ik dus ook niet, de Europese strips die bedoeld zijn voor grote formaten drukken ze kleiner dan een comic en de Amerikaanse comics die bedoeld zijn voor pulp uitgaven drukken ze te groot.

Link naar reactie

Het probleem met DDB is dat ze geen lijn hebben in hun uitgaven Ze pikken alles op wat langs komt en niet alleen betekent dat geen kwaliteitscriteria zoals ik meerdere malen heb mogen vaststellen maar daarnaast heb ik geen flauw idee wat ik aan ze heb. Comics, Franse Strips, Nederlandse Strips. 

 

Kan ik het redelijk mee eens zijn. Het is een grote vergaarbaak van allerlei soorten strips in allerlei formaten. Sommige hadden van mij wel wat groter gemogen, bv. de Love strips of Atlas & Axis vind ik veel te klein. En ook qua genres zit er erg veel variatie in. Het meest verbaasd was ik nog dat ze plotseling met Mickey Mouse van Floyd Gottfredson uitkwamen. 

 

Misschien zouden ze er goed aan doen om verschillende imprints te gaan hanteren om de zaak wat te gaan scheiden. 

 

Veel stripliefhebbers lijken daarbovenop hun DDB-aankopen dan nog uit te stellen tot er nog eens dumping of promo-aanbieding is.

 

Op zich kan ik me dit ergens nog wel voorstellen. De strips zijn onderling zo verschillend dat het onvermijdelijk is dat ze af en toe de plank flink misslaan met de oplagecifers van een bepaalde uitgave. 

 

Het vervelende is dat er continu allerlei acties en aanbiedingen zijn om iets tegen een lagere prijs te kopen. Fans gaan hierdoor wachten en SSZ'en kijken wel uit om DDB strips in voorrraad te houden. 

 

Ze zouden er beter aan doen om de dumps te beperken tot een keer van drie jaar en voor de rest alleen tegen normale prijzen te verkopen.

Link naar reactie

Van die gamestrips, inclusief de gagstrip Rabbids (welke zijn de andere gagstrips?) worden er anders wel duizenden verkocht, weliswaar via andere circuits dan stripspeciaalzaken en wellicht ook stripbeurzen. Met Star Wars gaan ze ook fenomenaal scoren en dan moet de vermoedelijke Disney-zondvloed nog beginnen. Franse fantasystrips zullen ze afbouwen. De huidige albums verschijnen al in strikt gelimiteerde oplages waarvan er een paar sneller uitverkocht zullen raken.

Enkel over star wars: het zou niet meer dan terecht zijn: de run van wood op star wars is excellent!

Link naar reactie

Sommige hadden van mij wel wat groter gemogen, bv. de Love strips of Atlas & Axis vind ik veel te klein.

 

Ik wil je geen onwetendheid in deze verwijten, maar deze specifieke kritiek is helemaal niet terecht. Hier drukte DDB de albums gewoon op hetzelfde formaat als de Franse versies. Het kleine formaatverschil tussen Love 1 en 2 (waren die plots hoger, ik weet het niet meer) was een economisch-technische beslissing die sindsdien werd aangehouden.

 

Dat comics op een groter formaat werden uitgegeven is een beslissing om net een drempel te verlagen voor het publiek, dat gewoon is aan een Europees formaat.

 

Ik hoef DDB hier niet te verdedigen, maar bovenstaande uitleg werd al meermaals gegeven.

Link naar reactie

DDB is dankzij hun stuntprijzen via hun eigen site een hoop klandizie van de stripspeciaalzaken kwijt geraakt. En met de beurzen hebben ze dat via de verzamelaars proberen te compenseren met veel dure uitgaven en veel tekeningen. Echter is dat schip nu ook gestrand...

Zeker wel een sympathieke uitgever, maar zakelijk gezien zal het roer fors om moeten om te kunnen blijven bestaan.

Link naar reactie

Ik bedoel daar mee dat veel stripbeursbezoekerts best kritisch zijn, ik zelf ook. Tekening moet in het boek en niet op zo'n raar velletje, kwaliteit moet goed zijn, voorintekenen is brrrrr. Wanneer DDB zich meer zou richten op liefhebbers (niet per definitie stripnerds) van fantasy, tv series (Game of thrones) en sci fi (Star Wars) zou men nog best wel wat meer omzet kunnen draaien. Just a thought die niet op enige kennis is gebaseerd.......

Link naar reactie

In deze tijd van massa's onvertaalde Franse pareltjes, en de horror indachtig dat er binnen enkele jaren misschien niks meer vertaald raakt wegens te lage verkoopcijfers, ben ik heel gelukkig met die uitgaven van DDB die me wel interesseren. Zit daar een formaatverschil in of wordt dat naderhand gedumpt, I do not care... Het blijft voor mij pure, geestdriftige liefhebberij, geen hartvreterij...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Ik bedoel daar mee dat veel stripbeursbezoekerts best kritisch zijn, ik zelf ook. Tekening moet in het boek en niet op zo'n raar velletje, kwaliteit moet goed zijn, voorintekenen is brrrrr. Wanneer DDB zich meer zou richten op liefhebbers (niet per definitie stripnerds) van fantasy, tv series (Game of thrones) en sci fi (Star Wars) zou men nog best wel wat meer omzet kunnen draaien. Just a thought die niet op enige kennis is gebaseerd.......

Die thought is anders wel de nieuwe koers aan het worden. En daarmee etaleer je een juiste kennis. Doe zo voort, Retep.

Link naar reactie

Straffe mannen bij Dark Dragon, drukken ze een pagina dubbel, voegen ze er een soort flyer op A5 aan het album toe. Met volgende tekst: Beste lezer, ondanks de zorgvuldigheid waarmee we onze boeken maken is er een dubbele pagina in Dragon Age 1 geslopen Pagina 44 en 47 zijn gelijk. Deze pagina had moeten staan op pagina 44. We wilden je geen fragment van het verhaal laten missen dus hierbij de ontbrekende pagina.

 

post-52-0-27297100-1409927848_thumb.jpg

Link naar reactie

Straffe mannen bij Dark Dragon, drukken ze een pagina dubbel, voegen ze er een soort flyer op A5 aan het album toe. Met volgende tekst: Beste lezer, ondanks de zorgvuldigheid waarmee we onze boeken maken is er een dubbele pagina in Dragon Age 1 geslopen Pagina 44 en 47 zijn gelijk. Deze pagina had moeten staan op pagina 44. We wilden je geen fragment van het verhaal laten missen dus hierbij de ontbrekende pagina.

 

nou Voom, kom er maar in :)

Link naar reactie

Ik zou niet durven :)

 

wellicht een overzicht van mogelijke reacties:

 

- uitgeverij: o verdorie. Dit moeten we oplossen. Er zijn 5 oplossingen bedenkbaar en dit is wat we voor bepaalde redenen kiezen

- kwade lezer: o verdorie, dit is gewoon slecht!

- vergevingsgezinde lezer: o verdorie, dat is balen. Wel blij dat ze het zo oplossen!

- normale lezer: damn balen! Wellicht beter om het op A4 te doen, die extra page.

 

Zoeits, Wet MOnkey? :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Aap-Voom 1-1 :)

 

Ik zou niet durven :)

 

wellicht een overzicht van mogelijke reacties:

 

- uitgeverij: o verdorie. Dit moeten we oplossen. Er zijn 5 oplossingen bedenkbaar en dit is wat we voor bepaalde redenen kiezen

- kwade lezer: o verdorie, dit is gewoon slecht!

- vergevingsgezinde lezer: o verdorie, dat is balen. Wel blij dat ze het zo oplossen!

- normale lezer: damn balen! Wellicht beter om het op A4 te doen, die extra page.

 

Zoeits, Wet MOnkey? :D

 

oei, dit komt blijkbaar een beetje fout over :)

 

Ik wou Voom helemaal niet ter verantwoording roepen hoor. Meestal geeft ie wel een verklaring als iemand kritiek heeft op DDB. Ik bedoelde gewoon, kom er maar in met je verklaring Voom ;)

 

Ik heb zelf vrij weinig met DDB. Er zit weinig dat me interesseert (Slaine, kinderen van grant, star wars, wul universum) en dat wat me interesseert zal wel eens in de uitverkoop komen. Ik heb ook niks met dédi's in een boek. Dus die kritiek kan ik best begrijpen maar doet mij persoonlijk niet veel. Dus daar had ik eerlijk gezegd niet echt een mening over :) Die eurostrips op comic formaat zijn ook niets voor mij, dus die sla ik ook over. (love heb ik ook alleen maar gekocht omdat ik 'm ergens voor een paar euro tegen kwam in een bananendoos)

 

Maar een fout gedrukte pagina (dat kan jammer genoeg wel eens gebeuren) op deze manier oplossen (tenzij het boek uiteraard ook op A5 zou zijn) vind ik persoonlijk niet echt een aanvaardbare oplossing. Dan zou ik het boek liever terug geven. Maar da's mijn persoonlijke mening.

 

En verder denk ik wel dat ik the thought van Retep wel kan volgen en wens ik DDB enkel het beste en hoop ik dat ze winstgevend zijn en de kop boven water kunnen houden. Ze geven de laatste tijd ook wat plaatselijk talent uit en daar heb ik niets dan respect voor. Dus begrijp me nu aub niet verkeerd dat ik ddb geen warm hart zou toedragen. Au contraire, my dear Watson. Ik hoop dat ze nog veel meer plaatselijk talent willen uitgeven.

Link naar reactie

oei, dit komt blijkbaar een beetje fout over :)

valt wel mee :)

 

 

 

Ik wou Voom helemaal niet ter verantwoording roepen hoor.

 

all good here :)

 

 

. Au contraire, my dear Watson. Ik hoop dat ze nog veel meer plaatselijk talent willen uitgeven.

oooo de plannen die ik weet :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

een lijn fantasy

een lijn manga-achtig

een lijn games

een lijn franchise

etc

Dat is een mooi breed aanbod.

 

Ze liggen bij de Mediamarkt, Beekse Bergen (dacht ik) en de Gamemania. Ik heb wel respect voor hun plannen en echt niet omdat ik ze voor of met ze werk, maar omdat ze voor mij de allerleukste strips in Nederland in de markt zetten. En ik kan het echt wel separated van elkaar zien :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Objectief...haha....Nou boomvavaboom, zelfs in je meest ruimdenkende verzonnen universum zal werkelijk geen mens ter wereld het stripaanbod van DDB betitelen als allerleukste strips in Nederland. Dan was het verzamelen heel erg snel voorbij....haha......en boom....ik loop al wat langer mee, in deze mening sta je dan ook compleet alleen.

 

Ik heb echt wel respect voor DDB en ik verzamel ook prima series van hen, ik ben blij met tekenaars die ze meenemen naar beurzen en vind het ook goed dat ze zich richten op andere markten, prima zelf. Daarbij zijn het ook nog heel aardige mensen.

Maar als je strips als Tessa, Khaal, Koningssmeden, Wolkenvolk, Red Sonja, Escobar, Snooze, GOT (snel studiowerk) etc. betiteld als beter dan bijv. Gibrat, Bouncer, Lanfeust, Largo Winch, Magasin General, Blueberry, Walking dead, Okko, Thorgal en alle wereldwijd veel beter verkopende (niet zonder reden) reeksen, dan moet je je afvragen of je niet te lang in de zon hebt gelegen.....hahaha

Link naar reactie

hhahahahaha. Point taken :)

 

Echter was ik enkel bezig mijn EIGEN mening te spuien. Het is voor MIJ de leukste uitgeverij (qua strips!!!) in Nederland!

 

Wellicht moet ik er ook bij zeggen dat ik eigenlijk NOOIT strips koop en daar enkel voor sommige series van DDB een uitzondering van maak!

 

De enige strips die ik toch nog koop zijn Storm en Yoko Tsuno en wellicht eens een keer een Rode Ridder, maar daar is het mee gezegd eigenlijk.

 

OKKO ben ik nog aan het overwegen, Lanfeust ben ik nogal laat me om te beginnen, maar zaken als Winch en Thorgal zijn zaken die ik niet eens zal kopen.

 

Walking Dead koop ik al jaren als comicTPB.

 

Maar dus samengevat: voor mij perso is DDB de leukste uitgeverij. Omdat ik daar gewoon alles van mijn gading vind wat ik zou willen hebben en dat is bij andere uitgeverijen niet het geval.

 

Daarmee zeg ik NIET dat ik SIlvester of Dadelus geen mooie titels vind hebben, maar ze zijn gewoon niet mijn ding. Ik spaar 99% comics :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...

Ja (29 op 47 cm zelfs) en ja. Maar de vertaling van de achtergrondinfo is die van de Franse versie. Ik heb nog niet kunnen uitpluizen ofer verschillen zijn. Ik blijf het een mooie uitgave vinden, DDB heeft er mooi werk van gemaakt. ook al heb ik al de oorspronkelijke Amerikaanse edities.

Link naar reactie

Gratis verzending, verder geen actie... te veel commentaar vorig jaar denk ik.

Jammer.

 

Het standaard risico van een actie is dat een ieder verwacht dat dit terugkerende acties worden. Ik weet uiteraard niet wat de redenen van Amin zijn, maar mijn persoonlijke ervaring is dat het domweg soms niet mogelijk is. Het is dan ook de reden waarom ik bezig ben om méérdere akties te bedenken wanneer daar ruimte voor is om iets op touw te zetten. Onvermijdelijk zal de éne aktie meer aantrekkelijk klinken dan de andere.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ik heb de uitgaves van Star Wars gekocht: prachtig tekenwerk, mooi uitgegeven... maar vol met taalfouten. Spijtig!

Onze forumer boomvavavoom is er de vertaler van. Maar er is ingegrepen vanaf deel 3 of 4.

Link naar reactie

Angelsaksische woordsamenstellingen (lees: géén woordsamenstellingen, een fout die de redactie van Eppo ook systematisch begaat), dt-fouten, vergeten of dubbele woorden en vergeten letters, het was een bonte verzameling fouten en op zo goed als elke pagina stond er wel eentje. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...