Ga naar inhoud

Kuifje & Hergé


Recommended Posts

a ) niemand beweert dat dat betekent dat de kinderen in die landen graag Kuifje lezen.

b ) Denk je dat Moulinsart zich bezig houdt met het proberen Kuifje-albums in films te krijgen? Als zo'n album in een film of tv-reeks te zien is, betekent dat vooral dat de makers dat zo wilden en dat Moulinsart geen bezwaar maakte.

Link naar reactie

- weet je nog van dat snoepje in et? Ja, ik denk dat moulinsart zich met oroductplacement bezighoudt.B

 

volgens Brandspotters zijn Budweiser en Mercedes de merken in Ted.

 

Brandchannel geeft de volgende merken aan

 

AAA, Apple, Benihana, Boston Bruins, Boston Red Sox, Budweiser, Charlie's Sandwich Shoppe, Chevrolet, Ciao Bella, Coca-Cola, Corn Pops, Cristal, DonQ, Dunkin' Donuts, Entenmann's Pop-Ems, Ford, Hasbro, IKEA, Jameson, Lamborghini, Michelob, New Balance, New York Jets, Pepperidge Farm, Pepsi, Porsche, Ritz, Rolling Stone, Smartwater, Snuggle, Sony PlayStation, Sports Authority, Subway, Twitter, Volkswagen, WB Mason, Xanax, Yamaha

Did we miss something? wordt gevraag dus helaholahopsakee, je kan tintin erbij zetten :e012:

 

http://www.brandchannel.com/brandcameo_films.asp?movie_year=2012

 

http://www.brandspotters.com/movie.aspx?id=3127

 

dat doet me denken aan een kort (reis)verhaal van Bob den Uyl, die in een aftandse hotelkamer in Ronse een Kuifje vindt en aandachtig doorleest, zou Bob daar nog wat frankskes voor hebben gekregen ?

Link naar reactie

 

 

dat doet me denken aan een kort (reis)verhaal van Bob den Uyl, die in een aftandse hotelkamer in Ronse een Kuifje vindt en aandachtig doorleest, zou Bob daar nog wat frankskes voor hebben gekregen ?

 

Ik denk het niet. Dat verhaal (In het groene dal) dateert uit de tijd dat de firma Molensloot nog niet actief was. En Hergé zelf was niet zo bezig met geld te peuren uit allerlei nevenzaken.

Link naar reactie
  • 1 month later...

 

Het is nu bepaald geen verrassing dat dat ooit zou gebeuren. En ik vermoed dat we zelfs niet eens zo lang gaan moeten wachten (nu blijkt dat het al dan niet maken van een nieuw album helemaal niets te maken heeft met de wensen van Hergé maar alles met geld).

Link naar reactie

Moulinsart doet een Disney'tje?

Moulinsart doet wat zoveel rechthebbenden al hebben gedaan; net voor het werk in het publiek domein komt nog vlug zelf een vervolg maken. Zelf bij "Gone with the wind" (het boek) hebben ze dat ooit gedaan. Op zich haalt dat niet veel uit want een jaar later komt alles toch in het publiek domein. Met uitzondering van dat laatste werk natuurlijk.

Nu ja, voor hetzelfde geld bestaat Moulinsart in 2052 al lang niet meer. Of maken ze vanaf 2023 in China volop engelstalige Kuifjes die iedereen in Europa voor niets download.

Link naar reactie
  • 3 months later...

De Standaard plaatste vandaag een artikel over mogelijke nieuwe albums van Kuifje. Tijdens een debat over de toekomst van Kuifje in Angoulême met journalist Numa Sadoul, Benoit Mouchart (uitgeefdirecteur Casterman), Benoit Peeters en de naamloze uitgever en een naamloze tekenaar van Blake en Mortimer spraken allen zich uit voor een reeks à la "Een avontuur van Kuifje door...". Nick Rodwell was ook aanwezig maar sprak zich niet uit. Hij herhaalde ook niet het verbod op nieuwe albums. Het enige wat hij zei was "Het is een punt waar we thuis vaak over praten."
 

Link naar reactie

De Standaard plaatste vandaag een artikel over mogelijke nieuwe albums van Kuifje. Tijdens een debat over de toekomst van Kuifje in Angoulême met journalist Numa Sadoul, Benoit Mouchart (uitgeefdirecteur Casterman), Benoit Peeters en de naamloze uitgever en een naamloze tekenaar van Blake en Mortimer spraken allen zich uit voor een reeks à la "Een avontuur van Kuifje door...". Nick Rodwell was ook aanwezig maar sprak zich niet uit. Hij herhaalde ook niet het verbod op nieuwe albums. Het enige wat hij zei was "Het is een punt waar we thuis vaak over praten."

 

 

Zoveel tekenaars en uitgevers van Blake&Mortimer zijn er nu ook weer niet, dus zaten die daar vermomd tijdens dat debat?  :)

Nu, als ze dat doen gaan ze expliciet in tegen de wil van Hergé.

Link naar reactie

Zoveel tekenaars en uitgevers van Blake&Mortimer zijn er nu ook weer niet, dus zaten die daar vermomd tijdens dat debat?   :)

Nu, als ze dat doen gaan ze expliciet in tegen de wil van Hergé.

Ze worden niet bij naam genoemd in De Standaard.

 

De wil van Hergé was zo vaag verwoord en absoluut niet officieel (vergeet niet dat ze indertijd op een geven moment wel degelijk aan Bob De Moor hebben gezegd dat hij dat laatste album mocht afwerken, om later terug van gedacht te veranderen) dat ze zich daar gemakkelijk uit kunnen kletsen. Wat ze al doen. Uit het artikel: "Hergé wilde zich vooral uitspreken tegenover zijn medewerkers. Hij wilde duidelijk zeggen dat hij de regie in handen had en die niet aan hen zou afstaan. Met zijn opvolging was hij op dat moment nog niet zo bezig".

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Er gebeurt helemaal niks zolang Fanny Vlamynck haar toelating niet geeft, en dat zie ik zo direct nog niet gebeuren.

 

Zelfs Bob De Moor mocht het vergeten toen hij voorstelde Kuifje en de Alfa-kunst af te werken.

 

't is te zeggen, Fanny trok onder invloed van haar omgeving de toestemming die ze eerst wel had gegeven in. Je zou daaruit evengoed kunnen besluiten dat ze beïnvloedbaar is door de meningen van anderen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

 

De zoveelste niets toevoegende reeks uit de koker van Moddersloot. De overbekende documentatie, plaatjes en teksten, weer net iets even anders gerangschikt, maar fraai uitgegeven zodat de fans er zich weer likkebaardend op storten. Eerlijk is eerlijk, het is toch duivels knap hoe die gasten onder aanvoering van Rodwell de kassa steeds weer aan het rinkelen krijgen.

Link naar reactie

In het geval van op het karreke springen door playboy Nick is dat vrij duidelijk denk ik.

 

 Hij ziet een prima en eerlijke manier om zijn geld te verdienen en zolang er verzamelaars zijn die telkens weer de portemonnee trekken kan ik hem geen ongelijk geven.... zegt niets over de persoon, ik ken hem namelijk niet persoonlijk!

Link naar reactie
  • 1 month later...

Even voor die paar Repers die zich hebben ingeschreven voor de Atlas/Moulinsart kuifjes;

deze dus:

thumb3_a87edc86-6f17-11e3-89c2-cea5aacc5

de distributie is stopgezet! Mis je dus nog delen dan zou ik die zo snel mogelijk zoeken en in huis halen! Van Atlas zul je ze niet meer ontvangen...

Daan, waar heb je dat gehoord? ik mis er nog 5....(is trouwens mijn foto ;) )

Link naar reactie

Daan, waar heb je dat gehoord? ik mis er nog 5....(is trouwens mijn foto ;) )

Bel Atlas maar eens, je moet waarschijnlijk wel even doorzeuren want niet elke callcenter medewerker vertelt het zomaar. Er waren in eerste instantie ook 25 delen, net als in Frankrijk, aangekondigd. Dat 25ste deel zou dan een Quick en Flupke boek moeten worden. Van dat idee waren ze reeds afgestapt. Nu blijken er te weinig inschrijvingen te zijn om nog weer te gaan drukken en in het contract staat ook dat het eenzijdig opzegbaar is. Je zult waarschijnlijk geen bericht van Atlas hierover ontvangen omdat ze ook dat niet verplicht zijn...

Link naar reactie

Ik had dus nav bericht over stopzetten levering Kuifje Archieven, mailtje gestuurd, snel een antwoordt gekregen:

 

Geachte heer, mevrouw,

 

Naar aanleiding van uw bericht delen wij u mede dat uw verzameling nog reeds actief is. Het eerstvolgende archief kunt u eind deze maand verwachten.

 

Echter moeten wij u wel mede delen dat Kuifje in Afrika niet meer leverbaar is wegens discriminatie. Onze excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet, Klantenservice Editions Atlas

 

Het lijkt er dus op dat ik maar 1 deeltje ga missen vanwege "discriminatie"  :e010:

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Vandaag interview met Fanny Rodwell in De Standaard onder de titel 'Je maakt toch ook geen nieuwe Picasso's'. Ze ziet nieuwe Kuifje-albums duidelijk niet zitten.

 

Verstandige taal van die vrouw. Niet aan beginnen. Vanuit commercieel oogpunt zou het wel slim zijn maar vanuit artistiek oogpunt een drama.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...