Ga naar inhoud

Oplichting 2de hands site-strips


Recommended Posts

Langs deze weg wil ik iedereen verwittigen dat er op veilingsite 2de hands een leukerd zaken aanbiedt en niet levert.

Het gaat hem om antiquariaat suske en wiske en blijkbaar ook kuifje.

 

Gisteren werd zo oa een zwarte madam en een schat van Beersel aangeboden.

De zwarte madam was eerder bij cw geveild.

De advertentie op 2de hands was een kopie van de veiling, met dezelfde tekst en foto’s.

Daar haalt de oplichter dus zijn informatie.

 

De fraudeur laat biedingen op de advertentie niet toe, je bent dus verplicht te mailen of te chatten.

Al snel heb je een akkoord over de prijs (is vanzelfsprekend vrij goedkoop) en dan vraagt hij betaling via paypal.

 

Ondertussen heb ik een tweede gedupeerde gevonden maar die heeft per bankoverschrijving betaald.

De overschrijving ging naar Nederland.

 

Indien er hier nog mensen zouden zijn die opgelicht zijn gelieve me te contacteren.

 

En extra oppassen dus...

 

Link naar reactie

2de hands heeft zn account geblokkeerd.

Gisterenavond reeds paypal verwittigd van m’n vermoeden van fraude (geld was nog niet van m’n rekening.

Vandaag dan claim ingediend bij paypal.

Ondertussen wordt me ook aangeraden klacht in te dienen bij de politie, wat de mede gedupeerde reeds gedaan heeft.

 

Verder heb ik reeds verschillende reacties mogen ontvangen.

andere gebruikersnamen: kuifjes-bouwmeester.

De oplichter is blijkbaar al eventjes bezig.

Link naar reactie
52 minuten geleden, velden8 zei:

Waarom doet iemand zoiets, kan me niet voorstellen dat je daar rijk van wordt. 

Zo iets moet snel aan het licht komen en op gereageerd worden zou je verwachten. 

Rijk niet maar leuke bijverdienste.

Gisteren alleen al voor minstens 700€ waar ik weet van heb.

Link naar reactie
2 uren geleden, velden8 zei:

Das toch wel de moeite. Maar de kans dat je gepakt wordt lijkt me best groot. 

Als je werkt met email, prepaid telefoons en een bankrekening die je kunt openen zonder legitimatie, wordt het voor de politie al lastig. 

Dan hoef je als verkoper niet eens in Nederland te wonen.  

Link naar reactie
6 minuten geleden, Tweetie zei:

Online bank kan ik snappen, maar Paypal? Als de koper daar de waar niet krijgt wordt het terugbetaald, ervanuitgaande dat de koper het als betaling en niet als gift overmaakt.  Als een verkoper bij Paypal betaling als gift zou vragen, zou ik argwanig worden. 

Dit dacht ik ook.

In elk geval is mijn claim bij paypal voor het ogenblik afgewezen omdat de verkoper de kans moet krijgen de produkten op te sturen...

Dit kan pas na een week.

Link naar reactie
2 uren geleden, Bonte zei:

ondertussen ook al verwijderd, 2dehands volgt het gelukkig op deze keer

Ik vermoed dat hij ze zelf verwijderd heeft omdat er verschillende hem door hadden.

Er zijn ongetwijfeld terug dedupeerden (er was een bod van 175€ op een van z’n advertenties)

 

ik heb vandaag pas mijn claim kunnen opstarten tegen hem (langs paypal)

Benieuwd hoe dit zal aflopen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

En het is weer van dat...

nu zijn het luxes van largo winch en thorgal...

 

naam verkoper:klein verzamelaar.

advertenties zijn net geplaatst op 2de hands.

de largo winch is eerder geveild op catawiki (dezelfde foto)

 

https://www.2dehands.be/boeken-strips/stripboeken/largo-winch/largo-winch-crossfire-groot-517086026.html

 

 

https://veiling.catawiki.nl/kavels/16087241-largo-winch-crossfire-luxe-grootformaat-hc-1e-druk-2014

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

@Peter Motte. Marktplaats.nl heeft dat al wat langer. Gewoon advertentie verwijderen en opnieuw plaatsen.

 

Trouwens, 2dehands.nl is per 3 juni j.l. opgeheven en heeft hun members geadviseerd hun adverts, op Marktplaats.nl te zetten.

2dehands.be, 2dehands.nl en Marktplaats.nl zijn in handen van eBay.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
5 uren geleden, esteban² zei:

Gewoon een nieuwe advertentie plaatsen is inderdaad de beste optie, verlengen is op die manier onnodig.

Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar elke 3 maanden een paar honderd advertenties van nul af terugplaatsen of gewoon op een knop verlengen drukken is een heel verschil  😉. Ik ga toch een serieuze selectie doorvoeren en een heel deel advertenties niet meer terugplaatsen.

Ik zie momenteel dat in het algemeen er maar weinig advertenties hernieuwd worden op 2dehands.

Link naar reactie

Als honderden advertenties drie maanden lang onverkocht blijven, moet je misschien concluderen dat het publiek niet geïnteresseerd is in je aanbiedingen.

 

En als je toch continu alles online wilt blijven aanbieden, ben je dan niet gewoon commercieel bezig? En moet je dan niet accepteren dat beroepsmatig handelen kosten met zich meebrengt?

 

Ik ken je situatie verder niet, maar dat lijkt mij de meest pragmatische instelling.

Link naar reactie
56 minutes ago, Boekenmagazijn said:

Als honderden advertenties drie maanden lang onverkocht blijven, moet je misschien concluderen dat het publiek niet geïnteresseerd is in je aanbiedingen.

 

Ik ken je situatie verder niet, maar dat lijkt mij de meest pragmatische instelling.

Onzin.

Boeken zijn geen bulkgoederen.

Het kost soms gewoon tijd om de goeie koper te vinden.

Deze week nog heb ik een boek verkocht aan een Nederlander, en dat boek bied ik al aan sinds 6 november 2015. Da's dus al bijna 5 jaar.

Een boek moet zijn klant vinden. Dat kost tijd.

 

Quote

En als je toch continu alles online wilt blijven aanbieden, ben je dan niet gewoon commercieel bezig? En moet je dan niet accepteren dat beroepsmatig handelen kosten met zich meebrengt?

 

Da's ook onzin. Geen enkele handelaar zal 1,60 euro reclamekosten betalen voor een product dat aan maar 5 of 6 euro wordt verkocht.

Je mag ook niet vergeten dat 2dehandse boeken en strips bijna altijd met verlies worden verkocht. Winst is uitzonderlijk, en meestal in absolute cijfers toch erg klein.

 

Quote

Ik ken je situatie verder niet, maar dat lijkt mij de meest pragmatische instelling.

Het is het meest pragmatisch om boeken die je te veel hebt stuk te scheuren en bij het oud papier te gooien. Met sommige doe ik dat ook.

 

Wat we zien gebeuren is dat een groot bedrijf het monopolie probeert te krijgen voor online advertenties, en daar dan van profiteert door er geld voor te vragen. Monopolies trekken de prijs op.

Online advertenties zijn vanaf het begin voorgesteld als een handige manier voor mensen om van hun "spullen" af te geraken. 2dehands.be is bezig met daar een eind aan te maken.

 

Er is wel nog altijd https://www.wakoza.com/ en er zijn ook wel nog andere methodes te bedenken, zowel online als offline.

 

Ik heb bijv. hier mijn lijst in een rtf-document gezet.

Link naar reactie
1 uur geleden, Boekenmagazijn zei:

Als honderden advertenties drie maanden lang onverkocht blijven, moet je misschien concluderen dat het publiek niet geïnteresseerd is in je aanbiedingen.

 

En als je toch continu alles online wilt blijven aanbieden, ben je dan niet gewoon commercieel bezig? En moet je dan niet accepteren dat beroepsmatig handelen kosten met zich meebrengt?

 

Ik ken je situatie verder niet, maar dat lijkt mij de meest pragmatische instelling.

Wat een rare redenering, dus als er strips in een stripwinkel langer als 3 maanden onverkocht blijven, dan moeten ze die maar liquideren omdat het publiek niet geïnteresseerd is? Dan zullen er niet veel nieuwe strips meer gemaakt worden, want als alles niet binnen de 3 maanden verkocht is, dat is het een flop.

Ik probeer mijn dubbele strips (soms gekregen, soms van loten die ik opkoop, soms geen interesse meer in . . . ) te verkopen op 2dehands en inderdaad dan zou het handig zijn dat de zoekertjes blijven staan. Zoals Peter Motte al aangeeft, soms gaat er een tijd over voor een strip verkocht geraakt.

Het is een illusie om te denken dat alles wat je op 2dehands zet (of het nu strips zijn of iets anders), allemaal direct verkocht geraakt.

Ben ik dan commercieel bezig? Ik zou niet weten waarom dubbele dingen verkopen als beroepsmatig handelen gezien moet worden. Als ik pakweg 100 strips wil verkopen van mijn verzameling van ongeveer 5000 strips, dan moet ik maar een handelsnummer aanvragen?

Link naar reactie
 
 
 
47 minuten geleden, Ron P zei:

Wat een rare redenering, dus als er strips in een stripwinkel langer als 3 maanden onverkocht blijven, dan moeten ze die maar liquideren omdat het publiek niet geïnteresseerd is?

 

Denk je dat een stripwinkel niet maandelijks kosten heeft aan al die onverkochte boeken? Voor een bedrijf is de omlooptijd misschien langer dan 3 maanden, maar er komt inderdaad een moment dat ook een winkelier moet beslissen om overtollige voorraden desnoods maar te vernietigen.

 

Niemand van ons heeft RECHT op gratis adverteren. Vóór het internet had je twee opties als je iets wilde verkopen: een kaartje op het prikbord bij je lokale supermarkt of een advertentie in de krant. Niemand haalde het in z'n hoofd om voor elk boek van een paar frank (of gulden) een aparte advertentie te plaatsen.

 

We zijn tegenwoordig extreem verwend met al die gratis advertentiemogelijkheden, en iedereen mag van mij gebruik maken van de geboden opties. Maar als die niet meer rendabel zijn, omdat je het te duur vindt worden, of teveel werk, dan zul je moeten accepteren dat ook websites hun kosten willen terugverdienen.

 

Iedere particulier die een paar boeken (of wat voor artikelen dan ook) kwijt wil kan nog steeds op veel plaatsen terecht zonder dat het een cent kost. Maar als de aantallen zo groot worden dat het op handel begint te lijken, hou je dan niet van de domme en accepteer de kosten die met handel gepaard gaan.

 

Of doe zoals Peter Motte: één lijst met alle boeken die je kwijt wilt. Scheelt je op slag een paar honderd herplaatsingen.

Link naar reactie
33 minuten geleden, Boekenmagazijn zei:

 

Denk je dat een stripwinkel niet maandelijks kosten heeft aan al die onverkochte boeken? Voor een bedrijf is de omlooptijd misschien langer dan 3 maanden, maar er komt inderdaad een moment dat ook een winkelier moet beslissen om overtollige voorraden desnoods maar te vernietigen.

Waar zeg ik iets over de kosten van een stripwinkel? Als jij je nieuwe boeken na 3 maanden onverkocht te zijn wil vernietigen, hé mij geen probleem. Je doet ermee wat je wil. 😀 Maar dat moet je niet voor mij beslissen.

 

33 minuten geleden, Boekenmagazijn zei:

Iedere particulier die een paar boeken (of wat voor artikelen dan ook) kwijt wil kan nog steeds op veel plaatsen terecht zonder dat het een cent kost. Maar als de aantallen zo groot worden dat het op handel begint te lijken, hou je dan niet van de domme en accepteer de kosten die met handel gepaard gaan.

 

Dus als ik mijn reeks Jommekes van pakweg 200 exemplaren wil verkopen omdat ik daar geen interesse meer in heb. En ik meer plezier heb in het herlezen van mijn 4800 andere strips, dan beslis jij voor mij dat ik handel aan het drijven ben? En beslis jij voor mij dat ik daar maar handelskosten voor moet dragen? Ik denk dat er toch een groot verschil is tussen eenmaal mijn reeks Jommekes verkopen of deze reeks 50 keer te verkopen, niet?

 

 

 

Link naar reactie

Jaren geleden had ik ooit een boekje te koop waarvan ik dacht: "Nou, 8 frank is genoeg."

Toen vond ik het ergens op internet voor ....  1000 frank!

Het gaat er mij niet om of ik veel geld wil verdienen met die boeken, maar plots besef je wel dat je zomaar 1000 frank weggeeft.

Sindsdien pas ik wel op met mijn prijzen

 

Overigens heb ik ooit een boek voor 3 euro verkocht, dat nu 30 euro gaat. En mijn prijs was toen ook al laag omdat ik hem voortdurend had verlaagd omdat de verkoop niet vlotte.

Maar, zoals je ziet, als ik wat geduld had gehad....

 

Ik heb ook eens een boek aan 40 euro verkocht dat nieuw 800 euro kostte. Dat was een stommiteit. 'k Ben er nog altijd nie goe van.

Link naar reactie

Het is waar: niemand heeft het RECHT op gratis adverteren, maar het is wel zo dat internetbedrijven gratis adverteren op internet hebben gecreëerd, en dat ze het ons nu willen afnemen, nadat ze door die mogelijkheid jarenlang alle alternatieven hebben ondergraven. Fishy.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Het lukt me ook niet meer om iemand te waarderen. Ik begrijp totaal niet hoe dat systeem werkt.

Vandaag wou iemand me waarderen, en hij kon het ook niet.

Ze hebben het vroegere waarderingssysteem hypocriet de nek omgedraaid en vervangen door iets dat onbruikbaar is.

Het begint erop te lijken dat ze het hele systeem van 2dehands gesofisticeerd de nek hebben omgedraaid.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...