Ga naar inhoud

Oplichting 2de hands site-strips


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Op 6/8/2019 om 10:49, Waakwater zei:

Mijn 2dehandsaccount is gehackt. Ze hebben het e-mailadres ondertussen ook gewijzigd en dus kan ik er niet meer aan. Fijn is dat. 

Heb het ooit voorgehad met netflix (wachtwoord, naam, email gewijzigd).  Tot mijn verbazing kon ik netflix bellen en hebben ze het onmiddellijk opgelost.  Gebruik sindsdien een wachtwoordmanager. 

Link naar reactie

Ik denk dat 2dehands.be nog een beetje in een overgangsperiode zit.

Naar aanleiding van een recent bod kreeg ik de volgende e-mail (ik heb de naam verwijderd, om te vermijden dat jullie aan iemand denken die er niets mee te maken heeft):
 

Quote

 

Onlangs heb je een reactie of bod ontvangen van XXX op jouw zoekertje: Pakket Cyriel Buysse:. Op basis van andere meldingen vermoeden wij dat er sprake is van een frauduleuze bieder of een ongewenst bericht.

Frauduleuze bieder
Indien er sprake is geweest van een frauduleuze bieder betekent dit dat meerdere gebruikers ons hierover meldingen hebben gestuurd. Wij hebben het account geblokkeerd en het bod op jouw zoekertje verwijderd.

Ongewenste berichten
2dehands heeft meerdere meldingen ontvangen over de berichten van deze specifieke gebruiker. Het gaat om meldingen van ongewenste berichten (spam). Al deze berichten, dus ook de berichten die aan jou gericht zijn, werden automatisch verwijderd uit de 'Berichten' van alle ontvangers. Ook hebben wij het account geblokkeerd van de gebruiker die de berichten heeft verstuurd.

Wij raden je aan zeer voorzichtig te zijn in je verdere contact met deze gebruiker.

 

 

Overigens had ik snel door dat die XXX niet betrouwbaar was.

 

Bij de jongste conversatie die ik voerden verscheen er onderaan ook een knop om de koper te beoordelen. Dat was in het begin waarschijnlijk nog niet helemaal geïmplementeerd.

 

Link naar reactie
22 uren geleden, sbrys zei:

Ja inderdaad de handtekening. Ook de details van de tekening zijn niet vlot gezet. Rosinski zet ook soms lelijke dedis maar de lijnvoering is dan nog altijd vlot 😀

Ik deel je mening.

niet fijn genoeg getekend, niet subtiel genoeg.

Op 13/8/2019 om 17:22, Bonte zei:

Rosinski heeft nog wel haastwerk in boeken gezet, waarom zouden deze namaak zijn? De handtekening?

Rosinski Dédicace.png

En omdat de originele tekening online staat...

Link naar reactie
5 minuten geleden, Bonte zei:

Ik moet toegeven, die andere zien er ook maar mottig uit. Je merkt dezelfde hand.

 

https://www.benl.ebay.be/sch/louchinetou/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=

rosinski.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600-4.jpg

s-l1600-3.jpg

s-l1600-1.jpg

s-l1600-2.jpg

Inderdaad en de strips op zich hebben ook allemaal een vrij lage waarde. Het mag dus al eens mislopen :) Het lijkt wel een verkoper met veel feedback dus ik vermoed dat hij zelf geen slechte intenties heeft...

Link naar reactie
2 minuten geleden, sbrys zei:

Inderdaad en de strips op zich hebben ook allemaal een vrij lage waarde. Het mag dus al eens mislopen :) Het lijkt wel een verkoper met veel feedback dus ik vermoed dat hij zelf geen slechte intenties heeft...

Je tekent een pak fake dedicases om te oefenen en de slechtste verkoop je op een rommelmarkt voor bijna niets om de markt zacht te maken. Zou hier een systeem achter zitten?

Link naar reactie
9 uren geleden, Bonte zei:

Je tekent een pak fake dedicases om te oefenen en de slechtste verkoop je op een rommelmarkt voor bijna niets om de markt zacht te maken. Zou hier een systeem achter zitten?

Er zijn jammer genoeg regelmatig aanbieders

 

Deze staat al lang op eBay maar is zo duidelijk dat niemand erin trapt 😀

Link naar reactie
  • 1 year later...

Ik vraag meestal om een foto die er niet opstaat. Houd het eens in je hand. Daar hebben verkopers nooit een probleem mee.

 

Als ik het niet zo doe, dan is online tweedehands kopen geen leuke ervaring voor mij, zelfs al moest dan achteraf blijken dat alles in orde is. Ik hou niet van het idee dat ik misschien gebakken lucht koop. Om dezelfde reden kan ik gewoon geen lottobiljet kopen. Idem als kind met Pokémon- en Yu-Gi-Oh-kaarten.

Link naar reactie
7 uren geleden, Firmin Van De Kasseien zei:

Opgelet met herdrukken die je bij de krant voor 1 euro extra kon kopen en die nu aangeboden worden als eerste druk.

jacht op een voetbal.jpg

die krantenstrips kan je herkennen aan de achterkant, daar staat meestal het logo van de Gazet op, Antwerpen, Limburg, etc.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...