Ga naar inhoud

Velkomin


WVlieg

Recommended Posts

In juni vorig jaar na een reisje naar Ijsland (2de keer dat ik er was) ontstond er bij mij een idee. Een strip over vikings. 

Tijdens de reis begonnen de personages zich te vormen in mijn hoofd en begonnen de verhalen te komen. Bij thuiskomst begon ik al snel met het tekenen van wat ik in mijn hoofd had. Ik begon voornamelijk voorstudies van de personages te maken die een rol gingen spelen.

Ik maakte ook al enkele pagina's. Toen ik ongeveer op de helft van het 1ste album zat verschenen de Tovenaars ten tonele. Het verhaal van de vikings werd even aan de kant gezet en ik concentreerde mij dus verder op de Tovenaars.

Afgelopen week kwam ik in mijn schuif de afgewerkte paginas van de vikings terug tegen en besefte ik dat ik het eigenlijk wel leuk vond om deze te tekenen. Ik heb dus besloten om dit album verder af te werken (en ook te proberen om het eerste album van de Tovenaars af te werken).

De reeks zal Velkomin heten. Het eerste album is getiteld Kleine Gesprekken.

 

Hierbij alvast de eerste twee stroken:

strook1.jpg

strook2.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Het heeft hier eventjes stil gelegen (door gezinsuitbreiding- ben vorige week papa geworden van mijn 1ste kindje, schattig en knap dochtertje Marie), vanaf komende week wil ik de draad weer oppikken en verder gaan waar ik gebleven was.

Deze twee stroken waren al klaar, maar had ik door de drukte die een nieuw kindje met zich mee brengt nog niet geplaatst.

Strook 7 en 8:

 

 

strook7.jpg

strook8.jpg

Link naar reactie

Bedankt voor de felicitaties! En voor de spellingscontrole 😉 Heb intussen de nodige aanpassingen gedaan!

Merci @Hamirubi: Ik wist niet dat je mijn instagram volgde! Daar heb je dus al wat Vikingdingetjes zien passeren... maar hier dus een nieuwe afgewerkte strook, hopelijk zonder tik of spellingsfouten 😛

 

strook10.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Met enige trots kan ik jullie de cover tonen van het 1ste Velkomin-album.

De titel is Kleine Gesprekken

Premiere van het album is op 8 september in Aalst op AalstStript! (als alles goed gaat en dat hopen we toch 😉 )

Prijs van het album (niet onbelangrijk) zal 5euro zijn. Het album zal 30 paginas tellen (26 paginas verhaal en 4 paginas extra/dossiertje)

Kom dus met zijn allen een gesigneerd exemplaartje halen!

Lukt dit niet en wil je het album graag hebben dan kunnen we elkaar vast wel in de toekomst op andere beurzen treffen. De week na Aalst ben ik in Breda te vinden aan de StripSter-stand (samen met Ralph Dikmans, Karin Burm en Nico Schuurman) (alleen op zaterdag!)

Lukt het je niet om naar een beurs te komen en wil je toch een album? Contacteer mij dan maar en dan kunnen we zeker iets regelen!

CoverAlbum1miniatuur.jpg

Link naar reactie

 

7 uren geleden, Ambreville zei:

Al aan Strips4life gedacht van @Hollywood?

Ja... ik ga sowieso mijn bijdrage leveren aan Strips4life. Denk dat @Hollywood naar AalstStript komt waar ik aanwezig ben en normaal gezien kan ik hem daar mijn bijdrage overhandigen. Zal hoogstwaarschijnlijk een gesigneerd album zijn met een bijbehorende originele A4pagina uit album 1 die in de veiling zal gaan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...